Transports un loģistika

Rīgas acs pievilinās pasažierus

Līva Melbārzde, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Rīgas acs sola novērst transporta kavējumus un bezbiļetnieku konfliktus. Jau otrā Rīgas domes (RD) komiteja atbalstījusi pašvaldības SIA Rīgas satiksme meitas uzņēmuma Rīgas acs dibināšanas nepieciešamību.

«Integrētās informācijas sistēmas ieviešanas rezultātā samazināsies sabiedriskā transporta kavējumi,» DB uzsvēra RD Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks. Tā kā Rīgas acs uzlabošot drošību sabiedriskajā transportā, V. Baraņņiks paredz pasažieru skaita pieaugumu.

Savukārt Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens RD komitejas sēdē stāstīja, ka ar Rīgas satiksme topošo meitasuzņēmumu plānots efektīvāk uzskaitīt bezbiļetniekus, kā arī identificēt tos strīdus gadījumos ar kontrolieriem.

DB jau rakstīja, ka savulaik SIA Rīgas satiksme, ieviešot e-talonu, apgalvoja, ka šī sistēma, salīdzinot ar konduktoriem, ļaus ietaupīt 13 gadu laikā aptuveni 50 miljonu latu. Ja tagad tomēr izrādās, ka papildu e-talonam, bezbiļetnieku ķeršanai jāievieš vēl speciālas novērošanas sistēmas projektā Rīgas acs, tad varētu izrādīties, ka e-talona izdevīgums nemaz nav tik liels kā iepriekš solīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

RD opozīcija: Ušakovs maldina sabiedrību par Rīgas aci

Andra Briekmane, 04.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes (RD) frakciju bloka Vienotība(V) deputāti izplatījuši paziņojumu, ka domes priekšsēdētājs maldinot sabiedrību, medijiem ziņojot, ka, iespējams, PSIA Rīgas satiksmes meitas uzņēmumam Rīgas acs būs nepieciešama pašvaldības dotācija. Iepriekš pieņemtajā lēmumā uzsvērts, ka dotācija nebūs nepieciešama un visi ar Rīgas aci saistītie izdevumi tikšot segti no Rīgas satiksmes ienākumiem.

Opozīcijas deputāti norāda, ka publiskajā telpā izskanējusī informācija, par iespējamo dotācijas palielinājumu kapitālsabiedrībai Rīgas acs, norāda, ka domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs(SC) nelasa, kādus lēmums pieņem viņa vadītā dome un nezina, ko pats paraksta, teikts paziņojumā.

17. februārī, pieņemot RD lēmumu par piekrišanu RP SIA Rīgas Satiksme līdzdalības iegūšanai SIA Rīgas acs, Finanšu departaments un Pašvaldības Komercdarbības pārvalde apgalvoja un sagatavotajā lēmumā, par ko balsoja Rīgas domes deputāti, norādīja, ka pašvaldības dotācija uzņēmumam nav un nebūs pieļaujama. «Ušakovs, kā Rīgas satiksmes kapitāldaļu turētājs un projekta Rīgas acs atbalstītājs, ir maldinājis sabiedrību, jo Rīgas domes lēmumā noteikts, ka SIA Rīgas acs dibināšanas izdevumus un pamatkapitāla apmaksu ir plānots segt no RP SIA Rīgas satiksme ieņēmumiem no pārējās saimnieciskās darbības, tādējādi SIA Rīgas acs dibināšanai netiks izmantota ne Pašvaldības dotācija, ne ieņēmumi no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas», uzsvēris deputāts Māris Puriņš(V).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apstiprina Rīgas acs valdes locekļus

Elīna Pankovska, 25.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksmes valde pieņēmusi lēmumu par SIA Rīgas acs dibināšanu un apstiprinājusi arī meitasuzņēmuma valdes locekļus.

Par Rīgas acs valdes locekļiem kļuvuši Anita Gaile, Dmitrijs Perlovs un Guntars Zeipe, DB informēja SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Jāatgādina, ka Rīgas acs valdes locekļa amatam bija pieteikušies 170 pretendenti, no kuriem 30 tika virzīti tālākai vērtēšanai. Veicot pārrunas, 23 kandidāti atalgojuma dēļ no šī amata atteicās, savukārt viens kandidāts šajā laika posmā atrada citu darbu, tāpēc konkursa pēdējā kārtā palika seši pretendenti, no kuriem tika izvēlēti atbilstošākie trīs.

Rīgas satiksmes valde jaunajai vadībai uzdevusi izstrādāt gan uzņēmuma struktūrshēmu, gan nepieciešamo dokumentāciju Rīgas acs darbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) meitasuzņēmuma 4,5 miljonus latu vērtās integrētās informācijas sistēmas ieviešanai, kura nosaukums pagaidām ir Rīgas acs, valdes locekļu amatiem sākotnēji saņemti vairāk nekā 100 pretendentu pieteikumi, pastāstīja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš klāstīja, ka interese par konkursu bija liela un pirmajā kārtā saņemti vairāk nekā 100 pieteikumu. Tos izvērtējot, konkursa komisija tālāk nolēma virzīt astoņus kandidātus, kas visvairāk atbilda noteiktajām prasībām.

Pēc Zaķa teiktā, šos astoņus kandidātus plānots vērtēt līdz jūnija beigām. Tas, vai Rīgas acs valdes locekļi tiks izvēlēti uzreiz, vai arī tiks rīkota vēl viena kārta, tiks nolemts konkursa komisijas sapulcē, viņš piebilda.

Jau vēstīts, ka Rīgas acs valdes locekļu amatu kandidāti savus CV varēja iesniegt līdz 1.jūnijam. Tos vērtē konkursa komisija, kuras sastāvā ir pārstāvji no Rīgas domes (RD), RD Satiksmes departamenta un RS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Šonedēļ izvērtēs Rīgas acs valdes locekļu amatu kandidātus

Andra Briekmane, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas laikā plānots izvērtēt Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) meitasuzņēmuma, kura nosaukums pagaidām ir Rīgas acs, valdes locekļu amatu kandidātus. Pašlaik gan nevarot pateikt, kurā dienā notikšot konkursa komisijas sēde, bet tai jābūt šonedēļ, Db.lv informēja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Savus CV Rīgas acs valdes locekļu amata kandidāti varēja iesniegt līdz 1. jūnijam. Viktors Zaķis pašlaik gan nevarēja pateikt, cik CV konkursam iesniegti, uzsverot, ka tas būs zināms tikai pēc komisijas sanāksmes. Neesot arī zināms, vai valdes locekļi tiks izvēlēti uzreiz, vai arī tiks rīkota konkursa otrā kārta.

Jau ziņots, ka Rīgas acs mērķis būs ieviest sabiedriskā transporta 4,5 miljonus latu vērto integrēto informācijas sistēmu, kura sākotnēji nodrošināšot transportlīdzekļu pārvietošanās monitoringu, maršrutu kustības grafika ievērošanas kontroli, transportlīdzekļu operatīvu vadību avārijas situācijās, sastrēgumstundās un gadījumos, kad tiem ir nobīdes no kustības grafika, kā arī citās ārkārtas situācijās. Tā nodrošināšot datu ieguvi par pasažieru plūsmām efektīvai sabiedriskā transporta kustības organizēšanai, pasažieri būšot labāk informēti par situāciju sabiedriskā transporta līnijās, pārsēšanās iespējām citos transporta veidos vai maršrutos. Rīgas acs arī analizēšot datus SIA Rīgas satiksme iekšējai lietošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas Satiksme (RS) varētu pārdot reklāmas lauku uz e-taloniem un iegūt papildu ieņēmumus, atklāj SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs, kura uzņēmums RS ieviesis e-talonu sistēmu.

Šajā ziņā RS varētu kļūt par sava veida celmlauzi starp pasaules sabiedriskā transporta organizācijām, jo tikai nedaudzas patlaban uz elektroniskām biļetēm izvieto trešās puses reklāmu, Morizurs sacīja.

Vaicāts, vai RK klients un līdzīpašnieks RS varētu izvietot reklāmu uz e-taloniem, kurus patlaban grezno Rīgas Rātslaukuma attēls, RK vadītājs teica: «Kāpēc ne? Šos e-talonus pārdod 20 000 eksemplāru katru dienu. Bet te arī jāsaka, ka e-talons pieder RS, un tas ir to kompetencē. Redzu, ka tie izvieto reklāmu tramvajos un, manuprāt, dzeltenais e-talons varētu tam arī noderēt.»

Starp RK ārzemju līdzīpašnieka Affiliated Computer Services klientiem arī neesot daudzi, kas liek reklāmas uz savām biļetēm un mēnešbiļetēm. «Daži to dara. Bet šķiet, ka šāda domāšana vēl nav izplatījusies sabiedriskā transporta organizāciju aprindās. Tās uzskata, ka biļete ir transporta pakalpojumu saņemšanai. Varbūt tur var uzlikt pilsētas attēlu, bet tas arī viss,» Morizurs teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Karte: ar e-talonu nākotnē varēs braukt pasažieru vilcienos un iepirkties kioskos

Nozare.lv, 08.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar SIA Rīgas satiksme (RS) elektroniskām biļetēm jeb e-taloniem nākotnē varēs apmaksāt braucienus AS Pasažieru vilciens (PV) vilcienos pa visu Latviju un pastāvīgos (zilos) talonus izmantot kā elektroniskus makus, lai veiktu nelielus pirkumus veikalos un kioskos, kas atrodas dzelzceļa staciju un RS maršrutu pieturu tuvumā, norāda SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs.

«Vēl viena lietojumprogramma, kuru ceram ieviest, ir «maks vilcienā». Kas tas ir? Tas ir zilais, atjaunojamais e-talons, kuru varēs e-talonu pārdošanas vietās «uzpildīt» ar naudu un izmantot maziem pirkumiem, kā to patlaban dara Honkongā un Singapūrā. Ar to varēs nopirkt kādu laikrakstu vai sīku preci. Taču vilcienā ar šo talonu varēs pirkt biļetes braucieniem ārpus e-talona zonas, paziņojot konduktoram, ka vēlas maksāt ar talonā atrodamo kredītu,» intervijā portālam Nozare.lv skaidroja Morizurs.

Intervijas laikā Morizurs demonstrēja nelielu portatīvu termināli, ar kuru PV darbinieki varēs pārbaudīt, vai pasažiera e-talons ir reģistrēts braucienam, iekasēt sodu un izrakstīt kvīti, ja tas nav noticis, kā arī pārdot vienreizēja brauciena biļetes, kā to patlaban dara RS sabiedriskā transporta līdzekļos. Vēlāk ar termināli, izmantojot elektronisko «maku», varēs arī nopirkt biļetes braucieniem ārpus zonas, kurā ir derīgi e-taloni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filmu studija Mistrus Media dod iespēju ikvienam interneta lietotājam kā Latvijā, tā ārzemēs bez maksas noskatīties trīs studijā veidotas filmas: dokumentālo filmu par Alvi Hermani «Vairāk nekā dzīve», dokumentālu stāstu «Pasaules skaņa» par mūzikas rašanās noslēpumu Māra Sirmā un kora «Kamēr..» izpildījumā, kā arī izklaidējošu spēles īsfilmu visai ģimenei «Gūtenmorgens un trešā acs», kurā lomas atveido Jaunā Rīgas teātra aktieri Kaspars Znotiņš, Ģirts Krūmiņš, Andris Keišs un Elita Kļaviņa. Filmas skatāmas studijas Vimeo kontā līdz 2018. gada 8. janvārim.

Režisoru Dāvja Sīmaņa un Ginta Grūbes dokumentālā filma «Pasaules skaņa» (2010) vēsta par mūzikas rašanās noslēpumu, ko iedvesmojis viens no pasaules labākajiem koriem «Kamēr..» un diriģents Māris Sirmais. Filmā poētiski dokumentēta unikālā sadarbības projekta «Pasaules Saules dziesmas» veidošana, Mārim Sirmajam uz kopīgu radošu darbu Latvijā aicinot 17 komponistus – Giju Kančeli no Gruzijas, Džonu Taveneru no Lielbritānijas, Džonu Luteru Adamsu no ASV, Ko Matsušitu no Japānas, Leonīdu Desjatņikovu no Krievijas, Dobrinku Tabakovu no Bulgārijas un citus.

Savukārt Ginta Grūbes filma «Vairāk nekā dzīve» (2014) ir dokumentāla liecība par teātra režisora Alvja Hermaņa darba metodi, izsekojot izrādes «Vectēvs» tapšanai Jaunajā Rīgas teātrī, «Senču asiņu balss» Minhenes Kamerteātrī un «Ķelnes afēra» Ķelnes teātrī. Filma ļauj ielūkoties Hermaņa darba stilā, kura pamatā ir režisora un viņa aktieru kolektīvais uzdevums meklēt atbildi uz jautājumu, vai īstā dzīve ir interesantāka par tās transformāciju teātrī, un uzzināt, kāpēc režisors nolemj atteikties no paša radītās teātra metodes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārais teiciens, ka dators ir vainīgs pie manas vājās redzes, ir aplams.

