Transports un loģistika

«Royal Caribbean» pasūta Somijā lielāko kruīzu kuģi pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 25.06.2003

Jaunākais izdevums

Kruīzu kompānija Royal Caribbean International (RCI) plāno pasūtīt Somijas Turku kuģu būvētavā pasaulē lielāko kruīzu kuģi ar 3 600 vietām. Pašlaik lielākais kruīzu kuģis ir Voyager of the Seas ar 3 100 vietām. Taču šis tituls varētu saglabāties līdz 2006. gadam, kad Baltijas jūrā savu gaitu uzsāks jaunais milzenis. Avots: Touristik-aktuell

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar ASV kruīzu līnijas “Holland America Line” kuģa “Rotterdam” vizīti šonedēļ noslēgusies aktīvā kruīza sezona Rīgas ostā, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Saskaņā ar Rīgas brīvostas pārvaldes datiem, šogad, ceļojot ar kruīza kuģiem, Rīgu apmeklējuši 79 624 ārvalstu tūristu, kas ir par 5% vairāk nekā pagājušā gada sezonas laikā. Lielākā daļa kruīzu ceļotāju bija no Vācijas, ASV un Lielbritānijas, pavisam kopā no 126 pasaules valstīm.

Šīs kruīzu sezonas laikā sasniegts arī jauns rekords – reģistrēts lielākais līdz šim ar vienu kruīza kuģi atvesto pasažieru skaits, tie bija 3712 tūristi, kas Rīgā ieradās š.g. 15.augustā ar Itālijas kompānijas “Costa Cruises” kruīza laineri “Costa Fascinosa”.

Neraugoties uz to, ka šogad Rīgu apmeklēja mazāk kruīza kuģu nekā pērn, šosezon ievērojami audzis pasažieru skaits uz tiem – ja pērn kuģi devās ceļā daļēji piepildīti (53% no maksimālās pasažieru ietilpības), tad šogad tie jau ceļo ar vidēji 88% pasažieru piepildījumu no iespējamās maksimālās kapacitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas birokrāti grauj kruīzu tūrismu Sankpēterburgā

Aivars Mackevics [email protected], 10.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz tiešajiem Krievijas prezidenta Vladimira Putina ieteikumiem un nesen pieņemtajiem federālajiem likumiem par bezvīzu režīma ieviešanu Krievijā kruīzu kuģu pasažieriem, kas paredzētu 72 stundu uzturēšanos valstī, reāli vēl līdz šim nav ieviesti praktiskā darbībā. Oficiāli jaunajam likumam bija jāsāk darboties jau šī gada 14. aprīlī, taču birokrātisko procedūru rezultātā nepieciešamiem dokumenti vēl nav apstiprināti attiecīgajās iestādēs un ministrijās. Pēc speciālistu domām, katrs kruīzu tūrists neatkarīgi no kurienes viņš ir ieradies, teorētiski var atrasties Krievijā bez vīzas 72 stundas. Tas atbilst Starptautiskās Konvencijas nolikumam par atvieglinājumiem starptautiskajā kuģu satiksmē, ko parakstījusi 1965. gadā ir arī Krievija. Interesanti, ka bezvīzu režīms attiecas praktiski uz visiem, izņemot somu kruīzu kuģu tūroperatorus. Pieprasījums Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijai nodrošināt bezvīzu režīmu somu kruīzu kuģu pasažieriem formāli tiek motivēts kā vēlēšanos iegūt paritāti. Pēc somu likumdošanas kruīzu brauciens skaitās, ja kuģi piestāj divās vai vairākās ārvalstu ostās. Turpretī Krievijas Ārlietu ministrija paredz, ka somu kruīzu kuģu pasažieriem ir jāmaksā par vīzu vai arī kuģiem jāpiestāj ne mazāk kā divās ārvalstu ostās. Pēc somu kruīzu kuģu tūroperatoru domām, tāda situācija liecina par tiešu somu kompāniju diskrimināciju. Bez tam vīzu saņemšana pazemina kruīzu biznesa operativitāti un palielina pasažieru izmaksas, kas kopumā negatīvi attiecas uz Sanktpēterburgas reisu rentabilitāti. Krievijā pārsvarā kruīzu kuģi piestāj Sanktpēterburgas ostā. Tiek plānots, ka 2003. gadā ostā ienāks apmēram 250 kuģu kā rezultātā pilsētu apmeklētu vairāk kā 200 tūkstošu tūristu. Bez tam kruīzu kuģi piestāj arī Viborgā (vidēji 70 tūkstoši tūristu gadā) un Vladivostokā (tikai 2-3 kuģi). Patlaban Sanktpēterburga ir vienīgā osta Baltijas jūrā, kura no 1995. gada nav visu gadu nodrošināta ar kruīzu kuģu apmeklējumiem. Sanktpēterburga rēķinās, ka ar Baltijas valstu iestāšanos Eiropas Savienībā tūristu skaits varētu ievērojami palielināties, īpaši ar duty free zonas esamību Krievijā. Jāatgādina, ka kruīzu kuģu Silja Line un Kristina Cruises braucieni uz Sanktpēterburgu un Viborgu tika pārtraukti pagājušā gada augustā. Pēc ekspertu domām zaudējumi, kad tika atcelti 120 ieplānotie somu kruīzu kuģu kompāniju braucieni, visu līmeņu budžeta ienākumos par 2002./2003. gadu ir sasnieguši 25 miljonus ASV dolāru, bet pašas Sanktpēterburgas ostas zaudējumi tiek rēķināti uz vairāk kā 1 miljardu ASV dolāru. Rezultātā vairāki ārvalstu tūroperatori ir nolēmuši atcelt savus kruīzu braucienus uz Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievija pārskata likumu par kruīzu tūristu iespējām apmeklēt valsti

Aivars Mackevics [email protected], 06.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas domes likumdošanas konsultatīvās padomes priekšsēdētājs Vladimirs Pligins ir ierosinājis veikt izmaiņas likumā par iebraukšanu un izbraukšanu no Krievijas. Viens no likumdošanas punktu projektiem piedāvā atcelt bezvīzu režīmu kruīzu tūristiem no tām valstīm, kuras nav ieviesušas analoģiskus rīkojumus pret krievu tūristiem. Jāatzīmē, ka jau kopš 1968. gada, kad Krievija tika pievienojusies konvencijai par “jūras braucienu atvieglošanu”, kura paredz, ka kruīzu kuģu pasažieriem ir atļauts uzturēties bez vīzas valstī vairākas dienas. Tagad tūristi, kas ieradušies ar kruīzu kuģi, neatkarīgi no valsts var uzturēties 72 stundas. Līdz ar to krievu pilsoņiem ir jābūt gandrīz visu valstu vīzām, uz kurām dodas populāro kruīzu ceļojumu maršruti, izņemot, Kubu un Dominikanas Republiku. Kopš 2003. gada Krievija ir atļāvusi ārvalstu tūristiem savā teritorijā uzturēties trīs diennaktis bez vīzām, taču krievu tūristus joprojām ASV, kā arī dažas Eiropas Savienības valstis, savā teritorijā bez vīzas neielaiž pat ne uz vienu diennakti. Tajā pašā laikā Krievijas tūroperatori nevēlas ticēt, ka būs iespējams atcelt bezvīzu iebraukšanu ceļotājiem pa jūras ceļiem. Kā uzskata tūrisma firmas Arktur Treval izpilddirektore Jelena Maļčenova, tad šādu likumu Krievija var pieņemt, ja ir vēlēšanās iznīcināt tūrismu Sanktpēterburgā, kur arī galvenokārt piestāj kruīzu kuģi un aizslēgt ceļu tiem ārvalstu tūristiem, kuri dodas vienas dienas izbraucienā uz Maskavu. Arī Inflot Worldwide St.Petersburg ģenerāldirektors Igors Gluhovs uzskata, ka tagad tiek ieviesti krietni stingrāki likumi, nekā tas eksistēja kādreizējos PSRS laikos, kad katrs tūrists drīkstēja nokāpt krastā tikai uz 48 stundām. Pēc tūroperatoru uzskatiem, šī katastrofa atsauksies uz to, ka valsts pazaudēs vairāk kā 200 miljonus eiro gadā. Pēc Inflot Worldwide St.Petersburg ģenerāldirektora Igora Gluhova atzīmētā, 2004. gadā Sanktpēterburgā piestāja 256 tūkstoši kruīzu pasažieru ar pavisam 290 kruīzu kuģiem. Vidēji viens kruīzu tūrists valstī atstāja 250-300 eiro vai arī 750-900 eiro par trīs dienām. Viņš arī uzskata, ka lielākā daļa tūristu atteiksies no brauciena uz Krieviju, sakarā ar sarežģītajām vīzu noformēšanas procedūrām. Tas radīs situāciju, kad kruīzu kuģiem vienkāršāk būs vispār neiebraukt Sanktpēterburgas ostā. Jāatzīmē, ka 80% kruīzu kuģu pasažieru ir amerikāņi, kuriem lielākajā daļā pasaules valstu vīzu nav nepieciešama. Krievijas valsts domes pārstāvis Aleksejs Fiļimonovs, aizstāvot šo jauno likumu atzīst, ka šis likums sasies rokas dažām tūrisma firmām, taču nevar uz visu skatīties tikai komerciāli, bet ir jādomā arī par valsts prestižu. Pēc viņa domām, priekš bagātajiem kruīzu tūristiem laiks un nauda, lai iegūtu vīzu nebūs šķērslis, lai apmeklētu Krieviju. Fiļimonovs domā, ka šis likums tiks pieņemts pirmajā lasījumā vēl līdz šī gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākās kravnesības kuģu apkalpošana prasa ieguldījumus infrastruktūrā

Māris Ķirsons, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos pa jūru arvien vairāk izmanto lielākas ostas kravnesības kuģus, to izjūt arī Rīgas ostā, vienlaikus ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra, otrdien, 19.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

To atzīst gan Rīgas Brīvostas pārvalde, gan strādājošie uzņēmēji – stividorkompānijas. Lielākas kravnesības kuģu apkalpošanai ir nepieciešami ne tikai Rīgas Brīvostas, bet arī ostā strādājošo uzņēmēju ieguldījumi, un runa nav tikai par kuģu ceļa dziļumu, bet arī par atbilstošu dziļumu pie piestātnēm, attiecīgajām noliktavām, arīdzan kravas apstrādes ātrumu. Tikai visiem komponentiem kopā strādājot sava veida sazobē, tiek paaugstināta efektivitāte, kas būtībā ir konkurētspēja.

Lielas pārmaiņas

Rīgas Brīvostas pārvaldes ostas kapteinis Artūrs Brokovskis norāda, ka nekas nestāv uz vietas un pārmaiņas notiek nemitīgi. Savu sacīto viņš pamato ar to, ka PSRS laikos Rīgas osta faktiski bija importa osta, jo caur to tika ievesti graudi un soja, savukārt vieglo automašīnu (pārsvarā Lada), akmeņogļu un metāllūžņu eksports bijis pavisam nelielos apmēros, un arī kravu pārvadājumiem izmantotie kuģi bija ar citādu – daudz mazāku iegrimi, nekā tie ir pašlaik. «Rīgas ostā jauna ēra sākās līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu, kad osta kļuva par Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas tranzītkravu apkalpotāju – no dzelzceļa uz kuģa infrastruktūras nodrošinātāju,» atceras ostas kapteinis. «90. gadu sākumā Rīgas ostā pie piestātnēm varēja ienākt kuģi ar iegrimi 10,2 m. Viņš arī piemetina, ka savulaik lielākie kuģi ostā bija 170–190 m gari un 29 m plati, taču tagad tie pēc gabarītiem (229 m gari un 32 m plati) jau ir Panamax klases un ar lielāku kravnesību. Tagad pēc Panamas kanāla rekonstrukcijas šādas NewPanamax klases kuģu platums jau sasniedz 49 m un to garums – 366 m, ar iegrimi līdz 15,2 m. «Pasaulē pašlaik ir vēl lielāki kuģi, kurus izmanto jēlnaftas transportēšanai, ar 26 m iegrimi, taču tie pārvietojas tikai pa okeānu un pat ostā īsti neienāk, bet kravu izkrauj pa pievienoto cauruli, stāvot reidā, taču tāda izmēra kuģi Baltijas jūrā ienākt nevar, jo Belta jūras šauruma dziļums ir tikai 17 m, līdz ar to cauri tam kuģot var tikai ar maksimālo iegrimi 15,5 m, un tieši tāda pati maksimālā iegrime ir Irbes jūras šaurumā, kas savieno Rīgas jūras līci ar Baltijas jūru,» stāsta A. Brokovskis. Viņš prognozē, ka perspektīvā kuģu izmēri nebūt nesaruks, bet, tieši pretēji, platums tikai pieaugs, kas palielina kuģa ietilpību, bet ne iegrimi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Royal Caribbean» piedāvā saviem pasažieriem “online” reģistrāciju

Aivars Mackevics [email protected], 11.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu kruīzu kompānija Royal Caribbean Cruises tagad piedāvā saviem pasažieriem uz abiem saviem kruīzu markas uzņēmumiem Royal Caribbean International un Celebrity Cruises “online” reģistrāciju. Zem nosaukumiem "Set Sail" priekš Royal Caribbean International (kuģi: Freedom of the Seas, Voyager of the Seas, Splendour of the Seas) un “Xpress Pass” priekš Celebrity Cruises (kuģi: Millenium, Century, Constellation un Galaxy) tagad pasažieri jau pirms uzkāpšanas uz kuģa var aizpildīt visus nepieciešamos dokumentus. Līdz ar to kompānija ir panākusi, ka pasažieru reģistrācijas laiks tiek samazināts no patreizējām četrām minūtēm uz 30 sekundēm par katru pasažieri. Patlaban gan serviss tiek piedāvāts tikai angļu un spāņu valodās, taču tuvākajā laikā tas būs iespējams arī vācu, itāļu, franču un portugāļu valodās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Rīgā pirmo reizi piestājis luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth

Zane Atlāce - Bistere/Laura Mazbērziņa, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Pasažieru ostā otrdien, 19.jūnijā pirmo reizi piestājis kuģu kompānijai Cunard piederošais leģendārais luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth, kuru savulaik iesvētījusi Apvienotās Karalistes karaliene Elizabete II.

Kruīza kuģis uz Rīgu atvedis 2503 tūristu. Okeānu milzis uzbūvēts 2010. gadā Itālijā un ir Panamax tipa kruīza kuģis (Vista Class).

Queen Elizabeth kuģis ir 249 metrus garš, uz tā ir 12 klāji un 1043 kajītes, restorāni, divstāvīga bibliotēka, golfa laukums, teātris, deju zāles un pat morgs. Uz kuģa strādā 900 darbinieki.

2018.gada kruīzu sezonā Rīgas ostā pirmo reizi ienāk tādi kuģi kā Azamara Journey, MSC Orcherstra, Queen Elizabeth, Silver Spirit un TUI Discovery.

Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Šabovica Db.lv norāda, ka kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko atpūtai ik gadu izmanto ap 23 miljoniem pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot aizvien jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francijas STX būvēs divus kruīza kuģus Celebrity Cruises

BNS/AFP, 05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kruīzu kompānijas Royal Caribbean International meitasuzņēmums Celebrity Cruises ir parakstījis sākotnējo vienošanos ar Dienvidkorejas kuģubūves konglomerāta STX meitasuzņēmumu Francijā par divu jaunu kuģu 1,2 miljardu eiro vērtībā.

Kuģus ar 1450 kajītēm plānots piegādāt 2018.un 2020.gadā, par ceturtdien parakstīto nodomu protokolu informēja STX France ģenerāldirektors Lorāns Kastēns.

Vienošanās ir nozīmīga Sennazērā Francijas rietumos bāzētajai kuģubūvētavai, kurai pēdējo gadu laikā ir bijušas grūtības iegūt pasūtījumus.

Kuģubūvētavu ietekmē arī neskaidrība, kas saistīta ar Francijas valdības lēmumu apturēt Sennazērā būvēto helikopteru bāzes kuģu Mistral piegādes Krievijai.

300 metru garie kruīza kuģi varēs pārvadāt 2900 pasažierus. Izmantot tos varēs kruīzu maršrutos visā pasaulē, sacīja Kastēns.

STX jau būvē divus milzīgus kruīzu kuģus Royal Caribbean International.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules kruīza tūrisma industrija turpina atgūšanos pēc gandrīz divu gadu pandēmijas izraisītās dīkstāves, un tiek sagaidīts, ka šogad kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē pārsniegs 30 miljonus, līdz 2028. gadam pasaules kruīzu kuģu floti papildinot ar vēl 66 jauniem kruīza kuģiem, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Arī Eiropā ceļojošo kruīza pasažieru skaits uzrāda augšupejošu tendenci un šogad plānots sasniegt jau 80% no 2019. gada rādītājiem. Vienlaikus industrijas ekspertu vidū šobrīd īpaša uzmanība tiek veltīta Ziemeļeiropai un Baltijas jūras reģionam, kas kara un no kruīza kartes izslēgtās Pēterburgas dēļ pašlaik atrodas sarežģītā situācijā. Kā zināms, tieši Pēterburga iepriekš bijusi viens no tūristu pieprasītākajiem un pirktākajiem Baltijas jūras kruīza maršrutu galamērķiem. Šosezon drošības apsvērumu, neskaidrības par ģeopolitisko notikumu attīstību un pieprasījuma krituma dēļ vairākas, īpaši ASV tirgū strādājošās kruīza līnijas, ir izvēlējušās pārplānot savus maršrutus, uz laiku pārtraucot kruīzu maršrutus Baltijas jūrā, īpaši tās Austrumu krasta ostās, tādējādi tajā ir sagaidāms kruīza vizīšu skaita samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijā nostiprinās Royal Unibrew

Vēsma Lēvalde, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Firmas Griģis un Co īpašnieks Andris Griģis parakstījis līgumu ar Dānijas koncernu Royal Unibrew par Līvu alus darītavas pārdošanu.

Darījuma summa ir 17,5 miljoni EUR (ap 12.2 milj. Ls), Db informēja A. Griģis. "Šis bija ļoti labs piedāvājums, turklāt darījums apmierina abas puses," savu lēmumu pārdot trešo lielāko alus darītavu Latvijā pamatoja uzņēmējs.

Pēc viņa teiktā, piedāvājumus pārdot alus ražotni viņš saņemot jau aptuveni trīs gadus. "Ja mēs būtu maza alus darītava, varētu pastāvēt, jo nevienam mēs netraucētu, neviens mūs arī nekārotu. Taču, ja esi liels tirgus dalībnieks, konkurence kļūst asa. Ja aiz muguras ir liels koncerns kā dāņiem, tad arī ražošanas pašizmaksa ir pavisam cita - iepirkuma cena, piemēram, iesalam, man ir daudz augstāka nekā Royal Unibrew ar viņu ražošanas apjomiem," skaidroja A. Griģis. Iegāde notikusi caur Royal Unibrew Latvijas uzņēmumu Lāčplēša alus, turklāt nopirkta ne vien rūpnīca, bet arī tai piegulošās zemes. Tas darīts nolūkā nākotnē paplašināt ražotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar līnijas Plantours Cruises kuģa “Hamburg” ienākšanu ostā 22.aprīlī sāksies šī gada kruīzu sezona Rīgā.

Kuģis “Hamburg” savu Baltijas jūras kruīzu uzsāka 20. aprīlī Hamburgā, un tā ietvaros apmeklēs arī Gdaņsku, Klaipēdu, Tallinu, Helsinkus, Mariehamnu, Stokholmu, Visbiju, Bornholmu, Kopenhāgenu, kruīzu noslēdzot 30. aprīlī Ķīles ostā. Arī pagājušā gada kruīzu sezonu Rīgas ostā atklāja ar šī paša kuģa “Hamburg” uzņemšanu. “Tā kā pagājušā sezona ostā bija ļoti veiksmīga ar rekordaugstu kruīza kuģu apmeklējumu skaitu - 99 apkalpoti kuģi, un sagaidītu 10 miljono pasažieri, tad uzskatām šo par labu zīmi, un sagaidām tikpat veiksmīgu sezonu arī šogad”, tā Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

2023. gada kruīza sezona Rīgas ostā solās būt gana daudzveidīga un krāsaina. Šosezon ir pieteiktas 63 kruīza kuģu vizītes. Tas gan ir mazāk nekā pērn, jo saistībā ar ģeopolitisko situāciju daudzas kruīza kompānijas neiekļauj Baltijas jūras austrumu ostas savos maršrutos. Tajā pašā laikā tiek prognozēts, ka pasažieru skaits uz ienākošajiem kruīza kuģiem šosezon būs lielāks nekā tas bija pagājušā sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kruīzu kompānijas pārskata ceļojumu aģentu komisijas naudas

Aivars Mackevics [email protected], 14.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu nozare varētu būt nākamais sektors, kas plāno samazināt ceļojumu aģentu komisijas naudu. Kruīzu kompānijas Carnival, Royal Caribbean un Island Cruises šobrīd pārskata savus maksājumus ceļojumu aģentiem, sekojot kompānijas Thomson lēmumam samazināt komisijas maksu no 10% līdz 7%. Daži ceļojumu aģenti norāda, ka kruīzu komisijas maksas samazināšana no pašreizējiem 10 - 15% nebūtu nekas slikts. Komisijas maksas samazināšana ierobežotu mazumtirgotāju tendenci uzstāt uz kruīzu cenu ievērojamām atlaidēm. Prognozes liecina, ka līdz 2008.gadam kruīzu ceļojumos būs devušies divi miljoni britu, kas veido 10% no kopējā Lielbritānijas ceļojumu pakešu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Top jauns pasaulē lielākais kruīzu kuģis

Aivars Mackevics [email protected], 14.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006.gada maijā savus braucienus uzsāks jaunākais milzu izmēra kruīzu kompānijas Royal Caribbean International kuģis "Freedom of the Seas". 158 tūkstošus tonnu smagais, vairāk kā piektdaļas jūdzes garais kuģis ar 15 klājiem un 4370 pasažieru vietām iemantos pasaules lielākā kruīzu kuģa nosaukumu, atņemot šo titulu "Queen Mary 2". "Freedom of the Seas" ir pirmais no trim uzņēmuma iecerētajiem jūras milžiem. Tā tapšana, sākot ar projekta izstrādi, ir ilgusi trīs gadus. Tā kā Royal Caribbean International lielākie kuģi jau var lepoties ar slidotavām, mākslīgajām klinšu sienām un miniatūru golfa kortiem, ir grūti iedomāties, kā vēl pietrūkst. Līdzās pārējiem baseiniem uz kuģa augšējā klāja ir atvēlēta vieta vairākiem bērniem, pieaugušajiem, kā arī dažādiem sporta veidiem paredzētiem baseiniem, kuri kopā vien ir izmaksājuši 1,5 miljonus britu mārciņu. Vienā no pieaugušo baseiniem būs iebūvēta foto kolāža, kas radīs iespaidu kā peldot gar koraļļu rifiem. Divas no stikla veidotas pusapļa formas karstās vannas izvietotas kuģa malās, bezbailīgajiem pasažieriem paverot skatu uz jūru no 15 klāju un 112 pēdu augstuma. "Freedom of the Seas" galvenā osta atradīsies Maijami, no kuras tas dosies nedēļu ilgos braucienos uz Kozumelu, Grand Cayman, Jamaiku un Labadē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baiļu uzplūdi par koronavīrusa straujāku izplatīšanos ārpus Āzijas papildu trieciens ir dažādiem ar tūrisma nozari saistītajiem uzņēmumiem. Notiekošā rezultātā daudzi sevišķi strauji atbrīvojas no aviokompāniju un kruīza uzņēmumu vērtspapīriem.

Kuģu kruīza nozares līderu - "Carnival", "Norwegian Cruise Line Holdings" un "Royal Caribbean Cruises" - akciju cena šīs nedēļas sākumā vien saruka gandrīz par 10%. Piemēram, tā paša "Carnival" akcijas vērtība Ņujorkas biržā kopš saviem decembra augstākajiem punktiem ir samazinājusies jau gandrīz par 30%.

Strauji zemāk planē arī aviokompāniju akciju vērtība. Piemēram, "Ryanair" akcija šo pirmdien saruka par 13,5%, "Air France" – par 8,7% un "Deutsche Lufthansa" – par 8,8%. Strauji cenu kritumi bija vērojami arī "American Airlines Group", "EasyJet", "Delta Air Lines" u.c. līdzīgām akcijām. Tiek ziņots, ka pasaulē viesnīcas jau izjūt ķīniešu tūristu skaita samazināšanos. Sagaidāms, ka notiekošajam būs ietekme uz dažādām citām nozarēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Amerikāņu vidū pieaug kruīzu ceļojumu popularitāte

Aivars Mackevics [email protected], 16.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu līniju starptautiskā asociācija (CLIA) ir informējusi par brīvdienu pavadīšanas uz kruīzu kuģiem popularitātes pieaugumu. Miljoni Amerikas iedzīvotāju ir atklājuši, ka kruīzu izbraucieni ir izdevīgākais īso brīvdienu pavadīšanas veids, kura laikā ir iespējams pilnībā relaksēties. Ziemeļamerikā ir 19 kruīzu līnijas, kas sadarbojas ar 16 000 ceļojumu aģentūrām. Šajā gadā apmēram 2,6 miljoni iedzīvotāju ir izvēlējušies piecu vai mazāk dienu braucienus ar kruīzu kuģiem, kas ir apmēram viena trešā daļa no visa kopējā kruīzu tirgus piedāvājuma. Īsie izbraucieni tiek kombinēti ar blakus ostu aplūkošanu, dažādu pasākumu rīkošanu, neoficiālu tikšanās organizēšanu, izraušanos no ikdienas rutīnas. Īsie kruīzu izbraucieni ir pievilcīgi dažādu iemeslu dēļ, piemēram, cilvēkiem, kas nevar atļauties brīvdienas nedēļas garumā saspringtā darba grafika dēļ, īsais kruīza izbrauciens ir ideāls veids, kā pilnībā īsā laikā atpūsties un relaksēties. Tas ir arī tuvāk mājām, nav jālido ar lidmašīnu uz ostu, no kurienes paredzēts izbraukt. Ceļotājiem, kuri nekad nav bijuši uz kuģa, tā ir patīkama iespēja iepazīties ar ūdens transportu. Arī maksa par braucienu ir pieņemama, tā iekļauj, izklaidi, ēdināšanu, ērtu nakšņošanu un modernu transportu. Brauciena laikā nav pilnīgi nekāda stresa, satiksmes sastrēgumu, nav jāmeklē, kur paēst vai kā izklaidēties. Ceļotājiem ir iespēja izvēlēties ceļojumu gan no brauciena ilguma, gan maršrutiem, gan no ceļojuma iespējamajiem laikiem un kompānijām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijā palielinās kruīzu ceļojumu pieprasījums

Aivars Mackevics [email protected], 29.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā palielinās pieprasījums ne tikai pēc ārvalstu kruīzu braucieniem, bet arī pēc vietējiem valsts kruīzu ceļojumu piedāvājumiem. Pieprasījuma pieaugums ir izskaidrojams ar iepriekšēja gada nemainīgo kruīzu cenu līmeni, kā arī Krievijas pilsoņu dzīves līmeņa palielināšanos un kruīzu tūrisma popularitātes pieaugumu. Par “krievu” kruīziem tiek dēvētas tās kompānijas, kurus ir nofraktējušas Krievijas uzņēmumi un uz prāmjiem strādā krievu personāls. Pie tam ekskursiju programmas tiek sastādītas ņemot vērā krievu mentalitāti. Līdz kruīzu programmu uzsākšanai Norvēģijā, Skotijā, Īrijā un Grenlandē ir vēl divi mēneši, taču vietas uz pirmajiem pieciem kruīziem jau ir rezervētas vairāk par 50%, kā arī viens no kuģiem ir jau pilnībā noslogots. Rezervēto vietu skaits uz krievu kruīzu programmām pa Vidusjūru un Sarkano jūru, kā arī Ziemeļeiropu ir par 30% lielāks nekā iepriekšējā gadā. Šai sezonai Krievija papildus ir nofraktējusi prāmi, uz kura var uzņemt 860 pasažierus, iepriekšēji bija paredzēti tikai 600 pasažieriem. Neskatoties uz to, ka jaunpienācēji Krievijas kruīzu tirgū piedāvā ārvalstu produktu, tas popularizē arī Krievijas piedāvājumus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Normalizējušies kuģošanas apstākļi Rīgas jūras līcī

LETA, 04.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ilgstošā stiprā sala, kad Rīgas jūras līcī iesaluši atradās vienlaikus pat vairāk nekā 30 kuģi, piektdien situācija ir normalizējusies.

Rīgas brīvostas pārvalde apgalvo, ka līcī no ledus atbrīvoti jau visi kuģi, savukārt velkoņu uzņēmums PKL Flote, atzīstot, ka situācija līcī normalizējusies, gan norādīja, ka trīs nelieli kuģi vēl joprojām ir iesaluši ledū posmā starp Kolku un Mērsragu.

Rīgas Brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktore Anita Leiškalne informēja, ka šodien ledlauzis Varma atbrīvojis pēdējos divus ilgstoši Rīgas jūras līcī iesalušos kuģus un patlaban šie kuģi tiek pavadīti līdz Irbes jūras šaurumam.

«Līcī neviens kuģis vairs nav iesalis ledū,» sacīja Leiškalne. «Šiem diviem kuģiem nav ledus klases, tāpēc to atbrīvošana no ledus un pavadīšana līdz Irbes šaurumam prasa īpašu uzmanību.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV arestēta un 24 atpūtnieku mājvietu apzagšanā apsūdzēta bijusī kruīzu kompānijas Royal Caribbean darbiniece. Viņa klientus apzagusi, kamēr viņi pavadījuši laiku uz kuģiem jūrā, ziņo CNN.

Saskaņā ar policijas sniegto informāciju darbiniece izmantojusi klientu personisko informāciju par rezervācijām, lai noskaidrotu, kad konkrētie cilvēki būs devušies prom no mājām.

38 gadus vecā Betsaida Sandovala (Bethsaida Sandoval) strādājusi par brīvdienu plānotāju un viņai bijusi piekļuve nākamo upuru mājvietu adresēm. Viņas vīrs Džons Lopezs (John Lopez) darbojies kā līdzdalībnieks.

«Cilvēki bija atvaļinājumā, un, kad viņi atgriezās mājās, atklāja, ka ir apzagti,» stāstījusi policijas pārstāve, piebilstot, ka visos noziegumos figurējis viens kopīgais faktors - visi apzagtie izmantojuši Royal Caribbean pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV kruīzu kompānija pērk leģendārus kuģus

Aivars Mackevics [email protected], 28.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kruīzu kompānija Norwegian Cruise Line ir nopirkusi lielāko ASV būvēto kruīzu kuģi United States. Šis kuģis tiks izmantots kruīzu braucieniem ASV ūdeņos, lai gan tā vecums ir vairāk kā 50 gadi. Šis kuģis 1952. gadā saņēma balvu par ātrāko pārbraucienu no Anglijas uz Ņujorku: trīs dienas, 10 stundas un 42 minūtes. Paralēli šim pirkumam kompānija nodrošināja pirmpirkšanas tiesības uz leģendāro kruīzu kuģi Independence. Šie abi kuģi apkalpos kruīzu tūristus ASV piekrastes tuvumā un Havaju salās. Avots: TMA

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Royal Mail atvainojas adresātiem Latvijā

Dienas Bizness, 10.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts no Lielbritānijas pasta iestādes pārpakotā veidā saņēmis vairāk nekā tūkstoti bojātu pasta sūtījumu adresātiem Latvijā – katram no šiem sūtījumiem pievienota Royal Mail atvainošanās par sūtījuma stāvokli un aicinājums ziņot Royal Mail par konkrētu sūtījumu satura bojājumiem vai to daļu iztrūkumu.

Latvijas Pasts jau informēja, ka atpakaļ Royal Mail tika nosūtīti īsi pirms Jaunā gada no Lielbritānijas saņemtie izdemolētie un izlaupītie pasta maisi ar vairākiem simtiem sīkpaku sūtījumu, kam nezināmu vandaļu nodarīto bojājumu rezultātā nebija iespējams noteikt ne adresātu, ne arī identificēt to saturu. Uz Royal Mail tika nosūtīti arī attiecīgi pārbaudes akti par konstatētajiem sūtījumu bojājumiem.

Tagad Latvijas Pasts šos sūtījumus no Royal Mail saņēmis pārpakotā veidā – uz katra sūtījuma polietilēna iesaiņojamā materiāla ir uzdrukāta Royal Mail oficiāla atvainošanās. Ja kādas daļas no sūtījuma satura trūkst vai tā saturs ir bojāts, Lielbritānijas pasta iestāde aicina par to ziņot Royal Mail, aizpildot zaudēto, bojāto un laikus nepiegādāto pasta sūtījumu veidlapu («Lost, Damaged and Delayed Inland Mail Report a Fault and Claim Form»), kas pieejama ikvienā Royal Mail pasta nodaļā, interneta vietnē royalmail.com, kā arī sazinoties ar Royal Mail telefoniski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā šogad plāno piestāt 102 kruīza kuģi, tādējādi, ņemot vērā pieteikto kuģu maksimālo kapacitāti, Rīgā varētu ierasties 109 000 kruīza tūristu, pastāstīja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola.

Viņa arī atzīmēja, ka 2022.gada sezonā Rīgas ostā pieteikto kruīza kuģu vizīšu skaits - 102 - ir rekordliels.

Šogad 12 kuģi Rīgas ostā piestās pirmo reizi, tostarp arī lielākais no pieteiktajiem - kruīzu kompānijas "Royal Caribbean International" 15 klāju kuģis "Voyager of the Seas", kas uz klāja spēj pārvadāt līdz 3600 pasažieriem.

Pirmais kruīza kuģa ienāciens šajā sezonā Rīgas ostā ir paredzēts 13.aprīlī. Tas būs Vācijas kruīza kompānijas "Plantours Kreuzfahrten" kuģis "Hamburg".

Jau vēstīts, ka Rīgas ostā 2021.gadā apkalpoja kopumā 2005 kruīzu kuģu pasažierus, kamēr 2020.gadā ostā kruīzu kuģu pasažieri netika apkalpoti.

Savukārt pirms pandēmijas - 2019.gadā - Rīgas ostā tika apkalpoti 69 207 kruīza kuģu pasažieri, kas bija par 7,5% mazāk nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pirmajā ceļojumā devies pasaulē lielākais kruīza kuģis Icon of the Seas

LETA/AFP, 29.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien savā pirmajā ceļojumā devies pasaulē lielākais kruīza kuģis "Icon of the Seas", kas pieder kruīzu uzņēmumam "Royal Caribbean".

Kuģis uzbūvēts 900 dienās kuģu būvētavā Turku, Somijā. Kuģis ir 365 metrus garš, tam ir 20 klāji un vieta 7600 pasažieriem un 2350 apkalpes locekļiem.

Lai nodrošinātu, ka neviens no kuģa pasažieriem negarlaikotos un nebūtu izsalcis, uz kuģa ir septiņi peldbaseini, tostarp "ezers" ar 151 400 litriem ūdens, seši ūdens slidkalniņi, karuselis un slidotava, kā arī vairāk nekā 40 restorāni un bāri.

Turklāt "Icon of the Seas" ir pārpildīts ar jaunākajām tehnoloģijām, un, neskatoties uz tā milzīgo izmēru, "Royal Caribbean" apgalvo, ka tas ir videi krietni draudzīgāks salīdzinājumā ar atsevišķiem mazākiem kruīza kuģiem.

Pēc mājas bāzes Maiami pamešanas sestdien pilnībā izpārdotais "Icon of the Seas" nedēļu ceļos pa Karību jūras reģionu un tad atgriezīsies Maiami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgū izvēlēties tādus ieguldījumus, kuriem vērtības pieauguma ziņā vajadzētu klāties labāk, ne vienmēr ir tas pats pateicīgākais darbs.

Turklāt bieži vien tiek ironizēts, ka profesionāļu darbu šajā ziņā vismaz īsākos termiņos var salīdzināt ar šautriņu mešanu, ko tikpat labi var darīt arī kāds mērkaķis. Proti, ja tam tiek iedotas šautriņas, kuras tiek attiecīgi mestas uz akciju saraksta pusi (ieguldījumu portfelis tad tiek izvēlēts no tām kompāniju akcijām, kuru vārdam ir trāpīts), tad šī portfeļa guvums var nebūt sliktāks par to, ko klientiem nodrošinās tirgus profesionālis, kad tas, ņemot vērā visas savas zināšanas uz konkrēto brīdi, izvēlēsies konkrētas akcijas, kurām investoru tad it kā vajadzētu aplaimot ar lielākiem guvumiem.

Jau ziņots, ka šajos gadījumos tiek citēts Prinstonas Universitātes pasniedzēja Bērtona Malkiela darbs "A Random Walk Down Wall Street", kurā viņš izvirzīja hipotēzi, ka nejauši izvēlētu akciju portfelis var būt tikpat veiksmīgs/neveiksmīgs kā labi apmaksātu tirgus profesionāļu darbs. Šis darbs iemantojis lielu popularitāti, jo tam pamatā bija visai interesants pētījums un galu galā nebūt nevar apgalvot, ka šī hipotēze būtu pilnīgi greiza. Rezultātā arī šobrīd puspajokam tiek veikti līdzīgi eksperimenti, kas bieži atklāj, ka "mērkaķošanās" rezultātā, piemēram, ar tām pašām šautriņām patiešām var izveidot visai cienīgu ieguldījumu portfeli, kas pārspēj dažādu tirgus "guru" veikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pret bēdīgi slaveno tūrisma kompāniju Royal Tour tiesā iesniegta prasība par 300 000 LVL piedzīšanu, atsaucoties uz Bizness&Baltija, ziņo Biznews.

Tiesas norīkotais maksātnespējas administrators Ivars Rudzinskis uzskata, ka firmas vadītāji cenšas pretoties procesam un mēģina apgrūtināt kreditoru prasījumu apmierināšanu. I. Rudzinskis arī uzskata, ka kompānijas Royal Tour īpašnieces mākslīgi ir samazinājušas Royal Tour aktīvus par 47 000 LVL.

Laikraksts Dienas bizness jau vēstīja, tūrfirma Royal Tour atcēla divus lidojumus uz Kipru un Krētu, neizmaksājot kompensācijas. Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra datiem cietušo vidū bija aptuveni 300 Royal Tour klientu, kas par vienu ceļazīmi samaksājuši vidēji 300 latus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Royal Caribbean» piederēs lielākais kruīzu laineris pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 05.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu kruīzu sabiedrība Royal Caribbean ir paziņojusi par biļešu pārdošanas uzsākšanu kruīzu ceļojumiem no Maijami pa Karību salām ar jauno laineri “Freedom of the Seas”. Kruīzi sāks kursēt jau 2006.gada aprīlī. Kruīzu kuģis ir 162 tūkstošus tonnu smags. Tādā veidā tas ir smagāks par šobrīd lielāko eksistējošo laineri Lielbritānijas “Queen Mary II”. Kad laineri sasniedz šādus izmērus, cilvēki vairs neredz starp tiem atšķirību, proti starpība starp 100 tūkstošu tonnu un 140 tonnu smagiem kuģiem ir redzama no malas, taču esot uz klāja tas nav pamanāms. Eksperti uzskata, ka lielāka kuģa tituls ir laba reklāmas kampaņa un var piesaistīt klientus. Ir daudz tūristu, kuri ceļojumos ciena prestižu, savukārt citiem megolaineri nav tik pieprasīti. Mūsdienīgajos laineros kajītes dod iespēju pasažieriem pabūt vienatnē, taču nedrīkst aizmirst, ka tā ir vesela pilsēta uz ūdens.

Komentāri

Pievienot komentāru