Ieskaitot naudas summu, ko valsts ir parādā Latvijas pasažieru pārvadātājiem vēl par pagājušo gadu, šogad kopumā nozarē prognozējams deficīts aptuveni astoņu miljonu latu apmērā, turklāt atsevišķos uzņēmumos jau veidojas maksātnespējas pazīmes.
Tā par pasažieru pārvadātāju situāciju saka Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs, piebilstot, ka valsts savu maksātnespēju mēģina pārcelt uz uzņēmumu pleciem.
Salkazanovs skaidro, ka valsts no pārvadātājiem prasa kvalitatīvus pakalpojumus, kas ir Eiropas līmenī, tikmēr jāņem vērā, ka ieņēmumi par šiem pakalpojumiem Latvijā ir trīs reizes zemāki nekā Eiropā, bet izmaksu pozīcijas ir vienādas ar Eiropu. «Patiesībā atšķirība ir tikai vienā pozīcijā – tās ir darba algas,» LNT raidījumā 900 sekundes sacīja Salkazanovs.
Viņš uzsver, ka pirmkārt jau problēma arī ir tajā, ka būtiski atšķiras valsts finansējums pārvadātājiem pa reģioniem, kur vissliktākā situācija esot Vidzemē, kur diviem uzņēmumiem jau manāmas maksātnespējas pazīmes.
Salkazanovs norāda, ka risinājums ir vienkāršs - jāsamazina reisu skaits. Viņaprāt, tarifu celšana šajā situācijā nepalīdzēs, jo, ja paceļ tarifu, samazinās pasažierus skaits un ieņēmumi nepalielinās.