Transports un loģistika

Sanktpēterburgā risina upju kuģotāju strīdu

Aivars Mackevics [email protected], 30.08.2005

Jaunākais izdevums

Jūlija beigās Sanktpēterburgas pasažieru kuģu īpašnieki ar skaļu laivu demonstrāciju Ņevā protestēja pret jaunajām piestātņu nodevām, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu tikušas dubultotas. Pēc sarunām ar pilsētas iestādēm ekskursiju kuģu konflikts ir pierimis. Turpmāk piestātņu nodevu aprēķinās tikai par sezonu nevis par visu gadu. Tagad pasažieru kuģu īpašniekiem, kas pagājušajā gadā pārvadāja 1,3 miljonus pasažieru, nodeva būs jāmaksā tikai par reāli kuģojamiem mēnešiem. Tādējādi šī vienošanās ir ne tikai godīgāka, bet arī elastīgāka, jo tā ņem vērā tūrisma nozares atkarību no laika apstākļiem un to var katru gadu attiecīgi pielāgot. Faktiski laivu sezona katru gadu ilgst 5 līdz 6 mēnešus. Šogad sezonas beigas ir plānotas jau 1. oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Veidos jaunu patērētāju un pārdevēju strīdu risināšanas institūciju

Žanete Hāka, 24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu pastāvošo patērētāju individuālo strīdu risināšanas sistēmu, Ministru kabineta sēdē otrdien tika atbalstīti Ekonomikas ministrijas sagatavotie likumprojekti, kas paredz jauna patērētāju strīdu risināšanas mehānisma izveidi un nosaka minimālās prasības privāto patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izveidei, informē EM.

Jaunā mehānisma izveide, radot alternatīvu strīdu izskatīšanai tiesā, samazinās izmaksas un paātrināts strīdu izskatīšanu, kā arī veicinās patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izmantošanu (mediāciju, samierināšanu, arbitrāžu, vienošanos).

Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredz līdz 2016. gada 1. janvārim pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra izveidot jaunu neatkarīgu lēmējinstitūciju - Patērētāju strīdu risināšanas komisiju, kas izskatītu patērētāja un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēja strīdus.

Jaunā strīdu izskatīšanas kārtība ļaus patērētāju strīdus risināt ātrāk, orientējoši 90 dienās (šobrīd strīdi tiek risināti administratīvā procesa ietvaros, kas var ilgt līdz pat 3 gadiem), kā arī strīdu skatīšanā iesaistīt nozares ekspertus - patērētāju un komersantu nevalstisko organizāciju pārstāvjus, padarot strīdu izskatīšanas procesu ātrāku un mazāk formālu, kas būs vērsts uz pušu vienošanās panākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Krievijas uzņēmējs, kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā: Rīgā dzīve ir mierīga, ērta un neviens netraucē būt laimīgam

Natālija Poriete, 13.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis gads, kopš dzīvoju Rīgā. Kad es rakstīju savu pirmo ierakstu LiveJournal, daudzi teica, ka man ir rozā brilles. Šķiet, ka tās man aizvien ir, sociālajā tīklā Facebook raksta pīpju izgatavošanas uzņēmuma Bondarev Pipes īpašnieks Aleksandrs Bondarevs. Pirms gada viņš repatriācijas programmas ietvaros saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju Rīgā un pārcēlās no Sanktpēterburgas uz Rīgu. Aleksandrs mācās latviešu valodu, nodarbojas ar savu biznesu un viņam ļoti patīk Latvija.

«Tātad, visu pēc kārtas. Sāksim ar pārcelšanās iemeslu. Es nebraucu dēļ lēta garšīga siera un arī ne dēļ daudz augstākas algas, arī ne dēļ skaista mauriņa pie mājas. Es braucu to garīgo vērtību dēļ, bez kurām es nespētu būt laimīgs – dēļ tiesībām un brīvības, dēļ vienlīdzības likuma priekšā, dēļ pārliecības, ka valdība ir manā pusē un visas valsts institūcijas strādā, lai mani aizsargātu.»

Un es to saņēmu. Man vēl nav pilsoņa tiesības, tāpēc nevaru novērtēt tās, taču es redzu īstu politisku cīņu, redzu reālus un virtuālus draugus, kuri iestājas partijās un aģitē par tām, redzu pārliecību cilvēku vidū par to, ka no viņiem kaut kas ir atkarīgs, redzu cerību par iespēju aizstāvēt savas intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ārpustiesas strīdu risināšanas mehānisms palīdzēs risināt strīdu starp patērētāju un pakalpojuma sniedzēju

Žanete Hāka, 18.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ieviestu alternatīvu patērētāju un pakalpojuma sniedzēju strīdu izskatīšanai, Saeima ceturtdien, galīgajā lasījumā pieņēma jaunu likuma projektu - Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu.

Jaunais likums paredz ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu.

Likumā noteiktas vienotas prasības ārpustiesas strīdu risinātājiem, lai nodrošinātu patērētājiem iespēju īstenot un aizsargāt savas likumīgās tiesības, izmantojot neatkarīgu, objektīvu, pārredzamu, efektīvu, ātru un taisnīgu ārpustiesas strīdu risināšanu.

Ārpustiesas strīdu risinātājs būs fiziska vai ilgstošai darbībai izveidota juridiska persona, kā arī institūcija, kas piedāvā ārpustiesas strīdu risināšanu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzturēs ārpustiesas strīdu risinātāju sarakstu.

Patērētāji līdz šim strīdus tiesā risinājuši reti, jo tas bija ilgs un dārgs process, tādēļ ir būtiski nodrošināt efektīvu ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu, iepriekš norādīja PTAC pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju faunas saglabāšanā patlaban visnozīmīgākā upe ir Gauja, bet tai seko Daugava, noskaidrots Valsts zinātniskā institūta "Bior" Latvijas upju pētījumā "Latvijas upju ierindošana prioritārā secībā pēc to esošās un potenciālās nozīmes zivju faunas saglabāšanā".

Kā informēja "Bior" pārstāve Ilze Dimante, institūta vadošie pētnieki sadarbībā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centru šogad pētīja Latvijas upes 19 000 kilometru garumā.

Kā uzsvēra vadošais "Bior" pētnieks Didzis Ustups, pētījuma mērķis bija noteikt, kuras no upēm un tajās esošie šķēršļi zivju migrācijai ir visnozīmīgākās un kāds būtu ieguvums, ja šie šķēršļi tiktu likvidēti.

Pētījumā izmantota gan zinātnieku rīcībā esošā informācija par upēm un tajās esošajiem zivju migrācijas šķēršļiem, gan aplikācija "Dabasdati.lv", kurā iedzīvotāji ziņoja par upēs konstatētajiem šķēršļiem.

Kā liecina apkopotie dati, ja upēs tiktu veikti visi iespējamie to kvalitātes uzlabošanas pasākumi, proti, pilnībā nodrošināta zivju migrācija un novērsta meliorācijas, lauksaimniecības, hidroelektrostaciju (HES) ekspluatācijas un cita veida nelabvēlīgā ietekme, visnozīmīgākā upe joprojām būtu Gauja, bet tai cieši pietuvotos Daugava. Balstoties uz sagaidāmajām nozīmīguma izmaiņām, pētījumā upes iedalītas vairākās grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai tiesā var atrast taisnību?

Agris Repšs, Zvērināts advokāts, ZAB "Sorainen" partneris un Tiesvedības prakses vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā, 12.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz problēmām, kas saistītas ar tiesu noslodzi un to, ka strīdu izšķiršana tiesā civillietās aizņem vairākus gadus, Latvijā civilos strīdos iesaistītās puses, tajā skaitā komersanti, priekšroku strīdu risināšanā dod tiesām. Problēmas šķīrējtiesu jomā ir nopietni diskreditējušas šo visnotaļ efektīvo alternatīvo strīdu risināšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklājot pirmo sabiedriskā transporta maršrutu Spīķeri - Zaķusala – Spīķeri, Rīgā tiek atjaunota pilsētas kuģīšu satiksme. Šodien augstas satiksmes intensitātes apstākļos upju sabiedriskais transports būs viens no ātrākajiem un lētākajiem pasažieru pārvadāšanas veidiem. Attīstoties upju satiksmei, Spīķeru krastmala plānota kā pilsētai nozīmīgs ūdens transporta mezgls.

Unikālais simt gadus vecais koka pasažieru kuģītis Darling kursēs mēneša garumā no 2.septembra līdz 5.oktobrim katru dienu ar intervālu 15 minūtes, uzņemot līdz 12 pasažieriem vienā reisā. “Rīdziniekiem, pilsētas viesiem un Latvijas Televīzijas darbiniekiem tā ir jauna iespēja nokļūt no Vecrīgas uz Zaķusalu, apskatīt Rīgas panorāmu no cita skatu punkta par ierastu sabiedriskā transporta cenu - 50 santīmi vienā virzienā”, stāsta kuģīša Darling īpašnieks Ainis Čaunāns.

Šogad maršrutā Spīķeri - Zaķusala kuģītis kursēs vienu mēnesi līdz oktobra sākumam. Savukārt, nākamgad plānots atvērt vairākus jaunus maršrutus, piedāvājot daudz vairāk iespēju rīdziniekiem ērti pārvietoties. Tiesa, nesakārtotā upju pasažieru pārvadājumu regulējošā likumdošana un nepietiekami regulētās piestātņu funkcijas kavē upju sabiedriskā transporta pilnīgu ieviešanu Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lauksaimnieciskā darbība turpmākajos gados pieaugs, vienlaicīgi pieaugot arī mēslojuma lietošanas apjomam, bet rīcības programmas nitrātu piesārņojuma samazināšanai netiks ieviestas, var prognozēt nitrātu koncentrācijas pieaugumu virszemes ūdeņos. Tas veicinās ūdenstilpju aizaugšanu un nitrātu koncentrācijas pieaugumu gruntsūdeņos, kā rezultātā var pasliktināties arī dzeramā ūdens kvalitāte, prognozē Vides ministrija.

Starptautiska sadarbība Baltijas jūras aizsardzībā sākās jau 1974. gadā, kad 22.martā Baltijas jūras piekrastes valstis parakstīja pirmo konvenciju Baltijas jūras vides aizsardzībai. Tā bija pirmā starptautiskā vienošanās pasaulē jūras vides aizsardzībai, kas aptvēra piesārņojuma avotus gan no kuģiem, gan no sauszemes. Konvencijas mērķis - samazināt Baltijas jūras vides piesārņojumu.

Jaunu papildinātu konvenciju, lai paplašinātu, pastiprinātu un modernizētu tiesisko režīmu Baltijas jūras reģiona jūras vides aizsardzībai, 1992.gadā kopā ar citām Baltijas jūras valstīm parakstīja arī Latvija. 1992. gada konvencija ir spēkā kopš 2000. gada 17. janvāra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Patērētāju strīdu risināšanas komisijā pērn saņemti 25 patērētāju iesniegumi

Žanete Hāka, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju strīdu risināšanas komisijā pērn saņemti 25 patērētāju iesniegumi, 12 gadījumos notikušas komisijas sēdes, kurās 11 gadījumos komisija konstatēja, ka patērētāja prasība ir pamatota, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Izvērtējot komisijas pirmo darbības gadu, PTAC secina, ka patērētāji un komersanti pietiekami neizmanto ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu, jo pilnībā vēl nav informēti par strīda risināšanas komisijā priekšrocībām, tāpat ir jāpalielina komisijas darbības jomu skaits.

2016.gadā saskaņā ar grozījumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (PTAL) un Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu tika izveidota Komisija. Tās darbību nodrošina Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Komisija izveidota, lai atvieglotu un paātrinātu patērētāju strīdu izskatīšanu.

Komisija ir izveidota 16 patērētājiem aktuālās jomās - mobilie telefoni; datortehnika; distances līgumi; apavi; tekstilizstrādājumi; auto tirdzniecība un autoremonts; avio pakalpojumi; tūrisms; telekomunikācijas; elektroniskie sakari; kokapstrāde un mēbeles; optika un optometrija; koferi; somas; kažokādas, tai skaitā šūšana un labošana; logi un durvis, tai skaitā montāža; būvizstrādājumi un jumiķa pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) pārbauda iespējas nodokļu strīdu risināšanā ieviest alternatīvu strīdu risināšanas metodi - mediāciju, liecina FM sagatavotais informatīvais ziņojums par "Alternatīvas nodokļu strīdu risināšanas metodes - mediācijas - ieviešanas gaita un rezultāti".

Patlaban Latvijā izplatītākās alternatīvās strīdu risināšanas metodes ir apstrīdēšana, samierināšana, mediācija, mierizlīgums, arbitrāža, tiesībsargs, konferences, pārrunas, uzklausīšana un konsultācijas. Savukārt mediācijas loma strīdu risināšanā arvien pieaug. Mediācija ir konfliktu risināšanas process, kurā konfliktējošās puses savstarpēji cenšas panākt strīda risinājumu ar neitrālas trešās personas starpniecību.

Patlaban Latvijā, izmantojot mediāciju, iespējams risināt civiltiesiskus strīdus, taču netiek liegts mediāciju izmantot arī citos tiesību sektoros, piemēram, administratīvajās un krimināltiesiskajās attiecībās. FM norāda, ka pēdējā laikā arvien biežāk izskan viedoklis, ka arī nodokļu strīdu risināšanā Latvijai būtu jāizmanto ārvalstu pieredze nodokļu mediācijā, tādējādi strīdus ar nodokļu administrāciju risinot ātrāk, nekā tiesājoties. Pēc ekspertu domām Latvijā mediāciju varētu izmantot, lai vienotos par strīda faktiskajiem un tiesiskajiem apstākļiem pirmstiesas stadijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Patērētājiem jauni - izdevīgāki noteikumi

Dienas Bizness, 03.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad stājušies spēkā grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas ievieš izmaiņas gan patērētāju kreditēšanā, gan strīdu risināšanā starp ražotāju, pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju un patērētāju.

Patērētājam ir tiesības atteikties no kreditēšanas līguma 14 dienu laikā, nesniedzot nekādu pamatojumu. Lai atteiktos no kreditēšanas līguma, patērētājam būs jāinformē kredīta devējs rakstiski 14 dienu laikā no līguma noslēgšanas dienas vai dienas, kad patērētājs saņēmis līguma noteikumus un nosacījumus. Patērētāja pienākums ir nekavējoties pēc paziņojuma nosūtīšanas atmaksāt kredīta devējam saņemto kredīta summu, jo līdz atmaksas dienai par saņemto kredīta summu var tikt rēķināti procenti atbilstoši līgumā noteiktajai aizņēmuma procentu likmei. Kredīta devējam nav tiesību pieprasīt nekādu citu kompensāciju par līguma lauzšanu. Likums gan nosaka, ka, atsakoties no kreditēšanas līguma preces vai pakalpojuma iegādei, atteikuma tiesības neietekmē pirkuma līguma spēkā esamību un patērētājam būs jāmeklē citi pirkuma finansēšanas ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā šovasar pēc astoņu gadu pārtraukuma pa Nemunu atsāks kursēt ātrgaitas pasažieru kuteris no Kauņas uz Nidu, kas ļaus šo ceļu mērot ērtāk, ātrāk un patīkamāk nekā ar automobili.

1963.gadā būvēto «Raķetes» tipa upju kuģi pēc divu mēnešu remonta ūdenī paredzēts nolaist jau ceturtdien. Tas vēl tiks izmēģināts un pārbaudīts, bet pirmais reiss uz Kuršu kāpām un atpakaļ varētu notikt jūnija sākumā.

Atjaunotajā kuģī ir 58 sēdvietas; paredzētas vietas arī divriteņiem. Tas pārvietojas ar ātrumu 60-70 kilometri stundā, tātad šāds ceļojums pa Lietuvas lielāko upi varētu ilgt trīsarpus līdz četras stundas.

Šo un vēl divus ātrgaitas upju kuģus iegādājies nodibinājums «Vandens kelias», bet šai sezonā pasažierus pārvadās tikai viens no tiem.

Kā vēsta portāls «Kas vyksta Kaune», iecerēts, ka kuģis no Kauņas uz Nidu veiks trīs reisus nedēļā. Līdz Jāņiem biļete vienam pieaugušajam maksās 29 eiro un īpašnieki centīsies gādāt, lai pārējā vasaras daļā maksa par braucienu nepārsniedz 49 eiro. Par divriteņa pārvadāšanu gan būs jāmaksā papildus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekta «Miljons foreļu atgriešanās» ietvaros Engures un Ventas upju baseinos ielasti 55 tūkstoši strauta foreļu mazuļu, un tādējādi kopumā septiņos Latvijas upju baseinos ielaisto zivju skaits ir sasniedzis 750 tūkstošus.

Trešo gadu pēc kārtas septiņu Latvijas upju baseinos ielaisti 250 tūkstoši strauta foreļu mazuļu. Nākamā un pēdējā zivju mazuļu izlaišana paredzēta nākamā gada pavasarī, kad Latvijas upītēs peldēs nu jau par miljons forelēm vairāk.

Strauta foreļu mazuļu izlaišanas vietas izvēlētas vadoties pēc zinātniskiem Latvijas upju izpētes datiem, lai atjaunotu strauta foreļu populāciju upēs, kuras ir piemērotas strauta forelēm, bet tajās to nav vai ir ļoti maz, un to turpmākā attīstība apdraudēta.

No Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta Bior 2011. gadā tika saņemta atļauja ielaist strauta foreļu mazuļus septiņos Latvijas upju baseinos un 37 izlaišanas vietās. Foreļu ielaišanas vietas četru gadu laikā nemainās, lai, ņemot vērā strauta foreļu dzīves ciklu, pēc projekta īstenošanas tās noteiktajās upēs spētu vairoties jau dabīgā ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tīrīs Tebras un Durbes upes gultnes Pāvilostas novadā

Dienas Bizness, 05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas novada domes izsludinātājā iepirkuma konkursā par Tebras un Durbes upes attīrīšanas darbiem uzvarējis uzņēmums SIA Serviss RJ, kas upju gultnes apņēmusies iztīrīt līdz nākamā gada aprīlim, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Igaunijas–Latvijas pārrobežu sadarbības programmas projekta Ūdenstūrisma kā dabas un aktīvā tūrisma elements Latvijā un Igaunijā/RIVERWAYS īstenošanas laikā Pāvilostas novadā tiks attīrītas divas upes – Tebra un Durbe.

«Upes ir ļoti aizaugušas, nav pat iespējams ar laivu pārvietoties,» stāstījusi Pāvilostas novada projektu koordinatore Vizma Ģēģere. Darba ir tik daudz, ka kompānija, kas sākotnēji uzvarējusi konkursā, apskatot upes, secinājusi – tā nespēj prasīto izpildīt, raksta ReKurZeme.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Vieglprātīga attieksme pret līgumiem mēdz ļauni atriebties

Dienas Bizness, 16.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas jūras kuģotāju līdz šim omulīgajās kajītēs sācis smakot pēc sēra. Uz vietas veiktie pētījumi liecina, ka vainojams paši zināt kas - zināmais nelāgās smakas izplatītājs. Kā nelabais iekļuvis jūras ļaužu darba un atpūtas telpās? - Ar viltu. Bet vai šī viltība un sekojošā smakošana bija nenovēršama? - Visdrīzāk, ka bija gan novēršama, jo nelabais jau atkal ir slēpies tur, kur velna klātbūtne prognozēta izsenis - detaļās.

