Dienas Bizness

  • 1 trešdiena,
    marts

    Ivars, Ilgvars

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8555

    USD: 1.0533

Ražošana

V. Dombrovskis

Vitālijs Stīpnieks, Dienas Mediji

Premjers: vajadzīga dzelzceļu projektu ekonomiskā analīze  6

Dzelzceļa projektiem Rīga – Maskava un Rail Baltica ir vajadzīga ekonomiskā analīze, raidījumā 900 sekundes norādīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība).

Viņš gan nevarēja nosaukt, kurš projekts tad būtu lielāka prioritāte, taču piebilda, ka atceļas plāni būvēt Eiropas platuma sliedes, jo tas esot pārāk dārgi.

V.Dombrovskis arī norādīja, ka pastāvot problēmas ar pasažieru pārvadājumiem dzelzceļā. Liela konkurence dzelzceļam esot ar aviācijas sistēmu, jo zemo avio biļešu cenu dēļ, daudzi pasažieri vairs neizmanto dzelzceļu.

DB jau rakstīja, ka Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzskata, ka izdevīgāks projekts Latvijai ir ātrgaitas vilcienu līnijas izveide starp Rīgu un Maskavu nevis dzelzceļa projekts Rail Baltica.

Projekts par ātrgaitas vilciena izveidi astoņos gados, pēc ministra teiktā, esot reāls un izveidotā darba grupa patlaban veidojot memorandu. U.Augulis arī piebilda, ka šim ir jābūt Eiropas Savienības un Krievijas projektam nevis tikai Latvijas un Krievijas, lai nebūtu jāiegulda tikai mūsu valsts līdzekļi. Atbalsts no Krievijas puses esot ļoti liels.

Runājot par izdevīgumu, U.Augulis norāda, ka gada nogalē visas avio un dzelzceļa biļetes šajā virzienā esot izpirktas, un arī Rīgas viesnīcas esot pilnas. Pasažieru pietiekamu pieplūdumu veicinātu arī Krievijā plānotais pasaules čempionāts futbolā 2018.gadā.
 

Saistītie raksti

Jaunākās ziņas kategorijā

Pērn zemākais pārvadāto kravu apjoms kopš 2010. gada

2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto kravu apjoms ir samazinājies par 8,1 miljonu tonnu jeb 6,6 %. Būtiskākais pārvadāto kravu kritums par 7,8 miljoniem tonnu jeb 14,1 % bija dzelzceļa...

Reklāma