Paši esam vainīgi, ka strādājam kā apmāti un neļaujam nedz sev, nedz acīm atpūsties, tik strikta ir dabiskas redzes skolotāja Vija Buša. Viņas zināšanu bagāžā ir kaudze ieteikumu un secinājumu, kas attiecas uz acu veselību un redzi. Rīgas 1. slimnīcas Arodveselības nodaļas optometriste Varvara Kuple norāda, ka pēdējā laikā no birojos strādājošajiem un citiem darba ņēmējiem ir daudz sūdzību par sausām, žūstošām acīm, graušanas sajūtu. Turklāt nereti gadās ielaistas redzes problēmas nezināšanas pēc. Proti, daudzi nemaz nenojauš, ka viņiem ir slikta redze, un brilles nelieto. Tomēr V. Buša ir pārliecināta, ka ikviens var saglabāt skaidru redzi un pat tikt vaļā no brillēm, taču tam ir nepieciešama, pirmkārt, pārliecība, ka tas ir iespējams, un, otrkārt, ir jāpiestrādā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Tehnoloģijas maina arī sabiedrisko transportu

Anda Asere, 06.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visdrīzāk tuvākajos desmit gados sabiedriskajā transportā joprojām būs tradicionālās vai elektroniskās biļetes, jo jauno tehnoloģiju izaicinājums ir izmaksu efektivitāte un apkalpošanas ātrums

Šajā sfērā veiktās investīcijas ir ilgtermiņa. Tomēr tas neizslēdz un netraucē sabiedriskā transporta pasažieriem piedāvātā pakalpojuma pilnveidošanu un norēķinu iespēju dažādošanu. Tā intervijā DB norāda SIA Rīgas karte valdes priekšsēdētājs Ēriks Fransuā Morizūrs (Eric Francois Morizur). Tehnoloģijas galvenais uzdevums ir atrast veidu, kā pasažieri var pierādīt to, ka ir veikuši apmaksu, taču šim procesam ir jānotiek ātri. Pasaules praksē pieņemts, ka pasažiera reģistrācijai, iekāpjot autobusā vai tramvajā, jānotiek mazāk nekā pussekundē. Tāpēc viņa skatījumā tādas citās jomā izmantotas tehnoloģijas kā sejas atpazīšana, acs radzenes skenēšana vai pirkstu nospiedumu skenēšana šajā gadījumā nav iespējama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

E-talonu varēs iegādāties arī Statoil

Elīna Pankovska, 28.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil degvielas uzpildes stacijās Rīgā varēs iegādāties un papildināt e-talonus braukšanai galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.

Pasažieriem e-talonus iespējams iegādāties un papildināt arī Rīgas satiksmes biļešu tirdzniecības vietās, biļešu automātos un internetā. Kā arī Preses tirdzniecības vietās – Narvesen, Plus punkts, Preses apvienība, Latvijas Pasts Rīgas nodaļās un Maxima lielveikalos.

Jāmin, ka pagajušā gada augustā SIA Rīgas Karte valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs norādīja, ka e-taloniem nākotnē varētu apmaksāt braucienus a/s Pasažieru vilciens vilcienos pa visu Latviju.

Tomēr Pasazieru vilciens nolēma līgumu, kas paredzēja e-talona ieviešanu vilcienos, lauzt. Toreiz Rīgas karte paziņoja, ka gatavojas tiesā prasīt aptuveni viena miljona latu kompensāciju par līguma laušanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspusējais līgums starp SIA Rīgas karte (RK), SIA Rīgas satiksme (RS) un AS Pasažieru vilciens (PV) no PV puses lauzts šķietami iracionālu, iespējams, politisku iemeslu dēļ un par tā neizpildīšanu RK varētu prasīt vismaz miljona latu kompensāciju, informē RK valdes priekšsēdētājs Ēriks Morizurs.

Morizurs izteica neizpratni par PV rīcību, jo, viņaprāt, paša PV veikts pētījums «apstiprināja, ka pat sliktākajā gadījumā līguma izpilde nenestu zaudējumus». Morizurs gan piebilda, ka tas attiecas uz visu līgumā paredzēto projektu īstenošanu, tostarp PV biļešu tirdzniecību braucieniem pa visu Latviju, izmantojot RK elektroniskās sistēmas, kā arī elektroniskā maka funkcijas pievienošanu e-talonam, lai ar to varētu iepirkties kioskos un veikalos RS transporta pieturu un PV staciju apkaimē.

Morizurs, kurš strādājis Latvijā vairākus gadus, arī teica, ka nevarot iedomāties, kādiem politiskajiem spēkiem ārkārtas Saeimas vēlēšanu priekšvakarā šāds solis varētu nākt par labu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme pasažieru stingrākai novērošanai tērēs 4,5 miljonus latu

LETA, 01.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme šogad plāno ieguldīt aptuveni 4,5 miljonus latu sabiedriskā transporta integrētās kustības kontroles, pasažieru drošības un informēšanas sistēmas ieviešanai, kas nodrošinās stingrāku kārtības un drošības kontroli sabiedriskajā transportā.

Kā šodien Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejā skaidroja Rīgas satiksmes speciālists Nils Kolečis, transportlīdzekļos plānots uzstādīt videonovērošanu salonā un ārpus tā, nofilmēto translējot arī pašiem pasažieriem, lai veicinātu pašdisciplīnu.

Sabiedriskā transporta vadītājiem savukārt tiks veikta automātiska alkohola reibuma kontrole. Tiklīdz alkometrā tiks fiksēts konkrēts mērījuma slieksnis, automātiski tiktu liegta iespēja transportlīdzeklim pārvietoties un informācija tiks nodota dispečeru dienestam.

Sabiedriskā transporta salonos tiks izvietotas drošības jeb SOS pogas, ar kuru palīdzību pasažieri šoferim varēs ziņot par ārkārtas situācijām transportā. Vadītājs savukārt vidoenovērošanas sistēmā varēs redzēt, kas notiek, un par to informēt dispečeru dienestu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KNAB veicis vairākas kratīšanas ar Ekonomikas ministrijas Nodokļu un muitas administrēšanas nodaļas direktora vietnieku Vladimiru Vaškeviču saistītās vietās - viņa kabinetā, dzīvesvietā, mašīnā. Lai gan KNAB atzīst tikai ka aizturējuši kādu Ekonomikas ministrijas amatpersonu, nojaušams, ka aizturētais ir pats V. Vaškevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārds reiderisms pēdējo mēnešu laikā piesaukts ne vienu reizi vien. Tas izskanējis SIA Latvijas Projektēšanas sabiedrība dalībnieku konflikta laikā un, iespējams, no tā cietuši Jēkabpils lidlauka līdzšinējie īpašnieki. Arī Jelgavas uzņēmuma SIA Intransserviss īpašnieku strīdā iesaistītās abas puses viena otru vaino reiderismā, savukārt SIA Daudznozaru kompānija Daugava vadība par reideriskām nosaukusi Swedbank metodes savstarpējo domstarpību risināšanā. Vienīgais, kā pasargāt savu uzņēmumu no ļaunprātīgu pārņēmēju nagiem, ir novērst «caurumus» jau laicīgi.

Pašlaik parādījusies tendence pieaugt reiderisma gadījumu skaitam, kur uzņēmuma pārņēmēji vēlas piekļūt skaidrajai naudai. Kamēr īpašums tiks pārdots izsolē, paies laiks, tiesu izpildītāju darbības ir pārsūdzamas, turklāt pretējā puse var noalgot advokātus un prasīt izpildes apturēšanu. Tādēļ uzņēmuma pārņemšana, lai iegūtu nekustamos īpašumus, prasa laiku un naudu. Bet atsevišķās nozarēs firmu kontos ik dienu apgrozās ievērojami naudas līdzekļi, un, lai tos izņemtu, reideriem jāsagādā tikai izpildraksts un tiesu izpildītājs. Bet pēc tam šo naudu atgūt, ja tā tikusi pārskaitīta uz ārzonā reģistrētam uzņēmumam piederošu kontu, ir praktiski neiespējami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksmes konsolidētie zaudējumi izrādās par 1,7 miljoniem lielāki nekā teikts janvārī

Gunta Kursiša, 29.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības uzņēmuma SIA Rīgas satiksme konsolidētie zaudējumi 2012. gadā veidoja 5,2 miljonus latu iepretim 3,01 miljonam latu, ar ko uzņēmums noslēdza 2011. gadu. Šā gada janvārī uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens pauda, ka 2012. gads tiks noslēgts ar aptuveni 3,5 miljoniem latu zaudējumiem.

Uzņēmuma apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2011. gadu, pieauga par 5,4% un veidoja 97,8 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

Aizvadītajā gadā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumus izmantoja 141,4 milj. pasažieru, no kuriem 31,5% sabiedriskajā transportā brauca par pilnu samaksu, bet 36,6% pasažieru tika pārvadāti bez maksas. Salīdzinot ar 2011.gadu, pērn koncerna pārvadāto pasažieru skaits palielinājies par 0,9 milj. jeb 0,6%. Pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis saistībā ar 5. - 12. klašu skolēnu un pensionāru skaita palielināšanos sabiedriskajā transportā.

Pērn Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršruta tīklu veidoja 53 dienas un deviņi nakts autobusu maršruti ar kopējo līnijas garumu 898,08 km, deviņi tramvaju maršruti ar kopējo līniju garumu 91,22 km un 19 trolejbusu maršruti ar kopējo līniju garumu 161,53 km. Šā gada sākumā Rīgas satiksmes pārziņā bija 441 autobuss, 258 tramvaja vagoni un 302 trolejbusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Arī Rīgas satiksmei būs acs, bet nav izslēgts, ka tā būs aizvērta

Db redakcija, 18.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairākus gadus Latvijā intensīvi tiek spriests par nepieciešamību veikt strukturālās reformas, kas ļautu gan strādāt un dzīvot efektīvāk, gan arī samazināt iztērēto līdzekļu apjomu. Visai savdabīgi reformu būtību acīmredzot ir izpratusi Rīgas dome, un šīs pašvaldības īpašumā esošā SIA Rīgas satiksme.

Proti, tiek plānots veidot Rīgas satiksmes meitasuzņēmumu Rīgas acs, kura mērķis būs ieviest sabiedriskā transporta integrēto informācijas sistēmu. Ne mazāk interesanta ir jau pavīdējusī ziņa, ka jaundibināto uzņēmumu varētu vadīs tas pats cilvēks, kurš jau ir augsta ranga amatpersona Rīgas satiksmē. Sanāk, ka viņam nāksies ar pilnu atdevi rauties divos uzņēmumos, un varētu sākt domāt, ka šā cilvēka liktenis ir teju vai neapskaužams. Taču uz šo situāciju var un arī vajag paraudzīties no citas puses.

Kā zināms, valsts un pašvaldību uzņēmumiem ir jāievēro visnotaļ stingras prasības gan attiecībā uz iepirkumu organizēšanu, gan arī, piemēram, dažādu maksājumu - prēmiju, kompensāciju - veikšanu kompānijā strādājošajiem darbiniekiem. Savukārt attiecībā uz meitaskompānijām Latvijas likumdošana ir ievērojami pielaidīgāka, interesantā kārtā uzskatot, ka to īpašnieki ir noteikti uzņēmumi, nevis valsts vai pašvaldība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu augsta līmeņa pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā SIA Rīgas satiksme iecerējusi dibināt meitas uzņēmumu Rīgas acs. Paredzēts, ka kopējās projekta realizēšanas izmaksas pārsniegs 4.5 miljonus latu.

20 tūkstošus latu Rīgas satiksme tērēs tikai jaunās uzņēmuma dibināšanai, savukārt aptuveni 5,4 miljoni latu, kurus uzņēmums cer iegūst piesaistot komercbankas un investorus, tiks tērēti sabiedriskā transporta līdzekļu aprīkošanai ar nepieciešamo tehniku.

Kaut arī uzņēmums sola, ka projekta ieviešanai Rīgas pašvaldības līdzekļi nebūs nepieciešami, Rīgas satiksme pilsētas domi informē, ka jaunieviestās sistēmas uzturēšanai pilsētas dotācijas tomēr būšot nepieciešamas.

Iecerētā sabiedriskā transporta integrētās kustības kontroles, pasažieru drošības un informēšanas sistēma tiks izstrādāta, lai reālā laikā monitorētu transporta līdzekļu pārvietošanos, transporta operatīvo vadību avārijas situācijās un iegūtu informāciju par pasažieru plūsmu. Sistēmu paredzēts izmantot arī dažādas informācijas, piemēram, par pārsēšanās iespējām citās sabiedriskā transporta līnijās, nogādāšanai līdz sabiedriskā transporta pasažieriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs atstājis AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomes locekļa amatu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

AS «Rīgas starptautiskā autoosta» sniedz autoostas pakalpojumu Rīgā un Jelgavā. Viens no lielākajiem autoostas akcionāriem ir pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma SIA «Rīgas satiksme» meitas uzņēmums SIA «Rīgas acs», kuram pieder 49,99% uzņēmuma akciju.

Oļegs Burovs AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomē darbojies kopš 2009.gada decembra līdz šī gada 21.janvārim, kad izmaiņas ierakstītas komercreģistrā.

Pārējie AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomes locekļi turpina darboties bez izmaiņām. Uzņēmuma padomes priekšsēdētāja ir Vita Jermoloviča, padomes priekšsēdētāja vietnieks Ivans Ivanovs, bet padomes locekļi - Igors Kuzmuks un Sergejs Serdjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Daļa no mainīgās modes upes

Linda Zalāne, speciāli DB, 07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikala Bergs (SIA Mode Pluss) īpašniece Ilze Priede-Kļaviņa biznesu vada racionāli un apdomīgi, tai pat laikā atzīst, ka, strādājot modes industrijā, bez vērīgas acs un spējas ātri pieņemt lēmumus neiztikt

Ilze sevi raksturo kā strādīgu reālisti, kura neļaujas salūtiem galvā un lielai eiforijai par sasniegto, bet gan visus lēmumus izsver un tad rīkojas.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Šis gads veikalam Bergs nesis jaunu mājvietu, un droši vien lojālākie klienti to ir ievērojuši. Kādēļ izlēmāt pārcelties?

1994. gadā pēc apjomīgiem remontdarbiem atvērām veikalu Bergs Marijas un Elizabetes ielas krustojumā. Projekta autore bija arhitekte Zaiga Gaile, ar ko ļoti lepojamies. Brīdī, kad remontējām šīs telpas, mājas īpašnieku solījums un perspektīva bija tāda, ka visu ēku remontēs un augšējos stāvos izveidos modernus dzīvokļus. Principā ar šādu noteikumu iegājām šajās telpās; diemžēl māja visu šo 25 gadu laikā palika neapdzīvota. Šajā laika periodā vēl divas reizes telpas remontējām, taču pati ēka lēnām mira. Parādījās plaisas sienās un citas nedienas – augšējos stāvos plīsa caurules. Noskaidrojām, ka uzlabojumi tuvākajos piecos gados mājai nenotiks. Kļuva skaidrs – jāpārceļas. Mums veicās, un šādas telpas atradām pavisam netālu no iepriekšējās mājvietas. Jaunās telpas izrādījās ar brīnišķīgu vēsturi – tajās kādreiz bija atradies Rīgas Modeļu nams. Mājai bija tikko renovēta fasāde un uzņēmīgs mājas saimnieks. Biju domājusi, ka vecās telpas atstāt būs grūti tīri emocionālu apsvērumu dēļ. Tomēr, pēdējo reizi ieejot telpās, lai atdotu atslēgas, sapratu, ka te mani vairs nekas nesaista.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Par uzņēmumu nevar pateikt, ka tas a priori strādās necaurspīdīgi

Leons Bemhens, SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs, 31.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā publiskajā telpā nonāca informācija par ieceri veidot pašvaldības SIA Rīgas satiksme meitas uzņēmumu Rīgas acs.

Nupat jau divus gadus uzņēmums strādā, veidojot sistēmu, kas ir daudz plašāka par to, ko cilvēki saprot ar jēdzienu sabiedriskā transporta sistēmas nodrošināšana. Šī sistēma paredz apvienot vairākas struktūras gan no Rīgas satiksmes, gan Rīgas domes Satiksmes departamenta, gan kaut kādā mērā arī no pašvaldību policijas. Izveidojās situācija, kad darbības lauks kļuva pārāk plašs priekš uzņēmuma, kas nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem.

Tādējādi tika nonākts pie secinājuma, ka ir jāatrod izdevīgākā ekonomiskā un juridiskā forma, kā turpmāk risināt attiecīgos jautājumus. Tika izvērtēts arī variants, ka visas noteiktās funkcijas tiek veiktas pašu spēkiem, taču kļuva skaidrs, ka tas nav izdevīgākais variants, jo tad nāktos izveidot jaunu struktūru Rīgas satiksmes iekšienē, piesaistīt līdzekļus, uzņemties finanšu riskus utt. Tāpat, veidojot jaunu uzņēmumu, būs labāka pārskatāmība attiecībā uz to, cik naudas katrai konkrētajai funkcijai tiks tērēts. Nav plānots izdalīt papildu finansēs šā uzņēmuma uzturēšanai – viens no meitas kompānijas uzdevumiem būs domāt, kā pārdot daļu tā pakalpojumus citiem uzņēmumiem un institūcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RSU topošajiem mediķiem izveido simulācijas tehnoloģijām aprīkotu operāciju bloku

Db.lv, 26.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties piecus mēnešus ilgiem izbūves darbiem, Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā (MITC) atklāts simulācijas tehnoloģijām aprīkots operāciju bloks.

Studenti un rezidenti tajā varēs apgūt un uzlabot plašu medicīnisko prasmju spektru, sākot no ķirurģiskās šūšanas un mezglu siešanas līdz acs mikroķirurģijai, ķeizargriezienam un laparoskopiskām operācijām.

Lai varētu nodrošināt mūsdienīgu un modernu izglītību, RSU jau iepriekš piecu gadu periodā ir investējusi vairāk nekā piecus miljonus eiro studiju procesā, kas balstīts simulācijās, – gan pašu pelnītos līdzekļus, gan ES struktūrfondu finansējumu. Operāciju bloka izveidē RSU investējusi 864 tūkstošus eiro, no kuriem lielākā daļa ieguldīta mācību trenažieros, simulatoros un iekārtās.

“RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrs ir sevi pierādījis, gan pilnveidojot studentu un rezidentu prasmes un iemaņas, gan īstenojot mācības Rīgas un reģionu ārstniecības iestādēs, gan arī militārās medicīnas jomā, palīdzot NATO mācību norisē. Jaunizveidotais operāciju bloks RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centram ļauj izvirzīties līderpozīcijā visā Baltijā, kad runa ir par simulācijas tehnoloģijām veselības aprūpes profesionāļiem,” uzsver RSU rektors profesors Aigars Pētersons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme

Rīgas acs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas start-up konkursā «InnoStars Awards 2019» laureātu vidū ierindoti divi start-up uzņēmumi no Latvijas - «MedHydrogel» un «Vigo».

No kopskaitā 116 pretendentiem tika izvēlēti 15 uzvarētāji, kuri dalījās ar inovatīvajiem risinājumiem veselības aprūpē, katram balvā saņemot 25 000 eiro lielu finansējumu, apmācības un mentoru piesaisti. Latvijas start-up uzņēmēji izcēlās ar redzes aizsardzības tehnoloģiju pēc ķīmiskām acu traumām un rehabilitācijas rokasgrāmatu, kas izmanto mākslīgo intelektu. Konkursu organizē «EIT Health», kas ir viena no lielākajām Eiropas publiskā privātā sektora partnerībām veselības aprūpes inovāciju jomā.

Konkurss norisinājās jau trešo gadu, un tā uzvarētāji tika izvēlēti no 116 dalībniekiem, kuri pārstāvēja 13 valstis, kas iekļaujas «EIT Health» programmā «Reģionālā inovācijas shēma» (RIS). Kā šī gada uzvarētāji tika atzīti 15 start-up uzņēmumi no Centrālās, Austrumu un Dienvideiropas valstīm, kas joprojām turpina pilnveidoties veselības aprūpes inovāciju jomā. Ekspertu komisijas izvirzīto start-up uzņēmumu vidū bija pieci uzņēmumi no Portugāles, pa diviem no Latvijas, Polijas, Ungārijas, un pa vienam no Čehijas, Lietuvas, Itālijas un Rumānijas. Katram finālistam tika piešķirts finansējums 25 000 eiro apmērā, kā arī apmācības, individuālais mentorings četru mēnešu garumā un iespēja piedalīties divās apmācību programmās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā komercķīla – SIA Rīgas acs

Žanete Hāka, 31.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu devusi datu apstrādes SIA Rīgas acs, liecina Lursoft dati. Ķīlas maksimālā prasību summa ir 20,56 miljoni eiro, un to ņēmusi AS Danske Bank.

Otru lielāku komercķīlu reģistrējis automobiļu rezerves daļu vairumtirgotājs AD Baltic – 17 miljonu eiro apmērā, un to ņēmusi Nordea Bank Finland Plc. Banka ņēmusi arī nekustamā īpašuma SIA Extron Baltic komercķīlu 9,75 miljonu eiro vērtībā.

Aizvadītajā nedēļā komercķīlu 5,85 miljonu eiro vērtībā devusi konsultāciju SIA ICM, dzērienu vairumtirgotāja SIA Baltic XL, preču vairumtirdzniecības SIA CCF Baltija, SIA East Spirits un dzērienu vairumtirdzniecības SIA Duty Free Baltics, kā parādnieku norādot SIA Brands Only un SIA Duty Free Baltics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā pirmais uzbūvētais luksusa klases O Yachts katamarāns: Sākuma punkts ir dizains

Didzis Meļķis, 18.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmais uzbūvētais luksusa klases O Yachts katamarāns dodas uz Francijas dienvidiem izbraukumam pa Vidusjūru, un septembrī tas tiks prezentēts kompānijas potenciālajiem klientiem Kannās.

Francijas investors un kompānijas O Yachts partneris Daniels Levī izklāsta, kāpēc šim visai internacionālajam biznesa projektam par īstenošanas vietu izraudzīta Latvija. Viņš priecājas, ka Kannās O Yachts tiks pieteikta zem Latvijas karoga.

Cik noprotu, pirms par savas kompānijas mājvietu izvēlējāties Latviju, esat izvērtējis kādas desmit zemes. Tad kāpēc Latvija?

Vispār es izvērtēju 12 valstis. Mums ar partneriem ir biznesa plāns, kas ietver dažādus kritērijus – darbiniekus ar nepieciešamajām prasmēm, mārketinga stratēģiju utt. Protams, bija jāatrod arī valsts, kurā tas viss var tikt īstenots.

Es mūsu kompānijā biju atbildīgs tieši par katamarānu ražotnes vietas izvēli un, vērtējot tās 12 valstis, patiesībā apbraukāju visu pasauli. Tas prasīja trīs gadus. Citās valstīs nereti darbaspēks bija pārāk dārgs. Nākas dzīvot mūsdienu realitātē, visai piesātinātā pasaulē, un tev ir jābūt konkurētspējīgam, tomēr tas nenozīmē, ka lētam. Tā, piemēram, ap Melno jūru ir ļoti lēts darbaspēks, bet diemžēl tas nav izglītots. Šādai ražotnei vajag zināmu sabiedrības izglītotības līmeni, kas nodrošina piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru