Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšana no 2014.gada tiks veikta vienotā maršruta tīklā, proti, pasūtījumu visā ārpilsētas maršrutu tīklā veiks un līgumus par pakalpojumiem slēgs VSIA Autotransporta direkcija (ATD), pārņemot šo funkciju no plānošanas reģioniem.

Šāda konceptuāla vienošanās panākta starpinstitūciju sanāksmē, kurā piedalījās Satiksmes ministrijas (SM), Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM), Latvijas Pašvaldību savienības (LPS), Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA), plānošanas reģionu, kā arī ATD pārstāvji.

Tai pašā laikā nav panākta vienošanās par to, vai jaundibināmajai Sabiedriskā transporta padomei būs lemšanas vai tomēr tikai konsultatīvas funkcijas, atzīst sarunās iesaistītās puses. SM uzstāj, ka tai jābūt konsultatīvai, bet VARAM, pārvadātāji un LPS, ka padomei jābūt lemšanas tiesībām. Ja par to neizdosies vienoties, sarunas draud atgriezties sākumpunktā, norādīja LPPA direktors Ivo Ošenieks. Savukārt SM komunikācijas nodaļas vadītājs norādīja, ka padomes izveidei jebkurā gadījumā jāveic grozījumi normatīvajos aktos, kas stātos spēkā nākamgad. Kad dokumentu pakete tiks iesniegta, tad arī diskusijas par padomes statusu varēs turpināt.

Iesaistītās puses panāca vienošanos, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu funkcijas administrēšanas problēmu novēršanai efektīvākais risinājums būtu vienota maršrutu tīkla pārzināšana un vienota pakalpojumu organizēšana šajā tīklā. Līdz ar to tiks izveidots viens sabiedriskā transporta (dzelzceļš un autobusi) tīkls visā valstī.

Vienotas plānošanas realizēšanai tiks izveidota Sabiedriskā transporta padome, kurai būs konsultatīvs raksturs un tās ieteikumus valsts budžeta ietvaros ņems vērā ATD. Padomes sastāvā būs SM, VARAM, plānošanas reģionu un ATD pārstāvji. Savukārt sabiedriskā transporta pasūtījumu visā ārpilsētas maršrutu tīklā veiks un līgumus par pakalpojumiem slēgs ATD, uzņemoties arī plānošanas reģionu iepriekš noslēgto līgumu saistības. Tikmēr plānošanas reģioni nodrošinās sabiedriskā transporta vajadzību apzināšanu un nepieciešamo saikni ar pašvaldībām.

Lai pārvadātājiem pēc iespējas ātrāk segtu plānošanas reģionu parādus 818 tūkst. Ls apmērā par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos 2012. gadā no valsts budžeta līdzekļiem, tiks veikti grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kuri jau ir atbalstīti Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. DB jau vairākkārt rakstījis, ka minētais parāds varēja novest pie atsevišķu mazo pārvadātāju bankrota un pārvadājumu pārtraukšanas.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra