Jaunākais izdevums

Izsludinot starptautisku konkursu investoru un attīstītāju piesaistei, lidosta “Rīga” uzsāk stratēģiski nozīmīgā RIX Airport City projekta ieviešanu.

Mērķis ir 10 gadu laikā izveidot progresīvu nākotnes lidostas pilsētu, kas sniedz ne tikai tradicionālos aviācijas pakalpojumus, bet rada vidi dažāda veida uzņēmējdarbības attīstībai, piedāvā multimodālus transporta savienojumus un dod pienesumu iedzīvotājiem un reģiona tautsaimniecībai kopumā.

“Mūsdienu lidostas ir vairāk nekā tikai aviosatiksmes pieturvietas. Līdzīgi kā agrāk ostas un dzelzceļa stacijas, mūsdienu lidostas rada ap sevi jaunas kvalitātes biznesa ekosistēmas. Stratēģiskais savienojums ar Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļu, kas savienos Baltijas valstu galvaspilsētas ar dzelzceļa tīkliem Somijā, Polijā un Vācijā, ir lieliska iespēja lidostai “Rīga” kļūt par jaunākās paaudzes Ziemeļeiropas satiksmes, darījumu un tūrisma centru. Mūsu mērķis ir radīt uz cilvēkiem orientētu lidostas pilsētu, kas pati ir galamērķis ar vērtību – uzņēmējdarbībai, jauniem pakalpojumiem un atpūtai,” attīstības vīziju iezīmē lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

RIX Airport City attīstīšana, kas ir daļa no lidostas vidēja termiņa stratēģijas “Skrejceļš 2027”, ietver jau esošo tradicionālo aviācijas pakalpojumu – pasažieru un kravu pārvadājumu – attīstību un integrāciju ar citiem uzņēmējdarbības veidiem, sākot ar inovāciju un jaunuzņēmumiem, e-komercijas, loģistikas un ražošanas biznesiem un beidzot ar dažāda veida tūrisma, viesmīlības un atpūtas pakalpojumiem.

RIX Airport City koncepta pamatā ir urbānās pilsētvides vīzija ar mērķi radīt savienotu, modernu, cilvēkiem draudzīgu un ilgtspējīgu iespēju telpu. Topošās lidostas pilsētas attīstība balstīsies ilgtspējīgā plānošanā, ievērojot nozarē atzītu energoefektivitātes standartu prasības. Priekšroka tiks dota ģeotermālās un saules enerģijas ražošanas sistēmām, atbildīgai aprites pieejai resursu izmantošanā, būvniecības tehnoloģijām, kas izmanto ilgtspējīgus un atjaunojamus materiālus, un zaļajai arhitektūrai.

Lidostai piederošajā 24 hektārus plašajā teritorijā, kas atrodas virzienā uz Rīgu no lidostas termināļa un topošās Rail Baltica stacijas, ar investoru piesaisti tiks attīstīts darījumu un atpūtas centrs ar kopējo izbūvējamo platību līdz 340 tūkstošiem kvadrātmetru, bet vismaz 10 % teritorijas tiks atvēlēti parkiem un publiskajai ārtelpai. Kā galvenie teritorijas izmantošanas mērķi noteiktas viesnīcu, biroju un konferenču centra telpas, mazumtirdzniecība, loģistika un vieglā rūpniecība, priekšroku dodot ar aviāciju saistītām nozarēm, kravu pārvadājumiem un loģistikai, e-komercijas attīstībai, IT, elektronikas, tūrisma un farmācijas nozarēm.

RIX Airport City veidos vairākas savstarpēji savienotas un specifiskajām vajadzībām pielāgotas zonas. Pilsētas darījumu centrs ietvers viesnīcas, konferenču un biroju ēkas, iepirkšanās centrus, publiskās ārtelpas un transporta objektus – lidostas jauno termināli ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā, Rail Baltica dzelzceļa staciju un vietējā un starptautiskā sabiedriskā transporta pieturvietas. Savukārt ap teritorijā esošo ezeru iecerēts attīstīt parka zonu, kur atradīsies kultūras, ēdināšanas, tirdzniecības, atpūtas un izklaides vietas. Lidostas pilsētu ik dienas varētu apmeklēt vairāk kā 30 tūkstoši apmeklētāju – pasažieri, darbinieki, viesi.

Savukārt komerciālās un vieglās rūpniecības ražotnes un biroji, pētniecības, attīstības, izglītības un loģistikas uzņēmumu objekti atradīsies lidostas pilsētas perifērijā, bet lidostas “Rīga” ziemeļu daļā tiks attīstīta industriālā zona - gaisa kravu apkalpošanas un loģistikas infrastruktūra, tostarp iezīmētas iespējas veidot Rail Baltica dzelzceļa kravu un militārās mobilitātes pievadu lidostai.

RIX Airport City zonējumā un iekšējā transporta sistēmā prioritāte būs gājējiem, velosipēdu un citu videi draudzīgu pārvietošanās līdzekļu satiksmei. Zaļā publiskā ārtelpa vīsies caur visu lidostas pilsētas teritoriju, veidojot savstarpēji nodalītu un līdz ar to drošu un ērtu gājēju, velosipēdistu un transportlīdzekļu kustību.

Pirmajā RIX Airport City attīstības posmā, kas saskaņots ar lidostas jaunā termināļa un Rail Baltica dzelzceļa savienojuma pabeigšanas termiņu 2027.–2030.gadā, plānots attīstīt četru zvaigžņu viesnīcu ar tiešu piekļuvi lidostas terminālim un stacijai un A klases biroju ēkas.

RIX Airport City koncepta tālākai attīstībai un īstenošanai lidosta “Rīga” ir izsludinājusi starptautisku konkursu investoru un attīstītāju piesaistei. Konkurss notiks divās kārtās, piemērojot konkursa dialoga metodi. Pirmajai kvalifikācijas kārtai potenciālie interesenti var pieteikties līdz šā gada 16. decembrim. Pēc tam lidosta “Rīga” kopā ar otrajai kārtai kvalificētajiem pretendentiem sarunu procesā turpinās darbu pie RIX Airport City sākotnējā koncepta detalizācijas, lai iegūtu lidostas interesēm atbilstošāko un saimnieciski izdevīgāko teritorijas attīstības un izmantošanas piedāvājumu.

Līgumu ar konkursa uzvarētāju plānots noslēgt līdz 2023. gada beigām.

Plānotais investīciju apjoms RIX Airport City attīstībai ir līdz 300 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RIX Rīgas lidosta šogad uzsāks ambiciozu attīstības plānu īstenošanu – sāksies jaunā pasažieru termināļa būvniecība un darbs pie lidostas pilsētas RIX Airport City izveides.

Uzņēmuma vīzija ir kļūt par nākotnes Ziemeļeiropas ceļošanas centru, kas veicinās visas Latvijas konkurētspēju reģionā un tautsaimniecības attīstību. Lai īstenotu stratēģiskos plānus, ir radīts konkurētspējīgs un mūsdienīgs RIX Rīgas lidostas zīmols un vizuālā identitāte.

“Mēs gribam konkurēt ar Ziemeļeiropas reģiona lidostām, tāpēc RIX Rīgas lidostas piedāvājumam ir jābūt konkurētspējīgam. Jaunie attīstības projekti – lidostas jaunais pasažieru terminālis un lidostas pilsēta, tāpat kā mērķis kļūt par nozīmīgu reģiona ceļošanas centru noteica vajadzību veidot pilnvērtīgu, konkurētspējīgu un mūsdienīgu RIX Rīgas lidostas zīmolu. Tas ietver mūsu vērtības, apsolījumu klientiem un sadarbības partneriem un mūsu vīziju par RIX kā vienu no labāk savienotajiem biznesa un ceļošanas centriem reģionā,” skaidro RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu iepriekš.

Par ceturto daļu 2023. gadā pieaudzis uzņēmuma neto apgrozījums, sasniedzot 72,5 miljonus eiro, liecina RIX Rīgas lidostas nerevidētais saīsinātais starpperiodu pārskats par 2023. gadu.

Rīgas lidostas neto apgrozījumu pērn veidoja ieņēmumi no sniegtajiem aviācijas pakalpojumiem 36,7 miljonu eiro apjomā (pieaugums par 18 %), savukārt neaviācijas ieņēmumi veidoja 21,2 miljonus eiro jeb par 38 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Pieaugot darbaspēka, energoresursu un infrastruktūras uzturēšanas izmaksām, par piekto daļu pieaugušas arī uzņēmuma saimnieciskās darbības izmaksas, kas kopā 2023. gadā bija 76 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot Rail Baltica projektu, lidostā Rīga noslēdzies būtisks infrastruktūras būvniecības posms – pabeigta dzelzceļa stacijas ēkas un līdzās esošo estakāžu pāļu izbūve.

Tie kalpos kā stingrs pamats pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izbūvei Baltijā. Topošajai Rail Baltica stacijai un estakādei pie lidostas Rīga kopumā izbūvēti 534 pāļi.

Pa estakādi, uzbērumu un pārvadiem nākotnē kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju un Rīgas centru, veidojot savienojumu ar Baltiju un visu Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, paceļot 4.5 kilometrus garu sliežu ceļu virs zemes, lai netraucētu auto satiksmi uz lidostu. Konkrētajā zonā pie lidostas sliedes pacelsies 13 metrus virs zemes. Arī izteiksmīgais jaunās Rail Baltica stacijas ēkas siluets sliesies augstu virs zemes.

“Rail Baltica būvniecībā Latvijā ir labs progress - aktīvi būvdarbi notiek abās starptautiskajās stacijās, kas ātrgaitas dzelzceļa līnijā ir inženiertehniski sarežģītākās būves un infrastruktūras kopums,” skaidro uzsver Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas "Rīga" sestās kārtas rekonstrukcijas darbi izmaksās apmēram 200 miljonus eiro un pašlaik lidosta strādā pie finansēšanas modeļa izvēles, intervijā sacīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa minēja, ka līdzekļu piesaistei ir iespējama sadarbība ar kādu no lielajām investīciju bankām, sadarbība ar vietējām bankām vai arī ar Valsts kasi.

"Domāju, ka lēmums par finansēšanas modeli tiks pieņemts tuvākā mēneša laikā. Pozitīvā ziņa ir tāda, ka visi ar mums grib sadarboties un dod piedāvājumus. Tas nozīmē, ka mūsu biznesa plāns ir dzīvotspējīgs un mēs varam ilgtermiņā plānot aizņemtās naudas atdošanu," pauda Odiņa.

Tiklīdz tikšot pieņemts lēmums par finansējuma modeli, lidosta rīkos konkursus par būvniecības darbiem. Tostarp pēc mēneša vai diviem varētu izsludināt pirmo konkursu - kvalifikācijas atlasi būvniekiem.

Paredzēts, ka sestās kārtas būvniecība ilgs aptuveni 36 mēnešus, bet kopā ar labiekārtošanas darbiem, viss process varētu ilgt 3-4 gadus. Paredzams, ka aptuveni tajā pašā laikā būs pabeigta arī dzelzceļa "Rail Baltica" stacijas ēka pie lidostas.

Komentāri

Pievienot komentāru