Dzelzceļa, autoceļu un lidostas projektos var apgūt 380,5 miljonus latu.

Valsts kapitālsabiedrības ir iesniegušas Satiksmes ministrijai (SM) sarakstus ar infrastruktūras projektiem, kas varētu tikt realizēti salīdzinoši īsā laikā, ja vien tiem būtu pieejams nepieciešamais finansējums. Proti, ja tiem tiktu pārdalīts jauno vilcienu nenotikušajam iepirkumam paredzētais Kohēzijas fonda līdzfinansējums 100 milj. Ls apmērā. Tikmēr SM nevar izpaust detalizētu informāciju par valdībai sagatavoto naudas pārdales piedāvājumu, kamēr tas nav izskatīts valdības sēdē, norāda ministrijas pārstāve Elīna Balgalve.

Salīdzinoši īsā laikā - trīs gados - Latvijas dzelzceļš (LDz) varētu realizēt projektus par kopējo summu 145 milj. Ls, ja vien šādi papildu līdzekļi būtu pieejami. Ir izkristalizējušies vairāki projekti, kuri ir būtiski LDz un kurus var sagatavot un realizēt šajā laikā, norāda LDz Projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča.

Arī VAS Starptautiskā lidosta «Rīga» ir informējusi SM par aktuāliem infrastruktūras attīstības projektiem, kuri varētu tikt finansēti no ES fondu līdzekļiem. Piemēram, pasažieru termināļa paplašināšanas 5. kārtas - gaisa kuģu ziemeļu piestātnes ēkas izbūvei - nepieciešami līdzekļi aptuveni 32 miljonu latu apmērā, norāda lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane.

Naudas ceļiem nekad nebūs par daudz, DB norāda VAS Latvijas valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže, piebilstot, ka ir virkne projektu, kuros pēc pārskaņošanas varētu izmantot Kohēzijas fonda līdzekļus.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra