Rīgas domes deputāti šodien ārkārtas sēdē ar 34 balsīm «par» un 15 «pret» atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) klātesošajiem deputātiem norādīja, ka tieši Skanstes rajons pašlaik attīstās visstraujāk un tieši tur būs jaunais pilsētas centrs, kur jau tagad ir jaunie banku ofisi, kā arī top dažādas vīzijas par kultūras telpu. Viņš sacīja, ka šī līnija ļaus iedzīvotājiem mazāk izmantot privāto transportu.

«Šis ir labākais risinājums. Ja mēs redzam, ka šo projektu varam īstenot ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, šo iespēju nedrīkst laist garām,» sacīja Ušakovs.

Viņš gan neiztika bez slēptas kritikas biedrības Eiropas Kustība Latvijā prezidenta Andra Gobiņa virzienā. Gobiņš vēlējās izteikt savu viedokli, taču Ušakovs kritizēja viņa «melus vai arī kļūdas» par 1500 apbedījumu iznīcināšanu, norādot, ka apbedījuma vietas nedrīkst aizskart. Rīgas mērs vairākkārt aicināja idejas oponentus neaizrauties ar 1500 apbedījumu piesaukšanu.

Ārkārtas sēdes laikā neiztika arī bez opozīcijas paustās kritikas saistībā ar liegumu pārstāvjiem no sabiedrības izteikt savu viedokli par projektu. Piemēram, deputāts Uģis Rotbergs (V) kritizēja vadošo partiju mēģinājumus neieklausīties tajā sabiedrības daļā, uz kuru projekts tieši atstās ietekmi.

«Cik daudz cilvēku dzīvo Rumbulā un domā par tikšanu uz centru? Mēs pašiem rīdziniekiem nepaprasām to, ko viņi vēlas,» viņš uzsvēra.

Līdzīgu viedokli pauda arī Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK Rīgas domes frakcijas priekšsēdētājs Dainis Locis, kurš uzsvēra, ka diskusijas trūkst vairākos līmeņos, arī pašu deputātu starpā. «Iedzīvotāju pārstāvji šodien saņēma kārtējo negatīvo signālu, ka mēs jūsos neieklausāmies. Varat nākt jau, bet vārdu nedosim vispār. Tas ir visbriesmīgākais mīnuss,» viņš izteicās.

Savukārt Rīgas domes Vienotības frakcijas deputāts Valdis Gavars diskusiju laikā aicināja deputātus ņemt vērā, ka kapos guļ rīdzinieki, kuri cēla šo pilsētu.

«Es domāju, ka nevienam no jums nepatiktu, ja pār jūsu piederīgajiem palaistu kādu autobusu vai tramvaju. Neviens to negribētu. Nevajag teikt, ka tur ir tikai dažas kopiņas. Labāk atjaunojiet pieminekļus kapsētās un tad domājiet par citām lietām,» viņš aicināja.

Jau ziņots, ka turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra