Salīdzinot ar 2009. gadu, Rīgas satiksme saņem par sešiem miljoniem latu mazāku dotāciju, kas nozīmē, ka uzņēmums turas ļoti labi, uzskata Rīgas mērs Nils Ušakovs, piebilstot, ka Rīgas satiksmes vadība ir pietiekami profesionāla.

Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Rīgas mērs apgalvoja, ka dotācija uzņēmumam Rīgas Satiksme (RS) ar šo gadu tiek piešķirta trīs piegājienos jeb trīs reizes. Iepriekš izskanējušais dotācijas apmērs (47,5 miljoni latu) uzņēmumam tiks piešķirts uzreiz, bet pārējie divi maksājumi tiks veikti vēlāk, ņemot vērā degvielas cenu izmaiņas un citus uzņēmuma darbību ietekmējošus faktorus.

Ušakovs uzsver, ka RS zaudējumi nebūs 12,8 miljoni latu, kā tas paredzēts uzņēmuma darbības plānā šim gadam, jo būs papildu dotācija pavasarī un rudenī, līdz ar ko zaudējumu apmērs būs krietni mazāks.

Ušakovs skaidro, ka nevar uz priekšu saplānot tādas neprognozējamas lietas kā, piemēram, degvielas cenu, tāpēc Rīgas dome uzņēmumam piešķirs papildu dotācijas šogad pavasarī, kad pašvaldībā tiks veikti budžeta grozījumi, un rudenī.

Rīgas mērs arī apgalvoja, ka biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā mav paredzēts mainīt, tāpat tikšot saglabāta prakse, kas paredz, ka nestrādājošie pensionāri ar pilsētas sabiedrisko transportu drīkst pārvietoties bez maksas.

Jau ziņots, ka, lai realizētu investīciju programmu un nodrošinātu esošo aizdevumu līgumu saistību izpildi, RS jāstrādā ar peļņu vismaz 3,34 milj. Ls apmērā, tādējādi uzņēmumam būtu nepieciešami vēl papildus 16 miljoni Ls, jo, kā jau vēstīts, RS šogad paredz strādāt ar 12,8 milj. Ls zaudējumiem.

«Nav citas izejas, kā vien veikt grozījumus pašvaldības budžetā un piešķirt papildus līdzekļus Rīgas Satiksmei, citādi uzņēmumam draud maksātnespēja,» norādīja RS finanšu direktore Tamāra Dāvidsone.

Rīgas Satiksmei piešķirtais pašvaldības finansējums ir 47,5 milj. Ls, tāpat 3,5 milj. Ls piešķirti  no valsts budžeta, paredz pieņemtais Rīgas pašvaldības budžets.

Šogad RS plāno četras reizes lielākus zaudējumus nekā pērn.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra