Rīgas dome (RD) 16. jūnijā atbalstījusi daļu Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu un ar to saistītās infrastruktūras attīstības ietekmi uz vidi, ziņo portāls nams24.lv.
Vides pārraudzības birojs savā atzinumā konstatējis vairākas lietas, ar ko jārēķinās, pārceļot ostas aktivitātes, taču kopumā secināts, ka šāda aktivitāte labvēlīgi ietekmēs Rīgas ostas attīstību, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā.
Saskaņā ar biroja atzinumu, pārceļot ostas aktivitātes uz Krievu salu, ir jāsaglabā dabas pamatne salas ziemeļu daļā, kā arī jānodrošina putnu migrācijas vietas saglabāšana un pārvietošana.
Saglabājot ostas aktivitātes līdzšinējā apmērā Andrejsalā un Eksportostā, Vides pārraudzības birojs secinājis, ka tādā gadījumā beramo kravu (ogļu) pārkraušana saglabātos Rīgas kultūrvēsturiskā centra aizsardzības zonā un ierobežotajā teritorijā nebūs iespējama ostas uzņēmumu attīstība, kā arī būtu ierobežots kravu apgrozījuma pieaugums.
Tāpat apdraudēta būs Pasažieru ostas attīstības iespēja, savukārt kravu pārvadājumu plūsma uz ostu virzīsies cauri pilsētas centram, veicinot satiksmes ierobežojumus, sastrēgumus un ceļu seguma bojājumus. Tai pat laikā Rīgas ostas teritorijā Krievu salā saglabātos aptuveni 100 hektāru liela neapsaimniekota teritorija.
Tādēļ Vides pārraudzības birojs iesaka pārcelt Rīgas ostas aktivitāšu daļas no pilsētas centra uz Krievu salu. Birojs atzinumā norāda, ka kopumā paredzētā darbība Krievu salā atbilst atļautajai teritorijas izmantošanai, izņemot salas ziemeļu galu.
Saskaņā ar dokumentiem aptuveni 64.6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģiem ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnu apkalpošanai. Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tostarp aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu gadā. Krievu salas teritorijas vidusdaļā iecerēts izveidot dzelzceļa preču staciju ar caurlaides spēju 36 tūkstoši tonnu diennaktī jeb 13 miljoni tonnu gadā.
Rīgas pašvaldībai savukārt satiksmes iespēju nodrošināšanai ostas aktivitāšu vajadzībām Krievu salā jārealizē Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija, bet Rīgas brīvostai jārekonstruē arī Zilā iela līdz Daugavgrīvas šosejai, paplašinot to līdz četrām joslām ar atdalītām ietvēm un pieslēdzot Daugavgrīvas šosejai regulējamā krustojumā ar luksoforiem.