Transports un loģistika

Ronis tiekas ar Turcijas uzņēmēju asociāciju; redz perspektīvu konteinervilcienā ZUBR

Gunta Kursiša, 24.05.2012

Jaunākais izdevums

Perspektīvs projekts, kas veicinātu kravu plūsmas pieaugumu abos virzienos koridorā no Turcijas caur Ukrainu uz Latviju un tālāk uz Ziemeļeiropu, varētu būt konteinervilciens ZUBR, tiekoties ar Turcijas biznesa asociācijas MUSIAD (Independent Industrialists and Businessmen’s Association) pārstāvjiem, norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Ministrs norādīja, ka Latvija šobrīd aktīvi strādā ar Ukrainu, lai mazinātu dažādus šķēršļus un piesaistītu konteinervilcienam ZUBR Turcijas kravas. Plānots, ka šogad Latvijas delegācija ieradīsies Turcijā, lai prezentētu konteinervilciena priekšrocības.

Tāpat Latvija ir ieinteresēta stratēģiskā investora piesaistē aviācijas sektorā, norādīja A. Ronis, uzsverot nacionālās lidsabiedrības airBaltic labās sadarbības attiecības ar Turkish Airlines. A. Ronis pauda, ka jau šobrīd Turcijas investori strādā Rīgas lidostā un plāno vēl lielāku investīciju ieguldīšanu tajā. Satiksmes ministrijas biroja vadītājs Aivis Freidenfelds Db.lv norādīja, ka ministra un MUSIAD pārstāvju tikšānās laikā tika uzsvērta veiksmīgo līdzšinējo Turcijas un Latvijas sadarbību aviācijas nozarē, bet informācija par detalizētākiem nākotnes plāniem netika sniegta.

MUSIAD savas pastāvēšanas vairāk kā 20 gadu laikā ir ietekmīgākā Turcijas uzņēmēju organizācija, tajā apvienoti vairāk kā 5500 biedri, informē SM. MUSIAD izteica gatavību aktīvai sadarbībai ar Latvijas uzņēmējiem, lai veicinātu importa un eksporta kravu plūsmu starp Latviju un Turciju.

Turcijas biznesa asociācijas MUSIAD delegācija Latvijā viesojās, lai piedalītos Latvijas – Turcijas biznesa forumā, kā arī tiktos ar Latvijas valdības amatpersonām un privātā sektora pārstāvjiem.

MUSIAD Latvijā pārstāvēja tās viceprezidents Kerimus Altinbašs (Kerim Altintas), padomes loceklis Ejups Akbals (Eyup Akbal) un ģenerālsekretārs Ejups Vurāls Aidins (Eyup Vural Aydin).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu piesaistei no/uz Baltkrieviju nepieciešama pievilcīgāka konteinervilciena «Zubr» cena.

To Dienas Biznesam norāda Baltkrievijas transporta nedēļu Minskā apmeklējušie Latvijas komersanti, atsaucoties arī uz Baltkrievijas komersantu teikto. Izstādē «Transports un loģistika» Latviju pārstāvēja vairāk nekā 30 dalībnieku. Atsevišķi Latvijas uzņēmumu pārstāvji uzteica Satiksmes ministrijas organizētos pasākumus, uzsverot, ka šoreiz bijusi iespēja ne vien piedalīties izstādē, bet arī auglīgās apaļā galda sarunās ar Baltkrievijas uzņēmējiem.

Diskusijas bija ne tikai par tradicionālo kravu, piemēram, naftas produktu pārvadājumiem, bet arī par Latvijas tranzīta koridora uzņēmumu plašāku sadarbību ar dažādiem baltkrievu ražotājiem, norāda satiksmes ministra ārštata padomnieks Kaspars Briškens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Piebalgā ražo traukus no kaprīzākā un vienlaikus cēlākā materiāla

Laura Mazbērziņa, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porcelāns ir pats kaprīzākais un vienlaikus cēlākais materiāls ar visilgāko mūžu, lepojas Piebalgas porcelāna fabrikas īpašnieks Jānis Ronis.

SIA Porcelāna galerija, kas strādā ar zīmolu Piebalgas porcelāna fabrika, 2002. gadā izveidoja J.Ronis kopā ar savu sievu Zani. Savu ceļu mākslā viņš sācis Rēzeknes lietišķās mākslas skolas Keramikas nodaļā. «Esmu strādājis ar dažādiem keramiskajiem materiāliem. Mākslas akadēmijas laikā piesaistīja porcelāns, skolotājs Pēteris Martinsons tuvināja smalkajam materiālam. Porcelāns ir pats kaprīzākais un vienlaikus cēlākais materiāls ar visilgāko mūžu. Diplomdarba porcelāna servīze ar melni metalizētajām glazūrām, kas tapa paša gatavotā krāsnī, iezīmēja manu radošo ceļu. Piedaloties izstādēs, plenēros un simpozijos, krāju savu mākslinieka pieredzi, bet organizatoriskā darba iemaņas pilnveidoju, organizējot un vadot starptautiskos keramikas simpozijus Dzirnas 1993. un 1994. gadā Inešos,» stāsta J. Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Attīstīs transporta koridoru starp Melno jūru un Baltijas jūru

Vēsma Lēvalde, 14.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai popularizētu konteinervilciena ZUBR maršrutu un sadarbotos vēl vairākās jomās, Ventspils brīvostas pārvalde ir vienojusies slēgt sadarbības līgumu ar Ukrainas valsts uzņēmumu Odesas jūras tirdzniecības osta.

Līguma parakstīšana plānota Valsts prezidenta Andra Bērziņa oficiālās vizītes ietvaros, Ukrainas-Latvijas biznesa forumā. Valsts prezidenta oficiālā vizīte Ukrainā norisinās šodien un rīt, 14.un 15.martā.

Latvijas delegācijas sastāvā ir arī 49 Latvijas uzņēmēji, tai skaitā Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Guntis Drunka un Mārketinga un attīstības nodaļas projektu vadītājs Mārcis Nēliuss. Viens no vizītes konkrētajiem mērķiem ir īpaši akcentēt konteinervilciena ZUBR projekta perspektīvu, kurā Latvija saredz iespēju attīstīt transporta koridoru starp Baltijas un Melno jūru, tādējādi nodrošinot kravu plūsmu starp diviem ekonomiski aktīviem reģioniem. Perspektīvā Latvija saskata iespējas šajā projektā piesaistīt arī citas valstis, piemēram, Turciju un Skandināvijas valstis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Latvijas eksporta potenciālu Turcija saredz kopuzņēmumu veidošanā

Didzis Meļķis, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Islāma valstu tirgos Turcijas bizness sadarbību ar Latvijas uzņēmējiem uztvertu kā iespēju, ne konkurenci, intervijā DB saka prezidents Abduls Gils, kurš ar uzņēmēju delegāciju ieradies vizītē Latvijā.

Latvijā Turciju reklamē kā vārtus uz islāma zemju tirgiem, tomēr mēs tajos esam arī eventuāli konkurenti. Cik nopietna ir šādas sadarbības iespēja?

Šai ziņā mēs jūtamies ļoti komfortabli, jo uzskatām, ka mūsu labās attiecības un vēsturiskās saites ar islāma pasauli tiešām ir mūsu priekšrocība. Nozīmīgiem Turcijas uzņēmumiem islāma zemēs ir liela mēroga biznesa projekti, un turki ir ļoti atvērti kopuzņēmumiem ar draudzīgu valstu kolēģiem.

Proti, ka Latvijas-Turcijas kopuzņēmums paver islāma zemju tirgu arī latviešu precēm vai pakalpojumiem?

Tieši tā. Jūsu investīcijas un bizness šādi var nonākt Irākā, Lībijā, Āfrikā vai Vidusāzijā, kur mums ir ļoti lieli projekti. Šādas partnerības ļoti labi varētu darboties tandēmā trešajās valstīs. Arī tādēļ es Latvijā ierodos kopā ar nozīmīgu uzņēmēju delegāciju, lai piedalītos biznesa forumā, un mans aicinājums Latvijas uzņēmējiem ir dibināt šādas partnerības ar Turcijas uzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turcijas gaisa spēki uz Sīrijas robežas notriekuši Krievijas kara lidmašīnu

LETA--AFP/RIA NOVOSTI/TASS, 24.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas gaisa spēki uz Sīrijas robežas notriekuši Krievijas kara lidmašīnu pēc tās gaisa telpas pārkāpšanas, vēsta Turcijas mediji un amatpersonas.

Krievijas Aizsardzības ministrija paziņojusi, ka pie Sīrijas un Turcijas robežas notriekts Krievijas iznīcinātājs Su-24. Krievija uzsver, ka lidmašīna nav pārkāpusi Turcijas robežu un tā notriekta no zemes 6000 metru augstumā.

Krievijas prezidenta Vladimira Putina preses sekretārs Dmitrijs Peskovs paziņojis, ka Aizsardzības ministrija vēl nav nosaukusi precīzus lidmašīnas nogāšanās iemeslus, tāpēc šobrīd nevar atbildēt uz jautājumu par iespējamo Krievijas reakciju.

Pēc viņa teiktā, iespējams, ka Putins šo jautājumu skars vēlāk otrdien, kad Sočos tiksies ar Jordānijas karali Abullu II. Peskovs uzsvēra, ka tas ir «patiešām ļoti nopietns notikums», taču būtu nepareizi izdarīt secinājums, kamēr nav visas informācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiķus no satiksmes ministra amata jātur pēc iespējas tālāk, bet par ministru ir jābūt racionālam profesionālim, kas spēj komunicēt ar nozari, Db.lv atzina Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Aivars Tauriņš.

Viņš norādīja, ka satiksmes ministram būtu jābūt arī tādam, kas labi pārzina krievu valodu un spēj saprast un cienīt austrumu kultūru. Šādā amatā vislabāk iederētos racionāls cilvēks, kurš varētu būt ekonomists vai tehnokrāts.

Otrdien kļuva zināms, ka, rodoties viedokļa atšķirībām gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, satiksmes ministrs Aivis Ronis, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā. Demisijas tehniskās detaļas tuvākajās dienās Ronis pārrunās ar valdības vadītāju V. Dombrovski.

Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs norādīja, ka A. Roņa darbības sākumposms bijis aktīvs un intensīvs. Ministram bijusi vēlme iedziļināties satiksmes nozares problemātikā un notikušas dažādas tikšanās ar tās pārstāvjiem. Taču pēc tam A. Ronis «sastapās ar realitāti» un bijis jāpāriet uz darbiem, kas tik raiti vairs neesot veikušies, sacīja A. Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rodoties viedokļa atšķirībām gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, satiksmes ministrs Aivis Ronis, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.

«Koalīcijai ir iespēja turpināt strādāt,» savā paziņojumā medijiem uzsver Ronis, paužot atbalstu Ministru prezidenta Valda Dombrovska mērķim par Latvijas dalību eirozonā un Eiropas «kodolā».

Demisijas tehniskās detaļas tuvākajās dienās Ronis pārrunās ar valdības vadītāju V. Dombrovski.

Tikmēr šodien publicētajā sarunā ar laikrakstu Diena ministrs nav komentējis ne potenciālās demisijas iemeslus, ne laiku, ne citus šādas iespējamās rīcības apsvērumus.

Kā atgādina laikraksts, A. Ronis par nodomu demisionēt jau aizvadītās nedēļas sākumā ir informējis premjeru Valdi Dombrovski, kurš ministru pierunājis amatā palikt līdz februāra beigām, pirmdien vēstīja portāls Pietiek.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Aivis Ronis, vadot Privātbanku asociāciju, pērn saņēmis vairāk nekā 121 tūkstoti latu

Lelde Petrāne, 03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Valsts amatpersonas deklarācija, satiksmes ministrs Aivis Ronis pagājušajā gadā, strādājot Latvijas Privātbanku asociācijā kā prezidents, atalgojumā saņēmis 121 095 latus.

Savukārt Valsts kanceleja viņam kā satiksmes ministram atalgojumā izmaksājusi 3763 latus. No akciju sabiedrības BELOKON HOLDINGS A. Ronis saņēmis 140 latus.

Satiksmes ministrs deklarācijā norādījis, ka viņa īpašumā ir dzīvoklis Rīgā un māja Jūrmalā, kā arī vieglā automašīna Volvo XC70.

Kā skaidrās naudas uzkrājuma summa norādīta 8000 latu, bet bezkaidrās naudas uzkrājuma summa - 11900 lati ABLV Bank.

A. Ronim ir 109000 eiro parādsaistības.

Latvijas Privātbanku asociāciju (LPBA) pērn izveidoja piecas Latvijas bankas.

Asociācija dibināta ar mērķi attīstīt Latviju par reģiona finanšu centru, veidojot labvēlīgu vidi finanšu pakalpojumu eksporta veicināšanai, kā arī stiprināt privātbanku profesionālo reputāciju. Asociāciju veido piecas Latvijas privātbankas – ABLV Bank, Trasta Komercbanka, Reģionālā Investīciju banka, PrivatBank un Baltic International Bank. Iepriekš organizācija bija pazīstama kā Latvijas – Amerikas finanšu forums (LAFF).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku pilnā pludmalē Kaļiņingradas apgabalā Krievijā negaidīti un bez iepriekšēja brīdinājuma krastā izbraucis Krievijas karaflotes Zubr klases desantkuģis.

Pludmalē esošie cilvēki karakuģi sākuši bildēt un iemūžināt video. Tad no desantkuģa izskrējuši Krievijas jūras kājnieki, kas centušies no kuģa prom aizdabūt ziņkārīgos. Pārliecinājušies, ka notiekošais ir tikai flotes mācības, cilvēki turpinājuši atpūtu.

Krievijas Rietumu kara apgabala preses dienests gan norāda, ka notikušais ir normāla parādība. «Tas ir normāli. Mečnikovo [ciemats, kura tuvumā atradās pludmale] ietilpst militārā poligona teritorijā. Savukārt pludmale tur izveidojusies nesankcionēti. Karakuģis pildīja savu uzdevumu – apmācību nolūkos izsēdināja un uzņēma jūras kājniekus. Karavīri rūpējās par to, lai neviens nebūtu kuģa tuvumā,» medijam Kaliningrad.ru sacīja Krievijas Rietumu kara apgabala preses dienesta vadītājs trešā ranga kapteinis Andrejs Bespaļnijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Picu darbnīcu tīkls izplešas

Dienas Bizness, 01.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban darbojas sešas «Picu darbnīcas» – īpašnieka baušķenieka Renāra Roņa hobijs piecu gadu laikā pārvērties nopietnā uzņēmumā, vēsta reģionālais laikraksts Bauskas Dzīve.

Jaunāko, sesto picēriju 21. maijā atklāja Rīgā, Ģertrūdes ielā. R. Ronis atzīst, ka tagad jāsakārto uzņēmuma iekšējā struktūra, pēc tam atvēršot vēl vismaz divas «Picu darbnīcas».

«Picu cepšana savulaik man bija hobijs. Receptes izstrādāju pats, taisīju, kā pašam tīk,» stāsta R. Ronis. Uzņēmējs mācījies Bauskas 1. vidusskolā, ieguvis baņķiera izglītību un maģistra grādu sociālajās zinībās. Pirms uzņēmuma atvēršanas strādājis ar analītisko informāciju Latvijas Bankā. 2009. gadā radusies vēlēšanās atpūsties no visa ierastā un savu hobiju pārvērst uzņēmējdarbībā.

«Pats strādāju, apkalpoju klientus un guvu pozitīvas emocijas. Panākumus nodrošināja tas, ka piedāvāju labu produktu, par ko pats atbildu,» saka R. Ronis. Pirmā ēstuve izveidota Jelgavā, otrā – Rīgā, trešā – Bauskā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VPA Logistics vispirms attīstīs konteinervilcienu

Egons Mudulis, 13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konteinervilcienam Saule plāno pilnus sastāvus; kopuzņēmums ar kazahiem tapšanas stadijā , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja šobrīd konteinervilciens no Lietuvas uz Kazahstānu (caur Baltkrieviju un Krieviju) dodas nepilnos sastāvos, tad jau tuvākajā laikā plānots to nosūtīt pilnos sastāvos, telefonsarunā ar DB saka VPA Logistics dzelzceļa pārvadājumu direktors Guntauts Kunickis. Savukārt nākotnē iecerēta kopēju termināļu veidošana ar kazahu KTZ Express Klaipēdā un Horogosā (pie Ķīnas robežas), lai apkalpotu kravu plūsmu starp Ķīnu un Eiropas valstīm. Saules operators ir VPA Logistics.

Labāk darīt

DB jau rakstīja (2015.04.09.), ka vairāki Latvijā darbojošos starptautisku loģistikas uzņēmumu pārstāvji visai skeptiski izsakās par 2011. gada oktobrī atklātā konteinervilciena Saule darbību gan šobrīd, gan šī konteinervilciena perspektīvām nākotnē. «Ja neko nedarīs, tad arī nekā nebūs, mēs cenšamies, lai kaut kas notiktu,» kritiķu pārmetumus noraida G. Kunickis. Laiks parādīšot, kā Saule attīstīsies. Kravu bāzi viņš cita starpā saredz arī konkurējošajā pārvadājumu veidā, proti, autopārvadājumos. Tie esot konkurētspējīgi ar dzelzceļu tikai tad, ja maršruta garums nepārsniedz tūkstoš kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LDz sāk sarunas par kravu piegādi no Šeņžeņas uz Latviju

Žanete Hāka, 11.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA LDz Loģistika uzsākusi sarunas ar Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomi Šeņžeņā par konteinervilciena Šeņžeņa-Rīga-Šeņžeņa maršruta izveidi, informē LDz.

Pēc veiksmīgi organizētā testa konteinervilciena reisa no Yiwu pilsētas līdz Rīgai, kā arī vairākiem jaunnodibinātiem kontaktiem ar Ķīnas partneriem, VAS “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmums SIA LDz Loģistika uzsākusi sarunas par kravu piegādi uz Latviju.

Latvija ir iezīmēta starptautisko Āzijas-Eiropas pārvadājumu kartē, tāpēc varam uzskatīt, ka “lokomotīve ir iekustināta mūsu virzienā”, tā pēc tikšanās Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomes pārstāvjiem atzina “LDz Loģistika” vadītājs Verners Lūsis.

Šobrīd ir ļoti būtiski, lai visi pārvadājumos iesaistītie uzņēmumi spētu efektīvi sadarboties – gan mūsu partneri citās valstīs, gan Latvijā strādājoši termināļi. Šobrīd ir sācies ļoti aktīvs darbs pie jaunu vilcienu maršrutu organizēšanas, un LDz Loģistika aicinās iesaistīties tirgus dalībniekus nozares attīstībā, iedrošina V.Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Pretrunīgo paralēlo realitāšu Latvija

Egons Mudulis, DB žurnālists, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta nozares uzņēmēji un politiķi ļoti dažādi vērtē Latvijas sadarbības iespējas ar Turciju; bez valsts ieklausīšanās biznesa teiktajā nekādu vērā ņemamu perspektīvu nebūs

Nule notikusī Turcijas prezidenta Redžepa Tajipa Erdogana vizīte Latvijā akcentēja atšķirīgo veidu, kādā domā, lietas uztver, lēmumus pieņem un rīkojas mūsu valsts politiķi, ierēdņi un komersanti. Proti, uzņēmēji un politikas veidotāji dažādi skaidro, kādēļ augstā viesa delegācijā nebija transporta nozari pārstāvošā ministra (vien daži šīs jomas uzņēmēji), tādēļ Turcijas–Latvijas biznesa forumā līdz biznesam bija tālu, un par viesu pulku nedaudz kuplākā lokā sanākušajiem mūsu valsts komersantiem, šķiet, tā īsti nebija, ar ko parunāt.

Vispirms – valsts viedoklis, neizceļot, vai to paudusi Valsts prezidenta kanceleja, Ārlietu vai Satiksmes ministrija vai Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Tātad Turcijas prezidents ir nesen ievēlēts, vizītes organizēšana noritējusi steigā, un vispār viesi izvēlas, kuri ministri brauks un kuri nebrauks ciemos, kā arī to, kuri uzņēmēji būs delegācijā. Namatēvs, šajā gadījumā Latvija, tā sakot, noteikumus neizvirza, vien var laipni palūgt, ko labprāt vēlētos redzēt pie sevis ciemos. Jāņem arī vērā, ka salīdzinoši īsā laikā ir piedzīvota teju vai vizīšu un tikšanās pārbagātība dažādos līmeņos. Proti, prezidents Andris Bērziņš šogad aprīli Turcijā ticies ar nu jau bijušo šīs valsts prezidentu Abdullu Gilu, bet satiksmes ministrs Anrijs Matīss maijā – ar savu turku kolēģi un oktobrī ar Turcijas vēstnieku Latvijā. Tādējādi abu valstu biznesa pārstāvjiem bijusi iespēja dibināt kontaktus, kam arī ir domātas dažādas vizītes, un pastāv iespēja, ka uzņēmēji turpina tiešu sadarbību. Skaidrs, ka viens no galvenajiem Turcijas prezidenta vizītes iemesliem ir Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē nākamā gada pirmajā pusē, uz to tad arī uzsvars. Un nav jau tā, ka nemaz netika pārrunāti transporta nozarei būtiski jautājumi. Latvija sarunās līdz šim izcēlusi sadarbību aviācijā, transporta savienojumus starp Baltijas un Melno jūru, tostarp konteinervilcienu Zubr. Ak, jā, kamēr situācija Melnās jūras reģionā nenorimšot, tikmēr par nopienām kravu plūsmām grūti ko tālāk runāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai stiprinātu nozares interešu pārstāvniecību, Latvijas Kokrūpniecības federācijā izveido prezidiju, kurā kopā ar organizācijas prezidentu Induli Kovisāru strādās divi viceprezidenti — SIA Krauzers valdes priekšsēdētājs Andis Araks un līdzšinējais federācijas izpilddirektors Kristaps Klauss, kura vietā šajā amatā darbu sāks Artūrs Bukonts.

Tā nolemts Latvijas Kokrūpniecības federācijas (LKF) kopsapulcē.

Pārmaiņu mērķis ir papildināt LKF vadības komandu ar pieredzējušiem meža nozares profesionāļiem, kuru uzdevums būs gan regulāri uzraudzīt LKF darbu, gan un iesaistīties interešu pārstāvniecībā. Prezidiju veidos LKF prezidents, par ko atkārtoti ievēlēts Indulis Kovisārs, un divi viceprezidenti – Andis Araks un Kristaps Klauss.

Viceprezidentiem ir izdalītas arī atsevišķas atbildības jomas – Anda Araka kompetencē būs mežsaimniecības pakalpojumu, kā arī mazo un vidējo kokapstrādes uzņēmumu interešu pārstāvniecība, savukārt Kristaps Klauss pievērsīsies Zaļā kursa un citiem Eiropas Savienības līmeņa jautājumiem, kas tieši ietekmē meža nozari Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konteinervilciens Zubr no Latvijas līdz Turcijai ir iespējams; jāsabalansē valstu intereses.

Šobrīd konteinerpārvadājumi no Turcijas ar prāmi pāri Melnajai jūrai uz Ukrainas ostām Odesu vai Iļjičevsku un tad tālāk pa dzelzceļu caur Baltkrieviju uz Latvijas ostām, lai kravas ar prāmi nogādātu Skandināvijā, ir vairs ne tikai vēlmju domāšana, bet reāls projekts, DB norāda Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Turki ir gatavi vest savas preces šādā veidā, izmantojot konteinervilcienu Zubr, Turcijā notiekošajā 11. Transporta, jūras lietu un komunikācijas forumā apstiprinājis Turcijas transporta, jūrlietu un komunikāciju ministrs Binali Jildirims. Turku kravu pārvadātāji būs ieguvēji, jo no Latvijas varēs 24 stundu laikā piegādāt kravas Baltijas valstīs, Helsinkos, Stokholmā, Varšavā, Minskā un Maskavā, kā arī 48 stundu laikā jebkurā vietā Ziemeļeiropā, norāda K. Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas ekonomiku un valūtu var gaidīt tālāka nestabilitāte.

Situācija Turcijas ekonomikā nepārliecina. Jau pagājušogad tieši šo valsti periodiski apņēma lielākas neskaidrības uzplūdi, kur ziņu virsrakstos tika minēta tāda lieta kā valūtas krīze. Saistībā ar Turciju vēl skaļu toni bija uzņēmis tās diplomātiskais strīds ar ASV, kas nebūt nevairoja jau tā vājo investoru ticību šai valstij.

Pēdējā laikā var manīt, ka Turcijas tautsaimniecība virzās tuvāk grāvja malai – dati liecina, ka Turcijas IKP pagājušā gada ceturtajā ceturksnī sarucis par 3% (vēl pagājušā gada pirmajā ceturksnī tas palēcās par 7,4%), inflācija atrodas pie 20% un bezdarbs pieaudzis līdz 13,5% (pagājušā gada aprīlī tie bija 9,6%).

Liras nestabilitāte

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas premjerministrs Redžeps Tajips Erdogans aicinājis nekavējoties izbeigt valsti pārņēmušos protestus, uzsverot, ka tie balansē uz likumpārkāpšanas robežas. Tikmēr demonstrācijas Turcijā turpinājušās arī piektdien.

Premjerministrs agrā piektdienas rītā atgriezās no savas vizītes Ziemeļāfrikā. Lidostā viņu sagaidīja aptuveni desmit tūkstoši atbalstītāju, kurus Turcijas premjers uzrunāja. «Mēs nekad neesam iestājušies par saspīlējuma radīšanu un sabiedrības šķelšanu, tomēr tajā pašā laikā mēs nevaram priecāties par vardarbību,» sacīja T. Erdogans.

Daļa viņu atbalstītāju izsauca saukļus, aicinot doties nojaukt protestētāju telšu pilsētiņu, kas izveidojusies Taksima laukumā. Tomēr Turcijas premjers tos aicināja mierīgi doties mājās. «Mums jāpaliek mierīgiem, pieaugušiem un jāievēro veselais saprāts. No šejienes mēs visi dosimies mājup,» sacīja premjers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Satiksmes ministrs par Bondaru kā iespējamo lidostas vadītāju: viņam ir viens vienīgs netikums

Dienas Bizness, 26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Paldies par padomu. Es zinu, ka viņš ir ļoti kvalificēts cilvēks ar starptautisko un liela uzņēmuma vadīšanas pieredzi. Varbūt pa šo laiku viņš ir uzlabojis zināšanas arī aviācijas jomā.»

Tā uz laikraksta Diena ieteikumu: «Varbūt jums lidostas vadītājs jāmeklē tuvāko domubiedru lokā - tajā ir arī Mārtiņš Bondars, kurš varētu atbilst nosauktajām prasībām.» atbildējis satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Viņa vienīgais netikums ir tas, ka mēs ar Mārtiņu esam labi draugi, un es negribu pakļaut viņu tām šausmām, jo paredzu, kā mediji to uztvers. Taču man būs tikšanās arī ar Mārtiņu,» atklājis A. Ronis.

Jautāts, vai ir konsultējies par kandidātiem ar Dzintaru Zaķi, kas ir pārējie pretendenti, ministrs laikrakstam atbildējis: «Tikšos ar visiem cilvēkiem, kuri varētu kandidēt uz šo amatu. Atturēšos saukt vārdus bez viņu piekrišanas, jo sarunas ir diskrētas. Protams, darba apspriedēs informēšu gan parlamentāro sekretāru Klāvu Olšteinu, gan Dzintaru Zaķi. Mums ir ļoti konstruktīva sadarbība. Pieļauju iespēju piesaistīt arī personāla atlases kompāniju, bet vēl neesmu izlēmis, vai to darīšu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Papildināts - Ronis neredz alternatīvu Dombrovskim; strādās privātajā sektorā

Dienas Bizness, 21.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Domāju, ka tā vai citādi ķīmija izveidojās ar premjeru,» intervijā laikrakstam Diena, jautāts ar kuriem ministriem viņam vislabāk sapasējis, sacījis tikko kā demisionējušais satiksmes ministrs Aivis Ronis.

«Sanāca tā, ka šajā valdībā ir viens mans grupasbiedrs un viens studiju biedrs. Roberts Ķīlis, ar ko kopā studējām filozfiju. Atis Pabriks, ar kuru arī studējām kopā. Edgars Rinkēvičs. Tad es, protams, gribu teikt, ka pozitīvu iespaidu atstāja Ilze Vinķele. Arī ar visiem pārējiem kolēģiem,» viņš norādījis.

«Viens no iemesliem, kādēļ es atkāpjos, ir, ka es vairs nevaru palīdzēt ne koalīcijai, ne opozīcijai. Viņiem ir jātiek galā. Kā es jau lietoju analoģiju, kuru ASV lieto attiecībā pret Eiropu. Ar koalīciju situācija ir līdzīga. Amerikāņi saka: kam jāzvana uz Eiropu, lai uzzinātu Eiropas viedokli? Iedodiet mums vienu telefona numuru. Es pieļauju, ka valdošjai koalīcijai iekšēji nav skaidrs, kam jāzvana, lai mēs uzzinātu koalīcijas viedokli. Tam vajadzētu būt premjeram... Un premjeram ir visas iespējas sapurināt koalīciju,» skaidrojis A. Pabriks.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Atkāpies ministrs, kurš ar savu darbību nevienam netraucēja

Dienas Bizness, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai politiskās dzīves vērotājiem dzīve nešķistu pārāk garlaicīga, par demisiju ir paziņojis satiksmes ministrs Aivis Ronis. Kādi ir viņa apsvērumi, argumenti šāda soļa speršanai, visticamāk, uzzināsim kaut kad nākotnē. Šeit tikpat labi varētu būt runa par nesaskaņām ar premjeru Valdi Dombrovski (Vienotība) par vienu vai otru jautājumu, gan iespēju, ka Ronis ir saņēmis pievilcīgāku darba piedāvājumu.

Katrā ziņā kuluāros jau ilgāku laiku bija dzirdams, ka Satiksmes ministrijas vadītāja vieta nebūt nav tas postenis, kuru Ronim ļoti gribētos ieņemt, un citos «ūdeņos» viņš jūtoties daudz komfortablāk. Ja vien tā ir taisnība, jāteic, ka šāda attieksme ir bezatbildīga – nav pareizi uzņemties veselas nozares vadību, ja tajā notiekošais pašam nešķiet diez ko interesanta padarīšana. Atskatoties uz Roņa paveikto viņa ministrēšanas laikā, godīgi jāteic – nekā īpaša, ko pieminēt, jau nav. Vai, kā atzina nozares eksperti – viņš nevienam netraucēja.

Aviokompānijas airBaltic lieta tā arī «karājas gaisā», būtiskākais jautājums, kura kontekstā ir pieminēts kompānijas Latvijas Dzelzceļš vārds, ir algu palielināšana tās valdes locekļiem, par lidostas Rīga turpmāko attīstību skaidrības nav, bet pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss ir izvērties par plaša mēroga tiesvedības pasākumu, kura iznākums droši vien būs tad, kad attīstītākās Eiropas valstīs jau kursēs pavisam citas paaudzes vilcieni. Turklāt jāpiemin, ka tieši Satiksmes ministrijas līmenī bija jāveic kontrolējošais darbs, lai ar jauno pasažieru vilcienu iepirkumu visi jautājumi tiktu atrisināti efektīvi un valsts interesēm atbilstoši. Diemžēl notika pretējais – vispirms atbilstoši valdības mandātam tika parakstīts līgums, bet pēc tam pati valdība sāka runāt par to, ka šis dokuments nekam neder. Valdības līmenī jau ir izskanējis viedoklis, ka Ronis esot labs dažādu viedokļu sabalansētājs, un tam var piekrist – viņš nenoliedzami ir atzīts diplomāts, kurš tika augstu novērtēts, savulaik pildot ārlietu ministra pienākumus. Un tās arī ir sfēras, kurās ir nepieciešamas Roņa spējas. Savukārt attiecībā uz satiksmes ministra posteni jāpiekrīt apgalvojumam, ka tas jāieņem profesionālim, bet Ronis tāds nav. Citiem vārdiem sakot, šajā gadījumā spilgti pierādījies, ka viens cilvēks nevar būt vienlīdz labs visu ministriju vadītāju amatos.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Nekas nespēj satracināt satiksmes ministru tā, kā reklāma

Dienas Bizness, 21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā aviompānija airBaltic mārketinga nolūkos pamanījusies piedāvāt ceļotājiem atlaides, sasaistot to ar padomju armijas dienu, uz ko satiksmes ministrs Aivis Ronis ir reaģējis visnotaļ vīrišķīgi — atsaucis no kompānijas padomes Kasparu Briškenu.

Tas arī ir revolucionārākais vismaz pagaidām zināmais solis no Roņa puses, jo līdz šim viņš ir mēģinājis darboties iespējami klusāk un nemanāmāk. Turklāt, kā zināms, Ronis ir aizejošs ministrs — būdams kārtīgs diplomāts, viņš ir sapratis, ka demisionēt vajag teju pēdējā brīdī, pirms eksplodē viss, kas līdz šim noticis gan ar mediācijas procesu jauno pasažieru vilcienu iepirkumu sakarā, gan ar finansējumu ceļu vajadzībām, gan ar to pašu aviokompāniju airBaltic. Vispirms par notikušo pēc būtības...

Pirmkārt, nevar noliegt, ka Latvija PSRS sastāvā nonāca okupācijas rezultātā — tas ir vispārzināms fakts. Taču lielais vairums padomju armijā dienošo latviešu tur nonāca nevis brīvprātīgi, bet gan piespiedu kārtā — bija jādodas vai nu divus gadus «dzimteni» sargāt, vai arī cietumā. Tādējādi daudziem šajā armijā kādreiz dienējušajiem 23. februāris vairāk ir atmiņu diena par diviem bezjēdzīgi «nolauztiem» gadiem, kam nav nekāda sakara ar nostalģiju pēc padomju varas. Tie, kam tuva ir padomiski nostalģiskā iešmigošana, vairāk ir iecienījuši uzvaras pieminekļa šturmēšanu Pārdaugavā 9. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ronis aizvadījis pēdējo MK sēdi satiksmes ministra amatā

Dienas Bizness, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais satiksmes ministrs Aivis Ronis oficiāli turpinās strādāt līdz 1. martam, taču šodien viņš aizvadījis pēdējo Ministru kabineta sēdi, esot šajā amatā.

A. Ronis pirms iepriekš paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.

Kļuvis zināms, ka vakantajam satiksmes ministra amatam tiks virzīts pašreizējais Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss.

A. Ronis ir dzimis 1968. gada 20. maijā Kuldīgā. Viņš bijis Latvijas vēstnieks ASV un NATO. A. Ronis nav nevienas politiskās partijas biedrs, tomēr bijis ministrs divās valdībās. No 2010. gada 29. aprīļa līdz 3. novembrim bija ārlietu ministrs Valda Dombrovska valdībā. 2011. gada 25. oktobrī apstiprināts par satiksmes ministru V. Dombrovska valdībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ronis: lēmums par jaunām airBaltic lidmašīnām būs mēneša laikā

Līva Melbārzde, 27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sarunas ar Airbus un Boeing par jaunu airBaltic lidmašīnu iegādi ir ļoti pozitīvas, izvēli par to, kādas markas lidmašīnas pirkt, pieņems airBaltic vadība.»

To intervijā DB sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis, piebilstot, ka pēc sarunas grafika redzams, ka lēmums varētu tikt pieņemts mēneša laikā. DB jau rakstīja, ka flotes atjaunošana Latvijas nacionālai aviokompānijai airBaltic jau labu laiku ir ļoti nozīmīgs jautājums. Pašlaik airBaltic tikai daļēji ir atteicies no neefektīvajām Fokker 50 markas lidmašīnām, savukārt tūrisma firmas paudušas DB savu neapmierinātību ar to, ka airBaltic nespēj piedāvāt atbilstošas lielās lidmašīnas tālākiem lidojumiem. Kā iepriekš sacījis airBaltic izpilddirektors Martins Gauss, šogad aviokompānija plānoja no 34 lidmašīnu parka pāriet uz 26, floti atjaunojot ar vai nu Airbus A319 vai Boeing 737- 700 markas lidmašīnām. Tiesa, lidmašīnu iegāde cieši saistīta ar papildu finansējuma nepieciešamību un jauna privātā investora atrašanu airBaltic, jo pašlaik 99,8% airBaltic akciju pieder valstij. Kā DB atzina A. Ronis, pašlaik jauna investora meklēšana airBaltic pārāk aktīvi nenotiek: «Ļoti svarīgi ir kompānijai parādīt, ka izstrādātais un iepriekš valdībā prezentētais biznesa plāns tiešām strādā, lai potenciālajiem investoriem tiešām rastos pārliecība, ka kompānija ir nostājusies uz stabilizācijas ceļa un līdz ar to arī tālāka izaugsme nav apšaubāma.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Vienojas par Latvijas loģistikas piedāvājumu

Egons Mudulis, 16.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koordinatora lomu uzņemsies LDz Cargo loģistika; nozarei vēl daudz jautājumu.

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu caur Latviju ir jābūt gatavam, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) iniciētās apaļā galda diskusijas noslēgumā apņēmās LDz prezidents Uģis Magonis. Viņš rosina piedāvāt Latviju kā Ķīnas preču distribūcijas centru to tālākai nosūtīšanai uz kaimiņvalstīm un citviet Eiropā. Tā kā esošās kravas ir sala jutīgas, tad to pārvadājumu sezona sākšoties martā, bet līdz tam laikam vienotais loģistikas koridora piedāvājums ne tikai jāizstrādā, bet valsts amatpersonām arī jāprezentē Ķīnas pusei, norādīja U. Magonis. Šajā procesā jāiesaistās gan ostām, gan termināliem, gan ekspeditoriem, gan loģistikas kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru