Ražošana

Sāk darboties cūkmena mājas lapa un speciālais telefons

Māris Ķirsons [email protected], 11.08.2005

Jaunākais izdevums

Latvijas valsts mežu” organizētās kampaņas „Nemēslo mežā!” ietvaros šodien sācis darboties operatīvais telefons 800CUKA jeb 8002852 un kampaņas mājas lapa www.cukmens.lv.,norādīts LVM Komunikācijas daļas vadītāja Tomasa Kotoviča informācijā. Kampaņas mājas lapā ir atrodama izsmeļoša informācija par kampaņu un atkritumu problēmu mežos, bet operatīvais kampaņas telefons ir radīts, lai cilvēki varētu ziņot par sušķīgākajām un cūcīgākajām vietām mežā un pie mežiem – par nelegālām izgāztuvēm, atkritumiem atpūtas vietās, kas atstāti pēc piknikiem un pasākumiem valsts mežos. Šīs vietas cilvēki var pieteikt arī Cūkmena balvai, nosūtot to fotogrāfijas līdz 20. septembrim uz e-pastu: [email protected]. Balvu konkursa noslēgumā piešķirs pats Cūkmens - tā būs īpaša atzinības zīme, ko Cūkmens izgatavojis īpaši šim konkursam. Uzvarētājs saņems arī videi draudzīgu ģimenes piknika piederumu komplektu no AS „Latvijas valsts meži”. Cūcīgākās vietas, ko kampaņas ietvaros būs pieteikuši Latvijas iedzīvotāji, sakops „L&T Hoetika ātrās reaģēšanas vienība”,norādīts LVM Komunikācijas daļas vadītāja Tomasa Kotoviča informācijā. Balva tiks piešķirta fotogrāfijas autoram, kuram vislabāk būs izdevies attēlot mežu piesārņošanas problēmu. Noslēdzoties konkursam, AS „Latvijas valsts meži” organizēs fotoizstādi, kuras laikā vides ekspertu žūrija izvēlēsies uzvarētāju,norādīts LVM Komunikācijas daļas vadītāja Tomasa Kotoviča informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks Cūkmena diena Rīgā

Māris Ķirsons [email protected], 14.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izglītotu bērnus par atkritumu problēmu Latvijas mežos, sestdien, 15. oktobrī, kampaņas „Nemēslo mežā!” ietvaros Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeja pagalmā notiks Cūkmena diena, kad ikvienu apmeklētāju sagaidīs pats Cūkmens, kas bērnus ar vecākiem vedīs azartiskās rotaļās un izrādīs tiem savu valstību izstādē „Mežs un veselība”, norādīts a/s Latvijas valsts meži informācijā. Cūkmens būs sastopams muzejā sestdien no plkst. 12.00 – 14.00, kad jūs varēsiet arī iepazīties ar vairāk kā 90 Cūkmenam iesūtītajām fotogrāfijām, kurās redzams meža piesārņojuma posts. Cilvēki, kas apmeklēs Cūkmena dienu un izstādi „Mežs un veselība”, tiks aicināti balsot par viscūcīgāko fotogrāfiju. Fotogrāfijas autors, kam vislabāk būs izdevies attēlot atkritumu problēmu mežos, saņems akcijas noslēguma pasākumā 20. oktobrī speciālu Cūkmena balvu,norādīts a/s Latvijas valsts meži informācijā. Bez Cūkmena nedarbiem izstādē „Mežs un veselība” līdz pat 23. decembrim jūs varēsiet: _ iepazīties ar tautas ārstniecības līdzekļiem, etnomedicīnu un raganu buršanām; _ gūt ieskatu Latvijas kūrortos un mežu rekreatīvā izmantošanā; _ aplūkot dažādus zvērus un rāpuļus, ko ir izmantojuši un izmanto tautas dziedniecībā; _ ielūkoties 1739. gada un mūsdienu grāmatās par dabas velšu nozīmi ārstniecībā; _ uzzināt par dažādiem ārstniecības augiem un tējām, ziedu medu; _ uzzināt par skuju, dūņu un zilo mālu dotajām iespējām; _ apskatīt senos aptieku traukus un medicīniskos preparātus; _ aplūkot daudzus pašreiz Latvijā ražotos preparātus no dabas vielām; _ sadzirdēt putnu balsis un sajust meža smaržu, norādīts a/s Latvijas valsts meži informācijā

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks Cūkmena balvas pasniegšana

Māris Ķirsons [email protected], 19.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. oktobrī Ķīpsalā notiks Cūkmena balvas pasniegšana. Pasākumā, kas notiks Ķīpsalā kopā ar starptautisko izstādi „Vide un Enerģija 2005”, piedalīsies Zemkopības un Vides ministri, kampaņas dalībnieki, aktīvisti un atbalstītāji, mediji, AS „Latvijas valsts meži” darbinieki, kā arī pārstāvji no AS „L&T Hoetika” un Vides aizsardzības fonda, norādīts a/s Latvijas valsts meži informācijā. Programmā: - Kampaņas „Nemēslo mežā!” hronika – rezultāti videoprojekcijās - Cūkmena balvas pasniegšana, kampaņas atbalstītāju un dalībnieku sumināšana - Cūkmena balvas fotoizstāde - Brūklenes un zāļu tēju uz koka bluķīšiem putnu dziesmu pavadījumā - Starptautiska izstāde „Vide un Enerģija 2005”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apkopo iedzīvotāju uzrādītās cūcības mežos

Māris Ķirsons [email protected], 26.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Latvijas valsts meži (LVM)” kampaņas „Nemēslo mežā!” ietvaros pa operatīvo telefonu, pastu un e-pastu ir saņēmuši vairāk kā 100 ziņojumus no iedzīvotājiem par piecūkotām vietām Latvijā, tai skaitā arī vairāk kā 70 fotogrāfijas ar atkritumiem, kas pieteiktas lielajai Cūkmena balvai, nordīts LVM informācijā. Kā jau iepriekš ziņots, tad AS „Latvijas valsts meži” aicināja Latvijas iedzīvotājus līdz 20. septembrim ziņot par nelegālām atkritumu izgāztuvēm valsts mežā un sūtīt fotogrāfijas, kur fiksētas Cūkmena pēdas mežos. Tā rezultātā Cūkmena balvai ir pieteiktas vairāk kā 70 fotogrāfijas no dažādiem Latvijas reģioniem, kuras varēs apskatīt un izvērtēt izstādē „Mežs un veselība” P. Stradiņa Medicīnas vēstures muzejā Rīgā no 29. septembra līdz 20. oktobrim,, nordīts LVM informācijā. Cilvēki ir aktīvi zvanījuši arī uz operatīvo telefonu 8000CUKA jeb 8002852, bet tikai 30 no visiem 114 zvaniem ir bijuši par atkritumu kaudzēm mežos, nevis pilsētu vai dažādu dārzkopību teritorijās Pierīgā - Garkalnē, Carnikavā, Ropažos, Olainē, Babītē, Salaspilī un Tumšupē. Taču satraukušies par piedrazotām vietām mežos ir arī rajonu iedzīvotāji – šādi signāli saņemti no Kuldīgas, Valmieras, Jelgavas, Tukuma, Limbažu, Rēzeknes, Bauskas, Krāslavas, Gulbenes, Aizkraukles un Madonas rajoniem. Daudzi ziņotāji norādījuši uz to, ka atkritumu kaudzes radušās, „pateicoties” vietējiem iedzīvotājiem un uzņēmumiem,, nordīts LVM informācijā. Cūcīgākās vietas Inciema un Tukuma valsts mežos jau sakopuši AS „Latvijas valsts meži” kopā ar „LT&Hoetika” un vietējiem atkritumu apsaimniekotājiem. Oktobra sākumā tiks sakopta arī nelegāla izgāztuve Madonas pusē. Tomēr, kā atgādina „Latvijas valsts meži” komunikācijas daļas vadītājs Tomass Kotovičs, „akcijas mērķis nav savākt visus atkritumus Latvijas mežos, bet gan rosināt sabiedrībā diskusijas par šo problēmu. Mūsu uzdevums ir mainīt cilvēku attieksmi pret apkārtējo vidi, tā kā situācija uzlabosies vien tad, kad cīnīsimies pret problēmas iemesliem, nevis sekām.” , nordīts LVM informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izvērtēti Cūkmena testa rezultāti

Māris Ķirsons [email protected], 15.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts mežu apsaimniekotājs valsts a/s „Latvijas valsts meži ir izvērtējuši skolu atbildes uz Cūkmena testu. Cūkmena tests tika izsludināts aprīļa beigās, kad skolu 4. klases varēja sacensties par iespēju satikt Cūkmenu savā skolā. Pavisam uz testa jautājumiem atbildes iesūtīja 62 skolas no gandrīz visiem Latvijas rajoniem, kas līdz 31. maijam saņems īpašos Cūkmena plakātus. Bet 25 skolas, kas uz testa jautājumiem atbildēja visprecīzāk, turpmākās maija dienās apciemos Cūkmens, norādīts a/s „Latvijas valsts meži informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cūkmens aicina 4. klašu skolēnus aizpildīt testu

Māris Ķirsons [email protected], 18.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cūkmens gatavojas doties uz Latvijas skolām, lai pastāstītu bērniem par atkritumu kalniem mežos. Lai izvēlētos pašas cūcīgākās vietas un zinošākos bērnus, kurus apciemot, Cūkmens aicina skolu 4. klases izpildīt viņa testu, norādīts valsts meža apsaimniekotāja valsts a/s Latvijas valsts meži informācijā. Cūkmena jautājumi: 1. Cik % iedzīvotāju ik gadu atpūšas Latvijas mežos? Vai arī jūs atpūšaties mežā? 2. Cik m3 atkritumu pagājušajā gadā no mežiem iztīrīja AS “Latvijas valsts meži”? Cik baļķvedēju mašīnās to varētu izmērīt? 3. Cik izmaksā 1 m3 atkritumu noglabāšana izgāztuvēs un cik savākšana mežos? Kā ir izdevīgāk? 4. Kuras ir jūsu skolas apkārtnē piesārņotākās vietas mežos? Ko jūs varētu darīt, lai meži būtu tīri no atkritumiem? 5. Kāda ir Cūkmena kampaņas pilna devīze? Kādu devīzi jūs vēl varētu ieteikt? Visas 4. klases, kas līdz 2006. gada 28. aprīlim uz e-pastu: [email protected] atsūtīs atbildes uz testa jautājumiem (katrai 4. klasei savas atbildes jāapkopo elektroniski uz vienas – A4 lapas), saņems Cūkmena īpašos plakātus, bet 25 zinošākās klases apciemos pats Cūkmens, norādīts valsts meža apsaimniekotāja valsts a/s Latvijas valsts meži informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No mežiem ir izvākti vairāk kā 6500 m3 atkritumu

Māris Ķirsons [email protected], 31.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kampaņas „Nemēslo mežā!” ietvaros Cūkmens 31. maijā noslēdza šā pavasara skolu tūri ar pēdējo zvanu Rīgas 100. vidusskolā. Pēdējās skolas dienas svētkos Cūkmens apbalvoja čaklākos skolniekus vidusskolā, kas uzvarējuši Cūkmena testā, kā arī kopā ar olimpieti Mārtiņu Rubeni novēlēja visiem Latvijas bērniem tīras un aktīvas vasaras brīvdienas, norādīts valsts mežu apsaimniekotāja valsts a/s Latvijas valsts meži informācijā. Pavisam šajā pavasarī Cūkmens ciemojās 25 skolās, kuras bija uzvarējušas īpašā Cūkmena testā. Cūkmena tests tika izsludināts aprīļa beigās, kad skolu 4. klases varēja sacensties par iespēju satikt Cūkmenu savā skolā. Kampaņas rezultātā gada laikā no mežiem ir izvākti vairāk kā 6500 m3 atkritumu, kā arī sarīkotas 15 meža sakopšanas talkas. Apceļojot 40 skolas, 7 bērnu nometnes un dažādus pasākumus Latvijas reģionos, Cūkmens ir ticies ar vairāk kā 9000 bērniem, izglītojot tos par mežu piesārņošanas postu, norādīts valsts mežu apsaimniekotāja valsts a/s Latvijas valsts meži informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kārtējie likuma grozījumi, ar ko zāģējam sev kājā

Biznesa augstskolas Turība lektore Anna Medne, 11.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2017. gada 1. janvāra spēkā stāsies grozījumi likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu, kas sākotnēji tika plānoti kā grozījumi, kuri attieksies tikai uz mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem, taču pēc grozījumu apstiprināšanas kļuvis skaidrs – tie tiks piemēroti visiem.

Iemaksu starpību segs darba devējs

Saskaņā ar grozījumiem 2017. gadā minimālo obligāto iemaksu objekts par personām, kas noteiktas šā likuma 20.3 panta pirmajā un otrajā daļā - tas ir darba līguma gadījumā, ja bruto alga ir aprēķināta mazāka par valstī noteikto minimālo algu - būs ¾ no Ministru kabineta noteiktās minimālās mēneša darba algas, savukārt, personām, kas noteiktas šā likuma 20.3 septītajā un astotajā daļā, t.i., ja darba devējs ir mikrouzņēmuma nodokļa maksātājs, puse no Ministru kabineta noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēra. Izveidojušos starpību būs jāsedz darba devējam no saviem līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony Ericsson piedāvā uzreiz vairākus jaunus produktus - telefonus, pulksteņus kā arī vairākus telefona aksesuārus. Sony Ericsson telefoniem atmiņa sniedzas līdz 8 Gb un fotokameras megapikseļu skaits jau sasniedzis piecus.

Sony Ericsson Z250 ir kabatas lieluma tālrunis ar kameru, tam ir metāla apdare ar rakstiem, kas uztver gaismu. Telefons sver 90 gramus un tam ir iebūvēta 3 megapikseļu kamera, 65 536 krāsu CSTN ekrāns, kuram izšķirtspēja ir 128 x 160 pikseļi, un tālrunim atmiņa ir 10 Mb.

Sony Ericsson Z320. Telefons sver 90 gramus, tam ir iebūvēta 1,3 megapikseļu kamera, 65 536 krāsu TFT ekrāns, kuram izšķirtspēja ir 128 x 160 pikseļi, un tālrunim atmiņa ir 12 Mb.

Sony Ericsson W910 ir HSDPA Walkman tālrunis. Telefons sver 86 gramus, tam ir iebūvēta 2 megapikseļu kamera, 262 144 krāsu TFT ekrāns, kuram izšķirtspēja ir 240 x 320 pikseļi, un tālrunim atmiņa ir 40 Mb, kā arī telefons ir aprīkots ar 3G funkciju (video zvans).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina uz apkārtnes sakopšanas talku pēc Jāņu svinību cūkošanās

Māris Ķirsons [email protected], 30.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diemžēl ne visi Latvijas iedzīvotāji bija dzirdējuši aicinājumu nepiesārņot dabu Līgo svētkos, jo 25. jūnija vakarā veicot apgaitu pa Dūņezera krastu, Latvijas ceļveža Vietas.lv pārstāvji atrada veselu lēveni pēcsvētku atkritumus. Atstātā "šmuce" ir tik liela, ka, sazinoties ar a/s "Latvijas valsts meži" pārstāvjiem, tika nolemts rīkot vēl vienu Cūkmena talku pie Dūņezera š.g. 1.jūlijā, norādīts valsts mežu apsiamniekotāja valsts a/s Latvijas valsts meži informācijā. Tādēļ visi, kam rūp Latvijas mežu un ezeru tīrība un kārtība, tiek laipni aicināti piedalīties Cūkmena Pēcjāņu talkā, iepriekš gan piesakot savu dalību pa e-pastu - [email protected]. Talkas noslēgumā notiks arī pasākuma saviesīgā daļa - desiņu cepšana un draudzīgas sarunas pie ugunskura! Pulcēšanās plkst. 11. 00 pie pagrieziena uz Kadagu. Vispiemērotākais sabiedriskais transports - autobuss Rīga-Saulkrasti- Ainaži, kas izbrauc no autoostas plkst. 9.40. Jākāpj laukā pieturvietā Siguļi un jāpaiet uz priekšu pārsimt metrus, kur būs norādes par talkas pulcēšanās vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

PTAC uzdod e-veikalam 220.lv novērst pārkāpumus mājas lapā

Sanita Igaune, 29.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot SIA 220.lv interneta mājas lapu www.220.lv, PTAC uzdevis uzņēmumam 14 dienu laikā mājas lapu nodrošināt atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

Tādējādi uzņēmumam jānodrošina, lai mājas lapā tiktu sniegta informācija par laika posma, kurā ir spēkā konkrētā cena konkrētajai precei, kā arī jānodrošina normatīvajiem aktiem atbilstošas informācijas sniegšanu par atteikuma tiesībām un līguma noteikumu grozīšanu.

PTAC, izvērtējot lietas materiālus, ir konstatējis, ka uzņēmums, izmantojot mājas lapu, patērētājiem piedāvā iegādāties preces ar interneta starpniecību, tādējādi noslēdzot distances līgumu.

Izvērtējot mājas lapu 2009.gada jūlijā, PTAC konstatēja konkrētus normatīvo aktu pārkāpumus. Proti, mājas lapā ir jāsniedz kontaktinformācija, kas nodrošina iespēju ātri sazināties ar pakalpojumu sniedzēju tiešā viedā, ieskaitot e-pasta adresi, bet tā kā mājas lapā ir norādīta tikai saite kā iespēja nosūtīt e-pasta vēstuli, tad mājas lapā sniegtā informācija neatbilst normatīvo aktu regulējumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvojamo māju ciematu projekti šobrīd nekustāmā īpašuma tirgū parādās reti. Tomēr ir uzņēmumi, kas ir darbojušies un turpina darboties šajā jomā. SIA Art Terra ir uzņēmums, kas vairākus gadus nodarbojas ar dzīvojamo māju ciematu attīstīšanu, tā iegūstot uzticamu un lietpratīgu reputāciju šajā jomā. SIA Art Terra uzņēmumā strādājošo speciālistu galvenais uzdevums ir - kopīgiem spēkiem radīt maksimāli kvalitatīvu produktu par pieejamu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

SPRK apstiprinājusi ST un AST precizētos elektroenerģijas sadales un pārvades tarifus

LETA, 24.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apstiprinājusi elektroenerģijas sadales sistēmas operatora AS "Sadales tīkls" un pārvades sistēmas operatora AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) jaunos elektroenerģijas sistēmas pakalpojumu tarifus, kas stāsies spēkā 1.jūlijā.

SPRK aģentūrai LETA norāda, ka "Sadales tīkla" jauno tarifu ietekme uz mājsaimniecībām būs atšķirīga. Tas būs atkarīgs no pieslēguma parametriem un patēriņa, tostarp samaksu noteiks, vai ir ir vienas fāzes (1F) vai trīs fāžu (3F) pieslēgums, vai slodze ir 16A, 20A, 25A, 32A, 40A vai vairāk, kā arī no patērētajām kilovatstundām (kWh).

Dzīvokļu īpašniekiem, kuriem ir 1F pieslēgums un patēriņš ir 100 kWh mēnesī, rēķins mēnesī vidēji pieaugs par pieciem līdz septiņiem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Tikpat liels pieaugums ir gaidāms arī privātmāju īpašniekiem ar 1F pieslēgumu un 125 kWh patēriņu mēnesī.

Savukārt elektroenerģijas rēķina pieaugums privātmāju īpašniekiem ar 3F pieslēgumu būs atšķirīgs, ko ietekmēs izvēlētā slodze. Tostarp 3F pieslēgumam (16A vai 20A) gaidāmais rēķina pieaugs ir par apmēram 12-15 eiro bez PVN, bet 3F pieslēgumam ar 25A un vairāk - apmēram 18 eiro un vairāk bez PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nepievilt klientu – arī virtuālajā pasaulē

Ieva Kustova, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības biznesa attīstības direktore, 15.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir kāda Facebook lapa, kas pēdējās dienās piesaistījusi manu (un, spriežot pēc dažiem ierakstiem sociālajos medijos, - ne tikai manu) uzmanību, liekot domāt par to, cik liela ir «aiz» dažādiem sociālo mediju profiliem, fanu lapām un komūnām esošu uzņēmumu atbildība pret saviem sekotājiem.

Sociālo tīklu pētnieks Andrē Burks kādā no savām prezentācijām norādījis, ka, domājot par sekotājiem virtuālajā vidē, «tas vairs nav stāsts par mūsu interesēm, tas ir stāsts par viņu interesēm». Citiem vārdiem – mums, kas radām šīs lapas, protams, ir savi biznesa vai kādi citi mērķi, bet cilvēkiem, kas tām sāk sekot, - viņu intereses un vēlme saņemt noteikta rakstura informāciju. Ja liekam viņiem vilties un to nesniedzam, viņi agrāk vai vēlāk mūsu fanu pulku pamet.

Pirms gada – 2011. gada jūlijā – Latvijas Facebook lietotāju uzmanību piesaistīja tikko izveidota virtuālā «komūna» Bring H&M to Latvia (atvediet/atvedīsim H&M uz Latviju). Tā kā diskusijas par Zviedrijā tapušā, bet nu jau visā pasaulē pieejamā zīmola Hennes & Mauritz iespējamo ienākšanu Latvijā uzvirmoja ik pa laikam un zīmols šeit bija gaidīts, minētā fanu lapa diezgan ātrā laikā savāca ievērojamu skaitu sekotāju. Jāatzīst, ka Latvijas mērogā 3 265 fani kādai Facebook lapai gada laikā ir ievērojams skaits (ņemot vērā, ka esam viena no aptuveni 10 valstīm pasaulē, kur Facebook joprojām nav absolūts sociālo mediju līderis).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina izteikt viedokli par izstrādāto projektu mājdzīvnieku reģistrēšanai

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemkopība ministrija (ZM) aicina jebkuru iedzīvotāju iesaistīties sabiedriskajā apspriešanā par ZM izstrādāto Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu "Mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtība". Šie noteikumi jau nākamgad skars jebkuru suņa, kaķa vai kāda cita mājās vai dzīvoklī mītoša mīļdzīvnieka īpašnieku.

Noteikumu projekts ievietots ZM interneta mājas lapas www.zm.gov.lv sadaļā "Sabiedrības viedoklis". Jebkurš interesents tiek aicināts iepazīties ar šo dokumentu un izteikt savu viedokli, ierakstot to sadaļas lodziņā "Mans komentārs" vai arī līdz šā gada 8.oktobrim atsauksmi elektroniski nosūtot uz ZM oficiālo e-pasta adresi [email protected]. Tāpat iedzīvotāji savu attieksmi var paust atbildot uz ZM interneta mājas lapā ievietoto aktuālo jautājumu, atzīmējot kādu no piedāvātajām un savam viedoklim atbilstošākajām atbildēm.

Pēc iedzīvotāju iesūtīto viedokļu apkopošanas Zemkopības ministrija organizēs tikšanos - diskusiju, par kuras norises laiku un vietu tiks paziņots atsevišķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Apburtā loka ceļš 13 gadu garumā valsti novedis kārtējā strupceļā

Māris Ķirsons, 31.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemes piespiedu nomas jautājumos Latvija jau vairāk nekā 13 gadus iet pa apburto loku, un to nespēj pārraut arī ar dalītā īpašuma izbeigšanu, kura īstenošanai izveidotais mehānisms ir birokrātiski smagnējs, un tam nav arī adekvāta valsts finansiāla atbalsta.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta zvērinātu advokātu biroja iLaw partneris Normunds Šlitke. Viņaprāt, zemes piespiedu nomas ikgadējo griestu apmēra noteikšanā 4% no zemes kadastrālās vērtības ir daudz ekonomisko absurdu. Situāciju pašlaik var mainīt tikai Satversmes tiesa.

Kāda ir situācija ar dalītā īpašuma problēmu?

Tā ir tieši tāda pati kā pašlaik ar daudzdzīvokļu māju siltināšanu. Kāpēc tāds salīdzinājums? Tāpēc, ka ir vairākas būtiskas līdzības gan ar daudzdzīvokļu māju siltināšanu, gan ar dalītā īpašuma izbeigšanu. Diemžēl, bet vecais teiciens — ir meli, ir lieli meli un ir statistika — būtu jākoriģē un statistika jāaizstāj ar politika. Proti, politiķi pirms 11 gadiem solīja dzīvokļu īpašniekiem, ka zemes gabala izpirkšana zem daudzdzīvokļu mājas būs tikpat vienkārša un nesāpīga kā šīs mājas siltināšana. Diemžēl realitāte ir cita. Vārdos un solījumos viss ir skaisti, bet, tiklīdz raugāmies uz padarītajiem darbiem — piedāvātajiem mehānismiem —, tā aina jau ir pavisam citāda. No šodienas skatupunkta laikam nevienam nav jautājumu par energoresursiem, to cenas būtisku pieaugumu, dabasgāzes kontekstā arī pieejamību un dārdzību, kas pat ir kļuvusi par savdabīgu ieroci Ukrainas kara kontekstā. Ļoti daudzi cilvēki 32 gadus pēc Latvijas neatkarības atgūšanas dzīvo padomju laikos būvēto daudzdzīvokļu māju dzīvokļos, kuru apkurei bija paredzēts izmantot lētos energoresursus — dabasgāzi — no Krievijas, bet šodien tie vairs nav lēti, un siltināšanas problēma, šķiet, ir viena no galvenajām aktualitātēm valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sudraba spožajam pievienojas maģiski melnais un zelta elegantais - LG piedāvā jaunos LG Shine "Titanium Black" un "Gold" mobilos telefonus

, 20.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 20. septembris - Pateicoties LG Black Label elegantās stila sērijas otrā modeļa LG Shine pārsteidzošajiem pārdošanas apjomu panākumiem, LG Electronics piedāvā jaunus LG Shine mobilos telefonus - "Titanium Black" un "Gold". Šie telefoni no sava priekšteča ir mantojuši visas tehniskās specifikācijas, savukārt "sudraboto mētelīti" nomainījušas titāna melna un luksus zelta "žaketes".

Jaunie LG Shine "Titanium Black " un "Gold " mobilie telefoni ir stilīgi un tiem ir augstākās klases tehniskās specifikācijas. Ietekmējoties no modernisma, LG Shine "Titanium Black" mobilais telefons ir rūpīgi pārdomāts un izsmalcināts. Ar jauno LG Shine "Titanium Black", kas ir vēl elegantāks nekā sudraba krāsas telefons, mirdzēt var gan vīrieši, gan sievietes. Savukārt "Gold" telefons savu krāsu un veidolu ieguvis ietekmējoties no dabas, tādējādi arī ziedu motīvs atklāj telefona jūtīgumu.

Tie cilvēki, kam iepatikās jau pirmais sudrabotais LG Shine, būs patīkami pārsteigti par jaunajiem telefoniem un vēlēsies tos iegūt, tādējādi tas vēlreiz apliecinās, ka LG ir viens no stilu līderiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LIAA māca, kā uzsākt biznesu

, 05.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2007.gada 2.februāra sāk darboties jaunā uzlabotā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) mājas lapa, Db.lv informēja aģentūra. Mājas lapa atrodama pēc iepriekšējās adreses www.liaa.gov.lv

Mājas lapai ir izstrādāts jauns dizains, uzlabota funkcionalitāte, kā arī vieglāk pārskatāma ievietotā informācija.

Būtisks jaunums mājas lapā ir izveidotā sadaļa Kā uzsākt biznesu, kas ietver visu nepieciešamo informāciju kā no idejas nonākt līdz uzņēmuma izveidei. LIAA interneta mājas lapā pieejama arī informācija par Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstu plānošanas periodam no 2007.gada līdz 2013.gadam.

LIAA jaunā mājas lapa esot veidota draudzīgāka ikvienam, kurš to lietos, sākot ar studentiem, topošiem uzņēmējiem un beidzot ar maziem, vidējiem un lieliem Latvijas uzņēmumiem un ārvalstu investoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā var diriģēt komfortu? Gudrās mājas

SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis, 20.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Termins gudrās mājas zināms jau daudzus gadus. Tomēr pirmsākumos tas šķita vidusmēra cilvēkiem tāls, dārgs un šķietami nesasniedzams tehnoloģisks jauninājums, ko lietoja vai nu turīgi cilvēki, vai tehnoloģiju entuziasti. Bet laiks ir gājis uz priekšu, un lietas ir mainījušās. Tagad par gudrajām mājām var runāt ne vien ekskluzīvās villās Nicā, bet arī Madonā, Skultē un Limbažos – gan privātmājā, gan divistabu dzīvoklī. Kas ir gudrās mājas, un ko par tām būtu vērts zināt ikvienam mūsdienīgam cilvēkam?

Uzreiz jāmin, ka ir divu veidu gudrās mājas. Viens veids ir tās, kuru risinājumos uzsvars likts uz taupīšanu. Tie ir risinājumi, kas ļauj ietaupīt enerģiju, veikt patērētās enerģijas uzskaiti, analīzi un, vadoties pēc tā, veikt optimizāciju, kā arī papildus nodrošina klimata komfortu un ļauj vadīt, kontrolēt apgaismojumu, gaisa temperatūru utt. Šādus risinājumus mēs vairāk saprotam kā Building Managment Systems (BMS) jeb ēku vadības sistēmu. Tie ir risinājumi maksimāli efektīvai ēku ekspluatācijai un energoresursu ekonomijai un ietver vairāku inženiertehnisko sistēmu integrāciju. Tātad – tas ir veids, kā ēkas lietotāju dzīvi padarīt komfortablu un apsaimniekotājiem ļaut efektīvi un ekonomiski pārvaldīt ēkas. Šo sistēmu uzstāda galvenokārt lielākās ēkās – komercobjektos, birojos, skolās utt., un tā jau šobrīd ir gana populāra pasaulē un Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Policija prokuratūrai nosūtījusi materiālus kriminālvajāšanas uzsākšanai pret 64 personām, kas aktīvi piedalījušās 13.janvāra masu nemieros.

Joprojām nav atpazītas 38 personas, bet 55 personu dalība masu nekārtībās vēl tiks izvērtēta. Iesaistīto personu skaita, nodarīto zaudējumu un apjomīgo lietas materiālu ziņā šī bijusi viena no pēdējā laika apjomīgākajām izmeklēšanām.

Lietas materiāli apkopoti 39 sējumos jeb nepilnās 10 000 lappusēs, veiktas vairāk nekā 700 pratināšanas, 50 liecību pārbaudes notikumu vietās, kā arī nozīmētas 28 dažādas ekspertīzes. Apkopojot iegūto informāciju, noskaidrots, ka 13.janvāra nekārtībās cietušas 35 juridiskās personas, kā arī 21 fiziskā persona, un kopējo nodarīto zaudējumu apjoms sastāda aptuveni 185 770 latus.

Policija pateicas iedzīvotājiem par līdzšinējo atsaucību identificējot mājas lapā masunekartibas.lv redzamās personas un aicina palīdzēt policijai noskaidrot arī šobrīd lapā redzamo 38 cilvēku personības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

3 svarīgas lietas, par kurām jāpārliecinās pirms publicēt mājas lapu internetā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6 gadījumos no 10 saskaros ar situāciju, kad mājas lapa tiek publicēta internetā bez nepieciešamo sagatavošanas darbu veikšanas. Rezultātā reklāmas aktivitātes internetā kļūst mazāk efektīvas un tiek apgrūtināta biznesa mērķu sasniegšana. Tā kā šādu gadījumu ir pietiekami daudz, nolēmu atvēlēt šai tēmai atsevišķu rakstu. Šos ieteikumus ir vērts atcerēties pat tad, ja šodien tas nav aktuāli.

Pirms mājas lapa tiek publicēta internetā, pārliecināties par sekojošo:

1. Google Analytics konts pieder jums un jums ir administratora tiesības.

Google Analytics sniedz svarīgu informāciju, kas palīdz noteikt komunikācijas kanālu un reklāmas ziņojumu darbības efektivitāti, kā arī palīdz analizēt apmeklētāju uzvedību mājas lapā. Analīzes rezultāti ir pamats lēmumu pieņemšanai par reklāmas budžeta sadalīšanu, reklāmas optimizācijas un/vai mājas lapas pilnveidošanu. Tam nepieciešams ne tikai pievienot Google Analytics, bet arī pienācīgā veidā to pielāgot.

Ir būtiski panākt, ka esat konta administrators, jo pretējā gadījumā pēc kāda laika Jūs varat tikt atvienots no konta, un viss iepriekš paveiktais darbs tiks pazaudēts, darbs būs jāsāk no jauna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

7 kļūdas, veidojot reklāmu Google (AdWords) meklētājā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.

1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi

Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: vairums interneta mājas lapu nav pieejamas cilvēkiem ar invaliditāti

Madara Laicāne, Db, 29.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums mājas lapu nav pieejamas cilvēkiem ar dažāda veida invaliditāti, tajā skaitā neredzīgiem, vājredzīgiem interneta lietotājiem un citiem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, piemēram, personām, kam ir epilepsija vai intelektuālās attīstības traucējumi.

Tā secināts invalīdu un viņu draugu apvienības Apeirons un Lattelecom grupas uzņēmuma Lattelecom BPO veiktajā 50 Latvijas interneta mājas lapu pētījumā. Tajā noskaidrots, ka neviena no pētītajām mājas lapām pilnībā neatbilst starptautiskajiem W3C standartiem. Monitoringa laikā analizētas 50 Latvijas mājas lapas, to skaitā 17 ministriju un sekretariātu, septiņu Republikas nozīmes pilsētu pašvaldību mājas lapas, desmit visvairāk apmeklētākās vietnes, tajā skaitā www.inbox.lv, www.draugiem.lv, www.1188.lv, www.delfi.lv, www.ss.lv, www.tvnet.lv u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsprāgstot mobilajam telefonam, Ķīnā dzīvību zaudējis kāds elektropreču veikala darbinieks, ziņo timesonline.co.uk.

Atsaucoties uz vietējā Ķīnas laikraksta Shin Min Daily News, negadījums notika 30. janvārī. Veikala darbiniece laikrakstam pastāstīja, ka izdzirdējusi skaļu blīkšķi un pamanījusi kolēģi guļam uz grīdas asins peļķē. Aculieciniece pastāstīja, ka upuris pavisam nesen bija uzlādējis mobilā telefona bateriju. Ķīnas varas iestādes joprojām cenšas noskaidrot mobilā telefona marku.

Vietējie laikraksti vēsta, ka kopš 2002. gada Ķīnā ir konstatētas 9 mobilo telefonu eksplozijas gadījumi. 2007. gada jūnijā, mobilajam telefonam eksplodējot, bojā gāja kāds 22 gadus vecs metinātājs, kurš strādāja metālapstrādes fabrikā. Izmeklēšanā tik atklāts, ka mobilā telefona baterija eksplodēja lielā karstuma dēļ, kas valdīja fabrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru