Starptautiskās lidostas Rīga jaunā termināļa būvniecībai vai esošā paplašināšanai varētu piesaistīt privāto investoru, un potenciālais investors interesi par projektu jau ir izrādījis, stāstīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Ņemot vērā mūsu ekonomisko un budžeta situāciju, es atbalstītu, ka būtu privātais investors, kurš vai nu piedalās esošā termināļa paplašināšanā, vai jauna termināļa būvniecība tā, lai pēc iespējas mazāk mums būtu jāizlieto Eiropas nauda un lidostas naud. Jebkurā gadījumā, lai valsts nauda ir pēc iespējas mazāk izmantota,» teica A. Ronis.

Viņš uzsvēra, ka termināļa paplašināšanas jautājums ir jārisina pēc iespējas ātrāk un esot jau interese no potenciālā investora.

«Es negribētu nosaukt konkrētus vārdus, pirms sākušās sarunas un pirms valdība jebkādu lēmumu ir pieņēmusi,» sacīja A. Ronis, neatklājot, kas ir iespējams investors.

«Lidostas vadība ir arī prezentējusi savu redzējumu par lidostas attīstības plānu, kas paredzēja Kohēzijas fonda un lidostas naudas piesaisti. Taču es domāju, ka šos līdzekļus varētu drīzāk izlietot infrastruktūras attīstībai,» piebilda satiksmes ministrs.

Viņš norādīja, ka privātā investora piedāvājums gan vēl nav tik gatavs, lai to prezentētu valdībai. «Tas tik gatavs vēl nav. Ir tikai vienas ārvalstu privātkompānijas izteikta interese par šo iespēju. Ja būs kāda virzība uz priekšu, mēs par to ziņosim valdībā. Tā ir ārvalstu kompānija. Mēs vēlētos redzēt tādu kompāniju, kas var piesaistīt pasažierus un tranzītpasažierus mūsu lidostai,» klāstīja A. Ronis.

Viņš minēja, ka privātajam investoram nav jābūt pasažieru pārvadātājam, taču ļoti būtiska ir viņa pieredze lidostu attīstībā. Uz jautājumu, vai lidostas paplašināšana nesadārdzinās izmaksas un nemazinās lidostas konkurenci, satiksmes ministrs atbildēja, ka tiešī tādēļ ir jāpiesaista privātais investors. «Tur jau tā lieta – ja to darīs valsts vai lidosta, tas nepārprotami sadārdzinās kaut kādus pakalpojumus. Tāpēc arī ir jāatrod tāds risinājums, kas pēc iespējas nesadārdzina šos pakalpojumus, bet gan tieši pretēji – padarītu Rīgu vairāk konkurētspējīgāku,» informēja A. Ronis.

Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sarmīte Bunka-Brilijonka norādīja, ka lidostas un airBaltic 2011. gadā kopīgi izstrādātajā termināļa attīstības projektā tika ņemtas vērā arī aviokompānijas intereses un tā piekritusi šādam projektam. «Projekts paredz termināļa paplašināšanu, nevis jauna būvniecību,» viņa uzsvēra.

Lidostas pārstāve pastāstīja, ka šis projekts pagājušā gada nogalē tika apstiprināts Ministru kabinetā, kā arī iesniegts SM akceptēšanai. «Pagaidām no SM nav saņemta atbilde,» viņa teica un piebilda, ka pašlaik galvenais jautājums ir par projekta finansējumu.

Lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse atzina, ka no SM ir saņemts mutvārdu apstiprinājums par iespējamo privāto investoru piesaisti, tomēr viņa rīcībā nebija informācijas, ar kādu privāto investoru pašlaik notiek sarunas.

Saskaņā ar lidostā sniegto informāciju iespējas veikt modernizāciju par lidostas līdzekļiem vai piesaistot ES finansējumu tiks izskatītas tikai tad, ja privāto investoru neizdosies atrast.

Jau vēstīts, ka starptautiskās lidostas Rīga termināļa pašreizējās telpas augošajam pasažieru skaitam ir kļuvušas par mazu. Līdz ar to, ka valdībā ilgstoši nav panākta vienošanās par lidostas tālākās attīstības stratēģiju, arī jautājums par termināļa paplašināšanu nav izlemts gadiem.

Lidosta iepriekš aplēsusi, ka termināļa paplašināšana izmaksās 17,336 miljonus latu. Rīgas lidosta iepriekš plānoja atgriezties pie apturētā lidostas esošā termināļa  attīstības plāna realizēšanas. Iepriekš savu termināli bija plānojusi realizēt arī Latvijas aviokompānija airBaltic, taču līdz ar pēdējā pusgada notikumiem kompānijā no šīs domas ir vajadzējis atteikties.

Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Lidostas vienīgais īpašnieks ir valsts.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra