Jaunākais izdevums

Ekonomikas ministrijas sagatavotais valdības rīkojuma projekts par valsts a/s CSDD nodošanu privatizācijai satraucis uzņēmējus.

Satiksmes ministrija sola nepieļaut valsts a/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) privatizāciju, bet Ekonomikas ministrija sagatavoto rīkojuma projektu par kļūdainu neatzīst. Šāda situācija tikai vēl vairāk rada aizdomu ēnu un neizpratni par notiekošo.

Dīvainais projekts

Proti, ja jau Ekonomikas ministrija Valsts sekretāru sanāksmē ir pieteikusi izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par valsts a/s CSDD visu valstij piederošo 2 352 097 akciju nodošanu privatizācijai, tad nevarētu būt, ka tas ir tikai kāds pārpratums vai tehniska kļūda. Ja jau Latvijas valsts nevēlas privatizēt CSDD, tad kādēļ ir jāsmērē papīrs, lai gatavotu rīkojuma projektu un rakstītu attiecīgu paskaidrojuma rakstu, ja 100 % zināms, ka valdība nolems šo valsts sabiedrību neprivaizēt un atteiks privatizācijas pieteicējiem Oskaram Galanderam un SIA Alto - tādā gadījumā jēga ir rakstīt MK rīkojuma projektu par atteikumu nodot privatizācijai CSDD.

"CSDD netiks nodota privatizācijai un tāds būs arī Ministru kabineta rīkojums," uzsver satiksmes ministrs Ainārs Šlesers. Viņš norāda, ka CSDD veic būtiskas valsts funkcijas ceļu satiksmes drošības, kā arī autovadītāju zināšanu pārbaudē, autovadītāju apliecību izsniegšanā, valsts numurzīmju izsniegšanā utt. Tas, ka vairākas personas ir ierosinājušas privatizēt daudzus valsts, tostarp arī Satiksmes ministrijas pārziņā esošas sabiedrības un Ekonomikas ministrija pēc Privatizācijas aģentūrā esošajiem privatizācijas pieteikumiem gatavo rīkojuma projektus par to nodošanu privatizācijai, vēl nenozīmē, ka valdība šādu rīkojumu atbalstīs, skaidro A. Šlesers. Viņš uzsver, ka Satiksmes ministrija jau sagatavojusi savus iebildumus pret minēto rīkojuma projektu un tādā formā, kā sagatavots, tas tiks noraidīts.

Pilda likumu

Saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" un Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumu, Privatizācijas aģentūra apkopo privatizācijas ierosinājumus un sagatavo MK rīkojuma projektu par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai, ko iesniedz Ekonomikas ministrija, skaidro Ekonomikas ministrijas Juridiskā departamenta Privatizācijas pārvaldes vecākais referents Valdis Vasiļjevs. Viņš norāda, ka lēmumu privatizēt vai neprivatizēt konkrēto valsts īpašumu pieņem Ministru kabinets, turklāt Satiksmes ministrija valdībā iesniegšot lēmuma projektu par atteikumu nodot privatizācijā CSDD. Turklāt O. Galanders un SIA Alto ir iesniegusi privatizācijas pieteikumus uz daudziem valsts īpašuma objektiem.

"Nezinu, kam vajadzīga CSDD privatizācija, taču to nekādā gadījumā nedrīkst pieļaut, " uzskata industriālās tehnikas tirdzniecības SIA Intrac Latvia prezidents Andris Bružs. Viņš nezinot nevienu normālu valsti, kurā tāda struktūra kā CSDD atrastos privātīpašumā. "Nedomāju, ka arī gadījumā, ja CSDD nonāk privātās rokās (valsts iegūs nedaudz naudas), tad tajā varētu sagaidīt servisa uzlabošanos, jo tad tas būs monopols, kurš varēs celt attiecīgo pakalpojumu cenas, kas nepatiks nevienam," uzsver A. Bružs. Viņaprāt, tieši tāpēc Ekonomikas ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts par CSSD nodošanu privatizācijai ir vai nu kāda kļūda, vai arī cerība, ka tas klusām izskries cauri MK un "netīšām" nonāks privātīpašumā, vai arī vienkārši muļķība. "Manuprāt, tādi fokusi kā CSDD privatizācija tomēr nenotiks un šī sabiedrība paliks valsts īpašumā, jo šobrīd jau ir 2006. gads, nevis deviņdesmito gadu sākums vai vidus," atzīst A. Bružs.

Provocē uz asumiem

"CSDD ir svarīgu publisko reģistru turētājs un publisko pakalpojumu sniedzējs. Valstij ir jākontrolē, lai CSDD reģistru un pakalpojumu pieejamība būtu augstā līmenī. Šaubos, vai patlaban valsts spētu izkontrolēt CSDD darbību, ja direkcijai būtu privāti, no valsts neatkarīgi akcionāri," skaidro konsultāciju SIA Vox Consulting valdes loceklis, Tiesu administrācijas padomnieks Kaspars Semēvics. Viņaprāt, būtu bēdīgi, ja CSDD nepārdomātas un sasteigtas privatizācijas rezultātā pazeminātos esošo datubāzu un servisa kvalitāte. "Pieļauju, ka nesaskaņotais privatizācijas rīkojuma projekts drīzāk ir abu ministriju spēkošanās par ietekmi un politiķu provocēšana uz asumiem, nevis reāls nodoms privatizēt CSDD. Šādus cīkstiņus nevajadzētu izvērst publiski, jo nekādu rezultātu tie nedod - privatizāciju tie nekādā veidā uz priekšu nevirza," atzīst K. Semēvics.

Privatizācija nestu līdzi arī cenu kāpumu, lēš autopārvadātāji

Neizpratni par CSDD privatizāciju neslēpj autopārvadātāji, kuriem minētā rīcība neko labu nenesīšot.

"Tā ir nejēdzība. Tad jau privatizācijai vajag nodot arī Valsts policiju un Satiksmes ministriju," uzzinot par privatizāciju, saka SIA Lignum direktors Uldis Līviņ. CSDD ir nopietna valsts institūcija, kura šobrīd ļoti veiksmīgi darbojas. Ir lietas, kuras vienkārši nevar privatizēt, viņš piebilda.

Autopārvadātāji ir pārliecināti, ka nevajadzīgā CSDD privatizācija kā neatņemamu sastāvdaļu līdzi nesīs neizbēgamu cenu kāpumu.

"Nesaprotu, kāpēc jāprivatizē tāda struktūra, līdz ar to noteikti augs visu pakalpojumu cenas," savu neizpratni pauž autopārvadātāju kompānijas ATEK īpašnieks Vladimirs Butānovs.

Autopārvadātāji šaubās, vai privatizācija varētu nākt ar pozitīvām pārmaiņām. "Tas ir ļoti interesants solis un noteikti ne uz labāko pusi. Kas notiks ar visām atļaujām, kuras izsniedz CSDD, un transporta kontroli uz ceļiem, vai tā nonāks privātpersonu rokās," neatbildēts paliek Starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto izpildsekretāra Jāņa Āboltiņa jautājums. Viņaprāt, ja CSDD tiks nodota privātās rokās, būs iespēja ietekmēt ikvienu autopārvadātāju ne pēc valsts likumiem, bet pēc "deguniem". "Esmu noskaņots negatīvi," viņš piebilda. "Ja kāda rokās nonāk ekskluzīvas tiesības kādā jomā, kā tas, liekas, būs šajā gadījumā, tad noteikti sekos cenu kāpums, tas uzņēmējiem ir neizbēgami," ir pārliecināts SIA DFDS Transport Latvia direktors Jānis Meikulāns. Arī viņš pret šādu privatizāciju ir noskaņots negatīvi un uzskata, ka CSDD vajadzētu palikt valsts rokās. "Nesaprotu, kādi ir šīs privatizācijas mērķi, manuprāt, CSDD šobrīd viss ir kārtībā un nekādas pārmaiņas nav nepieciešamas," skaidro V. Butānovs. Savukārt ar abiem CSDD privatizācijas pieteicējiem vakar Db sazināties neizdevās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mērķis ir nodrošināt, lai transportlīdzekļu tehniskās apskates, reģistrācijas un vadītāja kvalifikācijas process būtu klientiem ērts, saprotams, draudzīgs un pieejams. Pēc šādiem principiem tiek veidots gan pakalpojumu saņemšanas process, gan būvēti un iekārtoti klientu apkalpošanas centri.

21.gadsimta interneta un tehnoloģiju attīstība pavēra jaunas iespējas pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanā, kuru pamatā ir starpinstitūciju saziņa tiešsaistes režīmā. Lai nebūtu klients pēc izziņām «jādzenā» pa dažādām valsts iestādēm, CSDD rada iespēju pats saņemt informāciju, pieslēdzoties attiecīgo institūciju datu bāzēm. Vēl vairāk – tika nodrošināta iespēja daudzas citām institūcijām piekrītošas funkcijas nokārtot vienas pieturas aģentūrā – CSDD; piemēram, samaksāt nodokļus vai naudas sodus. Tas gan bieži kaitējis CSDD tēlam, jo cilvēkiem licies, ka viņa samaksātā nauda aiziet CSDD, nevis valsts vai pašvaldības kasēs.

CSDD vienmēr bijis svarīgi, lai klients būtu zinošs un informēts. Lielu «iespēju soli» šajā ziņā sniedza e-CSDD izveidošana, kas ļāva no jebkura datora vai mobilās iekārtas iesākumā saņemt informāciju un atgādinājumus, bet vēlāk arī veikt maksājumus un pieteikties pakalpojumiem, piemēram, vadītāja eksāmenam vai tehniskajai apskatei. To, ka e-CSDD ir populāri un noderīgi pakalpojumi, liecina fakts, ka vietnē reģistrējušies 660 tūkstoši lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

VK: Pienācis laiks lemt par privatizācijas pabeigšanu

Žanete Hāka, 02.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privatizācijai Latvijā ir sena vēsture, tomēr jau 2003.gadā valdība apzinājās, ka tās mērķi ir sasniegti un privatizācijas process ir jāvirza noslēguma fāzē, uzskata Valsts kontrole.

2005.gadā tika pieņemts Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likums, radot normatīvo bāzi, kam vajadzēja sekmēt privatizācijas procesa drīzu pabeigšanu. Tomēr termiņi privatizācijas pabeigšanai tā arī netika noteikti, un privatizācija joprojām turpinās.

Kā konstatēja Valsts kontrole revīzijā Kas valstī notiek valsts īpašumu privatizācijas jomā?, privatizācija patiešām atrodas tās galējā noslēguma fāzē, un tā tas turpinās vismaz pēdējos septiņus gadus – to laikā papildus iepriekšējo gadu apjomam privatizēti vien 3% no kopējā privatizējamo valsts dzīvokļu skaita, izlietoti 2% privatizācijas sertifikātu. Privatizācijas aģentūras valdījumā atlicis vien neliels skaits privatizējamu īpašumu, un pēdējos gados to skaits nav būtiski mainījies, jo zema ir privātpersonu interese tos privatizēt. Starp šiem īpašumiem ir 20 dzīvojamās mājas, 81 dzīvokļu īpašums, 46 valsts nekustamā īpašuma objekti, 695 valsts zemesgabali, informē kontroles pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

CSDD: Īpašnieki pretojās Biķernieku trases attīstībai, jo vēlas pārdot zemi par neadekvāti augstu cenu

LETA, 20.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pārņēma Biķernieku trases apsaimniekošanu, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai, aģentūrai LETA sacīja CSDD Sabiedrisko attiecību daļā.

CSDD norādīja, ka nacionālā Biķernieku kompleksā sporta bāze ir visai sabiedrībai nozīmīgs sporta un atpūtas komplekss, kuru uzticēts pārvaldīt CSDD. «Diemžēl daļa no trases atrodas uz privātīpašnieku zemes. Jau pārņemot šo trasi apsaimniekošanā, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai. Īpašnieki nav slēpuši neapmierinātību, ka trase tika nodota CSDD. Viņu mērķis bija novest trasi līdz bankrotam un iegūt trases zemi savā īpašumā. Pārņemot trasi, viņu nodomi tika izjaukti, pasargājot trasi no bankrota,» skaidroja CSDD.

Direkcijā apgalvoja, ka no trases pārņemšanas brīža arī sākās pretdarbība no īpašnieku puses. «Īpašnieki pretojās jebkurai attīstībai, jo viņi vēlas pārdot zemi par neadekvāti augstu cenu. Līdz ar to mums nav pārsteigums, ka īpašnieki vēlas, lai trasei atņemtu nacionālās sporta bāzes statusu,» informēja CSDD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saistībā ar atklāto ekskluzīvo automašīnu kontrabandas shēmu pratināti trīs CSDD darbinieki

LETA, 28.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Muitas policijas atklāto ekskluzīvo automašīnu kontrabandas shēmu pratināti trīs Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) darbinieki, vēsta Latvijas Televīzija (LTV).

Nekāds drošības līdzeklis šīm personām nav piemērots.

CSDD pārstāvis Jānis Aizpors LTV apstiprināja, ka darbiniekiem ir bijušas pārrunas ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policijas darbiniekiem. Tās bijušas par auto reģistrācijas procesu, un varēja notikt, arī nevedot darbiniekus uz nopratināšanu, pauda Aizpors.

Pētot situāciju no savas puses, CSDD secinājis, ka minētās automašīnas ievestas nevis no Krievijas, bet no Eiropas Savienības. Direkcijas ieskatā reģistrācijas procesā viss noticis atbilstoši likumdošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šķērssubsīdiju principu piemēro uzņēmumi gan Latvijā, gan pasaulē, savukārt par normatīvo aktu neprecizitātēm va/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) nevar būt atbildīga, paziņojumā presei norāda CSDD pārstāvis Jānis Aizpors.

Viņš uzsver, ka Valsts kontrole (VK) CSDD darbībā nav konstatējusi nevienu normatīvā akta pārkāpumu un CSDD nevar būt atbildīga par normatīvo aktu nepilnībām.

CSDD atsevišķu pakalpojumu izmaksu segšanā pielieto šķērssubsīdijas principu un šādu praksi plaši izmanto uzņēmumi gan Latvijā, gan arī citur pasaulē, viņš atzīst. Tas neesot nekas prettiesisks vai ārkārtējs, ņemot vērā katra konkrētā uzņēmuma darbības specifiku, skaidro CSDD pārstāvis.

Turklāt virkne CSDD pakalpojumi tiek sniegti vispār bez maksas, piemēram, CSDD – E-pakalpojumi, transportlīdzekļu norakstīšana, velosipēdu eksāmenu pieņemšana un velosipēdista apliecības izsniegšana u.c. Līdz ar to šie pakalpojumi tiek finansēti no citiem CSDD pakalpojumiem – transportlīdzekļu reģistrācijas, valsts tehniskā apskates un vadītāju kvalifikācijas eksāmenu pieņemšanas un vadītāju apliecību izsniegšanas, bez tam atsevišķiem pakalpojumiem, piemēram, individuālo numurzīmju izsniegšanai, tiek piemērots ievērojami paaugstināts tarifs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Aizej tur, nezin kur...

Rudīte Spakovska, [email protected], 27.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko dara blondīne (jā, šī stāsta laikā jutos kā anekdošu varone), ja pēc divpadsmitiem naktī atcerās, ka rīt 8:30 jābūt Ceļu satiksmes drošības direkcijā, Bauskas 86?

Protams, viņa ieslēdz datoru un internetā atver CSDD mājaslapu, lai uzzinātu kā uz turieni tikt, jo viņas tābrīža zināšanas par CSDD atrašanās vietu aprobežojas ar "tajā pusē tiltam, kaut kur uz leju tāda māja bija, varbūt bauskas ielā". Pēc īsa apjukuma brīža, jo nokļūšanas instrukcijas ir nevis daudzsološajā sadaļā "noderīga informācija", bet gan formālajā sadaļā "kontakti", skatam paveras optimistiska saite "atrašanās vieta kartē ar norādi uz tuvāko sabiedrisko transportu". Aleluja! Mašīnas man vēl nav, taksis ir sālīts, sabiedriskais transports būs tieši laikā. Klikšķinam... Karte ir, CSDD un sabiedriskā transporta nav, jo atveraswww.zl.lv karšu sadaļas sākumizvēle. Nav jau grūti, ierakstam adresi "bauskas 86" un uzzinām ka CSDD ir pie Antenas ielas, ka Bauskas un Dignājas ielas ir vienvirziena. Tikai solītais norādītais tuvakais sabiedriskais transports neredzās... Sabiedriskais transports neredzās vispār...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru licenču piegādātājs, radaru ražotāja "Sensys Gatso Group" pārstāvis Latvijā SIA "Burde B.V." pārmet Ceļu satiksmes drošība direkcijai (CSDD) jauna līguma nenoslēgšanu par ātruma kontroles licenču piegādi, kā rezultātā kopš 2023.gada 30.jūlija izrakstītie sodi esot nelikumīgi un atceļami, savukārt CSDD ir pārliecināta, ka ātruma kontrole ar stacionārajiem fotoradariem norit tiesiski, jo visas iekārtas ir verificētas, līdz ar to sodu anulēšanai nav nekāda tiesiska pamata.

"Burde B.V." pārstāvji klāstīja, ka CSDD iepriekšējos gados vairākkārtīgi iegādājās licences. Beidzoties to kārtējam termiņam, CSDD tikusi informēta, ka ātruma kontroles licence lietotājam dod tiesības izmantot fotoradarus ātruma fiksēšanai, ja tiek samaksāta ikgadēja licences maksa.

"Burde B.V." uzskata, ka, turpinot fotoradaru darbu bez licences pagarinājuma iegādes, esot "notikusi "Gatso RT4" radaru sistēmas programmatūras uzlaušana, visi 100 stacionārie radari no 2023.gada 30.jūlija strādā bez licences un to darbība ir neleģitīma".

Uzņēmums pret CSDD vērsies arī ar iesniegumu prokuratūrā.

Savukārt CSDD pauda pozīciju, ka fotoradari un to programmatūra ir CSDD īpašums, kas iegādāts publiskā iepirkuma rezultātā, līdz ar to nevar būt runa par programmatūras uzlaušanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pagarina privatizācijas ierosinājumu termiņu

, 28.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets atbalstījis Ekonomikas ministrijas priekšlikumu pagarināt privatizācijas ierosinājumu, kas iesniegti laika posmā no 2006.gada 1.jūlija – 2006.gada 31.augustam, izskatīšanas termiņu līdz vienam gadam, Db.lv informēja Ekonomikas ministrija.

Tādējādi apstiprināts MK noteikumu projekts Grozījums Valsts un pašvaldību īpašumu privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā, kas tika sagatavots saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmes 81.pantu.

Laika posmā no 2006.gada 1.jūlija – 2006.gada 31.augustam tika saņemts gandrīz 70% no šobrīd reģistrētajiem privatizācijas ierosinājumiem par valsts īpašumiem un, piemēram, Rīgas pašvaldībā – 77 % un Jūrmalā – arī 70 %.

Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašumu privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumu, privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas termiņš ir 4 mēneši no privatizācijas ierosinājumu reģistrēšanas brīža. Noteiktajā termiņā nav izskatīts un pieņemts attiecīgs lēmums par daudziem iesniegtajiem privatizācijas ierosinājumiem: 1) Ministru kabinets - par 855 privatizācijas ierosinājumiem; 2) Rīgas pilsētas dome - par 9776 privatizācijas ierosinājumiem; 3) Jūrmalas pilsētas dome - par 444 privatizācijas ierosinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 23,461 miljons eiro, kas ir par 5,5% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt direkcijas peļņa pieauga par 42,9% un bija 1,524 miljoni eiro, liecina CSDD publiskotā informācija.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka ieņēmumu ziņā būtiskākā darbības joma CSDD ir transportlīdzekļu tehniskā kontrole, kurā ieņēmumi pieauga par 1,1% salīdzinājumā ar 2018.gada pirmo pusgadu un sasniedza 11,672 miljonus eiro. Tehniskajā apskatē veikto pamatpārbaužu skaits šogad sešos mēnešos pieauga par 0,5%, sasniedzot 369 360, bet atkārtoto pārbaužu skaits pieauga par 0,6%, veidojot 5124 641. Vadības ziņojumā skaidrots, ka pamatpārbaužu skaita pieaugums ir saistīts ar transportlīdzekļu skaita pieaugumu.

Otrs apmēra ziņā būtiskākais CSDD ieņēmumu avots ir transportlīdzekļu reģistrācijas pakalpojumu sniegšana, kurā direkcijas ieņēmumi pieauga par 6,6% un sasniedza 5,89 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CSDD: Konkurences padomes analīzē par auto tehniskās apskates tirgu ir vairāki trūkumi

LETA, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) analīzē par auto tehniskās apskates tirgu ir vairāki trūkumi, šodien žurnālistiem sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Liepiņš.

Viņš gan atturējās detalizēti komentēt KP veikto analīzi, jo CSDD ar to vēl nav iepazinusies. Tajā pašā laikā Liepiņš norādīja uz vairākiem trūkumiem KP analīzē.

Piemēram, KP ekonomisti neesot korekti analizējuši tehniskās apskates staciju pakalpojumu cenas Eiropas Savienībā (ES). KP norādījusi, ka Latvijā, faktiski pastāvot CSDD monopolam, tehniskās apskates cenas ir augstākas, turpretī Liepiņš uzsvēra, ka Latvijā šī pakalpojuma cenas ir ceturtās zemākās ES.

Tāpat Liepiņš noraidīja KP pārmetumus par tehniskās apskates staciju pieejamību. KP minēja, ka Rīgā ir tikai viena tehniskās apskates stacija, kas ir vidēji par 20 reizēm mazāk nekā atvērta tirgus apstākļos. Tomēr Liepiņš uzsvēra, ka Rīgā tehniskās apskates stacijā ir 12 līnijas, salīdzinot ar ES ierasti pieejamo vienu līniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) līdz 18.septembrim pagarinājusi piedāvājumu iesniegšanas termiņu konkursā par 20 stacionāro fotoradaru piegādi, informēja CSDD.

Iepriekš piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija 19.augusts, taču tas tika pagarināts līdz 26.augustam. Tagad CSDD nolēmusi veikt grozījumus konkursa nolikumā un piedāvājumu iesniegšanas termiņu pagarinājusi līdz 18.septembrim. Grozījumos ir precizēti tehniskās specifikācijas dati, kuriem jāpiemīt iepirkumam, tāpēc pagarināts iesniegšanas termiņš, informēja CSDD.

Līdz šim interesi par dalību konkursā esot izrādījuši vairāki uzņēmumi, bet pagaidām neviens oficiāls pieteikums nav saņemts.

Neraugoties uz to, ka fotoradaru iepirkuma konkurss vēl nav noslēdzies, CSDD cer, ka pirmās mērierīces izdosies ieviest vēl šogad, Ceļu satiksmes drošības padomē augustā atzina CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs. Viņš pastāstīja, ka, līdzīgi kā citos konkursos, CSDD arī par šo iepirkumu ir saņēmusi sūdzības, taču direkcija joprojām cer, ka pie labvēlīgiem nosacījumiem radari tiks ieviesti jau šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātas tehniskās apskates stacijas nozīmēs augstākas cenas un zemāku kvalitāti, biedē šobrīd tirgū strādājošie. VAS Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārveidošana par valsts aģentūru un tai piederošo daļu pārdošana uzņēmumos, kuri operē tehniskās apskates stacijas (TAS), tādējādi likvidējot CSDD monopolu un radot brīvo tirgu šajā jomā, izpostīs daudzu gadu gaitā radīto sistēmu, uzskata iesaistītie, kritizējot šo Pārresoru koordinācijas centra (PKC) vadītās darba grupas rekomendāciju.

Savulaik Satiksmes ministrija (SM) uzdeva CSDD nodrošināt TAS tīklu Latvijā. Tādēļ CSDD kā dibinātājs veidoja kopīgus uzņēmumus ar privāta kapitāla piesaisti. Šobrīd lielāko daļu tehnisko apskašu veic SIA Auteko&TUV Latvija, kuras vācu dalībnieki ir ieinteresēti privatizācijā. Transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu uzdots veikt CSDD vai tās akreditētai personai.

Patlaban brīvā tirgus tehniskās apskates jomā nav un minētie uzņēmumi ir kā CSDD apakšuzņēmēji, norāda CSDD valdes loceklis Imants Paeglītis, kuram nav izprotams, kāpēc iznīcināt labi darbojošos sistēmu. Šobrīd no malas neviens jauns spēlētājs tirgū ienākt nevar, bet privatizācijas gadījumā būtu nepieciešams veikt grozījumus vairākos normtīvajos aktos. Pēc viņa teiktā, CSDD pērna gadā peļņa bija apmēram 1,4 milj. Ls pie 23 milj. Ls apgrozījuma. Savukārt Auteko&TUV Latvija 2012. gada neto apgrozījums bija 3,44 milj. Ls un tīrā peļņā 0,47 milj. Ls, kas dod 19% rentabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Konkurences padome: Auto tehniskās apskates funkcijas jāuztic arī autoservisiem, nevis tikai CSDD

LETA, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, uzraudzībā par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomu secinājusi Konkurences padome (KP).

KP ieskatā, auto tehniskās apskates funkcijas būtu jāuztic arī autoservisiem, nevis tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD).

Tāpat KP atzīmē, ka Latvija, nepamatoti ierobežojot tirgus attīstību, draud pārkāpt Eiropas Savienības (ES) tiesību normas.

KP skaidroja, ka tehniskās apskates pamatpakalpojums ir transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa kontrole. Apskate ietver arī pienākumu veikt uzraudzību par sodu un nodokļu nomaksu, vadītāja apliecības derīguma termiņu un ierobežojumiem u.c., kas uzskatāma par valsts funkciju. KP, iepazīstoties ar tirgus situāciju un balstoties uz citu valstu pieredzes izpēti, konstatējusi, ka valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū - pārbaudīt transportlīdzekļu tehnisko gatavību piedalīties ceļu satiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

[FOTOREPORTĀŽA] Motormuzejs atgūst spozmi un modernizējas

Zanda Zablovska, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcija tuvojas noslēgumam; savulaik progresīvajai celtnei spozmi piešķirs modernas tehnoloģijas

Rīgas Motormuzejs atrodas Mežciemā, 1,6 hektārus plašā zemesgabalā, no kura dažādu ierobežojumu dēļ faktiski ir izmantojams mazāk par hektāru. Līdz ar rekonstrukciju zemesgabalu izmants pilnībā – muzeja platība tiks palielināta līdz 7700 kvadrātmetriem, bet blakus 3000 kvadrātmetru plašā piebūvē top jauns Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) klientu apkalpošanas centrs. Agrāk Rīgas Motormuzejs tika uzskatīts par lielāko motormuzeju Baltijā, tagad tas būs arī modernākais Austrumeiropā un tajā būs interesanti gan speciālistiem, gan ģimenēm ar bērniem, ir pārliecināti CSDD.

Entuziastu klubiņš

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada valdība ir iecerējusi paaugstināt ikgadējo nodevu vieglajiem automobiļiem, motocikliem, tricikliem un kvadricikliem, kā arī noteikt izmaiņas maksājumu periodiskumā, kas nozīmē, ka nodeva būs jāmaksā katru gadu, neatkarīgi no tā, vai transportlīdzeklis būs veicis valsts tehnisko apskati vai nē.

Nodeva būs jāmaksā arī par iepriekšējiem gadiem, ja tā nebūs maksāta un transportlīdzeklis būs bijis reģistrēts uzskaitē Latvijā. Šai normai nebūs atpakaļejoša spēka un tā sāks darboties tikai no 2011. gada un neattieksies uz senāku laiku kā 2010. gadu. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) neatbild par nodokļu un nodevu politiku valstī, kā arī nav šīs nodevas ierosinātājs. Nodevas iekasēšanu un atmaksāšanu administrē VAS Latvijas valsts ceļi. Savukārt CSDD piedāvā iespēju nodevu samaksāt jebkurā no savām nodaļām visā Latvijā.

CSDD skaidro kā rīkoties, lai ikgadējās nodevas izmaksas atbilstu patiesajai transportlīdzekļu izmantošanai. Transportlīdzekļu reģistrā šobrīd ir daudz transportlīdzekļu, kas, spriežot pēc tehniskās apskates datiem, jau sen vairs nepiedalās ceļu satiksmē, bet joprojām reģistrā atrodas uzskaitē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtējās situācijas ieviešana viesusi izmaiņas arī autoskolu darbībā - teorētiskās apmācības klātienē vairs nedrīkst piedāvāt, tādēļ daļa autoskolu pārgājušas uz attālināto apmācību, bet daļa - pagaidām savu darbību apturējušas.

Plānots, ka, beidzoties ārkārtējai situācijai, nākotnē attālinātā teorijas apmācība varētu tikt ieviesta kā pastāvīgs apmācību veids.

Iepriekš nedrīkstēja

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba skaidro, ka ārkārtējās situācijas laikā ļauts attālināti mācīt visas teorētisko apmācību tēmas.

Līdz šim gan teorētiskā apmācība attālināti nebija iespējama, jo to aizliedza likums, kas nosaka, ka autovadītāja apmācība var notikt tikai telpā, kura ir apstiprināta no CSDD puses. Pirms krīzes valstī bija plāns ieviest daļēji attālinātu B kategorijas teorētisko apmācību, kas paredzēja, ka no 11 moduļiem, klātienē obligāti būtu jānoklausās 2 moduļi, bet šis īstenošanas plāns tika atlikts uz vēlāku laiku, stāsta autoskolas "Einšteins" pārstāve Baiba Rancāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) šogad 30.novembrī būs jāsāk tai piederošo tehniskās apskates pakalpojuma veicēju SIA "Auteko&TUV Latvija", SIA "Autests", SIA "Scantest" un SIA "Venttests" kapitāldaļu atsavināšanu, otrdien nolēma Ministru kabinets (MK).

Valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu noteikt, ka CSDD automašīnu tehniskās apskates pakalpojumu jāiepērk, nevis jānodrošina pašai. Ņemot vērā, ka CSDD turpmāk veiks tikai tehniskās kontroles uzraudzības funkcijas un tehniskās kontroles veicēji tiks izvēlēti publiska iepirkuma kārtībā, lai nodrošinātu godīgu un vienlīdzīgu konkurenci, kā arī varētu veikt neatkarīgu uzraudzību, CSDD, izvērtējot līdzdalību tehniskās kontroles veikšanai akreditētos uzņēmumos - "Auteko&TUV Latvija", "Autests", "Scantest" un "Venttests", ir secinājusi, ka līdzdalība ir izbeidzama.

Valdība uzklausīja SM sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par CSDD līdzdalības kapitālsabiedrībās pārvērtēšanu" un atbalstīja rīkojuma projektu "Par atļauju izbeigt līdzdalību un pārdot CSDD piederošās "Auteko&TUV Latvija", "Autests", "Scantest" un "Venttests" kapitāldaļas".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru uzturēšanas izmaksas pieaug, biznesa informācijas portālam db.lv pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ziņa papildināta ar 8.-10. rindkopām

Lai arī visi fotoradari, kas izvietoti uz Latvijas ceļiem, ir apdrošināti, un to bojāšana nerada tiešas izmaksas CSDD vai Valsts policijai, apdrošinātāji turpmāk noteikti ņems vērā ļaundaru nodarīto postažu. Tāpat izmaksas rada arī plānotā apsardzes nodrošināšana, lai pasargātu iekārtas no bojāšanas.

CSDD izsludinātajā iepirkumā par fotoradaru apsardzes nodrošināšanu pieteikušies divi pretendenti un lēmums - kuram no tiem šo pienākumu uzticēt, vēl nav pieņemts. «Prognozējoši šobrīd izskatās, ka mēs lēmumu varētu pieņemt janvārī. Tur ir ļoti apjomīga un tehniska informācija, pie tā strādā speciālisti,» sacīja Golubevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD brīdina par izmaiņām maksājumu kārtībā

Lelde Petrāne, 30.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2012.gada 1.septembra spēkā stājas izmaiņas Ministru kabineta (MK) noteikumos par kārtību, kā veicami maksājumi valsts budžetā un kā tie atzīstami par saņemtiem.

Šīs izmaiņas būs saistošas personām, kas maksājumus valsts budžetā (piemēram, nodokļus un naudas sodus) veic bankās, lai pēc tam saņemtu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pakalpojumus (piemēram, transportlīdzekļa tehnisko apskati vai reģistrāciju).

Tas nozīmē, ka no 1.septembra, fiziskās un juridiskās personas, samaksājot nodokļus vai soda naudu ārpus CSDD sistēmas, CSDD pakalpojumus varēs saņemt tad, kad informācija par maksājumu no Valsts kases būs nonākusi CSDD tiešsaistes režīmā. Savukārt, piemēram, bankas apstiprināts maksājuma uzdevums vai izdruka no internetbankas turpmāk vairs nebūs uzskatāma par maksājuma apliecinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

CSDD izveidota unikāla maksājumu karšu norēķinu sistēma

, 10.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija no 10. novembra ir iespējams norēķināties ar maksājumu kartēm visās tās nodaļās. CSDD ir viena no pirmajām valsts organizācijām, kas saviem klientiem piedāvā šādu iespēju, turklāt izstrādātā sistēma ir pilnīgi unikāla ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā, informē CSDD.

Norēķināšanās CSDD kasē būtiski atšķiras no iepirkšanās parastā veikalā. Klienta veiktais maksājums parasti sevī ietver ne tikai maksu par CSDD sniegto pakalpojumu, bet arī valsts noteikto obligāto nodevu un nodokļu apmaksu, kā arī nepieciešamības gadījumā soda naudu nomaksu. Tikai neliela daļa no CSDD kasēs nomaksātās summas ir samaksa par CSDD sniegto pakalpojumu, lielākā daļa ir valsts noteikti maksājumi – nodevas un nodokļi, kas nonāk attiecīgajos dažādajos valsts budžeta kontos. Tādējādi CSDD, līdzīgi kā VID, veic arī kontroles funkciju par nodevu un nodokļu nomaksu. Latvijā nevar veikt tehnisko apskati vai pārreģistrēt transportlīdzekli, ja nav veikti šie obligātie maksājumi vai arī nav nomaksāti visi sodi, tāpēc Latvijā ir viens no augstākajiem sodu iekasēšanas rādītājiem Eiropā. Latvijā tiek iekasēti 92% no visiem autovadītājiem piespriestajiem sodiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu satiksmes drošības direkcijā ignorē Darba likuma normas

, 23.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) ignorē Darba likuma normas gan pieņemot darbiniekus darbā, gan uzsakot darba līgumu, paziņojusi Neatkarīgās policistu arodbiedrības (NPA)

NPA norāda, ka CSDD kopš 2005.gada (konstatēts tiesas procesā), pieņemot darbā liek parakstīties, ka darbinieks nav arodbiedrības biedrs. Šāda CSDD rīcība pakļauj darbiniekus diskriminācijai, kas aizliegts ar Latvijas likumiem, t.sk. arī ar Darba likuma normām.

Pēdējā gada laikā CSDD veikti reorganizācijas pasākumi un notika darbinieku skaita samazināšana. Uzteicot vairākiem CSDD darbiniekiem darba līgumus, tika pārkāpti Darba likuma prasības. Rezultātā darbinieki vērsās tiesā. Tiesa atzina CSDD nelikumīgu rīcību un darbinieki vai nu bija atjaunoti darbā un tiem izmaksājama iespaidīga naudas kompensācija vairāku tūkstošu latu kompensācija par piespiedu darba kavējumiem, vai noslēgts mierizlīgums ar kompensācijas izmaksāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk elektroskrejriteņus varēs reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), paredz 12. oktobrī valdības pieņemtie grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1080 “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi”. Tāpat regulējums precizē arī citu transportlīdzekļu reģistrāciju CSDD, dodot iespējas dokumentāciju sakārtot tiešsaistē.

Pieņemtie grozījumi noteikumos dod iespēju elektroskrejriteņu īpašniekiem brīvprātīgi reģistrēt savu transportlīdzekli CSDD, kas gadījumā, ja skrejritenis tiek nozagts, ļaus identificēt transportlīdzekli un tā īpašnieku Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Reģistrējot elektroskrejriteni, tā īpašnieks saņems reģistrācijas uzlīmi ar unikālu uzlīmes kārtas numuru.

Tāpat pieņemtie grozījumu noteikumos nosaka transportlīdzekļa reģistrēšanas kārtību, ja tas ir mantots – transportlīdzekli pirms tā reģistrācijas valdījumā CSDD nebūs jāuzrāda, to būs jādara tikai pēc apstiprināšanas mantojuma tiesībās, pirms mantotā transportlīdzekļa reģistrācijas īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sola 50 miljonus vairāk par Lattelecom

Andrejs Vaivars [email protected] 7084442, 10.09.2007

«Man ir bijuši vairāki klienti, kuri ir ļoti norūpējušies par šo Lattelecom privatizācijas modeli, viņi labprāt piedalītos privatizācijā, bet viņi neredz nekādu iespēju to darīt, izņemot ejot caur tiesu,» apgalvo G. Vilgerts.

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privatizējot SIA Lattelecom izsoles ceļā, par to iespējams iegūt vismaz par 50 milj. eiro vairāk. To intervijā Db apgalvo uzņēmuma, kurš apstrīdēja tiesā pašreizējo Lattelecom privatizācijas procesu - Time Investments valdes priekšsēdētājs, jurists Gints Vilgerts. Viņš arī norāda, ka ir investori, kam ir interese par šo kompāniju, taču atsakās nosaukt viņu vārdus.

Kāpēc esat nolēmis tiesā apstrīdēt Lattelecom pašreizējo privatizācijas modeli?

Pirmām kārtam runa ir par manu tiesisko apziņu - viss, kas pēdējā laikā ir noticis saistībā ar Lattelecom, man kā advokātam izraisa ļoti lielu interesi, it īpaši ņemot vērā, cik drosmīgi tiek virzīts iedomātais Lattelecom privatizācijas modelis, kuram pamatojumu es nekur nevaru atrast. Man ir bijuši vairāki klienti, kuri ir ļoti norūpējušies par šo Lattelecom privatizācijas modeli, viņi labprāt piedalītos privatizācijā, bet viņi neredz nekādu iespēju to darīt, izņemot ejot caur tiesu. Runājot par vienu no pretendentiem, kurš ir izgaismots medijos - manuprāt, tas nav modelis, kā Latvijā var privatizēt kāda uzņēmuma kapitāldaļas. Uzskatu, ka labs piemērs ir Ventspils naftas daļu privatizācija, kas notika izsoles veidā - kāpēc gan Lattelecom būtu jāprivatizē citādāk? Mans mērķis ir panākt, ka šī izsole notiek izsoles veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijai (SM) ir jāpilnveido kapitālsabiedrību pārvaldība, kā arī jāveicina to efektīva darbība, secināts Valsts kontroles (VK) publiskotajā revīzijā "Vai SM pārvalda kapitālsabiedrības atbilstoši normatīviem aktiem un labai praksei?".

Revīzijā VK analizēja kapitālsabiedrību pārvaldību no dažādiem aspektiem, padziļināti vērtējot atsevišķus jautājumus par Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārvaldību, ieguldījumiem SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija" un pārvaldes institūcijas iecelšanu AS "Ventas osta".

Revīzijā secināts, ka SM kapitālsabiedrību pārvaldībā izmantojusi normatīvos noteiktos instrumentus, tomēr nav pietiekami veicināta to efektīva darbība. Ir arī gadījumi, kad nav ievērotas normatīvu prasības. Kopumā SM kapitālsabiedrību pārvaldība daļēji atbilst labas prakses principam.

VK padomes locekle Inese Kalvāne norāda, lai īstenotu valsts pārvaldes uzdevumus un nozaru politiku, SM kā atbilstošāko risinājumu efektīvai mērķu sasniegšanai ir izvēlējusies veidot kapitālsabiedrības. Ministrijas padotībā ir vien četras valsts pārvaldes iestādes, kurās padotība tiek īstenota pārraudzības formā, un ministrijas pakļautībā nav valsts pārvaldes iestāžu, kurām tā var dot tiešus rīkojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā par Ceļu satiksmes drošības direkcijas pakalpojumiem varēs norēķināties ar maksājumu kartēm.

To atzina valsts a/s Ceļu satiksmes drošības direkcija Sabiedrisko attiecību speciāliste Alise Kleinberga. Kritiku par to, ka šobrīd CSDD nav iespējams norēķināties ar maksājumu kartēm, laikraksta Dienas bizness un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras akcijas Meklējam miljonus budžetam ietvaros izteica vairāki uzņēmēji. Tika uzsvērts paradokss, ka tehnikas laikmetā ne juridiskajām, ne fiziskajām personām nav iespējams par CSDD pakalpojumiem norēķināties ar norēķinu kartēm ņemot vērā, ka teju vai visos veikalos var, bet CSDD nevar.

«Projekts par iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm par CSDD sniegtajiem pakalpojumiem tiek attīstīts jau noteiktu laika periodu, » skaidro A. Kleinberga. Viņa turpina: «Ierobežojošs faktors ir tas, ka bija nepieciešams izstrādāt pilnīgi unikālu programmu maksājumu apkopošanai, jo iekasētā nauda tiek ieskaitīta ne tikai CSDD, bet arī valsts un pašvaldību budžetu kontos.» Jāņem vērā, ka līdz šim Latvijā nevienā iestādē šāda maksājumu sistēma nav tikusi ieviesta. «Šobrīd programma ir izstrādāta, bet pirms ieviešanas tai jāveic nopietnas pārbaudes, lai novērstu iespējamas kļūdas un nepilnības,» uzsver A. Kleinberga. Tiek prognozēts, ka jau tuvākajā laikā varēs norēķināties ar maksājumu kartēm. Tādēļ pagaidām CSDD klientiem ir iespējams norēķināties skaidrā naudā vai ar pārskaitījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru