Investīciju baņķieru sabiedrība Prudentia patlaban turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem, kuri iepriekš ir izrādījuši interesi par aviosabiedrības airBaltic iegādi, sacīja Prudentia partneris Kārlis Krastiņš.

«Līdz šim esam bijuši atvērti proaktīviem investoru piedāvājumiem, kas ir izteikti agrāk. Brīdī, kad valdība atguva kontroli pār uzņēmumu, nopietni tirgus spēlētāji saprata, ka airBaltic atkal ir drošās rokās un var runāt par tālāku nākotni. Iespējams, ka bija arī tādi investori, kas cerēja ar valdību kaut ko ātri sarunāt. Visi interesenti tika uzklausīti, turpinām uzklausīt un neviens nopietns investors nav ticis atraidīts, bet līdz šim izteiktie piedāvājumi nav bijuši tik gatavi un līdz galam izstrādāti,» intervijā Nozare.lv sacīja K. Krastiņš.

Viņš skaidroja, ka iepriekš ir bijušas sarunas ar Turkish Airlines un šīs sarunas joprojām turpinās. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām - Qatar Airways, Ettihad un Emirates Airlines.

«Patlaban jāņem vērā, ka Ettihad kļuvusi par Air Berlin lielāko akcionāru, bet airBaltic ir noslēdzis code-share jeb dalīto lidojumu līgumu ar Air Berlin. Tas ir pakāpeniskais tilts, kā, iespējams, varētu turpināties sadarbība ar Ettihad. Aviācijā tā nenotiek, ka vienu dienu satiekas, bet otrā noslēdz darījumu. Ettihad šogad ir visaktīvākais daļu pircējs citās kompānijās, iegādājoties būtiskas mazākuma paketes četrās aviosabiedrībās, un ar visām šīm aviosabiedrībām pirms tam ir bijis noslēgts code-share līgums. Tāda ir Ettihad taktika, tāpēc neizslēdzu iespēju, ka sadarbība ar Ettihad vēl attīstīsies,» skaidroja K. Krastiņš.

Lai varētu attīstīt sadarbību ar Qatar Airways, Latvijai ar Kataru jānoformē divpusējais aviācijas sadarbības līgums, sacīja Krastiņš. Patlaban Satiksmes ministrija aktīvi strādā šajā virzienā, visticamāk, ka līdz šī gada beigām līgums tiks noslēgts.

«Arī pagājušas nedēļas laikā notikušās vizītes Ķīnā ietvaros notika tikšanās ar visām četrām lielākajām Ķīnas aviosabiedrībām - Air China, China Southern, China Eastern un Hainan Airlines. Jāņem vērā, ka Ķīnā katru gadu pasažieru skaits palielinās par 100 miljoniem un tuvākajos desmit gados valstī tiks uzbūvētas 50 jaunas lidostas. Jāsaprot, ka nekas nenotiek vienā dienā, tas viss jāsaista kopā ar plašāku Latvijas un Ķīnas sadarbības attīstības ciklu,» piebilda K. Krastiņš.

Kā ziņots, Satiksmes ministrija 27.augustā laikraksta Financial Times Eiropas un Lielbritānijas izdevumos publicējusi sludinājumu, piedāvājot potenciālajiem investoriem līdz 1.novembrim izteikt piedāvājumus par airBaltic akciju iegādi.

Latvijas valdība investoriem piedāvā iegādāties aviokompānijā airBaltic līdz 50% mīnus vienu akciju.

airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. airBaltic flotē ir 34 lidmašīnas - sešas Boeing 737-500, astoņas Boeing 737-300, divas Boeing 757-200, desmit Fokker 50 un astoņas Bombardier Q400Next Gen.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra