Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Prognozē Krievijas kravu plūsmas pieaugumu

Krievijas ekonomika tuvākajā laikā augs par 3-4%, līdz ar to Krievijas kravu plūsma caur Latvijas ostām varētu augt par 6-7%, konferences TransBaltica izbraukuma sēdē prognozēja Ave Trans Group biznesa attīstības vadītājs Uldis Cimdiņš.

Savu apgalvojumu viņš pamatoja ar Krievijas valdības ekspertu un Starptautiskā Valūtas fonda prognozēm, tāpat ar auglīgām sarunām starp Latvijas un Krievijas transporta un loģistikas nozares uzņēmējiem. U. Cimdiņš apgalvoja, ka Krievijas pusē notikušas pozitīvas pārmaiņas likumdošanā, tiekot arī sakārtota infrastruktūra. Kravu plūsma, viņš norādīja, pieaug jau kopš pagājušā gada - memorands ar Krievijas autopārvadātājiem novirzīja kravas no Polijas uz Baltijas valstu ceļiem, konkrēti - uz Klaipēdas, Liepājas un Ventspils ostām. «Mēs redzam, ka ir 150 - 250 mašīnas ar Krievijas numura zīmēm, kas šķērso Baltijas valstu robežas jau tagad, bez kādām tieši Krievijas pārvadātājiem pieskaņotām kravu plūsmām,» tā U. Cimdiņš. Kad sadarbībā ar Krieviju tiks atrisināts robežšķērsošanas jautājums, kravu plūsma pieaugs vēl daudz straujāk, prognozēja uzņēmējs. Viņaprāt, somi un igauņi ir labs piemērs, un nekas no jauna nav jāizgudro.

Runājot par Latvijas priekšrocībām tranzītkravu piesaistē, U. Cimdiņš nosauca īso sauszemes ceļu, kravu apstrādes ātrumu, iespēju smagajam transportam pārvietoties pa Latvijas ceļiem bez ierobežojumiem un bez nodevām. Savukārt par mīnusiem - vairāku dienu ilgu robežas šķērsošanas procedūru, vāju valdības atbalstu līdzvērtīgi visiem tirgus dalībniekiem, augstākā līmeņa loģistikas speciālistu trūkumu, ierobežotu pārvadātāju atļauju skaitu.

Db.lv rakstīja, ka 2011. gada vasarā Liepājā, Latvijas – Krievijas starpvaldību komisija sēdes laikā, Latvijas un Krievijas autopārvadātāju asociācija Latvijas auto, ASMAP un Liepājas speciālā ekonomiskā zona parakstīja trīspusēju memorandu par sadarbību autopārvadājumu jomā caur Liepājas ostu, attīstot prāmju līniju Liepāja – Lībeka (Trāveminde) Vācija. iepriekš uzskaitītie trūkumi bija aktuāli arī pirms gada.

Saistītie raksti

Komentāri

Reklāma