Rīgas satiksme norāda, ka organizatoriski nenodalīta grāmatvedība nav ietekmējusi veiktos tarifa aprēķinus un izmaksu prognozes 2007. gadam, nemaz nerunājot par šajā gadā veiktajiem tarifa aprēķiniem. Gan 2006. gadā, gan šogad veiktie aprēķini veikti stingri ievērojot tarifa aprēķināšanas metodiku, kuru nosaka Ministru kabineta noteikumi, Db.lv informēja RP SIA Rīgas satiksme pārstāve Iluta Bērziņa.
Valsts kontroles konstatētās nepilnības revīzijā par 2006. gadu saistītas ar Rīgas pilsētas transporta uzņēmumu – Rīgas satiksme, Tramvaju un trolejbusu pārvalde, Autobāze un Autostāvvietas – apvienošanos 2005. gadā. Līdz 2005. gadam katrs no minētajiem uzņēmumiem savu darbību, tajā skaitā arī grāmatvedības organizāciju veica patstāvīgi, bet pēc apvienošanās, tika uzsākts darbietilpīgs process vienotas grāmatvedības, vienotas personāla politikas, informācijas un dokumentu aprites ieviešanai. Tāpat optimizācija un apvienošana skāra arī transporta uzņēmumu pakalpojumus un šis process tiek turpināts arī šobrīd.
Valsts kontrole publiskajā paziņojumā norāda, ka pastāv risks par vienu un to pašu izdevumu iekļaušanu pilsētas un piepilsētas tarifā. Rīgas satiksme norāda, ka 2006. gadā iesniedzot tarifa projektus Rīgas pilsētas un Rīgas rajona regulatoriem sadalījums pa pakalpojumu veidiem tika veikts aprēķina veidā proporcionāli veiktajam darbam (nobraukums, stundas).
Ņemot vēra, ka Valsts kontroles veiktā revīzija ir par 2006. gadu, 13 no 15 ieteikumiem, kas izrietēja no revīzijas rezultātiem, ir jau īstenoti. 3 ieteikumi, tostarp konduktoru papildu apmācība un finanšu plānošanas un analīzes datorprogrammas ieviešana, kā arī atkārtota degvielas patēriņa normu noteikšana atbilstoši pārskatītajai, vienotajai metodikai tiks īstenoti 2008. gada pirmajā ceturksnī.
Tāpat saskaņā ar Valsts kontroles revīzijas rezultātā izdarītajiem secinājumiem Rīgas satiksme plāno iniciēt grozījumus līgumā starp Rīgas domi un uzņēmumu, lai precīzāk noteiktu pašvaldības dotācijas aprēķina metodiku un dotācijas pieprasīšanas kārtību.
Rīgas satiksme uzsver, ka kases grāmatu neesamība nekādā gadījumā nav ietekmējusi iespēju kontrolēt ieņēmumu izlietojumu par pārdotajām biļetēm. Arī tas, ka akti par degvielas patēriņa normas pārbaudēm ''nesniedz pietiekamu informāciju, lai gūtu pārliecību'' nekādā veidā nepastiprina to, ka reāli normu noteikšana ir veikta neprecīzi vai nepilnīgi.
Uzņēmums piekrīt Valsts kontroles secinājumiem saistībā ar ietekmi, ko rada nepietiekošs darbinieku skaits. Respektīvi, ne visos gadījumos, nodarbinot transporta līdzekļu vadītājus virsstundās, ir tikušas ievērotas Darba likuma prasības. Rīgas satiksme piekrīt Valsts kontroles konstatējumam, ka analizējot reisu neizpildes cēloņus 2006. gadā netika pietiekami izvērtēta iekšējo faktoru ietekme uz reisu neizpildi brigādes trūkuma dēļ. VK norādījusi, ka ''pastāv risks, ka darbinieku trūkums rodas zemā atalgojuma dēļ''. Vienlaicīgi Rīgas satiksme norāda, ka situācija darbinieku atalgojuma ziņā šobrīd ir būtiski uzlabojusies. Tāpat darbinieku piesaistes un noturēšanas aktivitātes ir nesušas pozitīvu rezultātu un jau šobrīd ir samazināts darbinieku virsstundu skaits.