«Sarunas ar Airbus un Boeing par jaunu airBaltic lidmašīnu iegādi ir ļoti pozitīvas, izvēli par to, kādas markas lidmašīnas pirkt, pieņems airBaltic vadība.»

To intervijā DB sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis, piebilstot, ka pēc sarunas grafika redzams, ka lēmums varētu tikt pieņemts mēneša laikā. DB jau rakstīja, ka flotes atjaunošana Latvijas nacionālai aviokompānijai airBaltic jau labu laiku ir ļoti nozīmīgs jautājums. Pašlaik airBaltic tikai daļēji ir atteicies no neefektīvajām Fokker 50 markas lidmašīnām, savukārt tūrisma firmas paudušas DB savu neapmierinātību ar to, ka airBaltic nespēj piedāvāt atbilstošas lielās lidmašīnas tālākiem lidojumiem. Kā iepriekš sacījis airBaltic izpilddirektors Martins Gauss, šogad aviokompānija plānoja no 34 lidmašīnu parka pāriet uz 26, floti atjaunojot ar vai nu Airbus A319 vai Boeing 737- 700 markas lidmašīnām. Tiesa, lidmašīnu iegāde cieši saistīta ar papildu finansējuma nepieciešamību un jauna privātā investora atrašanu airBaltic, jo pašlaik 99,8% airBaltic akciju pieder valstij. Kā DB atzina A. Ronis, pašlaik jauna investora meklēšana airBaltic pārāk aktīvi nenotiek: «Ļoti svarīgi ir kompānijai parādīt, ka izstrādātais un iepriekš valdībā prezentētais biznesa plāns tiešām strādā, lai potenciālajiem investoriem tiešām rastos pārliecība, ka kompānija ir nostājusies uz stabilizācijas ceļa un līdz ar to arī tālāka izaugsme nav apšaubāma.»

IBS Prudentia partneris Ģirts Rungainis, kura pārstāvētais uzņēmums pēc publiski izskanējušām ziņām par dāsnu atlīdzību turpina konsultēt airBaltic investoru atrašanā arī DB iepriekš norādīja, ka ātri rezultāti investoru piesaistē nav gaidāmi: «Cilvēki domā, ka tādu kompāniju var pārdot ātri, bet pieredze rāda, ka šādam procesam vajag vismaz gadu, pusotra. Turklāt pārdot īpašumu ugunsgrēka situācijā vienmēr ir grūti». Viņš norādīja, ka papildu apgrūtinājums airBaltic pārdošanā ir arī tiesas procesi ar tā bijušo līdzīpašnieku Bertoltu Fliku. Kā pieļāva Ģ. Rungainis, valstij, iespējams, vajadzēs jaunā investora priekšā uzņemties garantijas par strīdiem un tiesas procesiem ar B. Fliku. Satiksmes ministrs Aivis Ronis DB kategoriski atteicās komentēt, kā pašlaik rit attiecību sakārtošana ar bijušo airBaltic vadītāju Bertoltu Fliku, lai gan marta beigās Satiksmes ministrija nāca ar skaļu paziņojumu, ka gatavos prasības pieteikumu pret B. Fliku par airBaltic nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu. A. Ronis sacīja, ka nav dzirdējis iebildumus no airBaltic vadības puses par to, ka Prudentia investoru piesaistē vai strīdu risināšanā ar B. Fliku strādātu pārāk lēni: «Viņi dara to darbu, kas ir minēts viņu līgumā ar airBaltic, investoru meklēšana nav vienīgais viņu darba aprakstā esošais punkts. Es domāju, ka šobrīd kompānijā visi dara savu darbu, un kā jau es teicu, kompānija ir nostājusies uz stabilizācijas ceļa un pagaidām veiksmīgi īsteno savu biznesa plānu,» sacīja ministrs. airBaltic vadība savu viedokli par šiem jautājumiem DB nepauda. Attiecībā uz airBaltic rezultātiem, M. Gauss iepriekš solījis augusta sākumā publiski nākt ar ziņojumu par airBaltic šā gada pirmo sešu mēnešu datiem, lai gan pēdējo mēnešu dati par airBaltic pasažieru skaitu uzrāda būtisku kritumu pret 2011. gadu.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra