Citas ziņas

Rīgas Retro tramvaja īpašais piedāvājums Rīgas svētkos

, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Rīgas svētku ietvaros, sestdien 18. augustā un svētdien 19. augustā, Rīgas kultūras aģentūra aicina rīdziniekus un Rīgas viesus ekskursijā ar Rīgas Retro tramvaju, izmantojot īpašo svētku piedāvājumu - biļete maksās tikai 1 latu!

Sestdien, 18.augustā plkst.12.40 Retro tramvajs dosies īpašā maršrutā no Radio ielas uz Nordeķu parku, kurp aizvedīs Pārdaugavas promenādes pasākuma viesus. Retro tramvajs lieliski papildinās Pārdaugavas promenādes pasākumu retro noskaņās, kur būs iespēja izmēģināt braucienu ar retro velosipēdu, iemūžināt sevi brīvdabas fotosalonā tapušā retro fotouzņēmumā.

No Iļģuciema tramvaja pieturas uz Rīgas centru tramvajs izbrauks plkst. 12:00 un 13:04.

No plkst. 13.30 Tramvajs kursēs ierastajā maršrutā "Rīgas bulvāru loks", no Radio ielas pieturas līdz Ausekļa ielai.

Gan sestdien, gan svētdien, plkst. 14.00, 16.00 un 18.00 Retro tramvajs aicina tramvaja ekskursijas pasažierus, izkāpjot Ausekļa ielas pieturā, kopā ar pavadoni angļu vai vācu valodā izstaigāt kājāmgājēju maršrutu "Rīgas jūgendstila pērles", izmantojot kājāmgājēju ceļvedi, lai iepazītos ar Rīgas jūgendstila arhitektūras pērlēm.

Rīgas retro tramvajs aicina rīdziniekus izbaudīt Rīgas svētku noskaņu retro stilā!

Ivars Jakovels

Rīgas kultūras aģentūra

mārketinga vadītājs

Kr. Valdemāra 5, Rīga

e-pasts: [email protected]

tālrunis: 67043615, 29431030

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Retro tramvajs šogad būtiski mainījis savu vizuālo izskatu - tramvaja vagoniņu ielās varēs atpazīt un pilsētvidē tas izcelsies ar sarkanu un dzeltenu krāsojumu. Šādas tramvaja pamatkrāsas izvēlētas tuvu oriģinālam - pirmajiem elektriskajiem tramvajiem, kas vairāk nekā pirms 100 gadiem kursēja Rīgā, informēja pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Rīgas ielās Retro tramvajs atsāks kursēt no 1.maija, katru sestdienu, svētdienu un arī svētku dienās, dodot iespēju arī šī gada vasarā ikvienam galvaspilsētas iedzīvotājam un tās viesiem izbaudīt braucienus ar tramvaja vagoniņu, kurš būvēts un sagatavots pēc sena elektriskā tramvaja modeļa parauga.

Retro tramvajs kursēs maršrutā Ausekļa iela - Mežaparks, apstājoties visās maršrutā paredzētajās pieturvietās. Brauciena laikā pasažieriem būs iespēja izbaudīt braucienu vēsturiskā sabiedriskā transporta līdzeklī, kā arī vienlaikus apskatīt skaistākās vietas Rīgā, piemēram, Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri, no kura paveras brīnišķīgs skats uz Operu, Brīvības pieminekli, Vecrīgu, Basteja kalnu, Nacionālo teātri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts atklāts konkurss būvprojekta izstrādei 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvaja parametriem, informē pašvaldības uzņēmumā Rīgas satiksme.

Infrastruktūras atjaunošana un pārbūve krustojumā notiks, pielāgojot to zemās grīdas tramvaja parametriem. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš – 2021. gada 12. jūlijs plkst. 15.00.

11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā plānots esošo manuāli pārslēdzamo vienasmeņa pārmiju nomaiņa pret zemās grīdas tramvaja vagonu ekspluatācijas prasībām atbilstošām divasmeņu pārmijām, nodrošinot pārmiju darbības kontroles iespēju ar tālvadību, kā arī paredzot citu ar tramvaju kustības un sliežu ceļu ekspluatācijas apstākļu uzlabošanu saistītu pasākumu īstenošanu, tai skaitā sliežu ceļu pārbūvi; tramvaja kontakttīkla konstrukciju pielāgošanu; lietus ūdens novadīšanas risinājumu sliežu ceļu krustojuma zonā; intensīvas autotransporta satiksmes slodzei atbilstoša brauktuves seguma izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO - Pieņem ekspluatācijā jauno tramvaja līniju Liepājā

Vēsma Lēvalde, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā šodien, 29.maijā, ekspluatācijā pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā Ezerkrasts.

Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas ekspluatāciju, ziņo pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi, lai arī no inženiertehniskā viedokļa tā ir ļoti sarežģīta būve.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un parakstīta sagatavotā dokumentācija.

Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo būvvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklās atjaunoto Rīgas Retro tramvaju

, 29.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 2.jūlijā plkst. 12 tramvaju galapunktā - Ausekļa iela (Elizabetes ielas sākumā) svinīgi atklās atjaunoto Rīgas Retro tramvaju.

Rīgas Retro tramvajs ieguvis jaunu veidolu un kļuvis par Rīgas Jūgendstila tramvaju. Jaunu tēlu pilsētas vēsturiskais tramvajs ieguvis pateicoties Rīgas mēra Jāņa Birka iniciatīvai, rosinot pilsētas iedzīvotājus un viesus iepazīt Latvijas galvaspilsētas bagāto jūgendstila mantojumu.

Rīgas Jūgendstila tramvaja uzdevums būs veicināt Rīgas starptautisku atpazīstamību, akcentēt jūgendstilu kā vienu no galvenajām pilsētas kultūrvēsturiskajām vērtībām un piedāvāt iespēju pilsētas viesiem iepazīt Rīgu atraktīvā veidā.

Retro tramvajs regulāros braucienus uzsāks 3.jūlijā, piedāvājot rīdziniekiem un pilsētas viesiem ekskursijas braucienu maršrutā " Rīgas bulvāru loks" (Radio iela - Aspazijas bulvāris - Basteja bulvāris - Kronvalda bulvāris - Ausekļa iela un atpakaļ).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperts: Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus Brīvības ielā un pie Nacionālā teātra

LETA, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus uz Brīvības ielas un pie Latvijas Nacionālā teātra, Lielo kapu draugu rīkotajā informatīvajā pasākumā par Skanstes transportu pauda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

Viņā teica, ka Rīgā pēdējie pētījumi par to, kas ir vajadzīgs satiksmes infrastruktūras uzlabošanā ir veikti 2000.gadu sākumā. Viens bijis pētījums par velotransporta attīstību un otrs par sabiedriskā transporta infrastruktūru. Viņaprāt, pašreizējā Rīgas dome darot visu pretēji šajos pētījumos konstatētajam.

Piemēram, 2005.gadā tika veikta sabiedriskā transporta analīze par to, kurš tramvaja maršruts būtu visizdevīgākais. Tajā ticis secināts, ka pēc pasažieru plūsmas viedokļa visizdevīgāk būtu attīstīt tramvaja infrastruktūru uz Purvciemu un Pļavniekiem. Tāpat šajā pētījumā esot secināts, ka minēto tramvaja līniju izbūve būtu izdevīgāka nekā Juglas tramvaja līnijas modernizācija, kas tika veikta ilgāku laiku pēc šī pētījuma tapšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalā notiks retro automobiļu parāde "Retro Jūrmala 2007"

, 20.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 25. augustā Jūrmalā notiks lielākā retro automobiļu parāde Baltijā. Parādē piedalīsies vairāk kā 150 veco automobiļu un motociklu no visām pasaules malām. "Jūrmalu apmeklēs kolekcionāri, vecās tehnikas klubu biedri un parasti entuziasti no NVS un Eiropas valstīm. Viens no interesantākajiem retro automobiļu parādes pārstāvjiem ir leģendārā kompānijas UPS kravas automašīna Spier P36", - stāsta Jūrmalas "Vecās tehnikas kluba MG" direktors Māris Mežapuķe.

Ikgadējā parādē piedalīsies vairāk kā 150 automašīnu un motociklu ekipāžas no Polijas, Vācijas, Holandes, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas un Baltkrievijas. "Šis ir lielākais tādā veida pasākums Baltijā. Pie mums ieradīsies ciemiņi no visas pasaules - Amerikas auto kluba dalībnieki, antīko automobiļu klubu biedri, entuziasti no Eiropas un no pēcpadomju zonas valstīm. Ar katru gadu šis pasākums piesaista arvien vairāk vecās tehnikas cienītāju. Pagājušajā gadā parādē piedalījās 128 ekipāžas", - stāsta Māris Mežapuķe, piebilstot, ka "paskatīties uz retro automobiļu parādi ieradīsies aptuveni 20 - 30 tūkst. kūrortpilsētas iedzīvotāju un ciemiņu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atbalsta ES finansējuma piesaistīšanu jaunajai tramvaja līnijai Skanstes apkaimē

Zane Atlāce - Bistere, 27.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja otrdien atbalstīja lēmumprojektu par pašvaldības un SIA Rīgas satiksme sadarbību jaunās tramvaja līnijas projekta realizēšanā Skanstes apkaimē, informē Rīgas dome.

Kā uzsvēra komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks, šāds lēmums nepieciešams, lai Rīgas satiksme varētu pretendēt uz Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu. «Šis nav lēmums par plānotās jaunās tramvaja līnijas trasi un nepieciešamajiem zemesgabaliem, bet tikai par iespēju saņemt finansējumu,» norādīja V.Baraņņiks.

Projektā paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 km garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6.tramvaja maršrutu ar 5. un 9.tramvaja maršrutu. Plānots, ka tramvaja līnija sāksies no K.Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5. un 9.tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Projekta realizēšanai izvirzīts nosacījums, ka tramvaja līnijas izbūves gaitā netiks skarts neviens apbedījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VKPAI: Skanstes tramvaja līnija Senču ielā nedrīkst skart Lielos kapus

LETA, 14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst skart Lielos kapus, šodien Rīgas domes opozīcijas rīkotajā sabiedriskajā apspriešanā norādīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

Kukaine stāstīja, ka VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, prasot viedokli par trīs Lielo kapu teritorijā esošām būvēm, kuras atrodas tuvu Senču ielai. Minētās ēkas ir kapliča, norobežojošā ķēde un dekoratīvais piemineklis krēsla formā. VKPAI informēja domi, ka konkrētās ēkas nedrīkst tikt nojauktas, risinot jauno tramvaja izbūvi, jo tie visi ir ne tikai daļa no kultūras pieminekļu kompleksa, bet arī kapa pieminekļi.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pastāstīja, ka 2005.gadā dome apstiprināja sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam, kas paredz arī pilsētas elektrotransporta attīstību. Rīgas domes lēmums ietvēra elektrotransporta modernizāciju, esošo vagonu rekonstrukciju un jaunu līniju atklāšanu, tostarp tādas līnijas izveidi, kas savieno jau esošās līnija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem par 8,9 miljoniem eiro veiks AS "A.C.B.", informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

"Rīgas satiksme" parakstījusi līgumu ar "A.C.B" par būvdarbu veikšanu 5. tramvaja maršruta posmam - Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojums līdz galapunktam "Iļģuciems".

Būvdarbus plānots sākt martā un noslēgt šī gada decembrī. Darbu gaitā paredzētas satiksmes organizācijas izmaiņas un būvdarbu posmā pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti ar autobusu, aizvietojot tramvaju.

5.tramvaja līnija atklāta piecdesmito gadu sākumā, un šo gadu laikā ievērojami infrastruktūras atjaunošanas darbi nav veikti.

Būvdarbus plānots sākt, tiklīdz laikapstākļi to atļaus, un darbu laikā paredzēta esošās tramvaja infrastruktūras un ar to saistīto objektu pārbūve, tostarp sliežu konstrukcijas atjaunošana un jaunu sliežu izbūve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka, 07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RP SIA Rīgas satiksme (RS) un SIA BRD projekts noslēgusi līgumu par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei un autoruzraudzību Kohēzijas fonda finansētā projekta Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība ietvaros, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Projekts ir viens no tā dēvētajiem Skanstes tramvaja projekta posmiem, kas paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram. Līguma summa ir 2 054 388,00 eiro (bez PVN), kur iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā.

Būvprojektēšanu jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei paredzēts dalīt piecās kārtās – jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais – trijās kārtās. Dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka, nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus. Visu būvprojektu izstrādi plānots pabeigt 2020. gada 1. ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nodod apspriešanai Liepājas tramvaja līnijas pagarināšanas projektu

Vēsma Lēvalde, Db, 19.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 19. augusta līdz 16. septembrim Liepājas iedzīvotāji aicināti piedalīties būvniecības ieceres par tramvaja līnijas pagarinājumu sabiedriskajā apspriešanā.

Būvniecības ieceres prezentācija plānota Liepājas pilsētas domlē 28.augustā, plkst. 17.30. Būvniecības ieceres publiskās apspriešanas rezultātu izskatīšana un lēmumu pieņemšana plānota 2008. gada 25. septembra Domes sēdē.

Šobrīd Liepājas sabiedriskais transports ir pārmaiņu priekšā, jo jau visdrīzākajā laikā pasažieru pārvadājumiem saistošās Eiropas Savienības normas tiks ieviestas pilsētas pasažieru pārvadājumos. Attīstot tramvaja līniju tīklu pilsētā, būs iespējams kāpināt kopējo sabiedriskā transporta sistēmas efektivitāti pilsētā, notiks pasažieru plūsmas pārdale starp sabiedriskā transporta veidiem, uzskata pašvaldība.

Šobrīd Liepājas tramvaja līnija, kuras garums ir 5,99 kilometri, gadā pārvadā aptuveni 9,0 miljonus pasažieru un pasažieru skaitam ir tendence pieaugt. Katru dienu tiek veikti 138 apļa reisi. Jaunā tramvaja līnija Klaipēdas un Tukuma ielas krustojumā atzarosies no pašreizējās līnijas. Tramvaja galapunkts Klaipēdas ielas galā saglabāsies, un pasažieri joprojām tiks apkalpoti arī šajā, ierastajā, vecajās maršrutā. Turklāt, īstenojot šo projektu, uzlabojumi plānoti arī esošajā tramvaju trasē, ritošajā sastāvā, pasažieru informēšanas sistēmā un citos segmentos. Pašvaldība un uzņēmums „Liepājas tramvajs” šobrīd turpina nepieciešamos priekšdarbus, lai jaunās tramvaja līnijas izbūvei varētu piesaistīt ES Struktūrfondu līdzekļus no Sabiedriskā transporta uzlabošanas programmas, kurā šim mērķim Latvijai paredzēti apmēram 20 miljoni eiro. Liepāja pretendēs uz pusi no šīs summas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Retro tramvajs ieguvis jaunu veidolu un kļuvis par Rīgas Jūgendstila tramvaju, kura uzdevums turpmāk būs veicināt Rīgas starptautisku atpazīstamību, akcentēt jūgendstilu kā vienu no galvenajām pilsētas kultūrvēsturiskajām vērtībām un piedāvāt iespēju pilsētas viesiem iepazīt Rīgu atraktīvā veidā, informē Rīgas domes priekšsēdētāja preses sekretāre Inga Spriņķe.

Rīga ir viena no retajām Eiropas pilsētām, kur rekonstruēts vērtīgs vēstures mantojums - 20. gadsimta sākuma tramvajs, kas ir darba kārtībā. Rīgas Retro tramvaja ārējā un iekšējā dizainā izmantoti jūgendstilam raksturīgi elementi. Savukārt, tramvaja vadītājs un gids būs ģērbušies jūgendstila laikmetam atbilstošos tērpos, ļaujot pasažieriem iejusties tā laika atmosfērā.

Retro tramvajs, kurā ir 18 sēdvietas un 10 stāvvietas, regulāros braucienus uzsāks 3.jūlijā, piedāvājot rīdziniekiem un pilsētas viesiem ekskursijas braucienu maršrutā „ Rīgas bulvāru loks” (Radio iela – Aspazijas bulvāris – Basteja bulvāris – Kronvalda bulvāris – Ausekļa iela un atpakaļ).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas satiksme par astoņiem miljoniem rekonstruēs 6.tramvaja maršrutu

Elīna Pankovska, 22.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme jau šā gada aprīļa vidū plāno uzsākt tramvaja sliežu ceļu un kontakttīklu rekonstrukcijas darbu 3. un 6.tramvaja maršruta posmā no Ropažu ielas līdz galapunktam Juglā. Tāpēc tiks veiktas izmaiņas attiecīgajos tramvaja maršrutos, to kustībā un biļešu izmantošanas kārtībā.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis DB pastāstīja, ka konkrētais projekts 6.tramvaja rekonstrukcijai izmaksāšot astoņus miljonus latu. Rīga satiksme atzīmē, ka attiecīgajā ceļa posmā sliežu ceļi ir nolietoti, kā arī kopējā infrastruktūra, ieskaitot elektroapgādi un pieturvietu platformas, esot novecojusi un neatbilst zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas, kā arī satiksmes drošības prasībām. Tāpēc ir nepieciešams veikt rekonstrukcijas darbus, kurus plānots pabeigt 2013.gada vidū.

Plānots nomainīt sliežu ceļus, kas samazināšot gan tramvaja radīto trokšņu, gan vibrāciju līmeni. Tiks nodrošināta zemās grīdas tramvajam atbilstoša energoapgāde. Attiecīgajā ceļa posmā paplašinātas pieturvietu platformas, kā arī pieturvietas plānots labiekārtot ar nojumēm. Pieturvietu iekāpšanas/ izkāpšanas platformas tiks arī pielāgotas zemās grīdas tramvaja uzbūvei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankām piemērotais UIN režīms nodrošinātu stabilus budžeta ieņēmumus ilgtermiņā

LETA, 28.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no banku virspeļņas solidaritātes maksājuma, kas ir terminēts laikā un nodrošinātu ienākumus tikai pāris gadus, Finanšu ministrijas (FM) piedāvātais īpašais uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) režīms ir ilgtspējīgāks un nodrošinātu stabilus budžeta ieņēmumus ilgtermiņā, uzskata finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV).

Ministrs skaidro, ka Eiropas Centrālās bankas (ECB) padomes īstenotās procentu likmju celšanas mērķis ir iegrožot inflāciju, tādējādi bremzējot ekonomisko aktivitāti. Latvijā inflācija beidzot sāk mazināties, gada inflācijai jūlijā sasniedzot 6,4%. Tā ir zemākā inflācija kopš 2021.gada beigām, un gada nogalē tā prognozēta 2-3% apmērā.

Tomēr tam ir blakus efekts - straujš banku peļņas kāpums, atzīst Ašeradens. Lai gan tā nav tikai Latvijai unikāla situācija, Ašeradena ieskatā skaidri redzams vietējo banku nespēja naudas cenas pieaugumu novadīt līdz noguldītājiem. Līdz ar to banku ievērojami lielāka peļņa tiek gūta, ļaujot kredītu likmēm augt straujāk par noguldījumu likmēm, nevis aktīvi kreditējot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Notiks retro automašīnu un motociklu salidojums

, 18.08.2007

Attēls no retro automašīnu parādes 2007.gada 14.aprīlī Bukarestē. Attēlā redzams 1926.gada Fords.

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā jau 9. gadu pēc kārtas 25. augustā notiks starptautisks retro automašīnu un motociklu salidojums Retro - Jūrmala 2007, ko sadarbībā ar Jūrmalas pilsētas domi rīko Jūrmalas biedrība Vecās tehnikas klubs MG.

"Jūrmalas retro auto salidojums ir viens no lielākiem Baltijā, jo piesaista vairāk nekā 150 salidojuma dalībniekus no dažādām valstīm - Vācijas, Polijas, Somijas, Zviedrijas, Igaunijas, Lietuvas, Baltkrievijas un, protams, Latvijas," norāda Jūrmalas pilsētas dome.

Retro automašīnu un motociklu parāde sāksies 25.augustā plkst. 10: 00 Ķemeros, bet jau plkst. 10:20 līdz 11:00 parādes dalībnieki piestās Jaunķemeros. No plkst. 11: 20 līdz 12:20 spēkrati būs skatāmi pie Kauguru kultūras nama, kur notiks Maizes svētki un uzstāsies grupa Lustīgais blumīzers.

Spēkrati no Kauguriem lēnā gaitā turpinās ceļu uz Dubultu laukumu, kur no plkst.13:00 līdz plkst. 15:20 notiks dažādi veiklības braucieni starp šķēršļiem, būs iespēja iepazīties ar automobiļu vēsturi, piedalīties konkursos un fotografēties pie antīkajām tehnikām. No Dubultu laukuma pa pludmali parāde dosies uz Jomas ielu, kur no plkst. 17:00 būs iespēja retro auto aplūkot. Parāde noslēgsies plkst. 19:30 ūdens atrakciju parkā Nemo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas kultūras aģentūra iesniegusi Rīgas domei Retro tramvaja nomas maksas un apsaimniekošanas tāmi 2008. gadam. SIA Rīgas Satiksme piedāvā iznomāt tramvaju par 49,20 Ls stundā, kas sezonā sastāda 61 250 LVL. Citas ar Retro tramvaja projektu saistītās izmaksas -38 000 LVL- segs pati aģentūra.

Šajā summā ietilpst informatīvu materiālu iespiešana, gidu formas un algas, 2 videofilmu izveidošana un 6 000 vienreiz lietojamo austiņu iegāde. Kopumā projekta izmaksas ir 99 300 LVL.

2007. gadā tramvaja noma un ekspluatācija izmaksāja 39 00 LVL. Rīgas Jūgendstila muzeja pārstāve Ieva Jēkabsone Db pavēstīja, ka nākamnedēļ varētu apstiprināt Retro tramvaja biļetes cenu, kas pērn bija 3 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā dēvētā «Skanstes tramvaja» pirmā posma būvniecības iepirkumi tiks izsludināti pavasarī, aģentūrai LETA pastāstīja būvprojekta izstrādātāju SIA «BRD projekts» pārstāvis Jānis Bidzāns.

Uzņēmums atbild par jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūves un esošās tramvaja līnijas pārbūves un autoruzraudzības būvprojekta izstrādi. Pēc Bidzāna teiktā, visām piecām plānotajām izbūves kārtām ir izstrādāti būvprojekti minimālajā sastāvā un divi no tiem jau ir saskaņoti būvvaldē.

«Tas nozīmē, ka jau pavasarī varēsim sludināt būvniecības iepirkumu pirmajiem diviem posmiem, kas paredz pieturvietu pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem un kontaktīklu pārbūvi jau esošajās tramvaja līnijās pie Centrāltirgus un gar Vecrīgu. Posmiem, kas paredz izbūvēt jaunu tramvaju līniju, projekta izstrāde ilgs vēl visu nākamo gadu,» norādīja pārstāvis.

Šis projekts aptver arī Pērnavas ielu, kur plānots izbūvēt tramvaja savienojumu ar Krišjāņa Barona ielu un vides aktīvistus vairākkārt satraukušas ziņas, ka līdz ar būvdarbiem, tiks nozāģēti arī vairāki Pērnavas ielā augošie kastaņi. Lai gan iepriekš SIA «Rīgas satiksme» solīja, ka meklēs iespēju kā kokus glābt, Bidzāns apstiprināja, ka tas izdosies tikai daļēji. «Aptuveni 10 kastaņas, kas aug raugoties no Brīvības ielas uz Krišjāņa Baronu, būs jānozāģē, bet tur vēlāk plānojam sastādīt arī jaunus kokus,» sacīja eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludināts konkurss par tramvaju līnijas renovāciju Liepājā

Gunta Kursiša, 14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinājis konkursu par tramvaja līnijas posmu renovāciju Liepājā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Db.lv jau rakstīja, ka pērn maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā «Ezerkrasts». Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Liepājā plāno jaunu tramvaja līniju

Vēsma Lēvalde, 27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Liepājas tramvajs gatavo jaunu projektu tramvaja līnijas izbūvei uz Liepājas Ziemeļu priekšpilsētu.

Projekts paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks. Viņš uzsver, ka tas ir komplekss pasākums, kura īstenošanai iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu.

«Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu,» sola A.Puks. Pagaidām plānots iepirkt lietotus tramvaja vagonus, kā arī remontēt esošos.

Db.lv rakstīja, ka šā gada 29.maijā ekspluatācijā pieņēma jaunu tramvaja līniju Liepājā, kas ved uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Jaunā tramvaja līnija ir iepriekšējās līnijas atzars 3,6 km garumā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB, izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO: Atklāta jaunā tramvaja līnija RB Ulemiste-Tallinas lidosta

Zane Atlāce-Bistere, 31.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinā trešdien, 30.augustā atklāta pirmā tramvaja līnija, kas turpmāk savienos RB Ulemistes pasažieru staciju un Tallinas Lenarta Meri starptautisko lidostu.

«Jaunā tramvaja līnija, kas savieno lidostu, topošo Rail Baltica pasažieru termināli Ulemiste rajonā un Tallinas centru, ir pirmais redzamais ieguvums gadsimta infrastruktūras projektam Rail Baltica Igaunijā. Līdzšinējā pieredze ir arī lielisks piemērs tam, ka projekts var tik ieviests bez aizķeršanās, sadarbojoties dažādiem partneriem un radot jaunas kvalitātes transporta savienojumus,» atzīmē Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijas Rail Baltica projekta koordinators Kristjans Kaunisāre (Kristjan Kaunissaare).

Tramvaja līnijas būvniecība tika sākta 2016. gada augustā un tās būvniecības darbi pilnībā tiks pabeigti ne vēlāk kā 2017. gada novembrī. Tramvaja līnijas un tajā iekļautā tuneļa būvniecību veica AS Merko Ehitus Eesti un AS KMG Inseneriehituse.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas svētku ietvaros aizvadīta seno spēkratu parāde un izstāde Rīga Retro, kurā piedalījušies vairāk nekā 150 senie automobiļi un motocikli no septiņām valstīm.

Latvijas Antīko automobiļu kluba prezidents Agris Šmits norāda, ka Latvijā iepriekš neesot bijusi redzēta tik iespaidīga retro tehnikas brīvdabas izrāde un svētku brauciens.

Seno spēkratu vidū bija arī 1922. gadā ražots automobilis Nash no Lietuvas un 1926. gadā ražots motocikls Douglas EW-350 no Latvijas. Savukārt tālākā ekipāža, kura savā gaitā veica 1080 kilometrus, bijusi 1974. gadā ražota GAZ 24 Volga no Krievijas.

«Retro tehnikas parādes un izstādes no vienas puses tiek organizētas, lai sabiedrībai parādītu kāds ir Latvijas un mūsu kaimiņvalstu kolēģu seno spēkratu parks. Bet no otras puses, tas ir līdzīgi domājošu cilvēku kopā būšanas pasākums, kur apmainīties domām, lai nākotnē tiktu realizētas vispārdrošākās idejas,» sacīja Rīgas Motormuzeja restaurators Gunārs Dortāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Iespējas Skanstes tramvaja līnijas izvietošanai pētījis vairākkārt Rīgas domes iepirkumos uzvarējis mazpazīstams uzņēmums

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējas Skanstes tramvaja līnijas izvietošanai pēc pašvaldības SIA Rīgas satiksme pasūtījuma pētījis uzņēmums SIA VIA Design Group, kas jau iepriekš uzvarējis tikai Rīgas domes struktūrvienību iepirkumos, izpētīja aģentūra LETA.

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis norādīja, ka tika rīkots iepirkums, kura rezultātā pērn 26.jūnijā tika noslēgts līgums ar VIA Design Group.

Pamatojoties uz noslēgto līgumu, uzņēmums pētīja iespējas tramvaja līnijas izvietošanai. Tika pētīts, kur tehniski iespējams izbūvēt tramvaja infrastruktūru, kā arī kur būtu maksimālā atdeve no pasažieru pārvadāšanas viedokļa.

Līguma summu Rīgas satiksme nedēļas laikā nav atklājusi, bet ar uzņēmumu VIA Design Group aģentūrai LETA sazināties neizdevās.

Iepirkumu uzraudzības biroja informācija liecina, ka VIA Design Group iepriekš uzvarējis tikai Rīgas domes struktūrvienību izsludinātajos iepirkumu konkursos. Šogad augustā tas uzvarējis Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā iepirkumā par transporta attīstības tematiskā plānojuma izstrādi, ko veica par 79 500 eiro. Tāpat uzņēmums šogad jūnijā uzvarējis Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumā par luksoforu objektu projektēšanu, ko veica par 41 750 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā atbrīvos ceļu tramvaju kustībai

, 29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu tramvaju kustību un novērstu sastrēgumu radītus tramvaju kustības grafika kavējumus, turpmāk daudzviet Rīgā tramvaja ceļa atbrīvošanai tiks pārskatītas ielu malās esošās stāvvietas un kreiso pagriezienu manevri, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Līdz ar to:

1) tiks atbrīvots ceļš tramvaju satiksmei;

2) tiks novērstas situācijas, ka transportlīdzekļi kreisā pagrieziena manevra veikšanai aizšķērso ceļu gan tramvajam, gan arī citām automašīnām;

3) atbrīvojot brauktuvi no ielu malās stāvošajām automašīnām, tiks paaugstināta braukšanas joslas caurlaides spēja un nodrošināta autotransporta plūsma pa braukšanas joslu; stāvošo automašīnu apbraukšanai autovadītājiem nebūs jābrauc pa tramvaja sliedēm.

Satiksmes organizācija tiks pārskatīta tajās vietās, kur pēc SIA Rīgas satiksme sniegtās informācijas sastrēgumi kavē tramvaju kustību.

Kā informēja SIA Rīgas satiksme Pārvadājumu direktors Jānis Dziedātājs, daudzviet pilsētā sastrēgumu dēļ tiek kavēta tramvaju kustība no 10 līdz pat 30 minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru