Eiropas platuma sliežu projektu, visticamāk, īstenos, bet 85% līdzfinansējumu nākotnē var arī nedabūt

Tādi secinājumi izriet no Rail Baltica (RB) pārvaldības konferences dalībnieku teiktā. Kaut arī pilnībā nav iespējams izslēgt projekta izgāšanos, šādai perspektīvai neviens no projektā iesaistītajiem īsti netic. Tai pašā laikā pie pārāk lēniem RB īstenošanas tempiem Baltijas valstis riskē nesaņemt maksimālo ES līdzfinansējumu 85% apmērā.

Šis ir gadsimta projekts, no kura iegūs ne tikai Baltijas valstis, bet arī Somija un citas Eiropas valstis, norādīja Eiropas Komisijas (EK) TEN-T mobilitātes programmas DG MOVE B1 vadītājs Heralds Ruijterss. Viņaprāt, RB īstenošanai ir ekonomisks pamatojums, kas saisīts ar autokravu pārcelšanu uz dzelzceļu. Šajā plānošanas periodā pirmajos divos pieteikumos ES līdzfinansējuma apmērs pārsniedz 80% no kopējām projekta posmu izmaksām. Lai šāda atbalsta intensitāte saglabātos arī nākotnē, Baltijas valstīm jānodemonstrē, ka projekts tiek labi pārvaldīts un īstenots.

Visu rakstu Rail Baltica projektā klupšanas akmeņu netrūkst lasiet 2. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra