Uzstādījums attiecībā uz nacionālo lidsabiedrību airBaltic paliek iepriekšējais – visi līdzekļi, kas jāiegulda airBaltic, tiek ieguldīti jau šogad, lai tas neradītu iespaidu uz nākamā gada budžetu un tā konsolidāciju.
Tā LNT raidījumā 900 sekundes norādīja premjerministrs Valdis Dombrovskis.
Viņš apstiprināja, ka valdība ir uzklausījusi Satiksmes ministrijas un piesaistītā konsultanta Prudentia ziņojumu par situāciju airBaltic jau kontekstā ar Latvijas Krājbankas problēmām, kā arī attiecīgi piedāvātos situācijas risinājumus. Tā kā šī informācija ir klasificēta, premjers iespējamos situācijas attīstības scenārijus nekomentēja, taču norādīja, ka Satiksmes ministrijai dots uzdevums informēt sabiedrību tiklīdz šī informācija būs publiskojama.
Dombrovskis arī atteicās komentēt iepriekš medijos izskanējušo informāciju par airBaltic akcionāru - valsts un Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS)- vienošanos, kas paredz, ka gadījumā, ja privātais akcionārs no savas puses nespēj pildīt savstarpēji noslēgto līgumu, tad valstij ir visas tiesības pārņem BAS akcijas par vienu latu.
Viņš sacīja, ka līguma būtība ir tā, ka valsts kā vairākuma akcionārs ir atguvusi tai piederīgās tiesības, kā arī nodrošinājusies pret gadījumu, ja privātais akcionārs savas saistības nepilda.
Premjers uzsvēra, ka valdības uzdevums patlaban ir nodrošināt sekmīgu airBaltic darbību un attīstību, jo savulaik jau vērtēta airBaltic ietekme uz tautsaimniecību, un secināts, ka negatīvā ietekme uz tautsaimniecību, ļaujot airBaltic nonākt kādās problēmās, būtu krietni lielāka, nekā ieguldījumi, kurus būtu nepieciešams veikt sekmīgai aviokompānijas darbībai.
Kas attiecas uz airBaltic ikdienas darbu, pēc premjera teiktā, nekādas ietekmes neesot, un jaunā uzņēmuma vadība pašreiz gatavojot uzņēmuma tālākās attīstības stratēģiju.
Jau ziņots, ka, pēc aģentūras LETA rīcībā esošas informācijas, valdība sākusi sagatavošanās darbus, lai valsts nepieciešamības gadījumā pārņemtu lidsabiedrības airBaltic privātajam akcionāram piederošās kapitāla daļas un veiktu turpmākos ieguldījumus kompānijā.
Tāpat arī ziņots, ka airBaltic glābšana varētu izgāzties, jo privātajam akcionāram BAS solītās naudas varētu nebūt, bet valstij ieguldīt ko papildus kļūst juridiski sarežģīti.