Transports un loģistika

Sāks kursēt rekonstruētie vagoni

Indra Lazdiņa [email protected], 17.09.2002

Jaunākais izdevums

Šā gada 20. septembrī Rīgas pasažieru stacijā notiks rekonstruēto un modernizēto elektrovilcienu prezentācija, — informē VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmums a/s Pasažieru vilciens. Saskaņā ar Saeimas pieņemto 2002. gada valsts budžetu LDz psažieru pārvadājumu ritošā sastāva atjaunošanai piešķirti 3,1 milj. latu. Par šo summu Pasažieru vilciens plāno veikt remontu 62 elektrovilcienu un dīzeļvilcienu vagonos. 2002. gadā rekonstruēti tiks 51 elektrovilcienu un 11 dīzeļvilcienu vagoni. Modernizācija veikta a/s Rīgas vagonu rūpnīca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildus vilcieni uz Aglonu

Ainars Sedlenieks [email protected], 02.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka uz Aglonas Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētkiem tradicionāli tiks norīkots papildu vilciens Rīga-Daugavpils-Aglona. 14.augustā papildu vilciens Nr.682 Rīga-Daugavpils-Aglona, kura sastāvā būs 3 vagoni, tiks apvienots ar vilcienu Nr.614 Rīga-Krustpils un līdz ar to no Rīgas aties plkst.15:20. Vilciena Rīga-Aglona vagoni atradīsies sastāva sākumā (pirmie 3 vagoni), savukārt vilciena Rīga-Krustpils 3 vagoni – sastāva beigās. Apvienotais vilciens kursēs atbilstoši vilciena Nr.614 Rīga-Krustpils sarakstam un Krustpilī pienāks plkst.17:41. Krustpils stacijā vilciena Nr.614 Rīga-Krustpils pēdējie 3 vagoni tiks atkabināti un vilciens 3 vagonu sastāvā (pirmie 3 vagoni) plkst.18:00 dosies tālāk uz Aglonu, ceļā apstājoties šādās pieturās: Līvānos plkst.18:36, Jersikā – 18:47, Nīcgalē – 19:01, Vabolē – 19:12, Līksnā – 19:21 un Daugavpilī – 19:37. No Daugavpils vilciens izbrauks plkst.19:50 un Aglonā pienāks plkst.20:26. No Aglonas stacijas atceļā uz Rīgu vilciens Nr.681 Aglona-Daugavpils-Rīga aties 15.augustā plkst. 16:10. Daugavpilī tas pienāks plkst.16:42 un tiks apvienots ar vilciena Nr.609 Daugavpils-Rīga sastāvu. Apvienotais vilciens, kura sastāvā būs 6 vagoni, no Daugavpils aties plkst.17:15 un, kursējot vilciena Nr.609 Daugavpils-Rīga sarakstā noteiktajā laikā, Rīgā pienāks plkst.21:10. Pēc vilciena pienākšanas Aglonas stacijā līdz Aglonas katedrālei un atpakaļ uz vilciena atiešanas laiku pasažierus pārvadās speciāli norīkoti autobusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo vagonus pārreģistrē kā privātos

NOZARE.LV, 29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzņēmējiem mazinātu problēmas ar vagonu trūkumu, VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmums LDz Cargo savus vagonus pārreģistrē kā privātos, kas gan sadārdzina vagonu nomas maksu, taču ļauj kontrolēt kopējo vagonu parka kustību, norāda SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Visi vagoni, kas pēdējos trijos gados ir iepirkti, reģistrēti uz LDz Cargo vārda kā privātie. 2012.gadā tika iegādātas 200 jaunas platformas lieltonnāžas konteineru pārvadāšanai, un septembrī tiks piegādāti vēl 200 jauni vagoni graudu pārvadāšanai. Pērn tika izsludināts 100 kravas vagonu iegādes konkurss. Iepirkuma summa netiek atklāta.

Mačs skaidro, ka ir divu veidu vagonu parks - kopējais un privātais. Kopējā vagonu parkā ir visi tie vagoni, kas reģistrēti bijušajā PSRS telpā, un tos var izmantot ikviens no dalībniekiem, kuri ir vienojušies strādāt uz 1520 milimetru dzelzceļa platuma sliedēm. Ja vagons tiek iekrauts Latvijā un tiek aizvests uz Kazahstānu, tur to var atkal piekraut uz sūtīt kaut vai uz Vladivostoku. Latvijā vagons atgriežas tad, kad jāiziet tehniskā apskate. Privātais vagons savukārt tiek aizvests uz Almatu un pilns vai tukšs atgriežas Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmums "LDz Cargo" 9.martā plkst.11 izsolīs 180 lietotus dzelzceļa kravas vagonus ar kopējo sākumcenu 1,281 miljoni eiro, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Izsole sadalīta astoņās lotēs jeb daļās, kur katrā lotē vagoniem noteikta atsevišķa sākumcena.

Pirmajā lotē tiks izsolīti 18 vagoni ar kopējo sākumcenu 81 499 eiro, otrajā lotē - 31 vagons ar kopējo sākumcenu 203 725 eiro, trešajā - 30 vagoni ar kopējo sākumcenu 181 214 eiro, ceturtajā - 28 vagoni ar kopējo sākumcenu 190 345 eiro, piektajā - 38 vagoni ar kopējo sākumcenu 243 058 eiro, sestajā - 13 vagoni ar kopējo sākumcenu 171 370 eiro, septītajā 11 vagoni ar kopējo sākumcenu 137 368 eiro, bet astotajā lotē izsolīs 11 vagonus, nosakot kopējo sākumcenu 72 610 eiro.

Visās lotēs izsoles solis noteikts 2000 eiro.

Jau vēstīts, ka "LDz Cargo" apgrozījums 2019.gadā kopumā bija 253,074 miljoni eiro, kas ir par 8,1% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 42,3% - līdz 2,785 miljoniem eiro. Dati par 2020.gadu vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" (PV) izsolīs kopumā divdesmit ER2 un ER2T sērijas elektrovilcienu vagonus, liecina informācija oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Izsoles noteikumos norādīts, ka tiks izsolīti ER2 un ER2T sērijas elektrovilcienu vagoni - motorvagoni, galvas vagoni un piekabes vagoni (pavisam 20 vienības), kuriem ir izbeigta ekspluatācija.

Izsoles otrajā pielikumā norādīts, ka tiek izsolīti pieci ER2 sērijas elektrovilcienu piekabes vagoni, kur mazākā izsoles sākumcena piekabes vagonam ir 15 510 eiro, bet lielāka - 24 446 eiro.

Tāpat tiek izsolīti 11 ER2 sērijas elektrovilcienu motorvagoni, kur mazākā izsoles sākumcena motorvagonam ir 15 406 eiro, bet lielākā - 51 997.

Papildus tiek izsolīti arī divi ER2 sērijas elektrovilcienu galvas vagoni, kur mazākā izsoles sākumcena galvas vagonam ir 37 896 eiro, bet lielākā - 49 739 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas Aizkraukles virziena virziena vilcienu kustībā 29.03 līdz 23.04.

Ainars Sedlenieks [email protected], 23.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” informē, ka pēc Lieldienām, no 29.marta līdz 23.aprīlim darba dienās sliežu kapitālremonta dēļ dzelzceļa posmā Lielvārde–Skrīveri noteiktas izmaiņas vairāku Aizkraukles virziena vilcienu kustības sarakstā. Elektrovilciens Nr.6220 Rīga-Aizkraukle, kas no Rīgas atbilstoši sarakstam atiet plkst.10:44, minētajā laika posmā darba dienās kursēs tikai līdz Lielvārdei. Elektrovilciens Nr.6227 Aizkraukle (plkst.12:30)-Rīga (13:56) darba dienās no 29.marta līdz 23.aprīlim būs atcelts iecirknī Aizkraukle-Lielvārde un kursēs tikai no Lielvārdes stacijas plkst.12:34 (nevis plkst.13:01). Līdz ar to arī no pārējām maršruta stacijām tas aties gandrīz pusstundu agrāk – no Ķeguma plkst.12:40, no Pārogres – 12:47, no Ogres – 12:49, no Jaunogres - 12:52, no Ikšķiles - 12:57, no Saulkalnes – 13:01, no Salaspils – 13:06, no Šķirotavas – 13:14, no Daugmales – 13:16, no Jāņavārtiem – 13:18, no Vagonu parka – 13:24, un Rīgā pienāks plkst.13:29. No 4.aprīļa līdz 23.aprīlim darbdienās būs izmaiņas arī dīzeļvilcienu kustības sarakstā – vilciens Nr.608 Rīga (plkst.10:25)-Zilupe Rīgas stacijā tiks apvienots ar vilcienu Nr.606 ** Rīga (plkst.9:15)-Krustpils. Vilciena Rīga-Zilupe vagoni atradīsies sastāva sākumā (pirmie 3 vagoni), savukārt vilciena Rīga-Krustpils 3 vagoni - sastāva beigās. Apvienotais vilciens no Rīgas aties plkst.9:15, no Jāņavārtiem – plkst.9:25, no Salaspils – 9:37, no Ogres – 9:51, no Lielvārdes – 10:05, no Jumpravas – 10:16, no Skrīveriem – 10:27, no Aizkraukles – 10:36, no Kokneses – 10:46, no Alotenes – 10:55, no Pļaviņām – 11:10, no Ozolsalas – 11:19, un Krustpilī pienāks plkst.11:30. Krustpils stacijā apvienotā 6 vagonu vilciena pēdējie 3 vagoni tiks atkabināti un atbilstoši dīzeļvilciena Nr.605**Krustpils-Rīga sarakstam plkst.11:52 izbrauks atpakaļ uz Rīgu, savukārt vilciens Nr.608 Rīga-Zilupe (sastāva 3 pirmie vagoni) plkst.12:30 dosies tālāk uz Rēzekni un Zilupi. Iecirknī Krustpils – Zilupe vilciens kursēs sarakstā noteiktajā laikā un Zilupē pienāks, kā ierasts, plkst.15:14. Darba dienās, sākot no 5.aprīļa, vilcienu kustības sarakstā iespējamas arī citas izmaiņas, par kurām paziņosim atsevišķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plato dzelzceļa sliežu reģionā joprojām trūkst gan dzelzceļa kravu vagonu, gan platformu, stāsta Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

«Reģionā pietrūkst gan platformu, gan pusvagonu, un visi to vien dara, kā prasa, vai jums nav brīvu vagonu,» sacīja Magonis.

Viņš norādīja, ka pēdējo 10-15 gadu laikā visā reģionā vagonu parks ir pamatīgi novecojis. «LDz, salīdzinot ar citām valstīm, iepērk visai maz vagonu. Kad agrāk reģionā vagonu skaits bija pietiekams, katra dzelzceļa kompānija kravas krāva savos vagonos. Tā kā LDz praktiski nodarbojās ar kravu izkraušanu, jo no mūsu ostām kravas pa dzelzceļu uz citām valstīm iet ļoti mazā apmērā, mūs vagoni stāvēja neizmantoti, toties mums bija jāmaksā par citu valstu dzelzceļa kompāniju piederošo vagonu uzturēšanos Latvijā,» viņš klāstīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 12. decembrī, maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem atsāk kursēt kruīza prāmis Silja Europa, kura atjaunošana izmaksāja 16 miljonus eiro, savukārt prāmis Romantika, kas kursēja Tallina–Stokholma līnijā, atsāk kursēt maršrutā starp Rīgu un Stokholmu, informē Tallink Grupp.

Rīt, 13. decembrī, prāmis Baltic Queen pārtrauc kursēt Tallina–Helsinki līnijā un atsāk kursēt maršrutā starp Tallinu un Stokholmu.

Maršrutā starp Rīgu un Stokholmu turpmāk kursēs Romantika un Isabelle, nodrošinot regulāru ikdienas jūras satiksmi starp Latviju un Zviedriju. Ceļotājiem līdz ar to tiek piedāvāta vēl plašāka un interesantāka kruīza ceļojuma pieredze, kā arī tiek nodrošināta pasažieru, pasažieru transportlīdzekļu un kravu jūras pārvadājumi starp Rīgu un Stokholmu katru dienu. 2017. gada sākumā arī prāmim Romantika būs plānotā tehniskā apkopē, kuras laikā tiks atjaunots restorāns-kafejnīca Fast Lane un tiks pārveidots Seaside bārs, nodrošinot plašāku bērnu spēļu telpu. Atjaunots tiks arī bufetes restorāns un šova zāle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ukrainas dzelzceļš plāno sarunas par vilciena maršruta Kijeva-Rīga pagarināšanu līdz Tallinai

LETA, 27.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas valsts dzelzceļa kompānija «Ukrzaļizņicja» paziņojusi, ka decembrī sāks sarunas par pasažieru vilciena maršruta Kijeva-Minska-Viļņa-Rīga pagarināšanu līdz Tallinai.

Rentabilitāte maršrutam Kijeva-Rīga, kurā vilcieni sāka kursēt tikai septembra beigās, ir aptuveni nulle, un Ukrainas dzelzceļa uzņēmums to vērtē kā labu rezultātu.

«Pagaidām vilciens kursē ar aptuveni nulles rentabilitāti, taču, ņemot vērā, ka ir «klusā sezona» un tas ir tikai sācis kursēt, šā maršruta «palaišanu» var uzskatīt par veiksmīgu,» sacījis «Ukrzaļizņicja» pārstāvis.

Pēc Ukrainas dzelzceļa kompānijas sniegtajiem datiem, pirmajos astoņos maršruta reisos pārvadāti aptuveni 2,1 tūkstotis pasažieru, tostarp apmēram 1000 - uz un no Lietuvas un aptuveni 950 - uz un no Latvijas.

«Ukrzaļizņicja» pārstāvis arī teica, ka decembrī ieplānots sākt sarunas ar Igaunijas valsts dzelzceļa uzņēmuma «Eesti Raudtee» amatpersonām par maršruta Kijeva-Rīga pagarināšanu līdz Tallinai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nezaudētu visu Eiropas Savienības piešķirto līdzfinansējumu 13 milj. eiro apmērā, valdība atkal plāno pagarināt 21,98 milj. eiro vērtā projekta nodošanas termiņus, šoreiz līdz 20. septembrim.

Ja netiks pagarināts projekta īstenošanas termiņš un tādējādi netiks sasniegts projekta mērķis, finansējuma saņēmējs – VAS Pasažieru vilciens (PV) ‒ zaudēs visu piešķirto publisko finansējumu un tam būs pienākums atmaksāt izdevumus, kas veikti projekta ietvaros, konstatēts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā anotācijā Ministru kabineta noteikumu lēmumprojektam. Līdz 2015. gada beigām projekta ietvaros ir deklarēti un apmaksāti attiecināmie izdevumi 10,29 milj. eiro apmērā, no kuriem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 8,75 milj. eiro un valsts budžeta finansējums ‒1,54 milj. eiro.

Šobrīd pirmās trīs vilcienu vagonu grupas (3 vagoni katrā) ir nodotas ekspluatācijā. Ceturto vilcienu vagonu grupu (3 vagoni) paredzēts nodot PV līdz 30. jūnijam. Piekto vilcienu vagonu grupu (3 vagoni) plānots pabeigt un nodot PV līdz 15. jūlijam, bet sesto vilcienu vagonu grupu (4 vagoni grupā) plānots pabeigt un nodot PV līdz 15. septembrim. SM norāda, ka atkārtotu projekta termiņa pagarinājuma nepieciešamību noteikuši vairāki apstākļi, tostarp neparedzamu defektu atklāšana, kuru novēršanai ārvalstu piegādātāji nav spējuši nodrošināt operatīvu komplektējošo daļu piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo iegādāsies 300 dzelzceļa vagonus

Egons Mudulis, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums SIA LDz Cargo ir noslēdzis līgumus ar SIA Skinest Latvija par 100 segto un 100 graudu vagonu piegādi, kā arī ar SIA Sigmen par 100 fitinga platformu piegādi.

Šā gada 17. maijā izsludinātajā atklātajā konkursā par dzelzceļa vagonu piegādi interesi izrādīja septiņi pretendenti, no kuriem trīs iesniedza savus piedāvājumus, informē LDz. «Interese par izsludināto konkursu bija liela, arī no ārvalstu uzņēmumu puses. Dzelzceļa vagoni ir ilgtermiņa ieguldījums – tas ļaus mums dažādot un attīstīt kravu pārvadājumu veidus. Piemēram, šobrīd ir vērojams pieprasījums pēc graudu pārvadājumiem, tādēļ graudu vagonu iegāde bija savlaicīgs un pareizs lēmums. Savukārt fitinga platformas nostiprinās mūsu pozīcijas konteineru pārvadājumu tirgū,» norāda LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie elektrovilcieni pasažieru pārvadājumos varētu sākt kursēt šogad augustā, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

"Augustā šie vilcieni varētu sākt kursēt," teica ministrs.

Vienlaikus Vitenbergs pieļāva, ka pirmie jaunie elektrovilcieni pasažieru pārvadājumos varētu kursēt Tukuma līnijā, jo šajā līnijā jau virknē staciju peroni ir nepieciešamajā augstumā.

FOTO: Ar grafiti apķēpāts jaunais elektrovilciens 

Rīgā, Vagonu depo, ar grafiti apzīmēts viens jaunais elektrovilciens....

Jau ziņots, ka elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Līdz šim Latvijā ir nogādāti deviņi elektrovilcienu sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais - jūlijā, trešais - oktobrī, ceturtais - novembrī, piektais - decembrī, sestais - šogad janvārī, septītais un astotais - februārī, bet devītais - martā.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiek uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiek uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu veikt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus.

Šogad martā četri no atvestajiem vilcieniem tika testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle, tostarp trīs no tiem devās izmēģinājuma braucienos tukši, bet ceturtais - piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi - gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam, septītajam un astotajam elektrovilcienam martā tika veikti iestatīšanas darbi.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No Romas līdz Neapolei tikai pusotras stundas laikā

Aivars Mackevics [email protected], 22.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī starp Romu un Neapoli sāks kursēt ātrgaitas vilcieni, kuru maksimālais ātrums spēs sasniegt 300 km/h. Pirmie vilcieni sāks kursēt līdz Ziemassvētkiem. Plānotais ceļā pavadītais laiks būs 1 stunda un 27 minūtes. Visi jaunie vilcieni ir aprīkoti ar tehnoloģijām, proti, plazmas paneļiem televīzijas ekrānu vietā, kā arī iespēju pieslēgties bezvadu internetam. Vilcienu sastāvā būs tā saucamie „klusie” vagoni pasažieriem, kur visa brauciena laikā būs aizliegts izmantot mobilos telefonus. Pārējos vagonos mobilie sakari būs pieejami arī braucot tuneļos, kuru maršrutā Roma – Neapole ir daudz. Biļešu cenas sākumā būs nedaudz augstākās nekā uz Eurostar vilcieniem — 33 eiro ceļotājiem pirmās klases un 22 eiro – otrās klases vagonos. Līdz 2008.gadam tiek plānots pāriet uz ātrgaitas pārvadājumiem arī citos Itālijas virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais jaunais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās, pastāstīja pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš informēja, ka pirmais tramvajs ir piegādāts, bet, pirms tas sāk kursēt, tas jāsagatavo un jāveic testa braucieni. Paredzēts, ka pirmais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās.

Pārējos 19 tramvajus piegādās līdz šī gada beigām.

Pērn Rīgas satiksme ar Čehijas uzņēmumu Škoda Transportation noslēdza 62,5 miljonu eiro līgumu, kas paredz 20 zemās grīdas tramvaju piegādi - 15 triju sekciju tramvajiem un pieciem četru sekciju tramvajiem. Visiem tramvajiem jābūt piegādātiem 2017.gada laikā.

Viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro, pirkuma atmaksas termiņš - 15 gadi no iepirkuma noslēgšanas dienas. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks - 30 gadi. Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, videonovērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pagājušajā gadā lielākie reģistrētie uzņēmumi – viesnīca slavenās Hotel de Rome vietā un vagonu ražotne Jelgavā

Gunta Kursiša, 04.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī no pērn jaunreģistrētajiem uzņēmumiem lielākā daļa ir bijuši mazkapitāla SIA, starp jaunajiem komersantiem rodami arī tādi, kuru pamatkapitāls mērāms vairākos miljonos latu. 2011. gadā lielākie reģistrētie uzņēmumi pēc pamatkapitāla ir SIA FG Management un a/s UVZ Baltija.

Pērn reģistrētā SIA FG Management pārvalda viesnīcu Kaļķu ielā 28 - FG Royal Hotel, kuras ēkā agrāk atradās plaši atpazīstamā viesnīca Hotel de Rome. SIA FG Management pamatkapitāls ir 6,254 miljoni Ls un tās īpašnieks ir Kiprā reģistrēts uzņēmums Forsback Investments Limited. Jau ziņots, ka jaunie īpašnieki viesnīcā sola vērienīgu, miljonu latu vērtu rekonstrukciju.

Uzņēmuma valde darbojas vienas amatpersonas– valdes priekšsēdētājas Kipras pilsones Marijas Milonas (Maria Mylona) sastāvā. FG Management mātes uzņēmums pārvalda arī 100% daļu SIA FG Hotels Management, kas reģistrēts 2011. gada 19. augustā, liecina Lursoft dati. SIA FG Hotels Management pamatkapitāls gan ir krietni mazāks – 2000 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sarkans, ātrs un dinamisks – tā tiek prezentēts jaunais projekts par privātu dzelzceļa kompāniju Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV), kas vēlas sacensties ar valsts dzelzceļa uzņēmumu Trenitalia.

Projekta autors ir luksus sporta automašīnas Ferrari ražotnes šefs Luka Dimontecemolo, kurš vēlas izaicināt valsts uzņēmumu uz godīgu konkurenci, informē portāls Travelnews.lv.

Jaunais ātrvilciens sāks kursēt ar 360 km/h jau 2011. gadā maršrutos Turīna-Salerno, Roma-Venēcija un Roma-Bari. Brauciens no Romas uz Milānu aizņems 3 stundas un no Romas uz Neapoli – drusku vairāk nekā vienas stundas laikā.

Luksus klases vagoni piedāvās 490 vietas ar televizoru, internetu, mini bāru un mūzikas iekārtu. Vagonu dizainu ir veicis itāļu populārs dizaineris Giorgio Giugiaro. Vilciena vagoni ir pasūtīti pie franču koncerna Alstom, kas ražo slavenos franču TGV vilcienus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāks kursēt Tallink kruīza prāmis M/S Festival

, 28.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza prāmis M/S Festival, kas līdz šim nodrošināja satiksmi līnijā Stokholma – Turku, maršrutā Rīga – Stokholma sāks kursēt 2. augustā.

Prāmis M/S Festival nomainīs prāmi M/S Vana Tallinn un, sākot ar 2. augustu līnijā kursēs prāmji M/S Regina Baltica un M/S Festival, Db.lv informē Baiba Muceniece, AS Tallink Latvija, Tirdzniecības un mārketinga vadītāja.

Līdz šim M/S Festival nodrošināja satiksmi starp Stokholmu un Turku. 23. jūlijā līnijā Stokholma - Turku sāka kursēt prāmis M/S Galaxy, kuru maršrutā Tallinn – Helsinki nomainīja jaunais kruīza prāmis M/S Baltic Princess. Kruīza prāmis M/S Festival kursēs ar Latvijas karogu un Tallink zīmolu.

M/S Festival ir 171 m garš un 27.6 m plats. Uz M/S Festival ir 9 klāji un 588 kajītes. Prāmis var uzņemt 1750 pasažierus un transporta līdzekļus 885 līniju metru garumā. M/S Festival ir augstākā 1A Super ledus klase. Kursēšanas ātrums ir 22 mezgli. Uz M/S Festival ir dažādas atpūtas un izklaides iespējas: konferenču centrs ar 12 telpām, 4 restorāni un kafejnīcas, 3 veikali, bērnu rotaļu istaba un saunas komplekss ar baseinu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa avārija Daugavpils novada Naujienes pagastā bijusi augstākās kategorijas avārija, kādas Latvijā notiek reti, atzīst Latvijas Dzelzceļa (LDz) prezidents Uģis Magonis. Latvijas Dzelzceļš dara visu, lai šādas avārijas neatkārtotos.

Vilcienu kustība posmā Daugavpils – Indra pēc pirmdien notikušā dzelzceļa negadījuma ir atjaunota. Satiksme atjaunota šodien plkst. 9.00, jo pa nakti veikti nepieciešamie remontdarbi un atjaunota sliežu ceļa klātne, informē Latvijas Dzelzceļš.

Līdz kustības atsākšanai virzienā no Baltkrievijas atiešanu gaidīja vairāk kā 80 vilcienu sastāvu, savukārt Latvijā, virzienā uz Baltkrieviju, kavējās vairāk nekā 50 vilcienu sastāvu, kuri nevarēja doties maršrutā avārijas izraisīto seku dēļ.

Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī izgatavoti pirmie vagoni; priekšā sertifikācija un klientu meklēšana, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šodien SIA Rīgas Vagonbūves uzņēmums Baltija prezentē pirmo pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā konstruēto un ražoto kravas vagonu. Baltijas akcionāru starpā ir valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums SIA LDz ritošā sastāva serviss (25%) un divi Krievijas pilsoņi.

Par to, ka Daugavpilī 2013. gadā varētu komplektēt un arī ražot dzelceļa vagonus, prese vēstīja jau 2012. gada sākumā. LDz vadītājs Uģis Magonis togad (21.08.2012.) DB norādīja, ka doma par vagonu ražošanu Daugavpilī nebūs viegli īstenojama, un procesa tālākā virzība atkarīga no pieejamo lējumu kvalitātes.

Vagons gatavs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas apgabalā otrdien, vairākiem preču vilciena vagoniem noskrienot no sliedēm un ietriecoties pasažieru vilcienā, pieci cilvēki gājuši bojā un 45 guvuši traumas, pavēstīja varasiestādes, atzīstot, ka galīgais upuru skaits var būt lielāks.

Negadījums ap plkst.13 noticis Narofominskas rajonā netālu no Bekasovas stacijas.

«No sliedēm noskrēja vairāki preču vilciena vagoni, kas saskrējās ar reisa Maskava-Kišiņeva pasažieru vilciena vagoniem,» pavēstīja Ārkārtas situāciju ministrija.

No sliedēm noskrējuši 13 preču vilciena vagoni. Kā vēsta ziņu aģentūra Itar-Tass, arī trīs pasažieru vilciena vagoni noskrējuši no sliedēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Gada laikā vairums Pasažieru Vilciena vagoni tiks aprīkoti ar bezvadu internetu

Gunta Kursiša, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Pasažieru vilciens gada laikā plāno ar bezvadu interneta ierīcēm aprīkot lielāko daļu – vismaz 180 – vilcienu vagonus, nodrošinot bezmaksas internetu, Db.lv stāstīja Pasažieru vilciens preses pārstāve Jana Priedniece.

Pašlaik a/s Pasažieru vilciens izsludinājusi sarunu procedūru, kuras ietvaros pretendenti līdz 18. oktobrim var pieteikties uzstādīt bezvadu interneta ierīces vagonos. Kopumā šim pasākumam Pasažieru vilciens paredz tērēt mazāk nekā 50 tūkstošus Ls, tomēr, ja visu pretendentu piedāvājumi pārsniegs Pasažieru vilciena prognozēto summu, tad uzņēmums izsludinās konkursu. Jāpiebilst, ka, summai nepārsniedzot 50 tūkst. Ls, uzņēmumam konkurss nav jāizsludina un var iztikt tikai ar sarunu procedūru.

Kopā a/s Pasažieru vilciens ir 238 vagoni, tādējādi, realizējot šo projektu, bezvadu internets būs pieejams lielākajā daļā vilcienu. Kā skaidroja J. Priedniece, bezvadu internets būs pieejams visos maršrutos, jo vagoni nav piesaistīti noteiktiem kursēšanas ceļiem. Plānots, ka jauninājums varētu tikt ieviests gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāgā drīzumā tiks dota jauna iepazīšanās iespēja tiem, kuri jūtas vientuļi - speciāli vagoni Čehijas galvaspilsētas metro tīklā, ziņo britu The Telegraph.

Projekta plānotāji cer, ka tikai vientuļajiem cilvēkiem domātie vagoni nodrošinās retu iespēju tikties un veidot attiecības pasaulē, kurā arvien lielāku lomu spēlē darbs.

«Metro var lasīt un mācīties, tad kādēļ nevarētu atrast arī partneri?» sacījis Filips Drapals, Ropid - Prāgas transporta uzņēmuma - runasvīrs. «Mēs gribam padarīt dzīvi patīkamāku. Cilvēkiem mūsdienās nav laika tikties,» viņš turpinājis.

Vēl gan nav zināms, cik bieži šādi mīlestības vagoni kursēs.

Aneta Rehkova, metro sistēmas pārstāve, teikusi, ka patlaban tiek veiktas aptaujas, lai noskaidrotu, kuras vecuma grupas būtu ieinteresētas izmantot šādus speciālus vagonus un kādi laiki cilvēkiem šķistu piemērotāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Daugavpilī būs jauni tramvaji

Sandra Dieziņa, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums izsludinājis atklāto konkursu par pasažieru tramvaju iegādi ERAF projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» ietvaros.

Par to liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Uzņēmums paredzējis 12 modernu vagonu iegādi, no kuriem 8 ir četru asu vagoni un 4 - sešu asu vagoni. Jaunie tramvaju vagoni, kuri tiks aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanas bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji arī tiks aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, kas nozīmē, ka tiks nodrošinātas novietnes ratiņiem, vietas invalīdiem, tramvaju ieeja tiks aprīkota ar izbīdāmu platformu. Projektu plānots īstenot līdz 2012. gada 31.decembrim. Jāatgādina, ka jau maijā Tramvaju uzņēmums parakstīja līgumu ar Satiksmes ministriju par Eiropas Savienības fonda projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» īstenošanu. Projekts tiek īstenots programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» ietvaros un 83,11 % no projekta attiecināmajam izmaksām tiks līdzfinansētas no ES Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem. Projekta kopējais finansējums ir 8,456 miljoni Ls, no tiem ERAF daļa - 83,11%, bet privātais finansējums 16,89%. Projekta mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar trešo piegājienu daugavpiliešiem beidzot būs izdevies tikt pie ilgi gaidītajiem tramvajiem

Lelde Petrāne, 22.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Daugavpils satiksme saņēmis jaunos tramvajus. Pirmie tramvaju vagoni tika atvesti uz muitas punktu Silene 17. septembrī. Tajā pašā dienā tie bija nogādāti uz uzņēmuma Daugavpils satiksme depo, bet 19. septembrī Ustjkatavskas vagonu rūpnīcas speciālisti uzsāka vagonu pārbaudi.

Tramvaju iegāde notiek Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros. Ir paredzēti 12 jauni vagoni par kopējo summu 6 milj. 496 tūkst. eiro. Taču uzņēmuma Daugavpils satiksme valdes loceklis Ēvalds Mekšs uzskata, ka 12 vagoni neatrisinās sabiedriskā transporta problēmu pilsētā, norāda Daugavpils dome. Ritošā sastāva stāvoklis ir bēdīgs. Lai nodrošinātu pakalpojumu kvalitāti un pieejamību vajag vēl 10 jaunus tramvajus un 13 autobusus.

Ir cerība, ka otrais vagonu sūtījums būs Daugavpilī oktobra sakumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Magonis: dzelzceļa negadījumu, iespējams, izraisīja sliežu ceļa bojājums

Dienas Bizness, 10.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilcienu kustību posmā Daugavpils - Indra pēc 8. janvārī notikušā dzelzceļa negadījuma atjaunos tuvākajā laikā, jo pa nakti veikti nepieciešamie remontdarbi un atjaunota sliežu ceļa klātne, Db.lv informēja uzņēmums Latvijas dzelzceļš.

Jau ziņots, ka 8. janvārī ap plkst. 22.10 apmēram vienu kilometru aiz Kraujas stacijasnegadījuma rezultātā no sliedēm noskrēja 17 kravas vagoni. No pieciem vagoniem noplūda minerālsmērviela un tehniskais šķīdinātājs.

Piecu stundu laikā kopš avārijas Latvijas dzelzceļš (LDz) un Baltkrievijas dzelzceļa darbinieki kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekiem noplūdi lokalizēja, aizberot grāvjus un izveidojot aizsargvaļņus, šādi neļaujot piesārņojumam nonākt upēs un ūdenskrātuvēs.

Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.

Komentāri

Pievienot komentāru