Dienas Bizness

  • 20 pirmdiena,
    februāris

    Vitauts, Smuidra, Smuidris

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8572

    USD: 1.0650

Ražošana

Rīgas lidosta cer uz korejiešu kravām un saredz perspektīvas Liepājai

Jau nākamgad uz Rīgu caur Uzbekistānu varētu ceļot korejiešu kravas. Labas perspektīvas kļūt par kravu lidostu ir arī Liepājai, uzskata lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Preses konferencē Liepājā lidostas vadītājs atklāja, ka kravas no Korejas varētu būt viena kravas lidmašīna nedēļā. Tomēr lidostas vadītājs bija skeptisks, runājot par kravu apgrozījuma būtisku pieaugumu Rīgas lidostā, jo tai piemīt vairāki trūkumi - slikta situācija ar degvielas uzpildi, pārāk tālu dzelzceļš. No infrastruktūras viedokļa kravu pārvadājumi ar mazajām lidmašīnām varētu nākotnē attīstīties Liepājā, pieļāva A. Luhse. Tam par labu runā ne vien dzelzceļa sliežu tuvums, bet arī uz eksportu vērstā rūpniecība Liepājā. Savukārt Liepājas mēra Ulda Seska iepriekš paustā ideja, ka Liepājas lidosta pēc rekonstrukcijas varētu oficiāli kļūt par lidostas Rīga rezerves lidostu vai pat filiāli regulāro reisu apkalpošanā, neguva A. Luhses atsaucību.

Lidostas Rīga vadītājs gan atzina, ka labprāt sadarbotos ar Liepāju, piemēram, apmācot drošības personālu vai apmainoties ar speciālistiem. Taču rezerves lidlaukam izdevīgāks esot Tukums, bet jautājums par regulārajiem reisiem esot jautājums satiksmes ministram un aviokompānijām. A. Luhse personīgi uzskata, ka pēc lidostas rekonstrukcijas Liepājā būtu jāatjauno regulārie reisi, un pieļāva, ka iesākumā tie varētu būt uz Vāciju un Skandināviju, jo jau pirms krīzes šie maršruti pierādīja savu rentabilitāti. Turklāt šiem reisiem piemērotas būtu Fokker tipa lidmašīnas, ko airBaltic vairs neizmantojot. Līdzīgu uzskatu pauda arī lidostas Rīga valdes loceklis un bijušais Liepājas lidostas direktors Aldis Mūrnieks.

Taču, ja nacionālā lidsabiedrība neizlems par reisu atsākšanu no Liepājas, būšot grūti piesaistīt citas lidsabiedrības, jo bez valsts un pašvaldības dotācijām tiešie reisi atmaksāties nevar. Izeja būtu veidot maršrutu tīklu, kuros Liepāja būtu nevis galamērķis, bet pietura. Tomēr jebkādi plāni par lidojumu atsākšanu varētu kļūt reāli tikai pēc Liepājas lidostas rekonstrukcijas. Liepājas lidostai, tāpat kā Rīgas lidostai, līdz 2013.gadam ir jāsakārto drošības aprīkojums un lidostas skrejceļi, lai pagarinātu starptautiskās lidostas sertifikātu. DB jau rakstīja, ka lidostu sakārtošanai piesaistīts ES finansējums.

Saistītie raksti

Komentāri

Reklāma