Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8445

    USD: 1.0513

Ražošana

Foto: Raitis Puriņš, Dienas Mediji

Rīgas-Maskavas vilciena ceļā pavadīto laiku plāno samazināt par vairākām stundām  6

Rīgas - Maskavas vilciena ceļā pavadīto laiku būtu iespējams samazināt par vairākām stundām, liecina satiksmes ministra Aivja Roņa un Krievijas transporta ministra Igora Levitina panāktā vienošanās.

Kā informēja Satiksmes ministrijā, Ronis Maskavā informējis Ļevitinu par Latvijas valdības pieņemto lēmumu elektrificēt Rietumu-Austrumu dzelzceļa koridora posmus un aicināja izvērtēt iespēju elektrificēt šo maršrutu arī Krievijas pusē.

Tāpat ministri vienojās aicināt abu valstu muitas un robežsardzes dienestus meklēt optimālus risinājumus, lai vismaz daļu šo dienestu kontroles procedūru būtu iespējams veikt, vilcienam atrodoties gaitā.

Kā ziņots, VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) elektrifikācijas projektā Latvenergo būs viens no sadarbības partneriem.

Vienlaikus patlaban vēl nevarot runāt par konkrētiem skaitļiem, taču esot skaidrs, ka elektroenerģijas patēriņš LDz varētu pieaugt vairākkārt.

Projekta finansēšanas modeli plānots izstrādāt līdz 2012.gada 1.oktobrim.

Pērnā gada beigās LDz pārstāvis Māris Riekstiņš skaidroja, ka dzelzceļa elektrifikācijas projektu ir atbalstījusi arī Ekonomikas ministrija. Ostu padome savukārt atbalstīja ieceri projektu iekļaut nākamā finanšu perioda 2014.-2020.gadam prioritātēs, kā arī piesaistīt līdzekļus no Kohēzijas fonda.

Projekta izmaksas tiek lēstas 549 miljonu eiro (380 miljonu latu) apmērā, un tas paredz elektrificēt līnijas līdz Daugavpilij, Rēzeknei un Ventspilij, taču nepietiekamās kravas plūsmas dēļ ne līdz Liepājai.

Satiksmes ministrs Ronis Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē iepriekš norādīja, ka ir jāizvēlas dzelzceļa elektrifikācijas ceļš, lai saglabātu Latvijas Dzelzceļa konkurētspēju. Viņš gan atzina, ka patlaban aktuāls esot jautājums par finanšu resursiem, lai pēc iespējas ātrāk veiktu elektrifikāciju.

Reklāma