Paaugstinot jau esošās vagonu dīkstāves maksas, Latvijas Dzelzceļš vēl vairāk saasinot konkurētspējas atšķirības starp Baltijas valstīm, lēš uzņēmēji. «Ja tarifus paceļ lietuvieši un igauņi — tad sekot varam arī mēs. Bet šīs divas stundas mums ir ļoti sāpīgas, jo Igaunijā un Lietuvā viņi 24 stundās visu paspēj izdarīt, bet mums divās stundās tas ir nereāli. Kuģi taču var aizkavēties dēļ vētras u.c. apstākļiem, var būt visādi neparedzēti apstākļi,» norāda Man— Tess naftas produktu pārkraušanas termināļa īpašnieks Jūlijs Krūmiņš. Nozares pārstāvji norāda, ka galvenais ir, lai LDz dīkstāves maksājumus noregulē atbilstoši tirgus situācijai un lai Latvijas termināļi netiek nostādīti nevienlīdzīgā situācijā ar konkurentiem. Šobrīd nav zināms, par cik tieši varētu kāpt dīkstāves maksas, tomēr jau līdz šim uzņēmēji šķīrās no prāvām naudas summām. Tā, piemēram, Man — Tess naftas produktu pārkraušanas terminālis 2005. gadā dīkstāves maksās LDz samaksājis vairāk nekā 400 tūkstošus latu. «Tie ir nenormāli rēķini, ko mums jāmaksā par dīkstāvi. Un tur mēs neko nevaram padarīt — mēs tikai saņemam rēķinu, un atliek vien samaksāt,» norāda LSF Holdings valdes priekšsēdētājs Edgars Jansons, uzsverot, ka dīkstāves maksās zaudēto naudu uzņēmums varētu ieguldīt attīstībā.