Transports un loģistika

Prezentē Vācijā ražotos Setra autobusus

Rudīte Šmite, 29.06.2005

Jaunākais izdevums

Jūnijā Igates pilī jau sestajā pēc kārtas Setra BalticTour, ko rīkoja vācu uzņēmuma EvoBus ģenerālpārstāvis Baltijā, Cēsu uzņēmums M.E.LAT-LUX sadarbībā ar pašiem autobusu ražotājiem, interesentiem demonstrēja Setra autobusu modeļus. Viens no tiem: TopClass flagmanis — 13,85 metru garais un 3,86 metru augstais S 417 HDH, kas ir augstākais no viena klāja autobusiem. Ekskluzīvais trīsasu buss, tapat kā visi EvoBus ražotie autobusi ir sērijveidā aprīkots ar elektronisko stabilitātes programmu (ESP); 14,1 kub.m bagāžas tilpnēm; jaunākās paaudzes klimata automātiku (TopAir), video ar trim plakanajiem LCD monitoriem; DVD; tualeti; virtuvi ar kafijas mašīnu un mikroviļņu krāsni; Ambiente sēdekļiem; ksenona gaismām un citām ekstrām. Četrzvaigžņu izpildījumā autobusā ir 54 pasažieru sēdvietas EvoBus, līdz ar Setra pašu jaunāko ComfortClass modeli S 415 GT tika demonstrēts arī TopClass flagmanis — 13,85 metru garais un 3,86 metru augstais S 417 HDH, kas ir augstākais no viena klāja autobusiem. Otrs tūres laikā skatīšanai un izmēģināšanai atvestais 49-vietīgais Setra ComfortClass publikai varētu būt interesants ar iespēju autobusa salonā izbrīvēt vietu bērnu ratiņiem vai citam līdzņemamam inventāram. Vācu koncerna DaimlerChrysler uzņēmuma EvoBus Ulmes autobusu rūpnīcā ražotā Setra ir viena no Latvijā straujāk ienākošajām autobusu markām. Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistika, Šo autobusu skaits pēdējo triju gadu laikā ir pieaudzis no 97 līdz 160 (reģistrēto autobusu skaits uz 01.01.2003 un 01.01.2005), sasniedzot 64,9 % kāpumu. Piemēram, Volvo autobusiem šie rādītāji ir attiecīgi 472 un 574 ar 21,6 % kāpumu, Mercedes — 355 un 538 ar 51,5 %; Scania — 156 un 190 ar 21,8 %. Vācu kompānijas EvoBus Setra rūpnīcas lietoto autobusu tirdzniecības vadītājs Volfgangs Hēge (Wolfgang Haege) norāda, ka Latvija ir otra lielākā lietoto Setru eksportvalsts Eiropā. Pērn Latvijā pārdoti 27 autobusi, kas ir tikai par vienu mazāk nekā Francijā, aizpērn — 16. Setra plašākā mērķauditorija ir starptautiskais tūrisms, taču autobusi veiksmīgi izmantojami arī regulārajos pasažieru pārvadājumos. Setra markai ir trīs produktu grupas: TopClass, ComfortClass, MultiClass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pašvaldības saņems skolēnu autobusus

Jānis Lasmanis, 12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs Vidzemes reģiona novadu pašvaldības – Alūksnes, Amatas un Gulbenes 12.novembrī saņem Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI autobusus. Autobusi skolēnu pārvadāšanai ir iegādāti Latvijas–Šveices sadarbības programmas līdzfinansēta projekta ietvaros.

Pašvaldības saņems Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI autobusus, kuros ir 19 pasažieru sēdvietas. Autobusi ražoti Mercedes-Benz rūpnīcā Vācijā, savukārt autobusu aprīkošana veikta Jelgavā uzņēmumā SIA Universāls LTD, kur veikta arī novadu pašvaldību izvēlēto papildu aprīkojumu uzstādīšana.

Jau ziņots, ka skolēnu autobusus saņēmušas Madonas, Grobiņas, Talsu, Jaunjelgavas, Aknīstes, Neretas, Rēzeknes, Balvu, Dagdas, Daugavpils, Ilūkstes, Krāslavas, Kārsavas, Rugāju un Vārkavas novadu pašvaldības. Savukārt jau nākamnedēļ skolēnu pārvadāšanai paredzētos autobusus saņems 15 novadu pašvaldības Kurzemes un Zemgales reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Absurds autobusu sertifikācijā

Rudīte Šmite, Db, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nu jau vairākus gadus Latvijā ir prasība sertificēt autobusus, kas izgatavoti pēc 2001. gada 1. janvāra. Pat tad, ja tie ražoti Eiropas Savienībā un tiem jau piešķirts kādas ES dalībvalsts sertifikāts. No ES saimes šāda norma ieviesta vienīgi Latvijā. Pasažieru pārvadājumu nozares uzņēmēji šādu kārtību uzskata par bezjēdzīgu un laikietilpīgu procedūru.

Uz jautājumiem atbild SIA Saldus AP direktore Zigrīda Kupče.

Kas te ir lielākais absurds?

Tas, ka Latvijā autobusus ir nepieciešams sertificēt atkārtoti, neraugoties, ka tie ir ražoti un jau sertificēti Eiropas Savienībā un jau divus līdz piecus gadus braukājuši pa vecās Eiropas ceļiem. Turklāt sertifikācijā mēs zaudējam divus trīs mēnešus laika.

Taču uz to var paskatīties arī no citas puses. Latvijas laukos jau ceļi ir tik slikti, ka tādiem atbilstošus autobusus Eiropas Savienībā pat neražo. Patiesībā vajadzētu atgriezties pie vecajiem LAZiem.

Aiz kādiem apsvērumiem, jūsuprāt, ieviesta šāda norma un kas tai garantē tādu ilgmūžību?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Nav tā, ka mums ir pilni šķūnīši ar neizmantotiem autobusiem un trolejbusiem

LETA, 17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme patlaban neplāno ne pārdot, ne iznomāt tā rezerves parkā stāvošos autobusus vai trolejbusus, norādīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

«Šādu iespēju varētu vērtēt tikai pēc tam, kad Rīgas satiksme būs iegādājusies jaunus autobusus un trolejbusus,» uzsvēra Zaķis, norādot, ka vēl pāragri runāt par to, ka Rīgas satiksme iznomās autobusus Rēzeknē jaunveidojamajam autobusu parkam.

Jau ziņots, ka Rēzeknes pašvaldība plāno veidot sabiedriskā autotransporta uzņēmumu SIA Rēzeknes satiksme, kas autobusus nomās no SIA Rīgas satiksme. Zaķis atzina, ka jaunveidojamā uzņēmuma pārstāvji ir viesojušies Rīgas satiksmē, un kādu sadarbības modeli noteikti ir iespējams atrast, tomēr viņš norādīja, ka tā bijusi pirmā iepazīšanās saruna un patlaban vēl nav skaidrs, ko un kā rēzeknieši vēlas darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - CSDD: Lai varētu izmantot Solaris autobusus, uzņēmumam šogad jāpaspēj tos saražot

Žanete Hāka, 26.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas regula Nr.595/2009 nosaka, ka pēc šā gada 31.decembra Eiropas valstīs atļauts reģistrēt tikai tādus jaunus autobusus, kuriem ir Euro VI motors, taču normatīvie akti nosaka sērijas beigu transportlīdzekļu izņēmumus un reģistrācijas procedūru, skaidro Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāve Agnese Korbe.

Papildināta ar uzņēmuma Rīgas satiksme komentāru 4. rindkopā.

Ja transportlīdzekļu izgatavotājs vai tā pilnvarotais pārstāvis līdz gada beigām iesniedz attiecīgajā valstī deklarāciju jeb sarakstu ar jau saražotajiem, bet vēl nereģistrētajiem pabeigtajiem transportlīdzekļiem, kuriem ir Euro V, tad tos atļauts reģistrēt vēl 12 mēnešus pēc attiecīgās normas spēkā stāšanās – līdz 2014.gada beigām. Šajā deklarācijā jeb sarakstā jānorāda visaptveroša informācija par transportlīdzekļiem – marka, modelis, tipa apstiprinājuma numurs, transportlīdzekļa identifikācijas numurs, ražošanas datums, iemesls, kāpēc transportlīdzeklis netika realizēts līdz tipa apstiprinājuma derīguma termiņa beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liels zviedru kokzāģētavu koncerns ķepurojas no krīzes

Juris Kaža [email protected], 03.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielais zviedru zāģētavu koncerns «Setra» sācis izķepuroties no nopietnas krīzes, raksta avīze «Dagens Industri» (DI). «Setra», kas pieder valsts uzņēmumam «Sveaskog» (50 %) un Zviedrijas Zemnieku savienībai (Lantbrukarnas riksförbund, 25 %) pēdējo divu gadu laikā zaudējusi vairāk nekā 260 miljonus kronu (apmēram 19.25 miljonus Ls). Uzņēmuma pārdošanas apjoms 2005. gadā bija 5.4 miljardi kronu (apmēram 400 miljoni Ls). Galvenais zaudējumu cēlonis, kā raksta DI, bijis nepareizs zāģmateriālu sortiments. No 2.4 miljoniem saražotās produkcijas 70 % veidoja priedes zāģmateriāli. Kā atzīmē avīze, priedes zāģmateriālu cenas strauji kritās pēc tam, kad 2004. gadā Ziemeļāfrikas tirgū «tika izgāzta» produkcija no Krievijas. Šobrīd priedes zāģmateriālu cenas atkal kāpušas, taču vienlaikus kāpj arī priedes baļķu cenas. Tas liek «Setra» pārstāvim secināt, ka uzņēmums šogad, iespējams, gūs ļoti pieticīgu peļņu (pārtraucot virkni zaudējumu gadu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstīt savu autobusu parku, AS Talsu autotransports ir iegādājies jaunākās paaudzes tūrisma klases autobusu Setra S 515 HD.

Finansējumu šī autobusa iegādei nodrošinājis SEB līzings.

AS Talsu autotransports vadītājs Āris Zapackis norādīja: «Setra pasažieru un vadītāja ērtībai, drošībai un komfortam ir veikusi daudz jaunu uzlabojumu autobusa salonā. Savukārt jaunais tehniskais aprīkojums ievērojami samazina ekspluatācijas izmaksas, kā arī izpilda visaugstākās autotransportam noteiktās ekoloģiskās prasības.»

Savukārt SIA SEB līzings vadītāja Nellija Kočanova sacīja, ka «šis darījums ir īpašs ar to, ka iegādātais autobuss ir pirmais 500. sērijas Setra Baltijā un arī pirmais autobuss Latvijā ar Euro 6 dzinēju, kurš atbilst jaunākajiem standartiem, tas ir ekonomisks un ekoloģisks».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No Jelgavas uz Rīgu, Bausku un Dobeli brauks jauni vietējā ražojuma autobusi

Lelde Petrāne, 12.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Jelgavas autobusu parks (JAP) saņems trīs Jelgavā ražotus Ambassador tipa zemās grīdas autobusus, kas īpaši pielāgoti pasažieriem ar kustību traucējumiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ziņo portāls zz.lv.

Līdz mēneša beigām parku papildinās vēl divi, bet augustā - pieci sabiedriskā transporta līdzekļi. Kopumā Jelgavas autobusu parka rīcībā būs jau 25 Ambassador tipa autobusi, bet tuvākajā nākotnē arī pārējos uzņēmuma lielos autobusus varētu aizstāt ar Jelgavā ražotajiem.

Pieci pirmie no desmit jaunajiem autobusiem turpmāk apkalpos tālsatiksmes reisus, ļaujot pasažieriem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiem ērti nokļūt ārpus pilsētas. Jau nākamnedēļ jaunie autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanu un pielāgoti personu ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai, sāks apkalpot Rīgas virzienu un drīzumā nodrošinās braucienus uz Bausku, Dobeli un citos virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Domenikss: Rīgas satiksme pirks autobusus, kuru dzinēji no 2014. gada nebūs lietojami

Žanete Hāka, 25.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir izvēlējusies Solaris autobusus, kurus pēc šā gada 31. decembra nebūs iespējams reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), skaidro Domenikss ģenerāldirektors Viktors Troicins.

Konkursa nolikums paredz autobusu piegādi piecu gadu laikā, un pirmā autobusa piegāde plānota 2014. gada sākumā. Izraudzītais pretendents Solaris Bus & Coach s.a. ir apņēmies piegādāt autobusus ar Euro 5 izmešu normām atbilstošiem dzinējiem, kas saskaņā ar Eiropas Savienības Regulu (Nr. 595/2009) nav izmantojami sākot no 2014. gada, kad stājas spēkā prasība visā Eiropā lietot jaunās paaudzes Euro 6 dzinējus, ar kādiem ir apgādāti konkursā piedāvātie Mercedes-Benz autobusi, norāda Domenikss.

«Lielākā daļa attīstīto valstu pilsētas izvēlas Mercedes-Benz zīmola autobusus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, taču Latvija izvēlas zemākās kvalitātes autobusus. Zemās grīdas autobusu iegādes konkursā ir izvēlēti autobusi, kuru dzinēji ir novecojuši un nebūs lietojami no 2014. gada, jo neatbilst mūsdienu CO2 izmešu normām. Nederīgi dzinēji, iepirkuma likuma pārkāpumi un nepamatoti lēmumi ir jauno autobusu iepirkuma bilance. Turklāt, iepirkuma izvērtēšanā un rezultātu paziņošanā ir konstatētas vairākas rupjas neatbilstības likumiem,» norāda V. Troicins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kukuļus Latvijā maksājis arī Mercedes Turcijas meitasuzņēmums

R. Spakovska, 26.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildus 117 autobusiem, par kuru iegādi Latvijas amatpersonām samaksāti 1.8 miljoni eiro, kukuļi doti arī par vēl 40 autobusu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera iegādājis 10 jaunus autobusus - janvāra beigās pasažierus sāka uzņemt četri Setras modeļa transportlīdzekļi, bet martā reisos izbrauks atlikušie seši Iveco Crossway Pro markas autobusi, informē SIA VTU Valmiera sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Bulmeistare.

Abu modeļu sabiedriskajiem transportlīdzekļiem ir EIRO 6 dzinējs, kas nodrošina zemāku izmešu daudzumu un zemāku degvielas patēriņu. Jaunie transportlīdzekļi ražoti pēc SIA VTU Valmiera pasūtījuma. Turklāt Iveco Crossway Pro autobusiem ir ar pulti vadāms pacēlājs, ar kura palīdzību iekāpšana daudz vieglāka būs cilvēkiem ar invaliditāti.

Līgums par autobusu iegādi tika parakstīts 2014.gada 22.septembrī. Iepirkuma konkursa pirmajā daļā par uzvarētājiem tika atzīti SIA Alkom Trans un SIA SEB līzings, kas piegādāja sešus jaunus Iveco Crossway Pro markas autobusus. Savukārt otrajā daļā par uzvarētājiem tika atzīti SIA M.E.LAT-LUX un SIA SEB līzings, kas piegādāja četrus jaunus Setra S 415 UL business markas autobusus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Swedbank finansējumu 2,7 miljonu eiro apmērā, autobusu operators «Ecolines», kura pārstāvis Latvijā ir SIA «Norma-A», papildina savu autobusu parku – iegādāti četri jauni «MAN» markas autobusi un seši mazlietoti «SETRA» markas autobusi.

«Starptautisko autobusu pārvadājumu tirgus attīstība Baltijas valstīs tiek prognozēta ar pozitīvu attīstības virzienu un «Ecolines» sadarbībā ar Swedbank turpina ieguldīt līdzekļus pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā. Autobusi būs aprīkoti ar bezvadu internetu, multimediju ierīcēm, klimata kontroli, bezmaksas kafijas aparātiem un labierīcībām,» stāsta SIA «Norma-A» valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.

«Swedbank ar SIA «Norma-A» sadarbojas jau kopš 1998. gada un šo gadu laikā uzņēmums ir būtiski veicinājis savu izaugsmi, kļūstot par vienu no lielākajiem un veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem savā nozarē,» norāda Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vācija – liels tirgus Latvijas uzņēmējiem

Ārlietu dienests Latvijas eksportam , [email protected], 10.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tirgus ir raksturojams kā tradicionāls un piesātināts tirgus ar 80 miljoniem patērētāju un plaši attīstītu rūpniecību. Kaut arī dzīves līmenis Vācijā ir augsts, ap 42% no iedzīvotājiem saņem dažādus pabalstus.

Attiecīgi arī patērētāju psiholoģija ir balstīta taupīšanas paradigmā, kā rezultātā Vācijā ir viens no augstākajiem naudas krāšanas rādītājiem pasaulē. Ņemot vērā visus šos apstākļus, Vācijas ekonomikas modelis ir balstīts uz spēcīgu rūpniecības preču eksporta nozari, kuras piedāvātā produkcija bieži tiek finansēta ar pašu vāciešu eksportēto kapitālu.

Vācijas ekonomikas attīstība

Sākot ar 2008. gada septembri Vācijas ekonomika atradās brīvā kritienā un sasniedza savu zemāko punktu 2009. gada Lieldienās. Gada sākumā vairākkārtīgi uz leju tika koriģētas šī gada ekonomikas izaugsmes prognozes līdz pat -6% samazinājumam. Lai mazinātu krīzes iespaidu 2009. gada sākumā Vācijas valdība pieņēma divas konjunktūras paketes ekonomikas stimulēšanai kopsummā 83 miljardu Eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, skandāls par ierēdņu kukuļošanu Mercedes autobusu iegādē ir ne tikai Rīgas un ne tikai piecu gadu gara problēma, raksta laikraksts Telegraf.

Laikraksta Telegraf rīcībā esot dokumenti, kas liecina, ka pērn Ventspilī organizētā autobusu iepirkuma konkursa nosacījumi bijuši uzrakstīti speciāli Daimler un faktiski izslēguši no konkursa citus dalībniekus, turklāt šo faktu konstatējis Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB).

Telegraf uzskaita vairākus nosacījumus – motora tilpumu un jaudu, kā arī citus autobusu tehniskos parametrus, kas bija iekļauti pašvaldības uzņēmuma Ventspils reiss izsludinātā iepirkuma nosacījumos un kas izslēdz jebkādu citu autobusu iegādi. Interesanti, ka sūdzību iesniegusi SIA Silverstar, kas bija Daimler pārstāvis Latvijā 2000. gadā, kad Ventspils reiss pirmo reizi iepirka Mercedes autobusus pasažieru pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autobusu pirkšanai plāno tērēt 9.4 miljonus latu

M. Fridrihsone, Db, 29.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gadā, izmantojot Latvijas – Šveices programmā paredzēto finansējumu, kā arī papildus pašvaldību līdzfinansējumu, skolnieku pārvadājumu transporta sistēmas uzlabošanas projekta ietvaros paredzēts iegādāties aptuveni 65 autobusus par kopējo summu aptuveni 9.5 milj. Ls.

Tas izriet no Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā tapušā informatīvā ziņojuma, kurā norādīs, ka projekta īstenošana sāksies 2009. gada pirmajā pusē, bet otrajā pusgadā pašvaldībām jau varētu tikt piegādāti autobusi. Pagaidām pašvaldības iepērk skolnieku pārvadāšanai domātos autobusus, izmantojot dotācijas, kas paredzētas pašvaldībām, kuras apvienojas novados. Pērn pašvaldības iegādājušās 26 autobusus, bet šogad kopumā plānots iegādāties vismaz 59 autobusus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijā aptur Igaunijas Lux Express grupas uzņēmuma autobusu pārvadājumu licenci

LETA, 03.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas iestādes uz laiku anulējušas licenci Igaunijas starptautisko pārvadājumu grupā Lux Express Grupp ietilpstošā Krievijas uzņēmuma Jevrolains pasažieru autobusu reisiem maršrutos Helsinki-Sanktpēterburga un Tallina-Sanktpēterburga, tādēļ Lux Express šajā laikā pasažieru pārvadāšanai norīkojusi citus autobusus un piedāvā citus variantus vēlamā galamērķa sasniegšanai.

Krievijas robežsardzes dienests pirmdien uz robežas aizturēja Lux Express autobusus, kas brauca ikdienas reisos maršrutā Helsinki-Sanktpēterburga. Sākotnējais aizturēšanas iemesls bija licences apturēšana Lux Express starptautiskajiem pārvadājumiem.

Tomēr vēlāk noskaidrojās, ka licence apturēta tikai Krievijā reģistrētā uzņēmuma Jevrolains autobusiem, bet Igaunijas kompānijas Lux Express Estonia autobusi var turpināt pārvadājumus starp Tallinu un Sanktpēterburgu. Pasažieri operatoru var pārbaudīt uz iegādātās biļetes.

Tallinas-Sanktpēterburgas maršrutā reisi notiek pēc ierastā grafika. Kā pagaidu risinājumu Lux Express saviem pasažieriem piedāvā aizvietojošos autobusus uz robežas aizturēto vietā. Saistībā ar to var būt neērtības robežas šķērsošanā, kā arī autobusi var kavēties. Helsinku-Sanktpēterburgas maršrutā Lux Express piedāvā aizvietojošos autobusus, kā arī citus galamērķa sasniegšanas variantus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokurors Jānis Maizītis nosūtījis Korupcijas Novēršanas un apkarošanas birojam ierosinājumu pārbaudīt iespējamos noziedzīgos nodarījumus, kas saistīti ar Rīgas domes amatpersonu kukuļošanu saistībā ar Daimler dalību pašvaldības konkursos.

To Db apstiprināja ģenerālprokuratūrā. Laikraksts Bizness&Baltija ceturtdien rakstīja, ka izskanējusī informācija par Daimler kukuļošanu varētu būt saistīta ar Rīgas domes iepirkumiem. Saskaņā ar B&B informāciju Daimler laika posmā no 2002. līdz 2006.gadam tērējis aptuveni 1,8 miljonus eiro (aptuveni 1,2 miljoni latu) Rīgas domes amatpersonu kukuļošanai, lai panāktu uzņēmuma ražoto autobusu iegādi pašvaldības sabiedriskā transporta nodrošināšanai.

KNAB pārstāvis Andris Vitenburgs Diena.lv atzina, ka birojs vēl nav pieņēmis lēmumu, vai pārbaudi uzsāks: “Pieejamā informācija tiek vērtēta, lai izlemtu jautājumu par turpmāku rīcību.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autorizētais Mercedes-Benz ģenerālpārstāvis Latvijā SIA Domenikss, kas līdz šim nodarbojies ar Mercedes-Benz vieglo un apvidus automobiļu, pasažieru un kravas mikroautobusu, kravas automobiļu tirdzniecību, parakstījis līgumu ar Daimler AG meitas uzņēmumu EvoBus Gmbh, kļūstot par EvoBus Mercedes-Benz autobusu ģenerālpārstāvi Latvijā un nodrošinot Mercedes-Benz autobusu tirdzniecību un tehnisko apkopi, informē uzņēmums.

Mercedes-Benz autobusu modeļus var pasūtīt Domenikss Auto tirdzniecības centrā Krasta ielā 34, Rīgā. "Pēc Salaspils tirdzniecības un servisa centra atklāšanas 2008. gada beigās Mercedes-Benz autobusu tirdzniecība, tehniskā apkope un remonts tiks veikti jaunā centra telpās," norāda SIA Domenikss direktors Viktors Troicins.

No ceturtdienas, 24. aprīļa, tūrisma autobusu Mercedes-Benz Tourismo var apskatīt un iepazīties ar visām tā priekšrocībam un tehniskajiem parametriem Domenikss izstāžu stendā 4. starptautiskajā transporta, tranzīta un loģistikas izstādē Transports un Loģistika 2008, kas no 24. līdz 27. aprīlim norisināsies Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība vēlas dekarbonizēt autobusus un kravas automašīnas, turklāt ir iniciatīvas to darīt daudz straujāk, turklāt no 2030. gada atļaut reģistrēt tikai bezemisiju pilsētas autobusus; Latvijā šajā virzienā pagaidām vēl tiek sperti tikai pirmie biklie soļi.

Tādi secinājumi skanēja diskusijā Kravas transportlīdzekļu, komunālā transporta un autobusu dekarbonizācija – kā sasniegsim 2030.gada atjaunojamās enerģijas un konkurētspējas mērķus?. Latvijā vieglie un smagie kravas transportlīdzekļi, komunālais transports, kā arī autobusi veido vairāk nekā 40% no visām autotransporta emisijām, tomēr diskusija par kravas automašīnu, komunālā transporta un autobusu dekarbonizāciju nenotiek. Ir daudz jautājumu par to, cik var ātri ieviest (pāriet uz) biometāna un citu alternatīvo degvielu (LNG, CNG, ūdeņraža) transportlīdzekļiem, kā paātrināt kravas transporta un autobusu elektrifikāciju, kā mainīt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļu likmes un degvielu nodokļus. Par to, kā varētu rīkoties Latvija, kādus risinājumus īstenot un kādā laikā, jau tuvākajā laikā būtu jābūt konkrētiem projektiem, kurus diskusijās apspriest un tad attiecīgi pieņemt to īstenošanai nepieciešamos lēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valmierai jauni, 270 tūkstošus latu vērti autobusi

Egons Mudulis, 19.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie pieciem jauniem mazas ietilpības autobusiem Mercedes Benz Vario tikusi SIA VTU Valmiera. Tos izmantos maršrutos, kur nelielā pasažieru skaita dēļ nav vajadzības sūtīt lielos autobusus. Tajos ir 19 sēdvietas, bet kopumā tie katrs var pārvadāt 30 cilvēkus. Visos autobusos ir apkures un gaisa kondicionēšanas iekārtas.

«Jauno autobusu ekspluatācijas izmaksas būs zemākas nekā savu laiku jau nokalpojušajiem lielajiem autobusiem. Ietaupīt būs iespējams arī uz degvielas patēriņu, kas jaunajiem autobusiem ir ievērojami mazāks,» ar jaunajiem transporta līdzekļiem ir apmierināts uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš. Viņš uzsver, ka autobusu parka atjaunošana ir «nozīmīgs faktors, lai uzņēmums sniegtu kvalitatīvu pakalpojumu pasažieriem un strādātu ilgtermiņā». Tāpat uzņēmums plāno izmantot jaunos autobusus arī pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā komercpārvadājumos.

Transporta uzņēmuma finanšu direktors Māris Miezītis atklāj, ka autobusi iegādāti finanšu līzingā (SEB līzings), daļēji izmantojot pašu līdzekļus. Kopējās investīcijas, iegādājoties jaunos autobusus, ir ap 270 tūkst. Ls bez PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta kompānija «Tallinna Linnatranspordi» (TLT) iepirkuma konkursā izraudzījusies Polijas uzņēmumu «Solaris Bus & Coach» kā piegādātāju 100 jauniem ar saspiesto dabasgāzi darbināmiem satiksmes autobusiem, darījuma summai sasniedzot 27 miljonus eiro.

Tas pats līgums paredz iespēju iegādāties vēl 100 autobusu.

TLT vadītājs Deniss Boroditss norādīja, ka jaunie autobusi būs ne tikai videi draudzīgāki, bet arī ļaus līdz 30% jeb diviem miljoniem eiro gadā ietaupīt degvielas izdevumos.

Konkursā pieteicās divas kompānijas, abas ir spēcīgi un pieredzējuši autobusu ražotāji un piedāvāja pienācīgas kvalitātes autobusus, tomēr «Scania Eesti» piedāvājums tika atzīts par iepirkuma noteikumiem neatbilstošu, paskaidroja Boroditss.

Viņš piebilda, ka konkursa noteikumi paredzēja, ka pieteikuma iesniedzējiem jānorāda ne tikai autobusu cena, bet arī to lietošanas izmaksas, uzturēšanas izmaksas un rezerves daļu, kuras nesedz garantija, izmaksas nākamajiem desmit gadiem. «Scania Eesti» pieteikumā nebija pilnībā norādītas visas prasītās izmaksas, tādēļ tas neatbilda Publisko iepirkumu likumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa trešdien piemēroja apcietinājumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) aizturētajam uzņēmējam Mārim Martinsonam.

Apcietinājums Martinsonam piemērots kā drošības līdzeklis. Šo tiesas lēmumu vēl ir iespējams pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā.

Pēc tiesas sēdes Martinsons atteicās sniegt jebkādus komentārus žurnālistiem. Arī Martinsona advokāti Didzis Vilemsons un Aivars Purmalis atteicās no komentāriem.

Kā ziņots, Martinsonu KNAB aizturēja otrdien, un vēl trešdien no rīta puses uzņēmējs atradās KNAB telpās.

Otrdien KNAB aizturēja arī «Rīgas satiksmes» (RS) Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktoru Igoru Volkinšteinu, apstiprināja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

Saskaņā ar KNAB sniegto informāciju, novembrī sāktā kriminālprocesā saistībā ar RS veiktajiem iepirkumiem otrdien veiktas neatliekamās procesuālās darbības, tai skaitā vairāk nekā 30 kratīšanas, un aizturētas kopumā astoņas personas - sešas Latvijā, bet divas Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas Autobusu parks (JAP) gatavojas realizēt 12 Mercedes Benz autobusus, līdz ar to pilsētas autobusu parkā pamatā būs Jelgavā saliktie Ambassador autobusi, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Informācija uzņēmuma mājas lapā liecinot, ka paredzēts pārdot deviņus pilsētas autobusus ar zemo grīdu Mercedes Benz Citaro O 530, kas reģistrēti 2005.gadā, 2003.gadā reģistrēto un no ekspluatācijas noņemto starppilsētu pārvadājumu autobusu Mercedes Benz Integro O 550, kā arī divus mikroautobusus Mercedes Benz Sprinter 516.

JAP tehniskais direktors Gints Burks Zemgales Ziņām skaidrojis, ka daļa no minētajiem autobusiem vēl kursē pilsētā, taču uzņēmums gatavojas tos realizēt, tāpēc laikus jau publicējis informāciju, kas varētu būt saistoša potenciālajiem pircējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas satiksme saņēmusi pirmo jauno Solaris autobusu, kura prezentācija notika piektdien.

2013. gadā noslēdzās Rīgas satiksmes jauno autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko tika atzīts uzņēmuma Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro. Kompānija Latvijas uzņēmumam piegādās autobusus Solaris Urbino 12 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 283,61 tūkst. eiro) un Solaris Urbino 18 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 359,11 tūkst. eiro).

Pirmos 35 autobusus un arī nākamo gadu piegādes Rīgas satiksme plāno iepirkt ar papildus aprīkojumu. Tajā pašā laikā līgums paredz, ka Rīgas satiksme autobusus var iegādāties bez vai ar daļēju papildu aprīkojumu.Pirmie 35 autobusi tiks piegādāti līdz gada beigām, bet pirmais ielās sāks kursēt jau pēc dažām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VTU Valmiera par pusotru miljonu iegādājas 10 jaunus autobusus

Dienas Bizness, 23.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs SIA VTU Valmiera parakstījusi līgumu par 10 jaunu starppilsētu nozīmes autobusu iegādi. Līguma kopējā summa ir 1,541 miljons eiro, informē VTU Valmiera Sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Bulmeistare.

Konkursa pirmajā daļā par uzvarētājiem atzīti SIA Alkom Trans un SIA SEB līzings, kas piegādās sešus jaunus Iveco Crossway Pro markas autobusus. Savukārt otrajā daļā par uzvarētājiem atzīti SIA M.E.LAT-LUX un SIA SEB līzings, kas piegādās četrus jaunus Setra S 415 UL business markas autobusus. Kopuma konkursa pirmajā daļā pieteicās četri, bet otrajā – trīs pretendenti.

Jaunie spēkrati pakāpeniski kursēt sāks 2015.gada sākumā. Līgums paredz 10 autobusu iegādi par kopējo summu 1 540 800 eiro, neieskaitot PVN un līzinga maksājumus. VTU Valmiera informē, ka iegāde plānota ar finanšu līzingu, nodrošinot 20% pirmo iemaksu un veicot maksājumus 8 gadus, tos uzsākot pēc iegādāto transportlīdzekļu nodošanas ekspluatācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru