«Izskatās, ka Lietuva turpinās blokādi Liepājas ostas virzienā, kavējot efektīvu un racionālu kravu plūsmu, un diemžēl Daļas Grībauskaites vizītes laikā netika atrisināts neviens no Latvijas – Lietuvas transporta nozares sadarbības jautājumiem,» norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Infrastruktūras attīstība ir ģeopolitiska izvēle, un šāda Lietuvas nostāja neliecina par Viļņas ieinteresētību Baltijas valstu sadarbībā,» norādīja ministrs.

Līdz ar transporta plūsmas kavēšanu tiek apgrūtināta arī Latvijas un Igaunijas degvielas apgāde no Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas, pauda A. Ronis.

Jau rakstīts, ka Latvijas un Lietuvas amatpersonu tikšanās laikā tika plānots apspriest dzelzceļa atjaunošanu no Mažeiķiem uz Latviju. Liepājas ostas vadība iepriekš uzsvēra, ka būtu jāatjauno ne tikai Reņģes, bet arī Vaiņodes dzelzceļa posms. Posma atjaunošana piesaistītu Latvijai vairāk kravu, tomēr vēl šā gada marta beigās A. Ronis atzina, ka «lietuvieši neko nav izdarījuši, lai arī solījuši demontētā dzelzceļa posma atjaunošanas darbus pabeigt jau martā».

Tāpat vēstīts, ka kavējas Rail Baltica projekta detalizētā rasējuma izpētes konkursa izsludināšana vienlaicīgi visās trijās Baltijas valstīs, jo nepieciešams veikt izmaiņas Lietuvas teritorijas plānošanas likumdošanā. Līdz ar to patlaban izpēte tiks sākta tikai Latvijā un Igaunijā. Jau iepriekš tika izteiktas bažas, ka lgstošā vilcināšanās ar Latvijas un Lietuvas dzelzceļa nolīguma parakstīšanu, kas ir svarīga Rail Baltica projekta virzībai, varētu būt politiski motivēta un būtu Krievijas interesēs austrumu–rietumu tranzīta koridora attīstīšanai.

Šonedēļ Latvijā viesojas Lietuvas prezidente Daļa Grībauskaite, kas savas vizītes ietvaros tikās ar prezidentu Andri Bērziņu, kā arī apmeklēja Inčukalna gāzes krātuvi.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra