Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Rail Baltica kravu potenciāls jāpierāda

Meklē labāko vietu loģistikas centram un iespējamās kravas, kā arī risinājumu Rīgas stacijai, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Savant (60% daļu pieder Aecom Europe Holdings Limited; 40% – SIA K & K Projects), kam par 564,7 tūkst. eiro līdz novembrim jāpabeidz Eiropas platuma sliežu (1435 mm) projekta Rail Baltica (RB) intermodālā kravu loģistikas centra darbības plāna un tehnisko risinājumu izstrāde, cita starpā būs jāanalizē jaunās dzelzceļa līnijas kravu potenciāls, balstoties arī nozares spēlētāju teiktajā, norāda Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta RB nacionālās izpētes projekta vadītājs Kaspars Vingris. Lielbritānijas uzņēmums savulaik jau veica izpēti visā Baltijā, 2011. gadā secinot, ka piemērotākā vieta šādam loģistikas centram būtu pie Salaspils. Pēc K. Vingra teiktā, Savant esot jāizvērtē arī citas alternatīvas vietas, piedāvājot gan centra pārvaldības modeļus, gan ekonomisko un biznesa pamatojumu. Pēc viņa sacītā, loģistikas centrs varētu uzsākt darbību vēl pirms RB pabeigšanas. 


Kravas jāprecizē


DB jau rakstījis, ka Latvijas loģistikas spēlētāju un ekspertu vidū domas par RB kravu potenciālu dalās, svārstoties no idejas, ka jebkura jauna infrastruktūra pati radīs kravu plūsmu, līdz skepsei, ka, pretstatā austrumu–rietumu virzienam, ziemeļu–dienvidu maršrutā nekādi nopietnu dzelzceļa kravu pārvadājumi nav iespējami.


To, kāda būs situācija kravu plūsmas ziņā 2025. gadā, kad paredzēts pabeigt RB būvniecību, šobrīd nevar pateikt neviens, kaut vai ģeopolitiskās situācijas izmaiņu dēļ, norāda Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Normunds Krūmiņš. Kopumā gan situāciju ietekmē Eiropas Savienības normatīvie akti, kas veicina autokravu pārcelšanu uz videi draudzīgāku – jūras transportu vai dzelzceļu. Līdz ar to var pieņemt, ka daļa kravu, kas jau šobrīd izmanto Via Baltica, varētu arī tikt pārliktas uz Rail Baltica. Grūti gan iedomāties, ka caur Latviju plūdīs milzīgas tranzīta plūsmas Igaunijas vai Lietuvas virzienā. Uz Somiju nosūtītajām Eiropas kravām tāpat Tallinā nāksies izmantot prāmi, līdz ar ko tās var turpināt izmantot esošos jūras savienojumus no Eiropas.

Visu rakstu Rail Baltica kravu potenciāls jāpierāda lasiet 10. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Reklāma