Jaunākais izdevums

Kopējais preses lasītāju skaits šajā rudenī, salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu Vasara 2006 ir saglabājies līdzšinējā līmenī, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006.

Arī jaunākā pētījuma Rudens 2006 dati liecina, ka 96 % no aptaujātajiem respondentiem 2006. gada rudenī ir lasījuši vismaz vienu no 286 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem.

Aplūkojot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu grupām, kopumā Latvijā būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu nav novērojamas. Dati liecina, ka visā Latvijā šajā periodā vismaz vienu dienas laikrakstu dienā lasīja vidēji 47 % Latvijas iedzīvotāju. Puse jeb 50 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā, 43 % - vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā. Neliels lasīšanas samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu ir vērojams dienas laikrakstu pielikumiem. Rudenī kaut vienu dienas laikraksta pielikumu nedēļā izlasīja 31 % Latvijas iedzīvotāju. Kā norāda TNS Latvia preses un Interneta projektu vadītāja Elīna Krūze, tad arī šā gada rudens periodā tirgū turpinājās jau iepriekš novērotā tendence laikrakstu pielikumus turpmāk izdot žurnālu formā un kategorijā, kas arī izskaidro lasīšanas rādītāju samazināšanos pielikumu segmentā.

Analizējot preses izdevumu lasīšanu pa reģioniem, pētījuma dati parāda lasīšanas pieaugumu Kurzemē. Salīdzinot ar vasaras periodu, visvairāk lasīšana ir pieaugusi žurnālu kategorijā. 53 % kurzemnieku rudens periodā ir lasījuši vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā (+ 5 %), tāpat 53 % - vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī (+4 %), 34 % vismaz vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (+9 %).

Rīgā vislasītākās preses izdevumu kategorijas līdzīgi kā iepriekšējos Nacionālā Mediju Pētījuma periodos ir dienas laikraksti (63 %), nedēļas laikraksti (60 %), reklāmas izdevumi (45 %).

Analizējot datus par lasīto preses izdevumu vidējo skaitu 2006. gada rudenī, līdzīgi kā iepriekšējā pētījuma periodā Vasara 2006 viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir izlasījis vidēji 6,1 preses izdevumu. Analizējot rādītājus pa preses izdevumu kategorijām būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar vasaras periodu nav novērojamas. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1,3 mēneša žurnālus vidēji mēnesī, 1 nedēļas žurnālu, 0,9 nedēļas laikrakstus un 0,9 laikrakstu pielikumus vidēji nedēļā, 0,7 dienas laikrakstus vidēji dienā.

Analizējot pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 datus attiecībā uz lasītākajiem preses izdevumiem, TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze secina, ka lasītāko preses izdevumu TOPos notikušas zināmas izmaiņas. Latvijā lasītāko izdevumu TOP 5 rudens periodā vairs nav atrodams Rīgas Santīms, kā vietu ir ieņēmis žurnāls Privātā Dzīve . Bezmaksas izdevumu popularitāte Rīgā arī šajā ceturksnī saglabājusies iepriekšējā līmenī. Galvaspilsētā joprojām lasītākie izdevumi ir bezmaksas avīze 5 min un reklāmas izdevums Rīgas Santīms , un aiz tiem seko televīzijas programmas TV televizionnaja programma , TeleProgramma s djadjei Misei un nedēļas laikraksts Subbota. Mērķa grupā latvieši TOP 5 lasītākie preses izdevumi nav mainījušies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas miljonāru publicitātes Top 100

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politika, darbs valsts vai pašvaldības iestādē nodrošina iespaidīgāku publicitāti nekā pamatīgi skandāli, tiesu darbi vai pat privātās dzīves publiska izrādīšana, - to rāda jaunais, jau trešais Latvijas 100 miljonāru publicitātes tops: ārpus tā palikuši ļoti daudzi uzņēmēji, kuri ieņem vietas pat Latvijas visbagātāko cilvēku saraksta pirmajos desmitniekos.

Vienlaikus gada laikā ir notikušas pietiekami būtiskas izmaiņas galvenajos miljonāru publicitāti veidojošos faktoros. Pērn no simt miljonāriem, kuriem gada laikā veltīts vislielākais publikāciju skaits Latvijas medijos, tikai nepilnai trešajai daļai galvenais personisko publicitāti veidojošais faktors bija tieši viņu uzņēmējdarbība; nu galvenais vai viens no galvenajiem publicitātes faktoriem uzņēmējdarbība jau ir divām trešdaļām pirmā simtnieka dalībnieku.

Tiesa, lai nokļūtu saraksta augšgalā, svarīgākais joprojām izrādās "administratīvais resurss": sešiem no desmit miljonāriem, kuri pērn visbiežāk pieminēti mediju publikācijās, vienīgais vai viens no galvenajiem publicitāti veidojošajiem faktoriem bijusi tieši darbība politikā, valsts vai pašvaldību amatos. Salīdzinājumam - krimināli notikumi, skandāli vai privātās dzīves peripetijas, kas kopumā publicitāti veidojušas gandrīz ceturtajai daļai saraksta dalībnieku, no pirmā desmitnieka nozīmīgas bijušas tikai diviem miljonāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā reklāmas apjoms pieaudzis visos medijos

Elīna Pankovska, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augustā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, televīzijā, presē un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Televīzijā augustā, salīdzinot ar jūliju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 7%. Jūlijā televīzijā noraidīti 43,8 tūkst. reklāmas minūšu, bet augustā – 40,72 tūkst, liecina TNS Latvia dati. Uzņēmuma Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka augustā reklāmas apjoma samazinājums pret jūliju ir novērojams gandrīz katru gadu, jo vasaras pēdējā mēnesī reklāmdevēji TV izvieto mazāk reklāmas, jo cilvēki daudz vairāk laika pavada ārpus mājām. Šogad gan šis kritums ir mazāk izteikts nekā pērn.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits augustā bija 100,17 tūkst., kas ir par 9% vairāk nekā pērnā gada augustā. Šogad arī kopējais reklāmu garums ir bijis par 11% lielāks. Augustā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter&Gamble, Tele2, Henkel, Reckitt Benckiser un Bite. Savukārt reklamētākie zīmoli televīzijā –Zelta zivtiņa, Maxima, Tele2, Danone un Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.maija sācies LIVE RĪGA vasaras mārketinga komunikācijas kampaņas periods 11 valstīs: Baltkrievijā, Dānijā, Gruzijā, Igaunijā, Izraēlā, Krievijā, Lietuvā, Norvēģijā, Somijā, Vācijā un Zvied€rijā.

Reklāmas kampaņa ilgs līdz jūnija beigām, un tās kopējais plānotais budžets ir 650 000 latu.

LIVE RĪGA vasaras kampaņas mediju stratēģija, paredz, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 - 55 gadiem.

Izvēlētie reklāmas kanāli:

* Vācijā – reklāma internetā un vidē;

* Krievijā – reklāma internetā, kā arī vides reklāma Maskavā un Sanktpēterburgā;

* Somijā – reklāma internetā, televīzijā un vidē;

* Zviedrijā – reklāma internetā un presē;

* Norvēģijā – reklāma internetā un presē;

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

LIAA: Prognozējām, ka uzņēmumi aktīvāk pieteiksies atbalstam

Db.lv, 14.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 29. jūlija, kad Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) uzsāka pieņemt pieteikumus valsts subsidēto darba algu programmā tūrisma nozarē strādājošajiem uzņēmumiem, pēc atbalsta līdz 13. augustam vērsušies 379 uzņēmumi. Savukārt eksportējošo uzņēmumu atbalsta programmā, kurā pieteikumi tiek pieņemti no 5. augusta, LIAA saņēmusi 99 iesniegumus.

"Ņemot vērā, ka kritēriji atbalsta saņemšanai, īpaši tūrisma nozares uzņēmumiem, ir samērā vienkārši, prognozējām, ka uzņēmumi aktīvāk pieteiksies atbalstam. Šobrīd no 478 pieteikumiem 95 ir apstiprināti un jau nākošajā nedēļā šiem uzņēmumiem tiks izmaksāti aptuveni 5 miljoni eiro. Pieteikumus abās atbalsta programmās pieņemsim līdz 30. septembrim, un darba algās izmaksājamā summa būs attiecināma no iesnieguma iesniegšanas dienas, tādēļ nevajadzētu būt bažām par to, ka uzņēmēji nepagūs izmaksāt saņemto atbalstu līdz 31. decembrim.

Šobrīd redzam, ka ne visi uzņēmēji ir rūpīgi iepazinušies ar programmas kritērijiem, un atsevišķus pieteikumus esam spiesti anulēt vai noraidīt. Tūrisma nozares uzņēmumiem visbiežāk neatbilstības programmas izvirzītajiem kritērijiem konstatējam attiecībā uz nodokļu parādiem, kuri uz pieteikuma iesniegšanas dienu nedrīkst būt lielāki par 1000 eiro. Šādos gadījumos aicinām uzņēmējus iesniegumus anulēt un vērsties pēc atbalsta atkārtoti pēc parādu nomaksas vai panāktas vienošanās ar Valsts ieņēmumu dienestu. Tāpat atsevišķos gadījumos konstatējam, ka uzņēmumam bijušas grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes vēl pirms Covid-19 pandēmijas izsludināšanas. Saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātajiem valsts atbalsta programmas nosacījumiem arī šādos gadījumos atbalsta izmaksa tiek atteikta," skaidro LIAA direktors Kaspars Rožkalns, piebilstot, ka šobrīd anulēti ir 6, bet noraidīšanai tiek gatavoti 3 iesniegumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Pēc jūlijā konstatētā mediju reklāmas tirgus apjomu krituma, augustā bija vērojams TV reklāmas apjomu kāpums, savukārt presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šā gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūliju, ir krities par 9 %. Attiecīgi augustā tika reģistrēti 1,89 miljoni cm², bet jūlijā - 2,09 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada augustā presē reģistrēti 14 977 reklāmas gadījumi, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 842 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši: Elkor, Bite, LMT, Rebus, L’Oreal, Cellxl.lv, Maxima, Procter & Gamble, Express Tours, DNB Nord. Reklamētākās markas presē – Podium, Maxima, Garnier.

Televīzija

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aug reklāmas apjomi elektroniskajos medijos

Vēsma Lēvalde, Db, 26.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009.gada oktobrī televīzijā, salīdzinot ar septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 8 %, bet radio - par 7 %.

Tā liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia Reklāmu reģistra apkopotie 2009.gada oktobra reklāmas tirgus rezultāti. Oktobrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, televīzijas un radio reklāmas minūtēm un reklāmu skaita internetā, salīdzinot ar septembri, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un internetā redzams neliels kritums.

Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Procter & Gamble, HenkelL, Tele2, Reckitt Benckiser, Ferrero, Unliver, Danone, Kraft Foods, Rimi, Lattelecom. Reklamētākās markas televīzijā: Tele2, Zelta Zivtiņa un Lattelecom. Oktobra lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Lattelecom, DEPO DIY, Bite, Rimi, LMT, Maxima, STtatoilL, Tele2, BT 1, RD. Reklamētākās markas: Lattelecom, DEPO un Rimi. Savukārt presē Reklāmas apjoms 2009. gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada septembri, ir samazinājies par 1 %. Septembrī tika reģistrēti 1.19 miljoni cm², bet oktobrī – 1.17 miljoni cm² reklāmas. Šī gada oktobrī presē reklāmas bijis par 32 % mazāk nekā 2008.gada oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

NATO samita dēļ reklamējas mazāk

, 04.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, novembrī samazinājās par 8 %, liecina TNS Latvia dati. Apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams neliels reklāmas apjomu kritums, informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, ir samazinājies par 8 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 2,65 miljoni cm², bet oktobrī - 2,88 miljoni cm² reklāmas. Kā norāda TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere, tad apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi. Līdz ar to daļa reklāmas netika nopublicēta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Tallina Kaubamaja un SIA Lidl Latvija snieguši nekorektas ziņas presē un Tallinas biržā par it kā notikušu nekustamo īpašumu darījumu. A/s Mēs Liepājai iesniegusi Kurzemes apgabaltiesā prasību pret SIA Lidl Latvija par līguma nepildīšanu. To apstiprina ieraksts zemesgrāmatā. Tomēr 2006. gada 13. decembrī Igaunijas a/s Tallina Kaubamaja izplatīja paziņojumu, ka tā meitas uzņēmums Latvijā SIA TKM Latvija un SIA Lidl Latvija noslēdzis līgumu par 22 nekustamo īpašumu iegādi Latvijā.

Desmit dažādās vietās atrodošos zemes gabalu kopējā platība ir 80 609 m2 un darījuma vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa - 256 miljoni kronu (aptuveni 11,5 milj. Ls - Db).

"Koncerns Tallina Kaubamaja iegādājās nekustamos īpašumus, lai izvērstu koncerna tirdzniecības darbību arī Latvijā. Nopirktie nekustamie īpašumi atrodas Rīgā, kā arī Cēsīs, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā, Rēzeknē, Salaspilī un Tukumā. Nekustamo īpašumu iegādes galvenais mērķis ir Selver veikalu ķēdes paplašināšana," teikts paziņojumā. ·āds pats paziņojums publicēts Tallinas fondu biržas mājas lapā vēl 8. janvārī. Interesanti, ka, piemēram, Rēzeknes pašvaldība tikai 12. janvārī atteicās no pirmpirkuma tiesībām uz 5 SIA Lidl Latvija piederošiem zemesgabaliem par kopējo summu 925 635,04 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada martā, salīdzinot ar šī gada februāri, reklāmas apjomi pieauguši visos Latvijā pārstāvētajos medijos, pie kam visvairāk reklāmas apjomi palielinājušies presē - par 25%, informē mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia.

Prese

Reklāmas apjoms 2008. gada martā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008.gada februāri, ir pieaudzis par 25%. Attiecīgi martā tika reģistrēti 2.28 miljoni cm², bet februārī - 1,83 miljoni cm² reklāmas.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākā projektu vadītāja Inese Vēvere norāda, ka šī gada martā presē reģistrēti 12 543 reklāmas gadījumi, kas ir par 24 % mazāk nekā 2007.gada martā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 486 reklāmu.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) martā bijuši: Tele2, L’Oreal, Bite, LMT, Maxima, Renault, Hansabanka, Elkor, Sirowa, BDG. Reklamētākās markas presē –Tele2, Maxima, Hansabanka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams reklāmas apjomu kāpums, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia dati. Reklamētākās nozares oktobrī bija: sakari, elektronika un datortehnika, reklamētākās markas presē – Parex, Zelta Pluss un Hansabanka.

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada septembri, ir pieaudzis par 25 % . Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,88 miljoni cm², bet septembrī - 2,31 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 17 187 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2005.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 869 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši Parex, LMT, Elkor, Hansabanka, Bite, Tele2, Reaton, Baltkom, Stockmann, Berren. Reklamētākās markas presē – Parex, Zelta Pluss un Hansabanka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā, sākoties tradicionālajam vasaras kritumam, TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājies, liecina TNS Latvia dati. Lielākie reklāmdevēji presē jūnijā bijuši: Parex, Elkor un Maxima.

Reklāmas apjoms šā gada jūnijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar maiju, ir krities par 19%. Attiecīgi jūnijā tika reģistrēti 2,37 miljoni cm², bet maijā - 2,93 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada jūnijā presē reģistrēti 15 582 reklāmas gadījumi, kas ir par 2% mazāk nekā 2006.gada jūnijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 947 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bijuši: Parex, Elkor, Maxima, L’Oreal, Procter & Gamble, LMT, Bite, Lattelecom, Izklaides producentu apvienība 7, Aldaris. Reklamētākās markas presē – Parex, Jāņi dzied, L’Oreal.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielos iepirkumu konkursos, būvniecības projektos, kā arī citos darījumos ar ievērojamām naudas summām bieži tiek pieprasīta garantiju izsniegšana. Šajos gadījumos trešā persona (visbiežāk banka) garantē par citas personas jeb parādnieka saistībām un šo saistību neizpildes gadījumā apņemas garantijas adresātam samaksāt konkrētu naudas summu. Vasaras darbu gūzmā, iespējams, daudzi nav pamanījuši, ka no 1.jūlija spēkā stājušies jaunie ICC noteikumi par garantijām («Uniform rules for Demand Guarantees 758») («URGD 758»).

Kas ir garantija?

Zinātāji garantijas pieprasa, jo tās atvieglo garantijas pieprasītāja tiesības saņemt pieprasīto naudas summu - viņam nav ilgstoši jāpierāda pamats garantijas izmaksai un pieprasītās summas apmēru.

Maldīgs ir praksē joprojām sastopamais uzskats, ka garantija ir tas pats galvojums – tikai ar citādāku nosaukumu, un visur ir jāievēro Civillikuma noteikumi. Būtiski ir atcerēties, ka garantija pretēji galvojumam ir neatkarīga no līguma, par kuru garantija tiek izsniegta. Garantētāja pienākums maksāt nav saistīts ar parādnieka un garantijas izmantotāja attiecībām un strīdiem, kas izriet no līguma, kas ir garantijas pamatā. Īsi sakot - ja garantētajam tiek iesniegts pieprasījums izmaksāt garantijā paredzēto summu, tad garantētājam, pārbaudot un secinot, ka pieprasījums atbilstošs garantijā noteiktajam, bet nepārbaudot paša pieprasījuma pamatotību, ir pienākums bez iebildumiem izmaksāt pieprasīto naudas summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra mēnesī presē pēc reklāmas laukuma cm2 un televīzijā pēc reklāmas laika minūtēs bija vērojams reklāmas apjomu kāpums, db.lv informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada augustu, ir pieaudzis par 22 % . Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,31 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēti 16 243 reklāmas gadījumi, kas ir par 3 % mazāk nekā 2005.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 694 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) maijā bijuši LMT, Bite, High Technologies, Baltkom, Parex, DNB Nord, L’Oreal, Veho, Nordea, Tele2. Reklamētākās markas presē –LMT, Parex un Baltkom.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas apjoms radio un TV pieaug

, 07.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms televīzijā un radio maijā, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis, kamēr presē – sarucis, liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus apjomus. Maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar aprīli, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē - nelies kritums.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā maijā, salīdzinot ar aprīli, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 2 %. Aprīlī televīzijā noraidītas 37 387 minūtes, bet maijā – 38 162 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada maijā bija 97 222 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada maiju, kad tika reģistrēts 125 191 reklāmas gadījums, ir par 22 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmdevēji izvēlas izvietot mazāka izmēra reklāmas

Elīna Pankovska, 27.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā novērojama tendence, ka reklāmdevēji izvēlas presē izvietota mazāka izmēra reklāmas, taču vairāk, liecina TNS Latvija dati.

Kopumā reklāmas apjoms presē šā gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 3 %. Martā tika reģistrēti 1,12 miljoni cm², bet aprīlī – 1,08 miljoni cm² reklāmas.

Aprīlī presē reģistrētas 7,2 tūkst. reklāmas, kas ir par 5 % mazāk nekā pagājušā gada aprīlī, kad preses izdevumos bija publicēta 7,6 tūkst. reklāma. Salīdzinot ar iepriekšējā mēneša 3 % kritumu, preses rādītāji nav uzlabojušies, taču svārstības ir nelielas, līdz ar to nav pamata uzskatīt, ka preses reklāmas tirgus turpinās samazināties.

Lielākie reklāmdevēji presē, pēc reklāmas laukuma cm², aprīlī bija: L'oreal, Tele2, Baltkom, Lattelecom un Procter & Gamle. Savukārt reklamētākie zīmoli presē bijuši Lattelecom, L'oreal, Baltkom, Līvu akvaparks un cenuklubs.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā pieaudzis reklāmas apjoms televīzijā

Elīna Pankovska, 26.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, televīzijā novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un radio – samazinājums, liecina pētījumu aģentūras TNS Latvia dati.

Televīzijā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 2 % un kopumā jūlijā noraidīti 43,8 tūkst. reklāmas minūšu. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka reklāmas apjoma samazinājums pret jūniju ir novērojams katru gadu, jo vasaras mēnešos reklāmdevēji TV izvietojot mazāk reklāmas. Taču šogad vasarā samazinājums bijis vairākas reizes mazāks nekā iepriekšējos gados, kas liecina par lielu TV piesātinājumu ar reklāmu tradicionālajos klusuma mēnešos. Tas nozīmējot, ka rudenī pieaugums pēc vasaras nebūs tik straujš kā agrāk. Jūlijā lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši: Henkel, Reckitt Benckiser, Procter & Gamble, Coca – Cola un Tele2. Reklamētākie zīmoli televīzijā bijuši : Danone, Zelta zivtiņa, Maxima, Aldaris un Gruzija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Strauji pieaudzis reklāmu skaits TV

, 04.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Maija mēnesī novērojams reklāmas apjomu pieaugums gan TV un radio, gan arī presē.

Reklāmas apjoms šī gada maijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis par 13 %. Attiecīgi maijā tika reģistrēti 2,93 miljoni cm², bet aprīlī - 2,59 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada maijā presē reģistrēti 17 979 reklāmas gadījumi, kas ir tikai par 0,14 % vairāk nekā 2006.gada maijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 953 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) maijā bijuši: L’Oreal, LMT, Lattelecom, Baltkom, Parex, Tele2, Elkor, LNT, Bite, Apranga. Reklamētākās markas presē – Baltkom, Parex, BMW, Lattelecom, L’Oreal, LMT un Nokia, Maxima, Juniversal, Norvik Banka, kā arī Norwegian air shuttle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Televīzijā reklamējas biežāk

, 26.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un socioloģisko pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie janvāra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultāti liecina, ka janvāra mēnesī visos medijos (TV, radio un presē) bija vērojams tradicionālais reklāmas apjomu kritums, kāds parasti ir katra gada sākumā.

Reklāmas apjoms šī gada janvārī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada decembri, ir samazinājies par 46 %. Attiecīgi janvārī tika reģistrēti 1,44 miljoni cm², bet decembrī - 2,67 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada janvārī presē reģistrēti 12 102 reklāmas gadījumi, kas ir par 0,2 % vairāk nekā 2006.gada janvārī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 12 082 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) janvārī bijuši: LMT, Bite, Tele2, Parex, L’Oreal, Rebus, Ream Latvija, Varner Baltija, Direct Office, Latvijas Loto. Reklamētākās markas presē – Parex; Bite, Nokia, Sony Ericsson; LMT, Nokia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Preses un TV reklāmas apjoms samazinājies

, 29.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembrī mediju reklāmas tirgū preses un TV reklāmas apjoms samazinājās, savukārt radio tie nedaudz pieauga.

Prese

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms 2007. gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,36 miljoni cm², bet novembrī - 3,12 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada decembrī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13 % mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši: LMT, Tele2, Maxima, Philips Latvia, Parex, Rietumu banka, DNB Nord, Hansabanka, Rimi, Rebus. Reklamētākās markas presē – Okarte, Maxima, Parex.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Oktobrī - reklāmas apjomu kāpums

, 03.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV, preses un radio reklāmas apjomu kāpums.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 14 %. Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,89 miljoni cm², bet septembrī - 2,53 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 16 974 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % mazāk nekā 2006.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 187 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: Parex, Tele2, DNB Nord, Bite, Maxima, Reaton, L’Oreal, Auto Halle, Procter & Gamble, Hansabanka. Reklamētākās markas presē – Parex, Maxima, Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa mēnesī TV un presē reklāmas apjomu pieaugums turpinājās, savukārt radio nedaudz samazinājās, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati.

Reklāmas apjoms šī gada aprīlī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar martu, ir pieaudzis pavisam nedaudz – par 0,3 %. Attiecīgi aprīlī tika reģistrēti 2,59 miljoni cm², bet martā - 2,58 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada aprīlī presē reģistrēti 15 832 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % vairāk nekā 2006.gada aprīlī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 679 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) aprīlī bijuši: LMT, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs, L’Oreal, DNB Nord, Stockmann, Parex, Tele2, Maxima, Lattelecom, Berren. Reklamētākās markas presē – Viens ceļš, 11 skatieni...; DNB Nord, Stockmann.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes biznesa inkubatorā radīta sadzīves atkritumu prese. Ražošanu plānots sākt jau šogad.

Telpas ražotnei Liepājā jau nolūkotas. Sākotnēji tiks nodarbināti 10 līdz 15 cilvēki, kas elektriskās sadzīves atkritumu preses montēs no detaļām, ko pēc Kurzemes biznesa inkubatora (KBI) SIA Eko kubs pasūtījuma izgatavo vairāki citi uzņēmumi. Iespējams, nākotnē ražotne pārtaps par sociālā biznesa projektu, piedāvājot darbu cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Par produkta iegādi ieinteresējušies vairāki simti potenciālo klientu, tostarp Londonas pašvaldība.

Iedvesmo mazulis

«Ideja radās brīdi pēc dēliņa piedzimšanas, kad pamanīju – atkritumu mājās kļuvis trīsreiz vairāk, jo mazulim vajag autiņbiksītes, salvetes, sarodas dažādi maisiņi,» stāsta idejas autore, SIA Eko kubs valdes priekšsēdētāja Sintija Pusaudze. Tajā brīdī ienākusi prātā doma – vajadzētu sapresēt atkritumus, lai tie nebūtu biežāk jāizved un jāmaksā vairāk. Pēc tirgus izpētes nācies secināt – šādas nelielas, elektroniskas iekštelpu sadzīves atkritumu preses gan ražo Ķīnā, taču loģistikas izmaksu dēļ cena ir pārāk augsta – Latvijas pasūtītājam tā izmaksā 600–800 ASV dolāru. «Tādu cenu maksāt es nevarēju atļauties, tāpēc sāku meklēt iespēju izgatavot kaut ko līdzīgu tepat, izmantojot Latvijas materiālus,» ceļu līdz biznesa idejai stāsta S. Pusaudze. Iepazīstinot ar savu ideju pazīstamus uzņēmējus pilsētā un Kurzemes biznesa inkubatorā, viņa saņēmusi konceptuālu atbalstu un atzinumu, ka šāds produkts varētu interesēt plašāku patērētāju loku Latvijas, Baltijas un pat starptautiskā līmenī. «Nevaru noliegt, ka Latvijā ražošanas izmaksas ir augstākas nekā Ķīnā,» atzīst uzņēmēja. Taču esot vērts mēģināt – pirmkārt, lētāka loģistika kompensē ražošanas izmaksas, otrkārt, iespēja radīt kaut nedaudz darbavietu Liepājā šobrīd ir ārkārtīgi aktuāla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas tirgū joprojām vērojams kritums

, 01.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī, salīdzinot ar 2007. gada oktobri, reklāmas apjomi gan presē, gan televīzijā, gan radio ir kritušies. Vislielākais kritums vērojams presē, kur reklāmas apjomi samazinājušies par 28%.

Šī gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, TV reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 4.4 %, radio reklāmas apjoms pieaudzis par 3.2%, savukārt reklāmas apjoms presē pēc kvadrātcentimetriem - par 3.2%. Tā liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie oktobra mediju reklāmas tirgus rezultāti.

Reklamētākā nozare oktobrī bija pārtikas produktu nozare.

Preses, televīzijas un radio reklāmas tirgus šī gada oktobrī, salīdzinājumā ar 2007. gada oktobri:

2007. gads 2008. gads Izmaiņas (%)

Prese 2.89 milj. cm2 2.08 milj. cm2 -28%

Televīzija 54 700 min 45 844 min -16%

Komentāri

Pievienot komentāru