Lai sekmētu tūrisma attīstību Latvijā un Rīgas pieejamību ne tikai vietējiem iedzīvotājiem, bet arī ārvalstu viesiem, Lielbritānijas Tirdzniecības kameras Latvijā (LTKL) biedri rosina izveidot sešas ātrgaitas ielu dzelzceļa līnijas Rīgā un Pierīgā. Problēmu šobrīd rada tas, ka, izņemot taksometrus un 22. autobusa līniju, iztrūkst tieša savienojuma starp lidostu un pilsētas centru, kura teritorijā vai tās tiešā tuvumā atrodas arī citi nozīmīgi transporta infrastruktūras objekti – centrālā dzelzceļa stacija, autoosta un prāmju termināls.

«Rīgā un Pierīgā ir iespējams izveidot sešas jaunas ātrgaitas ielu dzelzceļa līnijas - bez pieminētā Lidostas Savienojuma – izveidojot arī labā un kreisā krasta dzelzceļa loku teritorijā: uz Bolderāju, pa Krasta ielu un no Ķīpsalas caur Lucavsalu uz Ķekavu,» stāsta arhitekts Sergejs Nikiforovs.

LTKL uzņēmēju tikšanās laikā piedāvātais risinājums paredz ātrgaitas ielu dzelzceļa līniju izveidošanu starp lidostu un pilsētas centru, neizmantojot vēsturisko ielu telpu, kas rada satiksmes sastrēgumus pilsētas centrālajā daļā. Tā tiktu izveidota posmā no centrālās dzelzceļa stacijas līdz Liepājas ielas pārbrauktuvei un turpinātos dzelzceļa «pelēkajā zonā», pēc tam pārceļoties uz Kārļa Ulmaņa gatves un Jūrkalnes ielas sadalošo joslu. Nelielais pieturvietu skaits pat pie viena sliežu pāra nodrošinātu 25 minūšu intervālu, kas veicinātu ērtu pārvietošanos starp abiem stratēģiski svarīgajiem punktiem.

Lielbritānijas kameras biedri un uzņēmēji ierosina ielu dzelzceļu savienot ar dzelzceļa stacijām un sabiedrisko transportu pieturvietām, tādejādi nodrošinot pasažieru pieplūdumu ne vien Rīgā, bet arī Mārupes teritorijā. Jāpiezīmē, ka šobrīd Rīgas pilsētā uz dienvidiem no Jūrmalas dzelzceļa un uz rietumiem no Jelgavas dzelzceļa nav sabiedriskā elektriskā transporta maršrutu, kuru kā prioritāru transporta veidu ir noteikusi arī Eiropas Savienība.

DB jau rakstīja (20.04.2011.), ka vēl nav pieņemts konkrēts lēmums par to, kāds sliežu transports – tramvajs vai dzelzceļš – savienos lidostu Rīga ar pilsētas centru.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra