Plānojot nākamā gada pārvadājumu maršrutus un apjomus, a/s Pasažieru vilciens (PV) kā vienu no prioritātēm izvirzījusi ekspersvilcienu principa attīstīšanu. Perspektīvie maršruti, kuros darba dienu rītos un pēcpusdienā varētu kursēt ekspresvilcieni, ir Jelgava – Rīga un Sigulda – Rīga.

Atsaucoties uz pasažieru atsauksmēm un pārvadājumu statistiku, PV norāda, ka arvien lielāku atsaucību gūst vilcieni, kas nepietur visās pieturās maršrutā un galapunktā tādēļ nonāk īsākā laikā.

Patlaban ekspreša tipa vilciens kursē darba dienu rītos maršrutā Tukums – Rīga, bet elektrovilcienu zonā Aizkraukles virzienā pasažieri darba dienās labprātāk izvēlas braukt ar dīzeļvilcieniem, kuri ātrāk nokļūst Rīgā, norāda PV.

Ekspreša priekšrocības novērtējot arī pasažieri, kuri izmanto brīvdienu vilcienu uz Rēzekni un ik dienu kursējošo vilcienu Dinaburga uz Daugavpili. PV norāda, ka, ja parasti vilciens līdz Rēzeknei ceļā pavada apmēram 4 stundas un 11 minūtes, tad brīvdienu ekspresvilciens no Rīgas līdz Rēzeknei nokļūst divās stundās un 59 minūtēs.

Vilciens līdz Daugavpilij parasti kursē apmēram četras stundas, bet vilciens Dinaburga ceļu veic trīs stundās un sešās minūtēs. Iegādājoties biļetes uz šiem diviem vilcieniem, pasažieri papildus standarta biļetei maksā arī papildus 50 santīmus par ātrumu. Lai arī biļetes ir dārgākas, pasažieri no attālākiem reģioniem tomēr labprāt izvēlas ātros vilcienus, kuros turklāt ir arī numurētas sēdvietas.

Aizkraukles virzienā ekspreša funkcijas jau tagad faktiski pilda rītos un vakaros kursējošie dīzeļvilcieni uz Daugavpili, Zilupi un Madonu, kuriem gan nav noteikts ekspreša statuss, norāda PV. Gan elektrovilcienu, gan dīzeļvilcienu biļešu cenas pašlaik šajā posmā ir vienādas, kas arī ir viens no iemesliem, kādēļ vairāk pasažieru izvēlas braukt ar dīzeļvilcieniem. Lielais pasažieru skaits posmā līdz Lielvārdei bieži vien ir apgrūtināta to pasažieru pārvadāšana, kuri dodas uz vai no attālākiem Latvijas reģioniem, skaidro PV.

Lai pasažieru plūsmas tiktu vienmērīgi sadalītas, no nākamā gada trim Aizkraukles virzienā kursējošiem dīzeļvilcieniem tiks noteikta piemaksa pie biļetes par ātrumu 20 santīmu apmērā, kas būs jāpiemaksā pasažierim, kuri vēlēsies braukt norādītajos vilcienos, ja abas pieturas – gan iekāpšanas, gan izkāpšanas atradīsies posmā Rīga - Lielvārde.

Ikviens pasažieris biļetes iegādes laikā tiks brīdināts par piemaksu, ja viņš izvēlas braukt ar kādu no šiem dīzeļvilcieniem. Piemaksas biļeti varēs iegādāties arī vilcienā pie konduktora. Proti, ja pasažieris būs nopircis biļeti braucienam Lielvārde - Rīga, bet nebūs kasieri informējis, ka vēlas braukt ar dīzeļvilcienu, attiecīgā vilciena konduktors biļetes pārbaudes brīdī lūgs piemaksāt noteiktos 20 santīmus.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra