«Kaut kas no tā ir mārketings, bet dažas ir patiešām reālas idejas. Mēs vēlamies izņemt abas tualetes no lidmašīnām un tā vietā ielikt vēl sešas sēdvietas. Un, ja tas izdotos, šīs sešas vietas pazeminātu lidojuma cenas par četriem vai pieciem procentiem visiem pasažieriem. Tas it kā neizklausās daudz, bet, ja jūs pārvadājat 80 miljonus pasažieru, tad viņiem visiem kopā izdotos ietaupīt ap 400 miljoniem eiro.»

Tā intervijā laikrakstam Latvijas Avīze savas bieži par skandalozām dēvētās idejas komentējis lēto avio pārvadājumu kompānijas Ryanair īpašnieks Maikls O'Līrijs.

«Mēs arī domājam, kādēļ gan nevarētu neizņemt no lidmašīnas pēdējās piecas krēslu rindas un ierīkot tur stāvvietas, kas cilvēkam maksātu vienu eiro un, ja viņi gribētu piesēst, tad 25 eiro. Kādēļ gan neļaut patērētājiem izvēlēties? Dienesti saka, ka tas nebūtu droši, bet tā nav, tas būtu absolūti droši,» viņš uzsvēris.

«Eiropā ceļo ātrvilcieni, kur cilvēki nepiesprādzējas ar drošības jostām. Un kāda gan starpība starp lidmašīnu un ātrvilcienu? Tā varbūt ir mārketinga ideja, taču šādi mēs turpinām atgādināt par šādu lietu,» skaidrojis M. O'Līrijs.

Savukārt, runājot par to, ka Ryanair ir samazinājis lidojumus no Rīgas, M. O'Līrijs sacījis: «Jā! Nedraudzīgu nodokļu dēļ! Tas ir neizbēgami. Lidojumu skaits Rīgā turpinās samazināties, ja valdība nebeigs ieviest nenormālus ceļošanas nodokļus. Laikā, kad Latvijas valdībai būtu iespējas veicināt tūrismu un aicināt cilvēkus viesoties valstī, tā ievieš šādu nodokli, gluži kā Lielbritānijā vai Vācijā, kur arī šā iemesla dēļ lidojumu skaits ir sarucis.»

«Patlaban mums nav plānu par jauniem maršrutiem Latvijā, Rīgā, tā kā vēl nav beigušās diskusijas ar valdību par šo ceļošanas nodokli. Ja to samazinās, mēs turpināsim augt,» klāstījis aviokompānijas vadītājs.

Taču vaicāts, vai patlaban risina sarunas ar Latvijas valdību, viņš Latvijas Avīzei atbildējis: «Tas ir konfidenciāli. Godīgi teikšu, mēs esam nemitīgā dialogā ar daudzām lidostām un valdībām visur Eiropā. Daudzas no tām ar mums runā par darbības paplašināšanu, un šajā ziņā Latvijas valdība ne ar ko neatšķiras.»

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra