«Šogad kruīzu sezona noteikti būs labāka nekā pērn,» norāda Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) Mārketinga departamenta Komunikāciju nodaļas vadītāja Kristiāna Esta. 2014. gadā galvaspilsētā ienāca 57 kuģi, bet 2015. gadā paredzēts, ka to būs par deviņiem vairāk, vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pasažieru skaita ziņā šie skaitļi ir attiecīgi 60,84 tūkst. pērn un no 70 līdz 80 tūkst. šogad (atkarībā no kuģu aizpildījuma). 2012. gada rādītāji – 92 kuģi ar 81,2 tūkst. pasažieru – tādējādi pagaidām pārspēti netiks, liecina RBP dati.

Meklē jauno

Viens no iemesliem lielākam kuģu skaitam Rīgā ir tas, ka kruīza līnijas spiestas meklēt jaunas pieturvietas. To, ka ir gana daudz pasažieru, kas izmanto vienas un tās pašas kompānijas pakalpojumus, tādēļ jāmeklē citas ostu pilsētas, ko viņiem parādīt, sacījuši arī pārstāvji no AIDA Cruises, kas šogad uz Latviju brauc pirmo reizi. Kopumā trīs gadus lenktie vācieši 2015. gadā plānojuši piecas ienākšanas reizes Rīgā. AIDA debija, kas reizē šogad bija arī kruīza sezonas atklāšana galvaspilsētā, ar savu vecāko flotes kuģi AIDA Cara (var uzņemt līdz 1186 pasažieru) ir ierasta prakse, jo, braucot uz jaunu galamērķi, vācieši laiž pa priekšu visvecāko kuģi «izpētes braucienā». Ja tiek gūta pārliecība, ka viss ir kārtībā, tad seko arī jaunāki un lielāki kuģi. Labi gan bijis tas, ka tajā pašā dienā Rīgā ienācis Costa Cruises kuģis Costa Pacifica, kas parametru ziņā (3780 pasažieri) līdzinās jaunajiem AIDA kuģiem. Tādējādi vācieši redzējuši, ka arī lielāki kuģi var mierīgi iebraukt ostā līdz pat pilsētas centram.

Esošais kuģu grafiks un AIDA piepulcēšanās, visticamāk, vāciešiem (pērn 17,26 tūkst. pasažieru) saglabās pirmo vietu kruīza pasažieru izcelsmes valstu ziņā, līdz ar ko nav paredzamas lielas, būtiskas izmaiņas šajā sadalījumā. Otro vietu līdz šim jau vairākus gadus ieņem amerikāņi (10,88 tūkst.), savukārt briti (5,48 tūkst.) pērn trešajā vietā aizstāja zviedrus, itāļi (3,2 tūkst.) bija ceturtie, bet krievi (3,1 tūkst.) saglabāja piekto vietu.

Ieguldītais atmaksājas

Viens no stimulatoriem, lai AIDA izšķirtos par Rīgas iekļaušanu savos maršrutos, bijusi kompānijas viceprezidenta Haralda fon der Osten-Sakena piedalīšanās Cruise Europe konferencē (DB 09.05.2014.) pagājušajā gadā, kad viņam bijusi iespēja realitātē novērtēt, ko Rīga var piedāvāt, piebilst K. Esta.

Visu rakstu Vairāk kuģu un pasažieru lasiet 14. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra