Rail Baltica stacijas metu izvēlēsies oktobrī; projektēšanu un būvniecību veiks viens izpildītājs

To sarunā ar Dienas Biznesu par Eiropas platuma sliežu (1435 mm) projekta Rail Baltica (RB) tālāko attīstību galvaspilsētā norāda valsts kapitālsabiedrības SIA Eiropas dzelzceļa līnijas (EDZL) Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna un Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.

EDZL ir viens no līdzdibinātājiem trīs Baltijas valstu kopuzņēmumā AS RB Rail, kurš ir galvenais projekta kontaktpunkts un koordinators un jau saņēmis 442 milj. eiro no Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras (INEA) administrētā Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI). Šo EISI pirmo aktivitāti, kam Latvijā paredzēts līdzfinansējums 237,5 milj. eiro apmērā, uzticēts ieviest EDZL, tostarp slēdzot līgumus, gatavojot iepirkumu dokumentāciju un katru mēnesi atskaitoties RB Rail. Projekta ietvaros atsavinātā zeme un jaunizveidotā infrastruktūra būs valsts īpašums. Pēc EDZL pārstāvju teiktā, RB gan var kavēties, taču nav nekādu tādu šķēršļu, kas varētu projektam likt izgāzties.

Rīgas centrālā stacija un tās savienojums ar lidostu ir viena no vissarežģītākajām vietām RB trasē, ņemot vērā lielo iesaistīto pušu skaitu, dzīvo pilsētas centru un nepieciešamību nepārtraukt ne pasažieru, ne kravu pārvadājumus, saka A. Driksna.

Visu rakstu Rīgas centra vīzija būs gatava rudenī lasiet 18. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra