Transports un loģistika

«Qatar Airways» plāno «wellness» terminālu

Aivars Mackevics [email protected], 18.05.2006

Jaunākais izdevums

Ir skaidrs, ka Katāras aviosabiedrība Qatar Airways vēlas pārspēt Lufthansa pirmās klases terminālu -lidsabiedrība šobrīd investē 150 miljonus eiro Katāras galvaspilsētas Dohas lidostā. Jau šogad biznesa un pirmās klases pasažieriem būšot pieejama sauna, masāža, džakuzi, restorāni un atpūtas zonas. Biznesa ceļotājiem ir ieplānotas konferenču telpas un biznesa centrs ar sekretariāta pakalpojumiem. Tāpat ir ieplānotas arī atsevišķas pirmās un biznesa klases piereģistrēšanās letes. Kā informē lidsabiedrība Qatar Airways, tad ielidošanas un izlidošanas zonas platība palielināsies par 21 000 m2, kā arī līdz 2007. gada sākumam iegūs 21 papildus lidmašīnu novietošanas vietu. Ar Qatar Airways 2004/05 saimnieciskajā gadā lidoja 4,6 miljoni pasažieru (+ 35%), tāpat arī 2005/06 saimnieciskais gads uzrādīja pieaugumu par vairāk kā 6 miljoniem pasažieru. Qatar Airways pasažieru daļa lidostas kopējo ienākumu ziņā veido 90%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Paplašināsies arī Spice - wellness kompleksā investēs vairāk nekā 7 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības komplekss Spice plāno investēt vairāk nekā 7 miljonus eiro, radot unikālu veselības, medicīnas un labsajūtas kompleksu, informē uzņēmumā.

Spice Wellness būs piecos stāvos, aizņemot vairāk nekā 5,000m2 izīrējamo platību, kas tiks savienots ar esošo tirdzniecības centra Spice daļu. Rīgas pilsētas būvvalde ir izsniegusi atļauju Spice Wellness pirmās būvniecības stadijai, uz kuras pamata tiks pabeigta projekta izstrāde.

Spice Wellness plānoti tādi koncepti kā Veselības Centrs 4, Dr. Lūkina acu klīnika, E. Gulbja laboratorija, Dr. Ģīļa plastiskās ķirurģijas kabinets, Dr. Apines zobārstniecības klīnika, Orto klīnika un vēl citi medicīnas un skaistumkopšanas pakalpojumi, tostarp ģimenes ārstu prakses un sporta klubs. Ēkas pirmajā stāvā plānots Gastronome delikatešu tirgus un dažāda veida kafejnīcas un restorāni, kas papildinās un padarīs daudzveidīgāku garšu baudījumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Izmantoja iespēju strādāt Qatar Airways

Kristīne Stepiņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zane Pabērza atgriezusies no darba Kataras aviosabiedrībā Qatar Airways, lai turpinātu karjeras izaugsmi nacionālajā aviokompānijā airBaltic

Piedāvājums doties uz Kataras galvaspilsētu Dohu, lai kļūtu par Qatar Airways Centrālās un Austrumeiropas reģionālo vadītāju, Zanei Pabērzai šķita gana vilinošs. Uz Tuvajiem Austrumiem viņa devusies, lai atgrieztos – ar pāris ceļasomām, apņēmību mācīties un gūt jaunu pieredzi, kas viņai nozīmē daudz vairāk nekā augsta amata pozīcija.

Izmanto iespēju

Pēc 14 airBaltic nostrādātiem gadiem Zane saņēma piedāvājumu strādāt Kataras aviokompānijā Qatar Airways, no kura nespēja atteikties. «Mani uzmeklēja un uzrunāja. Sākotnēji pat neiedomājos kaut ko savā karjerā mainīt, bet kompānijas pārstāvji bija neatlaidīgi. Ziņkāres vadīta, sāku izskatīt šo piedāvājumu, un 2016. gada pavasarī kļuvu par Qatar Airways Centrālās un Austrumeiropas reģionālo vadītāju,» stāsta Z. Pabērza. Dohā viņa attālināti vadīja 200 cilvēku lielu komandu un atbildēja par sadarbību ar 24 lidostām Eiropā. «Ir ļoti grūti salīdzināt darbu Latvijas un Kataras aviokompānijā. Tās ir ļoti dažādas valstis, pavisam citi darba pienākumi, atšķirīga darba vide un kolēģi. Man nebija grūti tikt galā, jo airBaltic ir ielicis ļoti labus pamatus. Jutos droši, stabili, pārliecināta par to, ko daru. Pārliecību man deva Latvijā iegūtās zināšanas un pieredze. Lai arī Kataras aviokompānija lidoja ar atšķirīgām lidmašīnām, procedūras un prasības bija citādas, es ļoti ātri – pusotra mēneša laikā – apguvu visu nepieciešamo un lieki netraucēju kolēģus, bet darbojos patstāvīgi,» atceras Z. Pabērza. Katarā viņa turpināja pilnveidoties un uzkrāt zināšanas. «Esmu cilvēks, kas strādā pēc principa, ka vajag «sasmērēt rokas», proti, man ir svarīgi visu aptaustīt. Ja es, piemēram, nesaprotu kādu tehnisku lietu, eju un skatos, ja vajag, iekāpju lidmašīnas bagāžniekā,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kataras nacionālā lidsabiedrība «Qatar Airways» pirmdien paziņoja, ka tā iegādājusies 9,6% akciju daļu Honkongas aviokompānijā «Cathay Pacific Airways», tādējādi tai nodrošinot klātbūtni potenciāli ienesīgajā Āzijas aviācijas tirgū.

Pēc šo akciju iegādes «Qatar Airways» kļuvusi par trešo lielāko «Cathay Pacific» akcionāri.

«Bloomberg News» vēsta, ka šī darījuma summa veido 662 miljonus dolāru (570 miljonus eiro).

«Qatar Airways» norāda, ka «Cathay Pacific» ir viena no spēcīgākajām aviokompānijām pasaulē un tai ir milzīgs potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2020.gadam Ķemeru attīstībai plānots piesaistīt finansējumu 14,5 miljonu eiro apmērā, žurnālistiem šodien sacīja Jūrmalas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Edgars Stobovs.

Jūrmalas domes līdzfinansējums būšot trīs līdz četru miljonu eiro apmērā.

Stobovs norādīja, ka šos līdzekļus paredzēts ieguldīt Ķemeru teritorijas un infrastruktūras sakārtošanā, lai veicinātu kūrortnozares un ekotūrisma attīstību. Tāpat paredzēts izveidot Ķemeru tūrisma informācijas centru.

Jūrmalas domes Attīstības pārvaldes vadītājs atzīmēja, ka saskaņā ar pilsētas attīstības vīziju Ķemeru teritorijas sakārtošana sekmēs tūristu piesaisti. Tādā veidā paredzēts mazināt Jūrmalas sezonalitātes ietekmi, pilsētai piesaistot apmeklētājus visa gada garumā, nevis galvenokārt vasarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā cietusī Kenijas galvaspilsētas Nairobi lidosta atsākusi darbu, pieņemot pirmās lidmašīnas. Pirmā ceturtdienas rītā lidostā piezemējās lidmašīna no Londonas.

Tāpat sagaidīti reisi arī no Bangkokas un Kilimandžāro. Kenijas galvaspilsētas lidosta aizdegās trešdien. Ugunsgrēkā lielākie postījumi tika nodarīti uzņemšanas zālei. Kenijas varasiestādes oficiālu ugunsgrēka iemeslu vēl nav izvirzījušas, vien norādījušas, ka notikušajā neviens nav guvis nopietnus ievainojumus.

Nairobi lidosta ir svarīgs reģionāls mezgls un dienā apkalpo vairāk nekā 16 tūkstošus pasažieru. Ugunsgrēka izraisītā lidostas slēgšana radīja ievērojamus sarežģījumus reģiona satiksmē – daļu lidojumu nācās novirzīt uz lidostām citās Kenijas pilsētās.

Tāpat ar sarežģījumiem saskāries glābēju darbs – vairākas ugunsdzēsēju automašīnas iesprūdušas sastrēgumos un netikušas uz notikuma vietu. Neskatoties uz to, ugunsdzēsējiem četru stundu laikā izdevās nodrošināt kontroli pār ugunsgrēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) atteicies no plāna par problēmu nomocītās Serbijas aviokompānijas JAT Airways iegādi.

Kā pavēstīja Serbijas Infrastruktūras un enerģētikas ministrija, BAS atteicies no plāna kļūt par stratēģisko partneri Serbijas aviokompānijā, neminot konkrētus iemeslus.

Serbijas valdības izsludinātajā konkursā BAS bija vienīgais pretendents.

Pēc ministrijas sacītā, BAS atbilda visiem konkursa kvalifikācijas kritērijiem un līdz 12. decembrim kompānijai bija jāiesniedz konkrēts piedāvājums stratēģiskajām partnerattiecībām.

Saskaņā ar konkursa nolikumu kompānijām, kurām ir vismaz 5% investīcijas kādā aviokompānijā, ir jāuzrāda, ka tām ir konsolidētas bilances ar vismaz 200 miljoniem eiro (140 miljoniem latu) un ka tās 2010.gadā ir pārvadājušas vairāk nekā 1,5 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovēnijas nacionālā aviokompānija «Adria Airways» pirmdien paziņoja, ka ir iesniegusi bankrota pieteikumu.

«»Adria Airways» pirmdien tiesā Kraņā iesniedza lūgumu sākt bankrota procedūru,» teikts kompānijas paziņojumā. Tajā paskaidrots, ka šī lēmuma iemesls ir «likviditātes trūkums» un ka tiesai ir jāizskata šis pieteikums trīs dienu laikā.

Slovēnijas Civilās aviācijas aģentūra paziņoja, ka ir anulējusi aviokompānijas licenci un ka neviena no «Adria Airways» lidmašīnām nevar lidot.

Aģentūra pagājušajā nedēlā bija devusi «Adria Airways» vienu nedēļu laika, lai tā iesniegtu finanšu restrukturizācijas plānu, citādi tā zaudētu licenci. Slovēnijas valdība pirmdien izslēdza iespēju finansiāli glābt šo aviokompāniju un paziņoja, ka «Adria Airways» finansiālais stāvoklis ir sliktāks, nekā bija gaidāms, un vienīgais variants ir bankrots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Qatar Airways boss Boeing Dreamliner nosauc par izgāšanos

Lelde Petrāne, 26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Qatar Airways vadītājs kritizējis Boeing par 787 Dreamliner kavēšanos, sakot, ka tā ir acīmredzama izgāšanās, vēsta BBC.

Akbars Al Bakers teicis, ka viņu pārsteigušas problēmas, kas aizkavējušas gaisa kuģa piegādes.

Tikmēr Boeing paziņojusi, ka pēc ugunsgrēka testa lidojuma laikā šajā mēnesī atkal pārskata piegādes laiku. Tā cerēja sākt piegādāt šī modeļa lidmašīnas nākamā gada sākumā.

787 ražošana atpaliek no grafika jau par aptuveni trim gadiem, kam galvenokārt pamatā ir problēmas ar detaļu piegādi un uzstādīšanu.

Kā vēstīts, šā gada 9. novembrī bija nepieciešams pārtraukt testa lidojumu, jo lidmašīnā izcēlās ugunsgrēks.

Qatar Airways ir pasūtījusi vismaz 30 Dreamliner lidmašīnas, un pirmo jāpiegādā nākamā gada pēdējā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pēc prestižā ārvalstu zinātnieku saimē pavadītiem gadiem atgriežas dzimtenē

Kristīne Stepiņa, 28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organiskās sintēzes institūta pētnieks Jānis Veliks pēc prestižā ārvalstu zinātnieku saimē pavadītiem gadiem atgriezies dzimtenē

Motivācija pārtraukt zinātnisko darbību Oksfordas Universitātē un turpināt to Organiskās sintēzes institūtā (OSI) zinātniekam bija saistīta ar vēlmi, lai viņa ģimene un bērni dzīvotu Latvijā. Viņš ir pārliecināts, ka šeit ir viss nepieciešamais, lai pilnvērtīgi darbotos organiskās sintēzes sfērā, jo OSI ir pasaules līmeņa pētniecības centrs. J. Velika zinātnisko darbību Latvijā veicinājusi arī Eiropas Savienības (ES) finansējuma novirzīšana Apvārsnis 2020 projektu refinansēšanai, proti, viņa projekts Marijas Sklodovskas-Kirī programmā saņēmis stipendiju arī pēc tam, kad tas projektu konkursā novērtēts virs kvalitātes sliekšņa, bet palicis «aiz strīpas» lielās konkurences dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: No viena smagsvara pie cita

Linda Zalāne, 24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim Jānis Kauliņš gan Latvijā, gan ārvalstīs izvēlējies karjeru veidot auditorkompāniju «lielā četrinieka» ietvaros

Pēc studijām ASV un darba pieredzes Luksemburgā viņš ir nobāzējies vienā no biznesa konsultāciju smagsvariem Deloitte Latvia, kur kopš šā gada ieņem Baltijas finanšu konsultāciju departamenta direktora amatu.

«Domāju, ka ilgstošai ārvalstu pieredzei esmu pielicis punktu. Lai gan mums ar sievu piedzīvojuma gars vēl nav zudis, Latvijā mums ļoti patīk. Varētu apsvērt darba piedāvājumu kādā konkrētā valstī un uz ierobežotu laiku. Taču kopumā esam uz palikšanu,» tā par nākotnes iecerēm teic J. Kauliņš.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Piedāvājums, no kāda nemēdz atteikties

Anda Asere, 27.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Speciālistiem, kam nav izšķiroši atrasties kādā konkrētā valstī, galvenais ir labi dzīves apstākļi

Tā uzskata IT kompānijas Visma Latvia pārdošanas un mārketinga vadītājs Andris Drebeiniks. Pirms vairākiem gadiem viņam bija piedāvājums kļūt par mobilo ierīču Prestigio mārketinga vadītāju Kiprā, tādējādi atbildot par 25 birojiem 47 valstīs – no tāda profesionālā izaicinājums nemēdz atteikties.

Ir bijis laiks, kad A. Drebeiniks ilgstoši dzīvoja lidmašīnā starp Rīgu un Helsinkiem, bet darbs Kiprā bija viņa pirmā pieredze ilgstoši strādāt ārpus Latvijas. Viņš šo darba piedāvājumu pieņēma, jo tas bija interesants un izaicinošs. «Nezinu nevienu kompāniju Latvijā, kas varētu piedāvāt šādu darbu. Galvenais iemesls piekrist šādam piedāvājumam bija vēlme pamēģināt ko tādu, kas Latvijā nebūs pieejams. Finansiālā pakete un viss pārējais īpaši neatšķīrās no piedāvājumiem Rīgā,» saka A. Drebeiniks. Viņš novērojis, ka Kiprā ir diezgan daudz latviešu. Daudzi no viņiem strādā IT jomā, tāpat saistībā ar šīs valsts nodokļu politiku tur ir daudz lielu Krievijas, Kazahstānas, Ukrainas un Baltkrievijas kompāniju mātesuzņēmumu. «Latviešu valodu tur var dzirdēt – arī ziemā, kad tūristi aizbraukuši. Piemēram, otra lielākā interneta nodrošināšanas kompānija Limasolā pieder latviešu un krievu puišiem no Bolderājas,» saka A. Drebeiniks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju baņķieru sabiedrība Prudentia patlaban turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem, kuri iepriekš ir izrādījuši interesi par aviosabiedrības airBaltic iegādi, sacīja Prudentia partneris Kārlis Krastiņš.

«Līdz šim esam bijuši atvērti proaktīviem investoru piedāvājumiem, kas ir izteikti agrāk. Brīdī, kad valdība atguva kontroli pār uzņēmumu, nopietni tirgus spēlētāji saprata, ka airBaltic atkal ir drošās rokās un var runāt par tālāku nākotni. Iespējams, ka bija arī tādi investori, kas cerēja ar valdību kaut ko ātri sarunāt. Visi interesenti tika uzklausīti, turpinām uzklausīt un neviens nopietns investors nav ticis atraidīts, bet līdz šim izteiktie piedāvājumi nav bijuši tik gatavi un līdz galam izstrādāti,» intervijā Nozare.lv sacīja K. Krastiņš.

Viņš skaidroja, ka iepriekš ir bijušas sarunas ar Turkish Airlines un šīs sarunas joprojām turpinās. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām - Qatar Airways, Ettihad un Emirates Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasūta Airbus lidmašīnas 16 miljardu vērtībā

, 30.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Qatar Airways paplašinājis iepriekš veikto Airbus lidmašīnu pasūtījumu līdz 80 Airbus A350 lidmašīnām, kuru cena bez atlaidēm sasniedz 16 miljardus USD (11,8 miljardi eiro), ziņo Associated Press.

Jaunais pasūtījums aizvietos iepriekš veikto psaūtījumu par 60 lidmašīnu piegādi.

Līgumu parakstīja Qatar Airways prezidents Akbar Al Baker klātesot Francijas prezidentam Nikolā Sarkozī.

Airbus A350 lidmašīnas konkurē ar Boeing ražoto 787.

"Tas ir viens no lielākajiem Airbus pasūtījiem," atzīst Airbus vadītājs Louis Gallois.

Airbus būs jāpiegādā 20 A350-800, 40 A350-900 un 20 A350-1000 lidmašīnas. Piegādes tiks sāktas 2013. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat atklātā Qatar Airways jaunā biznesa klase QSuite, saviem klientiem piedāvā pakalpojumus, kādi reizēm nav pieejami pat augstākās klases viesnīcās. Qatar Airways ir viena no prestižākajām pasaules aviokompānijām ar gandrīz 100 miljonu eiro peļņu gadā.

Pirmkārt, katram biznesa klases pasažierim ir sava personīga, norobežota zona. Šīs zonas iespējams pārvietot, tādējādi izveidojot lidmašīnās vēl neredzētu opciju - «divguļamo numuriņu». Otrkārt, katrā privātajā zonā ir pieejami regulējami paneļi, kā arī TV monitorus ir iespējams pārvietot, lai izveidotu četrvietīgu norobežotu zonu, kas lidojuma laikā, piemēram, varētu būt svarīgi ģimenēm.

Papildus visām funkcionālajām opcijām, biznesa klases sēdvietas tiks apšūtas ar satīna un ādas kombināciju, nakts lidojumu pasažieri saņems pidžamas un personīgās higiēnas komplektus, ko radīs Itālijas prestižā kompānija Castello Monte Vibiano Vecchio.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Thai Airways lidmašīnas nesenās avārijas Bangkokas Suvarnabhumi lidostā daudziem neatbildēts palika jautājums par aizkrāsotajiem logo uz lidaparāta, un šis solis plaši apspriests arī sociālajos medijos.

Jāatgādina, ka pēc nosēšanās Bangkokā Airbus A330-300, kas bija ceļā no Ķīnas, radās šasijas traucējums, kas izraisīja lidaparāta slīdēšanu. Nosēšanās laikā gan neviens pasažieris ievainojumus neguva, bet 13 guva nelielas traumas evakuācijas laikā un tika nogādāti slimnīcā.

Pēc negadījuma darbinieki, izmantojot celtni, ar melnu krāsu žigli aizkrāsoja Thai Airways logo gan uz lidmašīnas «astes», gan citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar British Airways

Lelde Petrāne, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic noslēgusi vienošanos par sadarbības lidojumiem ar Lielbritānijas aviosabiedrību British Airways.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: «Rīga-Londona ir populārākais starppilsētu maršruts ceļotājiem, kuri sāk vai noslēdz savu ceļojumu Baltijas reģionā.»

Partnerattiecības ar British Airways nodrošinās airBaltic pasažieriem iespēju sasniegt papildu galamērķus, kas tiek piedāvāti no Londonas Getvikas lidostas. Turklāt British Airways pasažieriem no jebkuras vietas pasaulē būs labāka piekļuve Rīgai.

British Airways ir Lielbritānijas lielākā starptautiskā aviokompānija un viens no pasaulē vadošajiem premium pārvadātājiem. Lidsabiedrības biznesa centrs atrodas Londonā, kas ir pasaulē lielākais premium ceļošanas tirgus, būtisku klātbūtni nodrošinot arī Hītrovas, Getvikas un Londonas Sitijas lidostās. British Airways, kas pārvalda vienu no plašākajiem starptautisko maršrutu tīkliem, kopīgi ar kopuzņēmumiem, sadarbības lidojumu un franšīzu partneriem veic lidojumus uz vairāk nekā 70 valstīm. British Airways gadā pārvadā gandrīz 40 miljonus pasažieru un veic lidojumus ar vairāk nekā 280 lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas British Airways apkalpe pirmdien uzsākusi piecu dienu streiku, ziņo ABC News.

Lēmums protestēt tika pieņemts, jo aviosabiedrība nolēma apkalpju locekļiem ārpus darba laika vairs nepiedāvāt lidojumus ar ievērojamām atlaidēm.

Jāatzīmē, ka apkalpes locekļu arodbiedrība Union svētdien piedāvāja British Airways variantu, kuru akceptējot streiks netiktu sākts, bet aviokompānija to noraidīja.

Aviokompānija uzsver, ka British Airways spēs nodrošināt 70% no lidojumiem.

«Villij (BA vadītājs Villijs Volšs (Willie Walsh)), maini savu lēmumu un atjauno apkalpes locekļu ceļošanas privilēģijas. Līdz ko tas notiks, streiks tiks pārtraukts,» norādīja arodbiedrības pārstāvis Tonijs Vudlijs (Tony Woodley).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība British Airways paziņojusi, ka tās pirmā ceturkšņa peļņa palielinājusies par 75%, ziņo Bloomberg.

British Airways peļņa sasniegusi 269 miljonus GBP (281 milj. LVL), kas ir par 115 miljoniem GBP vairāk nekā 2006. gada 1 ceturksnī, kad tā bija 154 miljoni GBP (160 milj. LVL).

Ienākumi salīdzinot ar pagājušo gadu (2,25 miljardi GBP,) ir samazinājušies par 2,4% līdz 2,19 miljardiem GBP.

Kompānijai British Airways ienākumi no pasažieru pārvadāšanas samazinājušies par 1,9% un pirms nodokļu nomaksas tie bija 1,9 miljardi GBP. Kā norāda British Airways pārstāvji, šis skaitlis tik un tā ir lielāks nekā to prognozēja analītiķi.

"Šie ir ļoti labi rezultāti, neskatoties uz problēmām, kādas tās ir Hītrovas lidostā," paziņoja British Airways izpilddirektors Vilijs Valšs (Willie Walsh).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

British Airways draud 200 miljonu eiro sods par klientu datu zādzību

LETA--REUTERS, 08.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās lidsabiedrības «British Airways» māteskompānija «International Airlines Group» (IAG) pirmdien paziņoja, ka Lielbritānijas informācijas komisāra birojs (ICO) gatavojas noteikt «British Airways» 183,4 miljonu Lielbritānijas mārciņu (204,5 miljonu eiro) naudassodu par pērn notikušo klientu datu zādzību no lidsabiedrības interneta vietnes.

«British Airways» septembrī pavēstīja, ka hakeru uzbrukumā tās mājaslapai un lietotnei nozagta tūkstošiem tās klientu kredītkaršu informācija.

IAG pirmdien paziņoja, ka ICO licis saprast, ka nodomājis sodīt lidsabiedrību ar summu, kas atbilst 1,5% tās 2017.gada apgrozījuma.

«Esam pārsteigti un vīlušies par šo sākotnējo ICO secinājumu,» atzina «British Airways» vadītājs Alekss Kruss.

«»British Airways» ātri reaģēja uz noziedzīgām darbībām, kad tika zagti klientu dati. Mēs neesam atraduši pierādījumus par krāpniecisku darbību ar zādzību saistītajos kontos,» viņš sacīja un atvainojas klientiem par sagādātajām neērtībām.

IAG vadītājs Vilijs Volšs sacīja, ka «British Airways» informēs ICO par saviem iebildumiem attiecībā uz iespējamo sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» piloti trešdien atcēluši 27.septembrī ieplānoto streiku, paziņojusi Lielbritānijas Lidsabiedrību pilotu asociācija (BALPA).

«Kādam ir jāuzņemas iniciatīva, lai atrisinātu šīs atalgojumu nesaskaņas, un, tā kā pazīmes neliecina, ka to varētu uzņemties «British Airways», piloti nolēmuši rīkoties atbildīgi,» skaidro BALPA.

Asociācija pauda cerību, ka «British Airways» un mātesuzņēmums «International Airlines Group» (IAG) demonstrēs tikpat lielu atbildību, cik piloti.

Taču, ja aviokompānija atteiksies veikt jaunas saprātīgs sarunas, BALPA patur tiesības izziņot jaunus streikus.

«British Airways» 9. un 10. septembrī atcēla visus uz un no Lielbritānijas plānotos reisus saistībā ar pilotu streiku, kas bija pirmais aviokompānijas pastāvēšanas vēsturē.

BALP lēš, ka šis 48 stundu streiks «British Airways» izmaksājis 80 miljonus sterliņu mārciņu (90 miljonus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānija easyJet nolemj pārņemt GB Airways Limited

, 25.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien, 25.oktobrī, paziņoja par lēmumu iegādāties GB Airways Ltd, bez laika nišām (ieplānotie ielidošanas vai izlidošanas laiki, kas ir pieejami vai piešķirts lidmašīnu kustībai konkrētajā datumā lidostā) Hītrovas lidostā, no kompānijas Bland Group Limited par plānoto darījuma summu £103.5 miljonu apmērā, liecina easyJet sniegtā informācija medijiem.

GB Airways ir aviolīnija, kas pamatā bāzēta Londonas Getvikas lidostā un darbojas Dienvideiropas un Ziemeļāfrikas galamērķos zem franšīzes līguma ar British Airways PLC. Tā apkalpo 31 maršrutu ar 15 Airbus lidaparātiem (9 A320 un 6 A321 lidaparātiem), kuru vidējais vecums ir 4.1 gads, tādējādi papildinot easyJet esošo 107 A319 lidaparātu floti. Kopumā kompānija darbojas 39 maršrutos – 28 no Getvikas, 6 no Mančestras, 5 no Londonas Hītrovas.

GB Airways pārņemšana ir saskaņā ar easyJet paplašināšanās stratēģiju. Īpaši svarīga esot aviokompānijas iespēja nostiprināt savu piedāvājumu klientiem Getvikas lidostā, kura ir easyJet lielākā bāze un ir ļoti populāra ceļošanai Londonā un Dienvidaustrumu Anglijā. Pirkums nodrošinās aviokompāniju ar papildus vērtīgām pacelšanās un nosēšanās laika nišām Getvikas lidostā un izdevību paātrināt easyJet maršrutu attīstību. Pēc GB Airways pārņemšanas, easyJet aizņems 24% Getvikas lidostas laika nišu un pārvadās apmēram 8 miljonus pasažieru 62 maršrutos no Getvikas lidostas. Līdz 2008/2009. gada ziemai GB Airways tiks pilnībā iekļauta easyJet biznesa modelī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau agrāk ziņots, British Airways ir nolēmusi pārtraukt lidojumus no Londonas uz Rīgu, un sestdien, 24. martā, aviokompānija veiks pēdējo reisu šajā maršrutā, Db.lv informēja British Airways pārstāvis Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

British Airways uzsāka lidojumus uz Rīgu 1997. gada 1. aprīlī. Atkarībā no reisu skaita nedēļā, ik gadu British Airways pārvadāja no 40 000 līdz 70 000 pasažieru, no kuriem daudzi ne tikai apmeklēja Apvienoto Karalisti, bet devās tālāk uz vairāk nekā 150 aviosabiedrības lidojumu galapunktiem visā pasaulē.

British Airways bija pirmā aviosabiedrība Latvijas tirgū, kas jau no 1997. gada piedāvāja lidot gribētājiem veikt biļešu rezervāciju caur internetu. Laikā no 2001. līdz 2002. gadam, aviosabiedrība pilnībā pārgāja uz elektroniskajām biļetēm, kā arī nodrošināja internetā pilnu aviobiļešu iegādes ciklu līdz pat norēķiniem ar kredītkartēm.

Komentāri

Pievienot komentāru