Jaunākais izdevums

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Tādējādi autobusu iepircēja un nomātāja valdes loceklis vienlaikus kļuvis par šo pašu autobusu ražotāja padomes locekli.

P. Salkazanovs aģentūrai LETA pastāstīja, ka šajā gadījumā nesaskata interešu konfliktu, jo JAP autobusus iepērk no a/s Ferrus, kas ir šo autobusu piegādātājs, nevis no ražotāja, kura padomē viņš ir.

«Padomē ir pārstāvētas līdzīpašnieku intereses, un Jelgavas pašvaldības, kas arī ir AMO Plant līdzīpašniece, kapitāldaļu turētājs nolēma uzticēt man šajā uzņēmumā pārstāvēt Jelgavas daļu intereses,» skaidroja P. Salkazanovs.

Jau rakstīts, ka pēdējā laikā JAP iepircis daudzus AMO Plant ražotos autobusus. Līdz gada beigām JAP rīcībā būs 31 Jelgavā, rūpnīcā AMO Plant, saliktais autobuss. Vēl uzņēmuma parkā ir desmit lielie Mercedes autobusi, 12 vidējas ietilpības Mercedes Sprinter un 16 Mercedes Sprinter mikroautobusi.

Septembrī JAP noslēdzis aptuveni miljonu latu vērtu līgumu ar šo autobusu ražotnes a/s AMO Plant līdzīpašnieci a/s Ferrus par vēl sešu jaunu pilsētas autobusu nomu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) paziņojums.

AMO Plant līdzīpašniece a/s Ferrus iepirkumā ir izvēlēta sarunu procedūras rezultātā bez konkursa, nepublicējot dalības uzaicinājumu. Tam par iemeslu JAP atbilstoši normatīviem norādījis, ka no tā paša uzņēmuma būs nepieciešamas papildu piegādes.

Arī augustā JAP desmit jaunu pilsētas autobusu iepirkumā 1 634 694 latu vērto nomas līgumu noslēdza ar a/s Ferrus.

JAP valdes loceklis P. Salkazanovs iepriekš pastāstīja, ka iepirkums paredz desmit jaunu AMO Plant sagatavoto zemās grīdas autobusu Ambassador nomu uz septiņiem gadiem, līgumā paredzot iespēju to lauzt jebkurā laikā.

JAP noma ir izdevīgāka nekā autobusu iegāde, jo pēc tehnikas iegādes un lietošanas uzņēmumam pēcāk esot grūtības ar lietotās tehnikas realizēšanu. «Lietotas tehnikas pārdošana nav mūsu bizness, un JAP parasti vēlāk ir problēmas realizēt nopirktos un lietotos autobusus, tāpēc noma šajā gadījumā ir izdevīgāka,» skaidroja P. Salkazanovs.

Pirmie pieci AMO Plant gatavotie autobusi Ambassador Jelgavas autobusu parka rīcībā nonāca 2010. gada oktobrī. Arī to piegādātājs saskaņā ar iepirkuma datiem ir a/s Ferrus.

A/s Ferrus par projektu vadītāju strādā Rihards Rāviņš, kas, pēc Valsts Ieņēmumu dienesta publiskojamiem datiem, ir Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāja Andra Rāviņa (ZZS) dēls.

SIA Jelgavas Autobusu parks īpašniece ir Jelgavas pilsētas pašvaldība.

Uzņēmums Amo Plant dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (Maskavas pilsētas Īpašuma departamentam pieder 92,55% Amo Plant), a/s Amo Zil (4,42%), Jelgavas dome (2,73%) un a/s Ferrus (0,29%). Kopējais investīciju apjoms pašlaik sasniedz ap 30 miljoniem eiro jeb 21 miljonu latu. Rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki.

Sākotnēji jaunajā uzņēmumā 51% akciju piederēja Maskavas domei, bet 49% - a/s Ferrus. Vēlāk 51% uzņēmuma akciju piederēja Maskavas pašvaldības Īpašuma departamentam, 12% - a/s Ferrus, bet 37% - Jelgavas domei, kas piedalās ar mantisko ieguldījumu - zemesgabalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas tiesa šodien noraidīja vairāku privātpersonu un uzņēmumu prasību atzīt Jelgavas autobusu ražotāja a/s «AMO Plant» maksātnespēju un izbeidza ierosināto maksātnespējas procesa lietu. Tiesas sprieduma pilnais teksts būs pieejams 20. janvārī, bet tiesas lēmums nav pārsūdzams. Prasītāju pārstāvis Nauris Durevskis pauda, ka tiesas lēmumu varēs komentēt pēc iepazīšanās ar pilnu sprieduma tekstu, raksta Zemgales Ziņas.

Lietas izskatīšanu vairākkārt atlika, jo lietā tika saņemti gan jauni prasību pieteikumi par «AMO Plant» maksātnespējas atzīšanu, gan papildu pierādījumi.

«Ziņas» jau vēstīja, ka pirmā «AMO Plant» maksātnespējas procesa pieteicēja bija privātpersona A.Zvejniece, iepriekšējā «AMO Plant» valdes priekšsēdētāja biroja vadītāja. Pēc tam tiesā ar tādu pašu prasību vērsās arī «AMO Plant» mazākuma akcionārs a/s «Ferrus», kā arī SIA «VDL Bus & Coach B.V.», a/s «AMO Bus», kā arī privātpersonas, tajā skaitā arī uzņēmuma darbinieki, Svetlana Tseype, Jānis Dambītis, Nataļja Korola, Bella Murina, Marina Zubrika, Mamedhasans Asadullajevs, Dzintra Krūze, Aleksandrs Bogačkins, Kims Kudrjavcevs, Eduards Ogurcovs, Ruslans Kļimovs un Vsevolods Kleninsky.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā bāzētais autobusu ražotājs Amo Plant šonedēļ ar Gazprom export pārstāvjiem pārrunāja iespēju slēgt daudzpusēju sadarbības līgumu par gāzes degvielas pielietošanu sabiedriskajā transportā.

Pārrunas notika Amo Plant ražotnē Jelgavā, un tajās piedalījās arī Gazprom Germania un ASV konsultācijas firmas Pace Global pārstāvji.

Iepriekš puses jau tikās šā gada aprīļa beigās, un pēc tam tika izveidota darba grupa, kas pētīja nosacījumus un iespējas realizēt šādu projektu visā Latvijas teritorijā.

Pēc tikšanās septembra sākumā par daudzpusējā sadarbības līguma iespējamiem dalībniekiem tika noteikti šādi uzņēmumi: Gazprom Export, Gazprom Germania, a/s Amo Plant, SIA Kavitus, SIA Jelgavas Autobusu parks, SIA Rīgas Satiksme un LLU.

Paredzēts, ka saistībā ar to Jelgavas Autobusu parka un Rīgas Satiksme teritorijās izveidos divas gāzes uzpildes stacijas, kā arī Amo Plant ražos eksperimentālu gāzes autobusu partiju. Ja izmēģinājuma projekts noslēgsies sekmīgi, sadarbības līgums paredz pāreju uz plašāka mēroga gāzes autobusu izplatīšanu visā Latvijas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu ražotāja a/s Amo Plant pagājušajā gadā strādāja ar 1 201 433 latu zaudējumiem, un tie ir vairākkārt lielāki nekā 2010. gadā, liecina Firmas.lv informācija.

Amo Plant zaudējumi 2010. gadā bija 76 022 lati. Uzņēmums pērn ir strādājis ar 2 879 393 latu apgrozījumu, un tas ir par 8,3% mazāks nekā 2010. gadā, kad Amo Plant apgrozījums bija 3 138 756 lati.

Amo Plant vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmumam radās jauns stratēģiskais partneris - Vācijas autokoncerns MAN Group, ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz Lion's City A21 sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012. gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu Krievijas uzņēmumam Mosgortrans, kas ir municipālais pasažieru pārvadātājs Maskavā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada sākumā rūpnīca Amo Plant plāno papildus uzsākt sērijveida VDL Citea 12 metru zemās grīdas pilsētas autobusu ražošanu.

Uzņēmums norāda, ka VDL Citea autobusiem ir ērts pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija. VDL Citea autobusi auto izstādē Hannoverē ieguvuši titulu Gada Autobuss 2011. Autobusi tiek izlaisti arī hibrīdversijā.

Kā Db.lv pastāstīja Amo Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs, pašlaik nav plānots ražot autobusu hibrīdversiju. Tomēr, ja būs pieprasījums, uzņēmums apsvēršot arī hibrīda versijas izgatavošanu. I. Graurs arī norādīja, ka pašlaik Latvijā neesot vēl nepieciešamās infrastruktūras.

Amo Plant ārējo sakaru direktors stāstīja, ka patlaban neesot vēl veikti aprēķini cik daudz vajadzēs papildus investēt Citea autobusu ražošanā, tomēr norādīja, ka tas būs «mazliet».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kreditors nosolījis AMO Plant vērtīgāko daļu ar mērķi nākotnē to pārdot un atgūt ieguldītos līdzekļus

LETA, 30.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē iegādājoties maksātnespējīgās Jelgavas autobusu ražotājas AS AMO Plant īpašuma vērtīgāko daļu, valstij piederošās finanšu institūcijas Altum mērķis ir to nākotnē pārdot, lai atgūtu darījumā savulaik ieguldītos līdzekļus, aģentūru LETA informēja AS Attīstības finanšu institūcija Altum sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Eglīte.

Finanšu institūcija Altum kā nodrošinātais kreditors piedalījusies maksātnespējas administratora Alekseja Panasina 15.oktobrī rīkotajā uzņēmuma Amo Plant īpašumu izsolē un par 2,4 miljoniem eiro nosolījusi Altum ieķīlātos īpašumus Jelgavā, Aviācijas ielā 42 un Aviācijas ielā 42A, - administrācijas ēku un ražošanas cehu, apstiprināja Eglīte.

Altum šos īpašumus apsaimniekos un uzturēs labā kārtībā ar mērķi pārdot, lai atgūtu darījumā savulaik ieguldītos līdzekļus, skaidroja Eglīte.

Altum pieteiktais kreditoru prasījums maksātnespējas administratoram ir 3,6 miljoni eiro.

Maksātnespējas administratora Alekseja Panasina birojā aģentūrai nesniedza informāciju par 15.oktobrī notikušo izsoļu rezultātiem, norādot, ka ar administratoru viņa aizņemtības dēļ neesot iespējams sazināties un viņš arī nesniegšot nekādu informāciju līdz izsoles rezultātu apstiprināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotie autobusi Amo Plant jaunu autobusu tirgū Latvijā ieņem līderpozīcijas, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Amo Plant tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā ražotajiem autobusiem seko Mercedes-Benz spēkrati ar 20,4% tirgus daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies Volkswagen ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.

Kopumā šā gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 64% - pērn šajā laika posmā tika pārdoti 136 autobusi, bet šogad - 49.

Šā gada jūlijā jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 39% - no 23 pārdotām vienībām 2011.gada jūlijā līdz 14 šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Gazprom izskata iespēju Latvijā ražotos autobusus darbināt ar dabasgāzi

Nozare.lv, 24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas gāzes koncerna Gazprom pārstāvji, apmeklējot rūpnīcu Amo Plant Jelgavā, iepazinās ar ražošanas kompleksu un pārrunāja iespēju pielietot akciju sabiedrības ražotajos autobusos kā degvielu saspiestu dabasgāzi, informēja Dzintra Krūze, AS Amo Plant korporatīvā stila un sabiedrisko attiecību vecākā speciāliste.

Diskusijas laikā, kurā piedalījās Jelgavas pašvaldības vadītājs Andris Rāviņš, Gazprom, AS Latvijas Gāze, pašvaldības transporta uzņēmuma SIA Rīgas satiksme, MAN koncerna pārstāvji Krievijā un NVS valstīs un citi, tika spriest arī par to, kā radīt labvēlīgu vidi dabasgāzes degvielas tirgus attīstībai Baltijas valstīs.

Tikšanās dalībnieki apstiprināja savu gatavību dabasgāzes degvielas ieviešanas izmēģinājuma projekta realizācijā Jelgavas pašvaldības teritorijā. AAS Gazprom pārstāvji tikšanās dalībniekiem apstiprināja, ka gadījumā, ja Latvijā dabasgāzes garantētais pieprasījums atmaksāsies, koncerns ir gatavs investēt savus līdzekļus vietējās dabasgāzes degvielas uzpildes infrastruktūras izveidē. Turklāt dabasgāzes cenas tiks noteiktas, ievērojot ekspluatējošo uzņēmumu papildu izmaksu kompensāciju, autoparkam pārejot uz dabasgāzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pašvaldībām tieši vai pastarpināti pieder daļas vairāk nekā 300 uzņēmumos

Db.lv, 10.05.2021

Vēl viens pašvaldību kapitālsabiedrību uzņēmums, kam šogad uzsākta likvidācija, ir SIA “Aqua Riga”. Uzņēmuma vienīgais kapitāldaļu turētājs ir SIA “Rīgas Ūdens”, kas, savukārt, 100% apmērā pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai.

Foto: no DB arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd reģistrēti 302 uzņēmumi, kuros vismaz 50% kapitāldaļu pieder kādai no pašvaldībām vai to iestādēm, liecina Lursoft pētījuma dati. Pēdējo piecu gadu laikā šādu uzņēmumu skaits samazinājies par 42, liecina Lursoft dati.

Kopējais skaits ar uzņēmumiem, kuros reģistrēta pašvaldību līdzdalība, ir nedaudz lielāks. Pēc Lursoft datiem, šobrīd Latvijā reģistrēti kopskaitā 359 uzņēmumi, kuros līdzdalību pamatkapitālā reģistrējušas pašvaldības vai tām piederoši uzņēmumi.

Savulaik bieži no uzņēmumiem un uzņēmumus pārstāvošām organizācijām izskanējuši pārmetumi par konkurences kropļošanu un brīvas konkurences principu nodrošināšanu apstākļos, kad pašvaldības, radot labvēlīgākus nosacījumus tām piederošajām kapitālsabiedrībām, no tirgus izstūmušas privātos uzņēmumus.

Kā savās vadlīnijās norāda Konkurences padome, visām kapitālsabiedrībām jādarbojas vienlīdzīgas konkurences apstākļos, kas nozīmē, ka kapitālsabiedrības piederība publiskai personai vai publiskas personas iesaiste nedrīkst sniegt nepamatotas konkurences priekšrocības konkrētam uzņēmumam. Turklāt, ja konkrētajā administratīvajā teritorijā pašvaldībai nav konkurentu, nepieciešams arī izvērtēt, vai citās tuvākajās administratīvajās teritorijās nav potenciālo konkurentu, kas varētu nodrošināt konkrētā pakalpojuma vai preces pieejamību. To regulē arī Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.pants, nosakot, ka pašvaldībai, dibinot kapitālsabiedrību komercdarbības veikšanai, jāizvērtē, vai konkrētajā jomā un teritorijā patiesi ir konstatējama tirgus nepilnība. Gadījumā, ja pašvaldības dibināta kapitālsabiedrība jau darbojas, būtu regulāri un rūpīgi jāizvērtē, vai situācija tirgū nav mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amo Plant kārtējo gadu noslēdz ar zaudējumiem

Gunta Kursiša, 06.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu ražotāja a/s Amo Plant pērn apgrozīja 3,24 miljonus eiro, kas ir krietni mazāk nekā 2012. gadā. Zaudējumu apjoms gan pagājušajā gadā saglabājās iepriekšējā gada līmenī – 2,95 miljonu eiro apjomā, liecina Lursoft dati.

Salīdzinājumam 2012. gadā kompānijas apgrozījums veidoja 5,76 miljonus eiro.

Savukārt zaudējumi 2013. gadā Amo Plant izveidojušies piespiedu dīkstāves dēļ, kas saistīta ar pamatakcionāru lēmumu par tai piederošo akciju paketes nodošanu, skaidrots kompānijas vadības ziņojumā.

Kopumā pērn būtiskas izmaiņas uzņēmuma darbībā nav notikušas. Uzņēmuma resursi tika novirzīti pasūtījumu izpildīšanai, sagatavošanai pamatakcionāru nomaiņai un jaunu tirgu apgūšanai. Amo Plant 2013. gadā ieguva sertifikātus transportlīdzekļa tipa apstiprināšanai Eiropas Savienībā un Krievijā, kas ļaus reģistrēt saliktos Amo Plant autobusus norādītajās teritorijā, teikts Amo Plant vadības ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Izbeigts Amo Plant tiesiskās aizsardzības process

Žanete Hāka, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu ražotājam AS Amo Plant vakar izbeigts tiesiskās aizsardzības process, kas tika uzsākts šā gada 30. jūnijā, norāda Lursoft maksātnespējas datu bāzē esošā informācija.

Uzņēmuma tiesiskās aizsardzības process tika ierosināts, jo aktīvu struktūras un realizētās komercdarbības, kā arī likvīdo apgrozāmo līdzekļu trūkumu rezultātā izveidojās situācija, kurā Amo Plant nonāca īslaicīgās finansiālās grūtībās, ko apstiprināja arī Valsts ieņēmumu dienesta lēmums, ar kuru tika nolemts no uzņēmuma piedzīt nokavētos nodokļu maksājumus 300,654 tūkstošu eiro apmērā.

Amo Plant iesniegtajā pārskatā par 2013.gadu uzrādīts, ka uzņēmuma neto apgrozījums, kas sasniedza 3,24 miljonus eiro, salīdzinot ar 2012. gada apgrozījumu, pērn kritās par 43,79%, savukārt, aplūkojot uzņēmuma peļņas radītājus vērojams, ka tas turpināja darboties ar zaudējumiem. Aizvadītajā gadā tie mērojami ar 2,94 miljoniem eiro. Amo Plant pērn nodrošināja 56 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbojoties Drošas braukšanas skolai (DBS) un autobusu salicējkompānijai AMO Plant, izveidota jauna auto un moto skola Jelgavā, informē reģionālais portāls zz.lv.

AMO Plant telpās un izmēģinājumu poligonā DBS speciālisti apmācīs A, B, C, D, E kategoriju transportlīdzekļu vadītājus, vadīs profesionālu autovadītāju kvalifikācijas paaugstināšanas kursus atbilstoši 95. koda prasībām, kā arī organizēs drošas un ekonomiskas braukšanas apmācības.

DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks skaidrojis: «Līdz šim praktiskās apmācības ar autobusiem un smago transportu Latvijā nebija iespējamas, jo trūka atbilstoša poligona. Tagad šāds poligons ir Jelgavā.»

Abu uzņēmumu sadarbības gaitā notiks arī AMO Plant vietējo un citvalstu klientu apmācība, kas autobusu vadītājiem ļaus apgūt ekonomiskas braukšanas prasmes, kā arī praktiskas zināšanas par transportlīdzekļu pareizu ekspluatāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jelgavas pilsētas dome palielina braukšanas maksu autobusos, šķirojot pilsētniekus un viesus

LETA, 26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pilsētas domes deputātu vairākums šodien nolēma palielināt braukšanas maksu pilsētas autobusos, jelgavniekiem to palielinot no 70 centiem līdz 85 centiem, bet tiem, kam nav Jelgavas pilsētas iedzīvotāja kartes, maksa augs no 70 centiem līdz vienam eiro, aģentūra LETA uzzināja domes sēdē.

Saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto kārtību, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu, un atsaucoties uz 2009.gada 26.augustā starp Jelgavas pilsētas domi un pašvaldības kapitālsabiedrību SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto Koncesijas līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos, dome šodien nolēma noteikt jaunu sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu (braukšanas maksu) Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Jelgavas autobusu parks ar teju miljona investīcijām kļūs par jaunāko autoparku Latvijā

Gunta Kursiša, 21.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu parks tiks papildināta ar sešiem jauniem zemās grīdas autobusiem, kas kursēs pilsētas maršrutos. Autobusus paredzēts piegādāt septembrī, un Jelgavas vadība lepojas, ka tādējādi uzņēmuma autoparks kļūs par jaunāko Latvijā.

Par to liecina SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) noslēgtais 980 tūkst. Ls vērtais iepirkumu konkurss par piecu līdz desmit jaunu pilsētas autobusu nomu, garantijas apkalpošanu un remontu.

«Mums tagad būs jaunākais autoparks Latvijā ar vidējo autobusa vecumu divi gadi,» portālam zz.lv stāsta JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Viņš skaidro, ka līdz šā mērķa īstenošanai bijuši nepieciešami desmit gadi.

Paredzēts, ka Ambassador autobusus piegādās a/s Ferrus, kas nodarbojas ar daudzfunkcionālas lauksaimniecības, komunālās traktortehnikas un citas tehnikas un tās aprīkojuma tirdzniecību. A/s Ferrus piedāvājums tika izvēlēts, jo atbilda galvenajam konkursa uzvarētāja kritērijam – zemākajai cenai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No Jelgavas uz Rīgu, Bausku un Dobeli brauks jauni vietējā ražojuma autobusi

Lelde Petrāne, 12.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Jelgavas autobusu parks (JAP) saņems trīs Jelgavā ražotus Ambassador tipa zemās grīdas autobusus, kas īpaši pielāgoti pasažieriem ar kustību traucējumiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ziņo portāls zz.lv.

Līdz mēneša beigām parku papildinās vēl divi, bet augustā - pieci sabiedriskā transporta līdzekļi. Kopumā Jelgavas autobusu parka rīcībā būs jau 25 Ambassador tipa autobusi, bet tuvākajā nākotnē arī pārējos uzņēmuma lielos autobusus varētu aizstāt ar Jelgavā ražotajiem.

Pieci pirmie no desmit jaunajiem autobusiem turpmāk apkalpos tālsatiksmes reisus, ļaujot pasažieriem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiem ērti nokļūt ārpus pilsētas. Jau nākamnedēļ jaunie autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanu un pielāgoti personu ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai, sāks apkalpot Rīgas virzienu un drīzumā nodrošinās braucienus uz Bausku, Dobeli un citos virzienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts svētku brīvdienās gaidāmas izmaiņas aptuveni 400 reģionālo autobusu maršrutu

Žanete Hāka, 12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika periodā no 2019. gada 17. līdz 19. novembrim gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 400 reģionālo autobusu maršrutu visā Latvijā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka svētkos pasažieru braukšanas paradumi mainās, daļā maršrutu tiks atklāti jauni reisi, bet citos to skaits tiks samazināts. Autotransporta direkcija aicina iedzīvotāju pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo autobusu kustības sarakstu.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina 23 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Jelgavas autobusu parks», «Dobeles autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pilsētas pašvaldībai piederošo kapitāla daļu turētāja pārstāvis Andris Rāviņš pieņēmis lēmumu par SIA Jelgavas autobusu parks valdes locekļa Pētera Salkazanova atstādināšanu no amata uz laiku, vēsta zz.lv.

Šādu informāciju Zemgales Ziņām apliecināja Jelgavas pilsētas domes administrācijas Sabiedrisko attiecību pārvaldes Komunikācijas un mediju attiecību galvenā speciāliste Egita Veinberga.

Lēmums pieņemts, pamatojoties uz Zemgales tiesas apgabala prokuratūras vēstuli par drošības līdzekļa – noteiktas nodarbošanās aizlieguma piemērošanu līdz galīgajam nolēmumam kriminālprocesā, kas ierosināts par iespējamām neatbilstībām iepirkumu dokumentācijā.

Par SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes locekli uz laiku iecelts Gints Burks, kurš līdz šim bija uzņēmuma tehniskais direktors.

P.Salkazanovs Ziņām pastāstīja, ka tiesībsargu pārmetumi ir par iespējamiem pieļautiem pārkāpumiem, JAP no Jelgavas autobusu ražošanas uzņēmuma AMO Plant iegādājoties 45 autobusus Ambassador, kas JAP piegādāti laikā no 2010. līdz pat 2014.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika posmā no 17. līdz 21. novembrim gaidāmas izmaiņas kopumā vairāk nekā 500 reģionālo autobusu maršrutu, informē Autotransporta direkcija.

Daļā maršrutu tiks atklāti papildu reisi vai, tieši otrādi, samazināts to skaits. Ņemot vērā vērienīgās izmaiņas reģionālajā maršrutu tīklā, aicinām iedzīvotājus pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt autobusa kustības sarakstu Autotransporta direkcijas mājaslapā vai jautājumu gadījumā sazināties ar pasažieru pārvadātāju.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no kopumā 1100 reģionālo autobusu maršrutu, kuros pasažieru pārvadājumus nodrošina 24 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», SIA «Ogres autobuss», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Dobeles autobusu parks», «Jelgavas autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lieldienu brīvdienās gaidāmas izmaiņas reģionālajā maršrutu tīklā

Žanete Hāka, 23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lieldienu brīvdienās, laika posmā no 25.marta līdz 29.martam, gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 600 reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu, kuros sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina 28 pasažieru pārvadātāji, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā vērienīgās izmaiņas maršrutu tīklā, aicinām iedzīvotājus sekot līdzi aktuālajai informācijai vai jautājumu gadījumā sazināties ar attiecīgo pārvadātāju.

Svētku dienās izmaiņas plānotas AS Nordeka, CATA, Rīgas Taksometru parks, Liepājas autobusu parks, Talsu autotransports, Rēzeknes autobusu parks, SIA Norma-A, VTU Valmiera, Gulbenes autobuss, Madonas Ceļu būves SIA, Sabiedriskais autobuss, Ceļavējš ATP, Ekspress-Ādaži, Galss Buss, Tukuma Auto, Ventspils reiss, Daugavpils autobusu parks, Jelgavas autobusu parks, Dobeles autobusu parks, Jēkabpils autobusu parks, Aizkraukles autobusu parks, Pato-1, Aips, Migar, Aiva auto, Aknīstes pakalpojumi, Robežnieki, Rubenītis apkalpotajos reģionālajos vietējās nozīmes un starppilsētu maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

«AMO Plant» un vagonbūves rūpnīcas problēmas sola atrisināt vēl šogad

Dienas Bizness, 02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan autobusu ražošanas uzņēmuma «AMO Plant», gan vagonbūves rūpnīcas «Baltic Railway Holding» finanšu grūtības plānots atrisināt šā gada laikā, vēsta portāls zz.lv.

Uz šādas optimistiskas nots ceturtdien noslēdzās Jelgavas domes priekšsēdētāja Andra Rāviņa un Krievijas vēstnieka Latvijā Aleksandra Vešņakova tikšanās vēstnieka oficiālās vizītes laikā Jelgavā, kad viņš apmeklēja arī abus uzņēmumus.

«Neskatoties uz grūtībām, kas mums radās ES noteikto sankciju dēļ Krievijai, esam atraduši risinājumus, un jau tuvākajā laikā tiks parakstīti dokumenti, kas situāciju stabilizēs,» preses brīfingā uzsvēra «Baltic Railway Holding» vadītājs Andrejs Sačiks. Viņš uzsvēra, ka ir panākta vienošanās ar bankām par papildu finansējuma piešķiršanu rūpnīcas būvniecībai, kā arī šodien ar kreditoriem panākta vienošanās par saistību nokārtošanu un attiecīgi dokumenti tiks parakstīti jau tuvākajā laikā. Viņš prognozēja, ka jūnijā vai jūlijā jau atsāksies «aktīva būvniecības fāze» un rūpnīca darbu varētu atklāt jau šā gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienās gaidāmas izmaiņas ap 500 reģionālo maršrutu

Žanete Hāka, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienās, no 24. līdz 26.decembrim, kā arī 31.decembrī un 1.janvārī, gaidāmas izmaiņas aptuveni 500 reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu. Atsevišķos maršrutos tiks norīkoti papildu reisi vai, tieši otrādi, samazināts autobusu kursēšanas biežums, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā vērienīgās izmaiņas maršrutu tīklā, aicinām iedzīvotājus sekot līdzi aktuālajai informācijai interneta vietnē www.1188.lv vai jautājumu gadījumā sazināties ar pasažieru pārvadātāju.

Svētku laikā izmaiņas gaidāmas reģionālajos maršrutos, kurus apkalpo 26 pasažieru pārvadātāji: AS Nordeka, SIA Norma-A, AS CATA, SIA VTU Valmiera, AS Liepājas autobusu parks, SIA Sabiedriskais autobuss, AS Talsu autotransports, SIA Tukuma auto, PSIA Ventspils reiss, AS Rīgas Taksometru parks, SIA Ogres autobuss, Ekspress Ādaži, Galss Buss, Aips, Dobeles autobusu parks, Jelgavas autobusu parks, Migar, Pato-1, Aiva auto, Daugavpils autobusu parks, AS Rēzeknes autobusu parks, SIA Robežnieki, Jēkabpils autobusu parks, Gulbenes autobuss, Madonas ceļubūves SIA un Ceļavējš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Līgo svētkos gaidāmas būtiskas izmaiņas reģionālajā maršrutu tīklā

Žanete Hāka, 17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Līgo svētkiem laika posmā no 22. līdz 26.jūnijam gaidāmas izmaiņas ap 600 reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu, kuros sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina 24 pasažieru pārvadātāji, informē Autotransporta direkcija.

Svētkos izmaiņas plānotas AS Nordeka, CATA, Rīgas Taksometru parks, Liepājas autobusu parks, Talsu autotransports, Rēzeknes autobusu parks, SIA Norma-A, VTU Valmiera, Gulbenes autobuss, Sabiedriskais autobuss, Ceļavējš ATP, Ekspress-Ādaži, Galss Buss, Tukuma Auto, Ventspils reiss, Daugavpils autobusu parks, Balvu autotransports, Jelgavas autobusu parks, Dobeles autobusu parks, Jēkabpils autobusu parks, Pato-1, Migar, Aips un Aiva auto apkalpotajos reģionālajos vietējās nozīmes un starppilsētu maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pašvaldības autobusu parka šoferiem regulāri ar savu naudu jāatbalsta uzņēmums - proti, pirms darba gaitu uzsāšanas pašvaldības uzņēmumam jāsamaksā 250 lati.

Kā vēsta raidījums Nekā Personīga, Darba inspekcijā atzīst, ka nekas tāds līdz šim vēl nav bijis pieredzēts. Nelikumīgi ieviestā prakse Jelgavas autobus parkā visai ilgi turējusies uz bailēm pazaudēt darba devēja labvēlību.

To, kādi ir noteikumi, lai kļūtu par šoferi kādā no autobusu parka apkalpotajiem maršrutiem, nupat uz savas ādas izbaudījuši vairāki pretendenti, to skaitā jelgavnieks Guntars, kurš, pēc profesijas esot sporta menedžeris, nav varējis atrast darbu savā specialitātē un, lai uzturētu ģimeni ar 3 bērniem, nolēma pieteikties uz autobusa šofera vietu. Otrs - dobelnieks Jānis, kurš jau devies pensijā, pieteicies darbā, lai ziemas mēnešos piepelnītu pie nelielās pensijas. Abi pretendenti izgājuši instruktāžu, parakstījuši darba līgumu, taču apmēram pēc divām nedēļām, kad bija jāsāk strādāt, atklājās, ka, lai darbu dabūtu, pašvaldības autobusu parks vispirms pieprasa iemaksāt uzņēmuma kasē 250 latus, vēsta raidījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunās mēnešbiļetes lietošanai visiem Jelgavas skolēniem jākļūst par SEB bankas klientiem

LETA, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1.septembra Jelgavā tiks ieviesta jauna parauga skolēna apliecība, kas vienlaikus būs maksājumu karte un pildīs autobusa mēnešbiļetes funkcijas. Lai to izmantotu, skolēniem jākļūst par AS SEB banka klientiem, aģentūrai LETA apliecināja SIA Jelgavas Autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.

Saskaņā ar ieceri, kuru Jelgavas pilsētas dome atbalstījusi 26.aprīļa sēdē, lai jaunā parauga apliecība funkcionētu arī kā maksājumu karte un mēnešbiļete, būs jānoslēdz līgums ar banku, un šī karte būs saistīta ar konkrētu kontu.

JAP veiktajā cenu aptaujā SEB banka bijis vienīgais pretendents, kas bija gatavs ieviest šo sistēmu, norādīja Salkazanovs un pauda cerību, ka jau drīz arī citas bankas ieviesīs šo tehnoloģiju.

Tā ir tā sauktā bezkontakta maksājumu tehnoloģija, kad norēķini ar karti notiek, pieskaroties autobusos uzstādītam sensoram, pat neievadot PIN kodu. Mēs būsim pirmie Baltijas valstīs, kas tādu ieviesīs, un, kā kļuva skaidrs mūsu aptaujā, daudzi vēl nebija gatavi šādu sistēmu ieviest un apkalpot, skaidroja Salkazanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru