Dienas Bizness

  • 9 piektdiena,
    decembris

    Tabita, Sarmīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8500

    USD: 1.0762

Ražošana

Rīgā viesojas iespaidīgs automobiļu maratons

21. oktobrī trīsdesmit trīs Mercedes-Benz E-klases automobiļi ar dabai

draudzīgu dīzeļdzinēju sāka aizraujošu gar-gabala braucienu no Parīzes uz

Pekinu. Tā laikā katrs automobilis veiks 13 600 kilometrus. Ar šo

automobiļu maratonu Mercedes-Benz kārtējo reizi demonstrē jaunākās

paaudzes dīzeļdzinēju sasniegumus attiecībā uz izplūdes gāzu emisijas,

ekonomijas un ekspluatācijas rādītājiem pat visekstrēmākos apstākļos.

Automobiļu maratons brauks pa to pašu maršrutu, pa kuru norisinājās

vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes - no Parīzes uz

Pekinu 1907. gadā. Brauciena "E-klases pieredzes" ietvaros starptautiskie

dalībnieki 25.oktobrī viesosies arī Rīgā, SIA Domenikss (DaimlerChrysler

AG Mercedes-Benz! ģenerālpārstāvja) Auto tirdzniecības centrā, Krasta ielā

34. Auto karavānas dalībnieki SIA Domenikss centrā būs sastopami no plkst.

13:00 līdz plkst. 16:00.

E-klases karavāna, kas 21.oktobrī izbrauca no Parīzes, sastāv no 33

E-klases sērijveida modeļiem, no kuriem daži ir aprīkoti ar 4MATIC

pilnpiedziņu. Papildus 30 E 320 CDI modeļiem, trīs E-klases automobiļi ir

aprīkoti ar BLUETEC. Šī nākotnes tehnoloģija padara Mercedes-Benz

automobili ar pasaulē dabai draudzīgāko dīzeļdzinēju. E 320 BLUETEC ir

pasaulē pirmais un vienīgais dīzeļdzinējs, kas pārsniedz ASV noteikto

izplūdes gāzu emisijas standartu BIN 8. Sākot ar 2006.gada 15.oktobri E

320 BLUETEC ir pieejams ASV (45 štatos) un Kanādā. Tas patērēs par 30%

mazāk degvielas nekā līdzīgas benzīna dzinēja automašīnas Ziemeļamerikā.

Pateicoties E 320 CDI augstajiem ekspluatācijas rādītājam - spējai

nobraukt līdz pat 120! 0 kilometriem ar vienu pilnu bāku, tā ir īpaši

piemēro! ta Parīz e-Pekina automobiļu maratonam.

Garās distances ceļojums no Eiropas uz Āziju ved caur Franciju, Vāciju,

Poliju, Lietuvu, Latviju, Igauniju, Krieviju un Kazahstānu un noslēdzas

Ķīnā. Dalībnieki, braucot no Varšavas, Baltijas valstis sasniegs 24.

oktobrī un pirmo nakti pavadīs Lietuvas galvaspilsētā Viļņā. No Viļņas

maršruts tālāk vedīs cauri Lietuvai uz Rīgu (25.oktobris) un tālāk uz

Igaunijas galvaspilsētu Tallinu (26.oktobris). E-klases automobiļu grupa

un 24 pavadošie transportlīdzekļi Igaunijas - Krievijas robežu pie Narvas

šķērsos 27.oktobrī. Ierašanās Pekinā tiek plānota 17. novembrī.

"E-klases pieredzes" maršruts pamatā ved pa to pašu ceļu, pa kuru

norisinājās vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes - no

Pekinas uz Parīzi 99 gadus atpakaļ. Šo franču organizatoru mērķis bija

parādīt automobiļu tehnisko pārākumu pār zirgiem. Uzvarētājs bija itāļu
aristokrāts Scipione Borghese, kas sasniedza finiša līniju Parīzē pēc 62

dienām - viņa konkurenti ieradās trīs nedēļas vēlāk.

Salīdzinājumā ar vēstures notikumu un par spīti ambiciozajam mērķim -

distanci veikt 26 dienās, ātrums nav pats svarīgākais šīs garās distances

E-klases ceļojuma laikā. Tā vietā, dalībnieku sportiskā sacensība ir par

to, kurš patērēs mazāk degvielas distances atsevišķos posmos. Par spīti

lielajai jaudai (165kW/224hp) un maksimālajam griezes momentam (540

ņūtonmetri), E 320 CDI vidējais degvielas patēriņš ir iespaidīgi zems (7.3

- 7.6 litri uz 100 kilometriem).

Dienas posms līdz 750 kilometriem

Šis notikums nav vienkāršs izaicinājums, pateicoties ļoti zemajai

temperatūrai, ledum, sniegam un īsajām dienas gaismas stundām. Lai veiktu

līdz pat 750 kilometru garo dienas distanci, dažreiz pat pa grūti

izbraucamām teritorijām, neieras! tos braukšanas apstākļos un šķērsojot

ceļus, kas atrod! as pat 2 900 metru augstumā, 330 braucējiem no 36 valstīm

nepieciešama ievērojama koncentrēšanās, pieredze un fiziskā sagatavotība.

Pasākumā piedalīsies dažādu valstu žurnālisti, slavenības un citi

kandidāti, kas tika atlasīti no vairāk nekā 50 000 cilvēkiem, kuri

izrādīja interesi piedalīties maratonā Internetā.

Visneparastākais transporta līdzeklis šajā karavānā ir E-klases taksometrs

no Parīzes, kurš pavadīs konvoju no distances sākuma punkta, šķērsojot

astoņu valstu robežas un sešas laika zonas. Kopumā visi 33 automobiļi

veiks aptuveni 450 000 kilometrus 26 dienās.

"70 gadus pēc tam, kad Mercedes-Benz kā pirmais automobiļu ražotājs

ieviesa dīzeļdzinēju pasažieru automašīnās, mēs ar šo garās distances

maršrutu no Parīzes līdz Pekinai vēlamies uzsvērt mūsu moderno dīzeļa

tehnoloģiju sniegumus," saka Dr Thomas Weber, DaimlerChrysler AG valdes

loceklis, kurš ir atbildīg! s par Mercedes Car Group Izpētes un attīstības

nodaļu. Tā kā degvielas cenas pieaug, neatkarīgie eksperti paredz

dīzeļdzinēju automobiļu pieaugošu izplatību. Jaunākais JD Power pētījums

"Globālais skatījums uz dīzeli" prognozē, ka pasaulē automobiļu ar

dīzeļdzinēju tirgus daļa pieaugs no 18% līdz pat 30% līdz 2015.gadam.

Papildus informācija

pie SIA "Domenikss"

Sabiedrisko attiecību vadītājas

Evitas Billes

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma