21. oktobrī trīsdesmit trīs Mercedes-Benz E-klases automobiļi ar dabai
draudzīgu dīzeļdzinēju sāka aizraujošu gar-gabala braucienu no Parīzes uz
Pekinu. Tā laikā katrs automobilis veiks 13 600 kilometrus. Ar šo
automobiļu maratonu Mercedes-Benz kārtējo reizi demonstrē jaunākās
paaudzes dīzeļdzinēju sasniegumus attiecībā uz izplūdes gāzu emisijas,
ekonomijas un ekspluatācijas rādītājiem pat visekstrēmākos apstākļos.
Automobiļu maratons brauks pa to pašu maršrutu, pa kuru norisinājās
vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes - no Parīzes uz
Pekinu 1907. gadā. Brauciena "E-klases pieredzes" ietvaros starptautiskie
dalībnieki 25.oktobrī viesosies arī Rīgā, SIA Domenikss (DaimlerChrysler
AG Mercedes-Benz! ģenerālpārstāvja) Auto tirdzniecības centrā, Krasta ielā
34. Auto karavānas dalībnieki SIA Domenikss centrā būs sastopami no plkst.
13:00 līdz plkst. 16:00.
E-klases karavāna, kas 21.oktobrī izbrauca no Parīzes, sastāv no 33
E-klases sērijveida modeļiem, no kuriem daži ir aprīkoti ar 4MATIC
pilnpiedziņu. Papildus 30 E 320 CDI modeļiem, trīs E-klases automobiļi ir
aprīkoti ar BLUETEC. Šī nākotnes tehnoloģija padara Mercedes-Benz
automobili ar pasaulē dabai draudzīgāko dīzeļdzinēju. E 320 BLUETEC ir
pasaulē pirmais un vienīgais dīzeļdzinējs, kas pārsniedz ASV noteikto
izplūdes gāzu emisijas standartu BIN 8. Sākot ar 2006.gada 15.oktobri E
320 BLUETEC ir pieejams ASV (45 štatos) un Kanādā. Tas patērēs par 30%
mazāk degvielas nekā līdzīgas benzīna dzinēja automašīnas Ziemeļamerikā.
Pateicoties E 320 CDI augstajiem ekspluatācijas rādītājam - spējai
nobraukt līdz pat 120! 0 kilometriem ar vienu pilnu bāku, tā ir īpaši
piemēro! ta Parīz e-Pekina automobiļu maratonam.
Garās distances ceļojums no Eiropas uz Āziju ved caur Franciju, Vāciju,
Poliju, Lietuvu, Latviju, Igauniju, Krieviju un Kazahstānu un noslēdzas
Ķīnā. Dalībnieki, braucot no Varšavas, Baltijas valstis sasniegs 24.
oktobrī un pirmo nakti pavadīs Lietuvas galvaspilsētā Viļņā. No Viļņas
maršruts tālāk vedīs cauri Lietuvai uz Rīgu (25.oktobris) un tālāk uz
Igaunijas galvaspilsētu Tallinu (26.oktobris). E-klases automobiļu grupa
un 24 pavadošie transportlīdzekļi Igaunijas - Krievijas robežu pie Narvas
šķērsos 27.oktobrī. Ierašanās Pekinā tiek plānota 17. novembrī.
"E-klases pieredzes" maršruts pamatā ved pa to pašu ceļu, pa kuru
norisinājās vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes - no
Pekinas uz Parīzi 99 gadus atpakaļ. Šo franču organizatoru mērķis bija
parādīt automobiļu tehnisko pārākumu pār zirgiem. Uzvarētājs bija itāļu
aristokrāts Scipione Borghese, kas sasniedza finiša līniju Parīzē pēc 62
dienām - viņa konkurenti ieradās trīs nedēļas vēlāk.
Salīdzinājumā ar vēstures notikumu un par spīti ambiciozajam mērķim -
distanci veikt 26 dienās, ātrums nav pats svarīgākais šīs garās distances
E-klases ceļojuma laikā. Tā vietā, dalībnieku sportiskā sacensība ir par
to, kurš patērēs mazāk degvielas distances atsevišķos posmos. Par spīti
lielajai jaudai (165kW/224hp) un maksimālajam griezes momentam (540
ņūtonmetri), E 320 CDI vidējais degvielas patēriņš ir iespaidīgi zems (7.3
- 7.6 litri uz 100 kilometriem).
Dienas posms līdz 750 kilometriem
Šis notikums nav vienkāršs izaicinājums, pateicoties ļoti zemajai
temperatūrai, ledum, sniegam un īsajām dienas gaismas stundām. Lai veiktu
līdz pat 750 kilometru garo dienas distanci, dažreiz pat pa grūti
izbraucamām teritorijām, neieras! tos braukšanas apstākļos un šķērsojot
ceļus, kas atrod! as pat 2 900 metru augstumā, 330 braucējiem no 36 valstīm
nepieciešama ievērojama koncentrēšanās, pieredze un fiziskā sagatavotība.
Pasākumā piedalīsies dažādu valstu žurnālisti, slavenības un citi
kandidāti, kas tika atlasīti no vairāk nekā 50 000 cilvēkiem, kuri
izrādīja interesi piedalīties maratonā Internetā.
Visneparastākais transporta līdzeklis šajā karavānā ir E-klases taksometrs
no Parīzes, kurš pavadīs konvoju no distances sākuma punkta, šķērsojot
astoņu valstu robežas un sešas laika zonas. Kopumā visi 33 automobiļi
veiks aptuveni 450 000 kilometrus 26 dienās.
"70 gadus pēc tam, kad Mercedes-Benz kā pirmais automobiļu ražotājs
ieviesa dīzeļdzinēju pasažieru automašīnās, mēs ar šo garās distances
maršrutu no Parīzes līdz Pekinai vēlamies uzsvērt mūsu moderno dīzeļa
tehnoloģiju sniegumus," saka Dr Thomas Weber, DaimlerChrysler AG valdes
loceklis, kurš ir atbildīg! s par Mercedes Car Group Izpētes un attīstības
nodaļu. Tā kā degvielas cenas pieaug, neatkarīgie eksperti paredz
dīzeļdzinēju automobiļu pieaugošu izplatību. Jaunākais JD Power pētījums
"Globālais skatījums uz dīzeli" prognozē, ka pasaulē automobiļu ar
dīzeļdzinēju tirgus daļa pieaugs no 18% līdz pat 30% līdz 2015.gadam.
Papildus informācija
pie SIA "Domenikss"
Sabiedrisko attiecību vadītājas
Evitas Billes