Kopējais preses lasītāju skaits šajā rudenī, salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu Vasara 2006 ir saglabājies līdzšinējā līmenī, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006.
Arī jaunākā pētījuma Rudens 2006 dati liecina, ka 96 % no aptaujātajiem respondentiem 2006. gada rudenī ir lasījuši vismaz vienu no 286 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem.
Aplūkojot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu grupām, kopumā Latvijā būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu nav novērojamas. Dati liecina, ka visā Latvijā šajā periodā vismaz vienu dienas laikrakstu dienā lasīja vidēji 47 % Latvijas iedzīvotāju. Puse jeb 50 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā, 43 % - vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā. Neliels lasīšanas samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu ir vērojams dienas laikrakstu pielikumiem. Rudenī kaut vienu dienas laikraksta pielikumu nedēļā izlasīja 31 % Latvijas iedzīvotāju. Kā norāda TNS Latvia preses un Interneta projektu vadītāja Elīna Krūze, tad arī šā gada rudens periodā tirgū turpinājās jau iepriekš novērotā tendence laikrakstu pielikumus turpmāk izdot žurnālu formā un kategorijā, kas arī izskaidro lasīšanas rādītāju samazināšanos pielikumu segmentā.
Analizējot preses izdevumu lasīšanu pa reģioniem, pētījuma dati parāda lasīšanas pieaugumu Kurzemē. Salīdzinot ar vasaras periodu, visvairāk lasīšana ir pieaugusi žurnālu kategorijā. 53 % kurzemnieku rudens periodā ir lasījuši vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā (+ 5 %), tāpat 53 % - vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī (+4 %), 34 % vismaz vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (+9 %).
Rīgā vislasītākās preses izdevumu kategorijas līdzīgi kā iepriekšējos Nacionālā Mediju Pētījuma periodos ir dienas laikraksti (63 %), nedēļas laikraksti (60 %), reklāmas izdevumi (45 %).
Analizējot datus par lasīto preses izdevumu vidējo skaitu 2006. gada rudenī, līdzīgi kā iepriekšējā pētījuma periodā Vasara 2006 viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir izlasījis vidēji 6,1 preses izdevumu. Analizējot rādītājus pa preses izdevumu kategorijām būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar vasaras periodu nav novērojamas. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1,3 mēneša žurnālus vidēji mēnesī, 1 nedēļas žurnālu, 0,9 nedēļas laikrakstus un 0,9 laikrakstu pielikumus vidēji nedēļā, 0,7 dienas laikrakstus vidēji dienā.
Analizējot pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 datus attiecībā uz lasītākajiem preses izdevumiem, TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze secina, ka lasītāko preses izdevumu TOPos notikušas zināmas izmaiņas. Latvijā lasītāko izdevumu TOP 5 rudens periodā vairs nav atrodams Rīgas Santīms, kā vietu ir ieņēmis žurnāls Privātā Dzīve . Bezmaksas izdevumu popularitāte Rīgā arī šajā ceturksnī saglabājusies iepriekšējā līmenī. Galvaspilsētā joprojām lasītākie izdevumi ir bezmaksas avīze 5 min un reklāmas izdevums Rīgas Santīms , un aiz tiem seko televīzijas programmas TV televizionnaja programma , TeleProgramma s djadjei Misei un nedēļas laikraksts Subbota. Mērķa grupā latvieši TOP 5 lasītākie preses izdevumi nav mainījušies.