Soda naudas iekasēšanā pārvadātāji varēs iesaistīt parādu piedzinējus, vēsta laikraksts Diena.

Līdz šā gada beigām, visticamāk, visi pasažieru pārvadātāji Latvijā būs pārgājuši uz jauno līgumsodu sistēmu, ko nosaka Ministru kabineta noteikumi, un katrs uzņēmums var noteikt savu soda apmēru par braukšanu bez biļetes. Tas nozīmē, ka vienā un tai pašā ceļa posmā «zaķiem» var nākties maksāt atšķirīgu summu, savukārt daži pārvadātāji esot gatavi to piedzīt nevis paši, bet ar parādu piedziņas kompāniju starpniecību, raksta laikraksts.

Pat pēc viena brauciena, nesamaksājot sodu, cilvēks teorētiski var iekļūt melnajos sarakstos, kas ietekmētu, piemēram, kredīta saņemšanu.

Līdz šim par braukšanu bez biļetes piemēroja administratīvo sodu - pilsētas maršrutos no diviem līdz pieciem latiem, vietējas nozīmes maršrutos - no Ls5 līdz 10, bet starppilsētu maršrutos - no Ls 10 līdz 15. Turpmāk soda naudas apmēru noteikt varēs paši pārvadātāji, un noteiktie griesti ir Ls 50.

«Pārvadātājs var vērsties pret pasažieri ar visiem tiesiskajiem līdzekļiem - gan car tiesu, gan cedēt parādus, iekļaut nemaksātāju sarakstos, apgrūtināt kredītus, tas ir tas, kā nebija līdz šim. Tas loks, kas kontrolēs, būs lielāks, un piemērot sankcijas arī būs krietni vieglāk,» Dienai teicis Autotransporta direkcijas Sabiedriskā transporta plānošanas daļas vadītājs Ivars Zaļais.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra