«Nav citas izejas, kā vien veikt grozījumus pašvaldības budžetā un piešķirt papildus līdzekļus Rīgas Satiksmei, citādi uzņēmumam draud maksātnespēja,» norādīja Rīgas Satiksmes (RS) finanšu direktore Tamāra Dāvidsone.

Lai realizētu investīciju programmu un nodrošinātu esošo aizdevumu līgumu saistību izpildi, RS jāstrādā ar peļņu vismaz 3,34 milj. Ls apmērā, tādējādi uzņēmumam būtu nepieciešami vēl papildus 16 miljoni Ls, jo, kā jau vēstīts, RS šogad paredz strādāt ar 12,8 milj. Ls zaudējumiem.

Rīgas Satiksmei piešķirtais pašvaldības finansējums ir 47,5 milj. Ls, tāpat 3,5 milj. Ls piešķirti  no valsts budžeta, paredz pieņemtais Rīgas pašvaldības budžets.

Uz opozīcijas jautājumu, vai RS draud maksātnespēja, T. Dāvidsone norādīja, ka «protams, ka draud». T. Dāvidsone norādīja, ka viss ir atkarīgs no tā, ar kādiem braukšanas tarifiem tiks nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi. «Ja Rīgas dome vēlas nodrošināt braukšanas maksu 50 santīmu apmērā un saglabāt esošās atlaides, tad ir jānodrošina papildus finansējums,» Rīgas Domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē norādīja RS pārstāve.

Savukārt opozīcijas pārstāvis Juris Viņķelis norādīja, ka patlaban Rīgas pilsētas pašvaldība dotē sabiedrisko transportu pensionāriem, tajā pašā laikā «kad no ģimenes ar bērniem tiek prasīta samaksa», tādēļ, iespējams, būtu vērts apdomāt to, vai nebūtu braukšanas maksa jāatceļ pavisam, jo katram cilvēkam maksājot ap 60 latiem gadā, varētu nodrošināt sabiedrisko transportu bez maksas, norādīja opozīcijas pārstāvis. Tāpat opozīcijas pārstāvji ierosināja veikt revīziju Rīgas Satiksmē.

Jau vēstīts, ka Rīgas sabiedriskā transporta kompānija Rīgas satiksme šogad plāno strādāt ar 87,1 miljona latu apgrozījumu, kā arī 12,77 miljonu latu zaudējumiem. Šogad RS plāno četras reizes lielākus zaudējumus nekā pērn.

Budžeta deficīts uzņēmumā veidojas sakarā ar to, ka nav pietiekams finansējums no valsts un Rīgas pašvaldības budžeta. Pērnā gada zaudējumi tiek lēsti aptuveni trīs milj. Ls apmērā. «Finansējums no valsts un RD budžeta jau nebija pietiekams 2010. –2011. gadā, kad ikgadējais finansējums no valsts budžeta 2010. gadā tika samazināts par 6,2 miljoniem latu, ko pilnā apmērā nebija iespējams finansēt no RD budžeta. Līdz ar to RS 2010. gadu pabeidza ar 2,06 miljonu latu zaudējumiem, un arī 2011. gads tiks pabeigts ar aptuveni triju miljonu latu zaudējumiem,» teikts dokumentos, kas tika iesniegti sēdē.

Šogad plānots pārvadāt 140 miljonus pasažierus. Izmaksas uz vienu pasažieri ir astoņi santīmi, bet  pasažieru braukšanas tarifs paredzēts 50 santīmi. 2012. gadā kopējais nobraukums plānots – 44 498 tūkstoši kilometru.

«Ieņēmumi par sabiedriskā transporta pakalpojumiem prognozēti, ņemot vērā, ka 2012.gadā sabiedriskā transporta braukšanas pamattarifs netiks mainīts, ieņēmumu kopējais apmērs 2012. gadam plānots 89,2 miljoni latu, kas ir par 5,4 miljoniem latu jeb 5,7% mazāk nekā 2011. gadā. 2012.gada budžeta ieņēmumi no pilsētas pasažieru sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas 32,3 miljoni latu apmērā aprēķināti, ņemot vērā prognozējamo pasažieru skaitu un noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus,» minēts dokumentos. Savukārt RS izdevumi 2012.gadā plānoti 101,98 miljonu latu apmērā, kas ir par 4,4% vairāk nekā gadu iepriekš. Salīdzinot ar 2011. gadu, šogad izdevumi par procentu maksājumiem par aizdevumiem pieaugs par 32%, izdevumi degvielai – par 8,4%, bet elektroenerģijai – par 6,9%, skaidrots dokumentā.

RS algās šogad plāno izmaksāt 28,45 milj. Ls ar vidējo darba algu 527 lati mēnesī. RS strādā ap 4 500 darbinieku. «Ražošanas izmaksu darba algas fonda daļu paredzēts palielināt par 153,4 tūkstošiem latu saistībā ar vakanto sabiedriskā transporta kontrolieru vietu aizpildi, autobusu nakts satiksmes turpināšanu 2012. gadā un 554 jaunu autostāvvietu ierīkošanu,» teikts dokumentos.

RS vadība iesniegtajos dokumentos uzsvēra – lai īstenotu Rīgas pilsētas elektrotransporta attīstības koncepciju 2004. – 2018. gadam, jārealizē investīciju projekts 65,3 miljonu latu apmērā, no kā 88% jeb 57,4 miljoni latu tiks finansēti no piesaistītajiem kredītresursiem. Šogad plānota trolejbusu parku atjaunošana, iegādājoties 25 jaunus savienotos trolejbusus, autobusu parku atjaunošana, iegādājoties 35 jaunus autobusus, kā arī zemās grīdas tramvaja projekta īstenošanas turpināšana, modernizējot infrastruktūru zemās grīdas tramvaju ieviešanai.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra