Šajā gadā plānotais dotācijas samazinājumam vietējas nozīmes autobusu pasažieru pārvadājumiem vēl par 20% daudzviet valstī, visticamāk, sagraus visu pārvadājumu sistēmu, norāda plānošanas reģionu pārstāvji, raksta Latvijas Avīze.
LPS veiktie aprēķini rāda, ka patlaban vietējos lauku maršrutos nodarbinātie pārvadātāji darbojas daudz efektīvāk nekā viņu kolēģi starppilsētu maršrutos. Tomēr naudas sadalījums aizvien esot par labu starppilsētu pārvadājumu firmām.
A. Salmiņš atzīmē: «Ja valsts nenodrošinās vismaz 90% no 2010.gada atbalsta, tad vietējie maršruti šā gada beigās beigs darboties un vietējo sabiedrisko transportu veiks nelegālie pārvadātāji. Dotāciju samazinājums vietējiem un starppilsētu maršrutiem ir veikts bez analīzes, tomēr starppilsētu maršrutu organizācijā vēl ir rezerves. Vietējos maršrutos to nav.»
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs uzsver: «Valdības un Saeimas lēmums par valsts budžetā iekļauto dotāciju samazinājumu bija administratīvs process, kuram nebija ekonomiskā pamatojuma. Šiem labojumiem bija jāseko citiem labojumiem. Piemēram, par to, kā kompensēt zaudējumus par atsevišķu cilvēku kategoriju pārvadāšanu.»
No pieciem plānošanas reģioniem par biļešu cenu celšanu vietējas nozīmes maršrutos par 23% no 1.marta paziņojis Kurzemes plānošanas reģions. Citos plānošanas reģionos par konkrētu rīcību lems tuvākajā laikā. Rīgas plānošanas reģionam naudas pietiekot līdz oktobra vidum, Latgales plānošanas reģionā, kur neizskata iespēju biļešu cenas celšanai, papildus vajagot 600 tūkst. Ls. Zemgales reģionā, iespējams, noteiks vienotu tarifu visiem pārvadātājiem, kas nozīmē biļešu sadārdzinājumu gandrīz visos maršrutos.