Transports un loģistika

Prāmji uz Vāciju turpmāk Rīgā atties no Vecmilgrāvja

Indra Lazdiņa [email protected], 10.12.2002

Jaunākais izdevums

No 2003. gada janvāra tikai no termināla Vecmīlgrāvis Rīgas ostā uz Vācijas pilsētām Lībeku un Ķīli kursēs divi kravas-pasažieru prāmji. Prāmis, kurš līdz šim kursēja uz Ķīli no Rīgas pasažieru ostas un kuru fraktēja DFDS Tor Line, turpmāk aties no Vecmīlgrāvja. "Abiem prāmjiem Rīgas pasažieru ostā nav pietiekami daudz vietas," informēja prāmju aģentkompānijas SIA Latvijas līnijas direktors Zigmunds Jankovskis. Plānots, ka abi prāmji vidēji varētu būt noslogoti par 60 %. Pašreiz pirms Ziemassvētkiem tie ir gandrīz pilnībā noslogoti. Jau no 3. janvāra uz Lībeku pirmajā reisā dosies prāmis Transparaden, kurš pašreiz kursē līnijā Rīgas pasažieru osta - Ķīle, bet aptuveni ap 8. janvāri uz Ķīli dosies prāmis Mermaid, kurš šā gada maijā pārstāja apkalpot līniju Ventspils - Vestervīka. Abi prāmji no Rīgas aties divreiz nedēļā. Uz Transparaden būs 104 pasažieru vietas un 1600 līnijmetru kravas pārvadāšanai. Savukārt Mermaid ir 110 pasažieru vietas un 1100 līnijmetru (vienas kravas fūre ir aptuveni 17 metru). "Biļešu cenas uz prāmjiem varētu tikt apstiprinātas šās nedēļas laikā. Tās varētu būt pavisam nedaudz augstākas nekā līdz šim," teica Z. Jankovskis. Transparaden zem somu karoga uz Lībeku kursēs 34 stundas, bet Mermaid zem Panamas karoga - 36 stundas. Pašlaik uz Rostoku Vācijā vēl kursē prāmis no Liepājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Latvijas Jūras medicīnas centrs pārdod neprofila aktīvus, lai vairāk koncentrētos uz pamatdarbību

Dienas Bizness, 13.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Jūras medicīnas centrs (LJMC) neplāno pārdot visus tam piederošos īpašumus, un nesen veiktie darījumi ir veikti ar LJMC neprofila aktīviem un mērķi ilgtermiņā koncentrēties uz medicīnas iestādes pamatdarbību attīstot medicīnas iestādes sniegtos pakalpojumus, portālam db.lv pastāstīja kompānijas finanšu direktors Juris Imaks.

Tā piemēram, pavisam nesen LJMC ir uzsācis veikt jaunākās paaudzes onkoloģiskos izmeklējumus, izmantojot pozitronu emisijas tomogrāfa un datortomogrāfa izmeklējumus (PET/CT), kas ļauj atklāt pat niecīgas vēža šūnas cilvēku organismā un onkoloģisko saslimšanu recidīvus agrīnā stadijā. Ļaundabīgie audzēji ir otrs valstī biežāk sastopamais nāves cēlonis pēc asinsrites sistēmas slimībām un šāda veida izmeklējumi dos papildus izveseļošanās cerību vairāk nekā 70 00 vēža slimnieku Latvijā. PET/CT izmeklējumi ir pašlaik progresīvākā audzēju diagnostikas metode, kura visā pasaulē tiek izmantota, lai pacientiem un onkologiem nodrošinātu detalizētu un būtisku informāciju attiecībā uz vēža diagnostiku, izplatību un terapijas rezultātiem, kā arī palīdzētu noteikt piemērotāko un efektīvāko ārstēšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie Tallink prāmji Stokholmā sāk izmantot Värtahamnen ostu

Lelde Petrāne, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no rītdienas, 24. janvāra, visi kompānijas Tallink un Silja Line zīmola prāmji, kas piestāj Stokholmā, izmantos jauno Värtahamnen ostu, informēja pārstāve Baiba Muceniece.

Turpmāk Värtahamnen piestās arī Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie Tallink prāmji Romantika un Isabelle, kas līdz šim Stokholmā izmantoja Frihamnsterminalen. Abi prāmji esot sekmīgi pārbaudījuši piestātnes jaunajā ostas teritorijas kompleksā.

Uzņēmums aicina pasažierus, kas ceļo Rīga-Stokholma maršrutā, būt uzmanīgiem un izmantot jaunās ostas adresi. Värtahamnen ostas adrese Stokholmā ir Hamnpirsvägen 10. Stokholmas ostas teritorija Frihamnsterminalen, kur līdz šim piestāja Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie prāmji, turpmāk vairs netiks izmantota.

Citi Tallink prāmji, kas piestāj un atiet no Stokholmas - Victoria I un Baltic Queen (maršruts Tallina-Stokholma), Silja Symphony un Silja Serenade (maršruts Helsinki-Stockholma), Baltic Princess un Galaxy (maršruts Turku-Stokholma) izmanto Värtahamnen jau vairākus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Jūras medicīnas centrs pārdevusi tai piederošo nekustamo īpašumu Vecmīlgrāvja 5. līnijā 26, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Uzņēmums par pārdoto īpašumu saņēmis 190 tūkstošus eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka AS Latvijas Jūras medicīnas centrs pārdevusi tai piederošās 50,4% SIA Klīnika Dzintari kapitāla daļas.

AS Latvijas Jūras medicīnas centrs ir saņēmusi 69 049,37.

AS Latvijas Jūras medicīnas centrs ir sertificēta, augsta līmeņa un visiem pieejama privāta ārstniecības iestāde, kas sastāv no Sarkandaugavas ambulatorās veselības aprūpes centra Patversmes ielā 23, Rīgā, Centrālās slimnīcas Patversmes ielā 23, Rīgā, Vecmīlgrāvja slimnīcas un Ziemeļu diagnostikas centra Vecmīlgrāvja 5. līnijā 26, Rīgā, un Vecmīlgrāvja primārās veselības aprūpes centra Melīdas ielā 10, Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils uzsāk prāmju TransRussiaExpress apkalpošanu

Elīna Pankovska, 28.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils ostā pirmo reizi pienāks kravu – pasažieru prāmis, kurš strādā regulārā TransRussiaExpress (TRE) līnijā.

TransRussiaExpress prāmji, kuri pieder Finnlines/Grimaldi grupai, 13 gadus kursē starp Lībeku un Sanktpēterburgu. Sākot ar 30.jūliju, tie piestās Ventspils ostā ar periodiskumu četras reizes nedēļā.

Kravu – pasažieru prāmji TransRussia un TransEurope, kuri strādā TransRussiaExpress kuģu līnijā, uz doto brīdi ir lielākie šī tipa prāmji, kuri jebkad ir kursējuši starp Baltijas valstīm, informēja TRE aģents Latvijā, SIA Silver Star Agencies valdes loceklis Klauss Olsens.

Katra prāmja garums ir 3,2 tūkst. lineāri metri 250 kravas automobiļu un 124 pasažieru pārvadāšanai katrā reisā. Prāmji var pārvadāt arī ģenerālās kravas: zāģmateriālus, konteinerus un vieglos automobiļus. Bez tam prāmjos ir ērtas kajītes un atpūtas istabas pasažieriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Būvē prāmjus ūdenssatiksmei starp Bolderāju, Vecmīlgrāvi un Rīgas centru

Zane Atlāce - Bistere, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģu būvētava BIC aluminium ir ielikusi ķīli pirmajam no sešiem prāmjiem, kas, kursējot starp Bolderāju, Vecmīlgrāvi un Rīgas centru, risinātu transporta problēmu Rīgā.

Pirmā prāmja būvniecību plānots pabeigt sešu mēnešu laikā. Pasažieru prāmis būs 24metrus garš un 6 metrus plats. Katrā prāmī būs vietas 130 pasažieriem un 50 velosipēdiem. Viena brauciena izmaksas tiek lēstas 4,50 eiro apmērā, par velosipēda pārvadāšanu papildus jāmaksā nebūs.

«Ideja radās pirms vairāk nekā desmit gadiem, kad sākām domāt, kā savienot Bolderājas un Vecmīlgrāvja teritorijas. Izpētot situāciju, secinājām, ka šim projektam diemžēl nav komerciāla pamatojuma, jo šo divu reģionu transporta izolācijas gados ir zaudētas visas sociālās saites. Pirms vairāk nekā 90 gadiem, kad Daugavgrīvas šoseja vēl neeksistēja, komunikācijai bija pieejams tikai upju transports, apkaimes iedzīvotāji abos Daugavas krastos bija ļoti tuvi, strādāja un atpūtās kopā, veidoja ģimenes. Pētījuma rezultātā sapratām, ka pilsētai nav nepieciešams tikai savienot Bolderājas un Vecmīlgrāvja krastus, bet gan vajadzīga jauna transporta sistēma, kas ļautu savienot abus upes krastus visā pilsētas garumā. Tā sākās darbs pie maršruta izstrādes un izpētes, tika nolemts sadalīt pilsētu ziemeļu un dienvidu daļās, kurām būtu kopīgi krustošanās punkti Vanšu tilta rajonā,» stāsta SIA BIC valdes priekšsēdētājs Igors Mitrofanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi "Stena Line" un "Noord Natie Ventspils Terminals" (NNVT) ir parakstījuši līgumu uz 20 gadiem, vienojoties par pastāvīgu prāmju satiksmi no Ventspils brīvostas, informē "Stena Line".

Uzņēmums norāda, ka šim ilgtermiņa līgumam ir būtiska loma, paplašinot "Stena Line" darbību Baltijas jūrā un uzlabojot satiksmi maršrutā starp Ventspili un Nīnashamnu Zviedrijā. 2021.gadā šajā maršrutā sāks kursēt divi lieli RoPax prāmji, par 30% palielinot kravu pārvadājumu apjomu.

"Stena Line" satiksmi starp Ventspili un Nīnashamnu uzsāka 2012.gadā. Kopš tā laika prāmju kustības intensitāte ir divkāršojusies no viena prāmja un 10 reisiem nedēļā uz attiecīgi diviem prāmjiem un 24 reisiem nedēļā.

"Stena Line" nesen paziņoja, ka 2021.gadā plāno paplašināt savu darbību, izmantojot divus modernus RoPax prāmjus un tādējādi palielinot maršruta kravu pārvadājumu apjomu par 30%. Uzņēmums informē, ka jaunie prāmji "Stena Scandica" un "Stena Baltica" arī pasažieriem piedāvās lielākas ērtības. Prāmji tiks aprīkoti ar tādām ilgtspējīgām tehnoloģijām kā hibrīdām izplūdes gāzu attīrīšanas iekārtām un balasta ūdens attīrīšanas sistēmām, kā arī ar dažādiem degvielas efektivitātes uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Jūras medicīnas centrs (LJMC) pārdevusi tai piederošās 50,4% SIA Klīnika Dzintari kapitāla daļas.

AS Latvijas Jūras medicīnas centrs ir saņēmusi 69 049,37.

AS Latvijas Jūras medicīnas centrs ir sertificēta, augsta līmeņa un visiem pieejama privāta ārstniecības iestāde, kas sastāv no Sarkandaugavas ambulatorās veselības aprūpes centra Patversmes ielā 23, Rīgā, Centrālās slimnīcas Patversmes ielā 23, Rīgā, Vecmīlgrāvja slimnīcas un Ziemeļu diagnostikas centra Vecmīlgrāvja 5. līnijā 26, Rīgā, un Vecmīlgrāvja primārās veselības aprūpes centra Melīdas ielā 10, Rīgā.

2017. gadā LJMC un tās meitas sabiedrības SIA «Neirožu klīnika» vidējais darbinieku skaits kopā bija 385. AS Latvijas Jūras medicīnas centrs akcijas tiek kotētas «Nasdaq Riga, AS» Otrajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trešais prāmis uz Lībeku

Lāsma Amoliņa, 02.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5. septembra kravas – pasažieru prāmju līnijā Rīga — Lībeka sāks kursēt trešais ro-ro tipa prāmis Siauliai, Db informēja SIA Latlines mārketinga menedžeris Aivars Ošs. Kuģis atties piektdienās no Rīgas un otrdienās no Lībekas ostas. Šobrīd līnijā kursē prāmji Vilnius un Mermaid II.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno apzaļumot un labiekārtot Vecmīlgrāvja krastmalu

Gunta Kursiša, 23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek plānots labiekārtot Vecmīlgrāvja teritoriju, izveidojot apzaļumotu skvēru, bērnu rotaļu vietu un aktīvās atpūtas zonu ar sporta laukumu, informē Rīgas domes pārstāvji.

Projekta ietvaros paredzēts labiekārtot 7800 kvadrātmetru krastmalas teritoriju pie Meldru ielas.

Mīlgrāvja skvēra un krastmalas attīstības un labiekārtošanas projekts tapis sadarbībā ar Vecmīlgrāvja attīstības biedrību. Skvēra izveidi finansiāli atbalsta Rīgas Brīvostas pārvalde.

Apkaimes iedzīvotāji aicināti pārrunāt Vecmīlgrāvja labiekārtošanas darbu projektu ar Rīgas domes pārstāvjiem 24. oktobrī pulksten 10.30 Meldru ielā 3.

Jau rakstīts, ka Vecmīlgrāvī norit arī kultūras pils Ziemeļblāzma un tās teritorijas vairāk nekā deviņus miljonus latu vērtie labiekārtošanas un renovācijas darbi. Darbus plānots pabeigt līdz 2013. gadam, kad kultūras pils svinēs savu simtgadi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dibinās jaunu pirmsskolas izglītības iestādi Blāzmiņa

, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Izglītības, jaunatnes lietu un sporta komiteja šodien vienbalsīgi akceptēja Rīgas domes lēmumprojektu par Vecmīlgrāvja sākumskolas Blāzmiņa reorganizāciju, pievienojot to Rīgas 31. vidusskolai. Šādu lēmumu deputāti atbalstīja, lai sākumskolas telpās, Skuju ielā 14, varētu izveidot jaunu pirmsskolas izglītības iestādi Blāzmiņa, Db.lv informēja Rīgas dome.

Šāds lēmums pieņemts tāpēc, ka ēka, kurā atrodas sākumskola, ir sliktā tehniskā stāvoklī. Izglītības, jaunatnes un sporta departaments uzskata, ka ēku, kura projektēta kā bērnudārzs, nav lietderīgi pārbūvēt par skolu, it īpaši laikā, kad ir tik lielas rindas uz vietām bērnudārzā. Vecmīlgrāvī uz vietu bērnudārzā pagājušā gada 1. septembrī bija reģistrēti 194 bērni. Jaunajā bērnudārzā iespējams izvietot 11 grupiņas, kurās kopumā būtu vieta aptuveni 200 bērniem. Aprēķināts, ka bērnudārza remonta pirmajai kārtai nepieciešami 800 tūkstoši latu, kas tiks pieprasīti pilsētas šā gada budžeta grozījumos. Bērnudārzs darbu varētu sākt jau šā gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«ECOLINES» izvirzās par lielāko pasažieru pārvadātāju uz Vāciju

Aivars Mackevics [email protected], 16.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 17.novembri pasažieru starptautisko pārvadājumu kompānija ECOLINES palielina reisu un pilsētu skaitu uz Vāciju, kļūstot par lielāko pasažieru starptautisko autobusu pārvadātāju uz Vāciju valstī. Šajā datumā arī ECOLINES veiks pirmo starptautisko maršrutu reisu no Valmieras, Liepājas un Jelgavas. ECOLINES reisi uz Vāciju turpmāk notiks katru dienu līdzšinējo trīs reisu nedēļā vietā. Savukārt autobusi piestās vēl 11 Vācijas pilsētās, tādējādi jaunie maršruti Latvijas iedzīvotājiem darīs pieejamas kopumā 30 Vācijas pilsētas. ECOLINES savos maršrutos tagad iekļaus arī Berlīni, Minsteri, Minheni, kā arī Augsburgu, Bīlefeldi, Fuldu, Lindau, Magdeburgu, Manheimu, Osnabruku un Ulmi. Atbilstoši ECOLINES jaunajai stratēģijai – nodrošināt starptautisko pasažieru pārvadājumus arī reģionos - uz Vāciju ar ECOLINES autobusiem katru dienu varēs doties arī Liepājas, Valmieras, Jelgavas un Daugavpils iedzīvotāji. Maršrutos uz Vāciju būs spēkā jaunā ECOLINES biļešu cenu politika – biļešu cenas uz Vāciju tiks samazinātas; visas pilsētas Vācijā, neatkarīgi no to attāluma no maršruta galapunkta, būs pieejamas par vienu cenu. Biļetes standarta cena būs Ls 43 lati uz jebkuru Vācijas pilsētu, tikpat latu biļete maksās arī atpakaļ. Darbosies arī dažādas atlaides, ar kurām biļešu cena būs, sākot no Ls 8.60 līdz Ls 41. Internetā pirktajām biļetēm joprojām spēkā 15% atlaide, standarta biļetes cena internetā ir Ls 36.55, atlaižu grupām, sākot no Ls 7.31 līdz Ls 34.85 “ECOLINES līdzšinējais darbs pierāda, ka par Vāciju, uz kuru turpmāk varēs doties arī tieši no Latvijas reģioniem, iedzīvotājiem ir bijusi liela interese,” teica ECOLINES preču zīmes dibinātājas firmas “Norma-A” valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs. “Pieaugot reģionu pilsētu un iedzīvotāju ekonomiskajai aktivitātei, interese par ērtu satiksmi ar Rietumeiropas valstīm kļūst arvien lielāka. Savukārt ECOLINES ir izvirzījusi mērķi ne vien paplašināt darbu Baltijas tirgū, bet arī attīstīt pasažieru starptautiskos pārvadājumus visos Latvijas reģionos. Latgalē par ECOLINES starptautisko autobusu maršrutu centru izvēlēta Daugavpils un Rēzekne, Kurzemē - Liepāja, Vidzemē - Valmiera, Zemgalē – Jelgava. Autobusu pārvadājumu priekšrocība ir tā, ka pasažiera un viņa bagāžas pārvadāšana iespējama, tā sakot, “no durvīm līdz durvīm”, jo pilsētu pārklājums Vācijas maršrutos ir braucienam ērti izplānots un iekļauj arī mazākas Vācijas pilsētas.” Pagājušajā gadā "Norma-A" apgrozījums bija 3.5 miljoni latu. Ar ECOLINES preču zīmi pagājušajā gadā pārvadāti 310 000 pasažieru, kas ir par 43.5% vairāk nekā 2002.gadā. Firma “Norma-A”, kas izveidojusi preču zīmi ECOLINES, dibināta 1993.gadā un ir vienīgā savas nozares firma Latvijā, kas darbojas ar 100% vietējo kapitālu. Tās īpašnieki ir Latvijas uzņēmēji. Šodien ECOLINES preču zīmes izmantošanas tiesības ieguvušas arī starptautisko pārvadājumu kompānijas Krievijā, Ukrainā, kā arī Beļģijā un Nīderlandē. ECOLINES veic maršrutus uz Lietuvu, Krieviju, Ukrainu, Beļģiju, Čehiju, Franciju, Nīderlandi, Lielbritāniju, Īriju, Nīderlandi, kā arī Norvēģiju, Poliju, Vāciju un Zviedriju. Gatavojoties darbam Eiropas Savienībā, “Norma-A” šogad pirmā Latvijā ieguva Eiropas Kopienas tiesības veikt starptautiskos autobusu maršrutus uz Eiropu. Avots: Ecolines

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Prāmja Romantika pēdējais reiss no Rīgas plānots 6.augustā

NOZARE.LV, 22.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 7.augustu, maršrutā starp Rīgu un Stokholmu turpmāk nekursēs prāmis Romantika, un tā pēdējais reiss no Rīgas paredzēts 6.augustā plkst. 17.30, informēja Tallink Latvija pārdošanas un marketinga direktore Baiba Muceniece.

Viņa informē, ka prāmis Isabelle turpinās kursēt saskaņā ar esošo grafiku. Līdz ar to patlaban Tallink jūras ceļojumus uz Stokholmu piedāvās ar kuģi Isabelle ar atiešanu no Rīgas katru otro dienu.

Uz jautājumu par Tallink tālākiem plāniem attiecībā uz Rīgas maršrutu, Muceniece norādīja, ka, lai optimizētu uzņēmuma flotes un maršrutu efektīvu darbību, uzņēmums turpināšot izvērtēt dažādas alternatīvas, kas varētu radīt izmaiņas arī turpmāk. «Mēs neizslēdzam iespēju, ka nākotnē maršrutā starp Rīgu un Stokholmu varētu atkal kursēt divi prāmji, tomēr šobrīd šāds lēmums nav pieņemts,» uzsver uzņēmuma pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savdabīgā prāmju satiksmes līguma dēļ valdībai ir sasietas rokas; vasarnieki nīkst garās rindās.

Arī tūristi no Latvijas šovasar ir piedzīvojuši pēkšņu sastrēgumu ceļā uz populārajām vasaras atpūtas vietām Igaunijas Muhu un Sāremas salā. Nīkšana rindā uz prāmi mēdz būt pat piecas stundas gara. Tehniskais skaidrojums tam ir mazākas ietilpības prāmju nodarbināšana starp Virtsu ostu cietzemē un Kuivastu ostu Muhu salā, bet «suns aprakts» tomēr šķiet rēķinu kārtošanā starp apsviedīgu uzņēmēju un valdību, kurai neizdevīgie prāmja līgumi ir dadzis acī jau pārdesmit gadus.

Pašlaik maršrutos Virtsu–Kuivastu un Rohukila–Heltermā (uz Hījumā salu) kursējošie prāmji ir ar ietilpību 400 pasažieriem un vēl 400 līnijmetriem dažādiem braucamajiem (ap 80 automašīnām), kas atbilst 2006. gadā slēgtajam līgumam starp valsti un prāmju operatoru Väinamere Liinid. Šāda līniju jauda gan ir «sen jau kā novecojusi», raksta Postimees, jo automašīnu apjoms šajos maršrutos pēdējos desmit gados ir audzis 1,4 reizes, bet kopš 1995. gada, kad aiz attiecīgajiem pakalpojumiem caur uzņēmumu virkni aizvien stāvošā uzņēmēja Vjačeslava Lēdo kompānija Saaremaa Laevakompanii (SLK) sāka prāmju satiksmi ar salām, pat 2,6 reizes. Kamēr valsts faktiski subsidētais pasākums kompānijai bija izdevīgs, transportu uz Muhu un Sāremā veikuši divreiz ietilpīgāki prāmji, raksta Igaunijas laikraksts, un vasarnieki jau ir paspējuši aizmirst arī 90. gados raksturīgās rindas. Šis ir pēdējais gads līgumam ar Väinamere Liinid. Līdz šim Igaunijas ūdeņos kuģojušos prāmjus kompānija ir pārcēlusi uz Vāciju, un neērtības ir pārcelt tos atpakaļ. Pirms pusotra gada DB rakstīja par Igaunijas tā laika valdības plāniem nacionalizēt satiksmes pakalpojumus ar salām (16.01.2014.), lai pārtrauktu darījumu shēmas dēļ radīto apgrūtinājumu budžetam. Tolaik tika lēsts, ka subsidētais transporta pakalpojums valstij gadā izmaksā virs 15 milj. EUR. Pārņemot to savā ziņā, ietaupījums būtu ap astoņiem milj. EUR gadā. Doma bija, ka valsts pati iegādātos nepieciešamos prāmjus un tad tos iznomātu apsaimniekotājiem. Pagaidām gan gali ir burtiski ūdenī – kaut kur pie Vācijas krastiem, jo nepietiekamās ietilpības prāmji, kas atvēlēti Igaunijas vajadzībām, atbilst tā laika ekonomikas ministra Edgara Savisāra 2006. gadā slēgtajam līgumam ar Väinamere Liinid.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prāmju līnija Ave Line dodas uz Rīgu

Vēsma Lēvalde, 16.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju līnija Ave Line, kurai neizdevās vienoties ar Liepājas ostas stividorkompāniju Terrabalt par reisu atjaunošanu, sākusi testa braucienus no Trāvemindes (Vācija) uz Rīgu.

Par to liecina informācija kompānijas mājaslapā. Sakarā ar paralizēto gaisa satiksmi prāmju līnija Ave Line informē ceļotājus Vācijā par iespēju nokļūt Rīgā. No Trāvemindes pilsētas Vācijā prāmis aties šodien, 16. aprīlī, bet Rīgā ienāks 18. aprīlī Vecmīlgrāvja terminālā. Svētdien no Rīgas uz Vāciju prāmis aties piecos no rīta no Vecmīlgrāvja termināla. DB jau rakstīja, ka 9. aprīlī prāmju līnija pēc ilgāka pārtraukuma atsāka darbu, taču nespēja vienoties ar Liepājas ostas LSEZ SIA Terrabalt par piestātņu izmantošanu un prāmja apkalpošanu, tāpēc uz laiku piestāja Ventspilī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmes uzņēmums "Stena Line" paziņojis par savas darbības paplašināšanu un nostiprināšanu Baltijas jūras reģionā. Nākamajā gadā pašreizējie kuģi maršrutā Nīnashamna-Ventspils tiks aizstāti ar diviem pagarinātiem RoPax prāmjiem – "Stena Lagan" un "Stena Mersey", informē uzņēmums.

"Stena Line" norāda, ka jaunie prāmji paplašinās piedāvājumu gan pasažieriem, gan ļaus par 30 procentiem palielināt kravu pārvadājumu apjomu šajā maršrutā.

Prāmji, kuru garums būs 222 m, nodrošinās vairāk vietas pasažieriem un spēs uzņemt uz klāja vairāk kravu vienību. Interjers būs atbilstošs pazīstamajam skandināvu dizainam. Prāmjos būs jaunas kajīšu kategorijas, kuģa veikals, atpūtas vietas ar guļamkrēsliem un daudz citu telpu, to skaitā divi restorāni, bārs, kafejnīca un ārējais klājs. Kajīšu skaits būs gandrīz divreiz lielāks nekā šobrīd – tiks nodrošinātas 764 gultasvietas.

"Ir pieaudzis pieprasījums no mūsu klientiem Baltijas jūras reģionā. Tagad mēs nostiprinām savu pozīciju reģionā, paplašinot piedāvājumu ar jauniem, moderniem kuģiem un lielāku ietilpību," stāsta Niklass Martensons (Niclas Mårtensson) "Stena Line" izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju kompānija Stena Line paziņojusi par turpmāku savas darbības paplašināšanu maršrutā Traveminde-Liepāja.

No nākamā gada pašreizējos kuģus aizstās ar diviem moderniem RoPax kuģiem, kas ļaus par 40 procentu palielināt kravu ietilpību, saīsinās šķērsošanas laiku no 27 līdz 20 stundām un piedāvās fiksētu grafiku ar 12 reisiem nedēļā.

Maršrutā starp Trāvemindi un Liepāju pašlaik pārvadājumus veic divi viena modeļa prāmji "Stena Gothica" un "Urd". 2021.gadā to vietā stāsies divi moderni RoPax prāmji, kuru nosaukumus Stena Line pagaidām nav atklājis.

Atbildīgais par kompānijas Latvijas maršrutiem Johans Edelmans norāda, ka plānotie uzlabojumi ir atbilstoši klientu pieprasījuma pieaugumam Baltijas jūras reģionā. Savukārt Stena Line Baltijas jūras Kravu pārvadājumu nodaļas vadītājs Oskars Osis uzsver, ka šādā veidā tiks uzlaboti prāmju kravu pārvadājumu pakalpojumi klientiem un veicinās dažādus kombinētos pārvadājumu risinājumus. Jaunie prāmji palielinās pasažieru ērtības un būs pieejams lielāks kajīšu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot paplašināt savu darbību Baltijas jūrā un investējot apmēram 200 miljonus eiro, Zviedrijas prāmju kompānija Stena Line 2022. gadā Ventspils‒Nīnashamna maršrutā norīkos divus jaunus prāmjus.

E-Flexer tipa prāmji būs 240 metru gari, tajos būs 263 kajītes, 1200 pasažieru ietilpība, 3600 līnijmetru kravu vienībām, kas ļaus palielināt kravas ietilpību par 25% un pasažieru salona ietilpību par 33%.

Jaunie kuģi piedāvās pasažieriem jaunas iespējas Ventspils–Nīnashamna maršrutā, kas ir īsākais ceļš starp Baltiju un Skandināviju.

Šobrīd notiek prāmju būvēšana kuģu būvētavā CMI Jinling Veihajā, Ķīnā.

Kopumā divu jaunu prāmju iegādē Stena Line investējusi apmēram 200 miljonus eiro. “Mēs turpinām augt kopā ar mūsu klientiem, nostiprinot savas pozīcijas un floti visā Baltijas jūrā. Reģionā joprojām palielinās pieprasījums pēc lielākām jaudām, jo paplašinās kravu pārvadājumu klientu loks, un arī pasažieri pandēmijas laikā izvēlas ceļošanu ar prāmi kā drošu transporta veidu. Šie lielie, modernie un degvielas patēriņa ziņā ekonomiskie nākamās paaudzes kuģi ir mūsu flotes modernizācijas un arī ilgtspējīgas kuģniecības attīstības flagmaņi,” sacīja Stena Line Group izpilddirektors Niklass Mortensons (Niclas Mårtensson).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atsāksies kuģīšu satiksme starp Jūrmalu un Rīgu

, 14.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties siltajam un saulainajam laikam, savu sezonu uzsāk arī kuģītis New Wave, kas no 16.maija katru dienu dos iespēju ar upes kuģīti atbraukt no Rīgas uz Jūrmalu un otrādi.

Upes kuģīšu satiksme starp Rīgu un Jūrmalu atsākas pēc Jūrmalas pilsētas domes iniciatīvas. Pērn tiesības organizēt šos izklaides braucienus pašvaldība atvēlēja divām kompānijām, ar kurām tika noslēgti sadarbības līgumi, kuri paredz, ka Jūrmalas pilsētas dome nodrošina kompānijas ar Majoru kuģu piestātnes izmantošanu par brīvu, tāpat Jūrmalas pilsētas dome par saviem līdzekļiem veic reklāmas un mārketinga pasākumus. Savukārt kuģīšu kompānijas nodrošina regulārus reisus no Rīgas uz Jūrmalu (Majoru piestātni), reisus pa Lielupi un no Jūrmalas uz Rīgu.

Upes kuģītis New Wave spēj uzņemt gandrīz simts pasažieru un skaistā ceļojuma laikā tos nogādāt līdz Jūrmalas kūrortpilsētai. Kuģītis kursēs visas vasaras garumā katru dienu no piestātnes Rīgā, krastmalā netālu no skulptūras Lielais Kristaps. Braucienu uz Jūrmalu tas uzsāks plkst. 11.00 un pēc divarpus stundām nonāks Jūrmalas pilsētas centrā Majoros. No Majoru piestātnes kuģītis atties plkst. 19:00.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas jūras floti papildinās jauns prāmis, informē kuģniecības kompānijā Stena Line.

Sākotnēji 186 metrus garais Visentini RoPax prāmis Stena Livia aprīļa vidū piebiedrosies prāmim Stena Flavia un kursēs maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Vēlāk šī gada laikā, abi prāmji tiks novirzīti maršrutā Trāveminde-Liepāja, palielinot kapacitāti šajā maršrutā par 40%, un un saīsinot arī pārbrauciena laiku no 27 uz 20 stundām.

Stena Line 2021. gadā paplašina savu darbību Baltijas jūrā, abus prāmju maršrutus no Latvijas uz Zviedriju un Vāciju papildinot ar moderniem RoPax prāmjiem. Stena Line prāmji maršrutos Nīnashamna-Ventspils un Trāveminde-Liepāja sāka kursēt 2012. gadā. Šobrīd tie veido nozīmīgu Eiropas loģistikas tīkla daļu, savienojot Baltijas valstis, Krieviju un NVS valstis ar Vāciju un Zviedriju, kā arī ar pārējo Eiropu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju bizness Liepājā un Ventspilī konkurē un attīstās; līniju skaitu atzīst par optimālu, neizslēdzot jaunus maršrutus.

Abās Latvijas rietumu ostās prāmju prioritāte ir kravu pārvadājumiem, kaut Ventspilī ir vairāk pasažieru vietu un infrastruktūra labāk piemērota pasažieru apkalpošanai. Lielākais prāmju operators Ventspilī un Liepājā ir Stena Line, tomēr šīs ostas iekļautas arī citu operatoru maršrutos, kas savieno Eiropu vai Skandināviju ar Krieviju.

Stena Line prāmji apkalpo vairākus tirgus segmentus. Viens ir industriālie klienti, otrs - autopārvadātāji, bet trešais prāmju klientu loka sektors ir loģistikas operatori, kas veido preču piegādes ķēdes, iekļaujot tajās arī prāmju maršrutus. Ventspilī iebrauc arī Finnlines prāmji, kas savieno Vāciju un Krieviju, bet Ventspils ir starposta, kurā kravas un pasažierus uzņem pa ceļam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nabaga rokaspuiša līdz lielrūpniecības īpašniekam — tāds ir Augusta Dombrovska panākumu stāsts. Kad 19. gadsimta beigās latviešu rūpniekiem piederēja galvenokārt kokapstrādes, minerālvielu pārstrādes un pārtikas ražošanas uzņēmumi, lielākā to vidū bija Dombrovska kokzāģētava Mīlgrāvī.

Kas mudināja Augustu Dombrovski kļūt par turīgu vīru? Vai pretīgums pret siļķi, kad bērnībā gadiem ilgi tā bija vienīgais galdā celtais ēdiens? Kas mudināja viņu ar dāsnu roku balstīt pretalkohola kustību? Dzērāja tēva skurbumā raidītās dunkas? Vai tēva krogus brāļu uzjautrināšanās, ar varu lejot mazā Augusta rīklē degvīnu? Kas mudināja kļūt par filantropu, uzturot izglītības iestādes un pabalstot latviešu kultūras darbiniekus? Īstās atbildes vairs nepateiks neviens, taču arī bez tām stāsts par uzņēmēju Augustu Dombrovski ir ievērības cienīgs.

Savādais bagātnieks

Ir 1919. gads. Latvijas Konservatorijas atklāšanas svinības. Mariss Vētra vēro, ka Jāzeps Vītols pastaigājas kopā ar savādu vecīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiek atvērta prāmju satiksme starp Gdaņsku un Kopenhāgenu

Aivars Mackevics [email protected], 07.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek atklāta prāmju satiksme starp Gdaņsku un Kopenhāgenu. Dāņu prāmju operators DFDS katru otro dienu savienos abas pilsētas ar prāmi, kas paredzēts 1240 pasažieriem un 420 automašīnām. No Polijas krastiem prāmis atties pēcpusdienā un pēc nelielas piestāšanas zviedru Trellerborgā ienāks nākošās dienas priekšpusdienā Kopenhāgenas ostā, kur pēc 6 stundu uzturēšanas dosies atpakaļ uz Gdaņsku. Sīkāka informācija: DFDSSEAWAYS.PL

Komentāri

Pievienot komentāru