Konkrētā smaka rodas sakarā ar paredzamo prasību par sēra satura desmitkāršu samazināšanu flotes degvielā, ko pašu Baltijas un Ziemeļjūras arājiņu pirms dažiem gadiem apstiprinātā vienošanās Starptautiskās jūrniecības organizācijā paģērēs, sākot no 2015. gada. Bet acīmredzama juku kunga klātbūtne ir ellīgajā viedokļu, prognožu un situācijas traģisma novērtējumu mučkulī, kur viedokļu gamma ir no apokaliptiskām vīzijām līdz atmešanai ar roku. Proti, tiklīdz tiek tieši jautāts par konkrētām ar aplūkojamo problemātiku saistītām detaļām, skaidrs ir viens - nekas nevienam nav ne vella skaidrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Eksperts: Latvijas patērētājiem trūkst zināšanu, lai strīdētos par nekvalitatīvām precēm

LETA, 27.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas patērētājiem trūkst zināšanu par to, kā rīkoties situācijās, ja iegādātā prece ir bijusi nekvalitatīva, šādu viedokli pauda Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas pārstāvis Andrejs Vanags.

Vanags sacīja, ka daudzi Latvijas patērētāji nav informēti par visiem pieejamajiem strīdu izskatīšanas mehānismiem, to priekšrocībām un trūkumiem, tāpēc viņi nevar izvēlēties optimālu rīcību dažādās strīda stadijās. Viņš skaidroja, ka daži patērētāji atmet ar roku uzreiz, citi mēģina panākt savu taisnību sarunās ar uzņēmēju vai vēršoties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), bet citi vēršas tiesās.

Vanags uzsvēra, ka pastāv problēmas arī ar strīdu izskatīšanas sistēmas efektivitāti, norādot, ka ir jābūt zināmai mehānismu daudzveidībai, lai katram strīdam būtu iespējams piemeklēt atbilstošāko risināšanas veidu. Biedrības pārstāvis paskaidroja, ka patiesībā Latvijā ir daudzi mehānismi, kā varētu atrisināt strīdus, piemēram, prasījuma pieteikuma iesniegšana uzņēmējam, mediācija, kā arī samierināšana. Nopietnas problēmas rodoties gadījumos, ja konfliktā iesaistītās puses nevēlas risināt situāciju vienošanās ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāj biznesa klubu Sanktpēterburgā

, 17.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.novembrī Latvijas ģenerālkonsulātā Sanktpēterburgā ģenerālkonsule Iveta Sers atklāja Latvijas biznesa klubu Sanktpēterburgā, Db.lv informēja Ārlietu ministrija. Biznesa klubs ir neformāls forums, kas apvieno Latvijas uzņēmējus Sanktpēterburgā un Krievijas Ziemeļrietumu apgabalos, kā arī latviešus, kas nodarbojas ar uzņēmējdarbību.

Iveta Sers sveica uzņēmējus, iepazīstināja ar ģenerālkonsulāta plānotajām aktivitātēm 2007.gadam, kā arī Latvijas ekonomiskajām aktualitātēm.

Tikšanās laikā uzņēmēji informēja ģenerālkonsuli par biznesa iespējām un uzņēmējdarbības vidi Sanktpēterburgā un Krievijas Ziemeļrietumu apgabalos, ar prezentācijām uzstājās Hansabankas un Stendera ziepju fabrikas Sanktpēterburgas filiāles, kā arī aviosabiedrība airBaltic. Tikšanās dalībnieki novērtēja biznesa klubu kā labu iespēju gan savstarpēju kontaktu dibināšanā un uzturēšanā, gan nozīmīgas informācijas iegūšanā.

Biznesa klubs izveidots pēc ģenerālkonsules iniciatīvas, un tā uzdevums ir sekmēt Latvijas uzņēmumu darbību Sanktpēterburgā un Krievijas Ziemeļrietumu apgabalos, kā arī veicināt informācijas apmaiņu starp ģenerālkonsulātu, Latvijas uzņēmumiem un dažādām ar uzņēmējdarbību saistītām Krievijas institūcijām. Biznesa klubs apvieno vairāk nekā 50 uzņēmējus un biznesa kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nakts mēbeles sāk ekspansiju Krievijā

Māris Ķirsons, Db, 07.12.2009

SIA Marks M īpašnieks Juris Griķis: «Uz franšīzes līguma pamata Sanktpēterburgā ir atvērts pirmais Nakts Mēbeles un Pils Matrači zīmolu mēbeļu salonveikals.» (Foto: Elīna Kursīte, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sanktpēterburgā uz franšīzes līguma pamata ir atvērts pirmais mēbeļu salons ar Nakts mēbeles un Pils Matrači zīmoliem

«Tas ir pirmais Latvijas zīmolu mēbeļu salons Krievijā, kura pārstāvis Krievijā ir Sanktpēterburgas uzņēmums OOO Bazis,» skaidro SIA Marks M (pieder zīmoli Pils Matrači un Nakts Mēbeles) īpašnieks Juris Griķis.

«Ar franšīzes līgumu popularizēsim un realizēsim savus izstrādājumus Krievijā,» tā J. Griķis. Viņš norāda, ka pirmā minētā mēbeļu salona atvēršana Sanktpēterburgā lielākie ieguldījumi gūlušies uz SIA Marks M pārstāvja kompānijas Bazis pleciem, kamēr Latvijas uzņēmums šim mērķim iztērējis aptuveni 20 000 eiro. J. Griķis norāda, ka mēbeļu salons ir nevis kaut kur Sanktpēterburgas nomalē, bet gan pilsētas centrā, jaunatvērtā specializētās mēbeļu tirdzniecības centra Mebeļ Holl pirmajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LKA Ombuds turpmāk skatīs plašāku sūdzību loku

Žanete Hāka, 15.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) ombuds, paplašinot pilnvaras un izskatāmo jautājumu loku, ir kļuvis par Latvijā pirmo biznesa nozares izveidoto ārpustiesas strīdu izskatīšanas institūciju, kas reģistrēta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Ārpustiesas patērētāju strīdu risinātāju datubāzē, informē LKA.

LKA Ombuds kā banku klientu sūdzību izskatīšanas institūcija darbojas jau kopš 2003. gada, taču 2015. gada nogalē tā funkcijas tika pārskatītas, un izskatāmo jautājumu loks būtiski paplašināts, ņemot vērā jauno Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu. PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa preses konferencē otrdien, 15. martā pozitīvi atzīmēja LKA ombuda aktivitāti, izrādot nozares iniciatīvu efektīvas ārpustiesas strīdu risināšanas kārtības ieviešanai.

LKA ombuds Aivars Graudiņš uzsvēra, ka turpmāk ombuds skatīs patērētāju sūdzības par banku rīcību un visiem pakalpojumiem, savukārt līdz šim ombuda kompetencē bija tikai sūdzības par banku bezskaidras naudas norēķiniem un karšu maksājumiem. Tāpat ombuds skatīs arī sūdzības par maksājumu iestādes, kura noslēgusi līgumu ar LKA ombudu par strīdu izskatīšanu, rīcību un tās sniegtajiem pakalpojumiem (šobrīd ir divi šādi līgumi); par Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma noteikumu neievērošanu; par Vienoto fizisko personu kontu maiņas principu neievērošanu; par pārrobežu eiro maksājumiem un pārrobežu strīdiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Noslēdzies četrus gadus ilgušais projekts Miljons foreļu atgriešanās

Lelde Petrāne, 18.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien līdz ar pēdējo strauta foreļu ielaišanu Ogres upē noslēdzies četrus gadus ilgušais projekts Miljons foreļu atgriešanās, kura ietvaros Latvijas upes papildinātas ar miljons strauta foreļu mazuļiem, liecina medijiem sniegtā informācija.

Lai atjaunotu panīkušo strauta foreļu populāciju, kura padomju laikos tika praktiski iznīcināta, jau ceturto gadu pēc kārtas vasara sākas ar 250 tūkstošu strauta foreļu mazuļu ielaišanu 7 upju baseinos.

Pēdējie 50 tūkstoši foreļu mazuļi šodien ielaisti turpat, kur projekts Miljons foreļu atgriešanās uzsāka 4 gadu startu - Ogres upē, Lielvārdes novadā. Savukārt pārējie 200 tūkstoši foreļu mazuļi šogad jau ir ielaisti Pededzes, Juglas, Lielupes, Ventas, Engures un Gaujas upju baseinos.

Projektu 2011.gadā iniciēja Skonto Būve, finansējot miljons strauta mazuļu izaudzēšanu četrās Latvijas zivju audzētavās. Savukārt par strauta mazuļu ielaišanu upēs rūpējās biedrība Mēs Zivīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vilcienam Rīga-Pēterburga varētu būt pieturvieta arī Tallinā

LETA, 31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilciens maršrutā Rīga-Sanktpēterburga varētu piestāt arī Igaunijas galvaspilsētā Tallinā, Igaunijas laikrakstam MK-Estonia sacīja Igaunijas dzelzceļa kompānijas Eesti Raudtee vadītājs Kaido Simmermans.

Saskaņā ar K. Simmermana rīcībā esošo informāciju par Sanktpēterburgas vilciena apkalpošanu patlaban notiekot cīņa starp Krievijas, Latvijas un Igaunijas pusēm un neesot iespējams prognozēt, kā šī cīņa beigsies.

«Latvijas puse vēlas iekļaut Tallinu maršrutā Rīga-Sanktpēterburga,» sacīja K. Simmermans.

Plāns paredzot, ka vakarā vilciens atiešot no Rīgas, naktī ieradīšoties Tallinā, Sanktpēterburgu sasniedzot nākamajā rītā.

Kā biznesa portālam Nozare.lv pastāstīja Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš pārstāvis Māris Ozols, patlaban iespējas izveidot vilciena maršrutu uz Sanktpēterburgu caur Tallinu tiekot vēl pētītas un neesot pietiekamas informācijas par iespējamiem ieguvumiem un zaudējumiem no šāda lēmuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic atklājusi savu biroju Sanktpēterburgā. Biroja atvēršana ir viens no aviosabiedrības soļiem darbības paplašināšanai Austrumeiropā, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve.

Patlaban airBaltic biroji jau darbojas Rīgā, Viļņā, Berlīnē, Kijevā, Minskā un Maskavā.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "airBaltic biroja atvēršana Sanktpēterburgā ir nozīmīgs sasniegums aviosabiedrības attīstībā un veicinās aiosabiedrības klātbūtni slavenākajā kultūras un darījumu centrā Eiropā un Baltijas jūras reģionā. Mūsu mērķis ir pasažieru skaita palielināšana starp Sanktpēterburgu, Baltijas valstīm un citiem airBaltic lidojumu galamērķiem Eiropā jau tuvākajā nākotnē."

Latvijas Republikas Ģenerālkonsuls Sanktpēterburgā Iveta Sers saka: "Latvijas un Rīgas sadarbība ar Sanktpēterburgu veiksmīgi attīstās biznesa, tūrisma, kultūras, kā arī citās jomās, un šo pozitīvo tendenci stiprina regulāra satiksme un tās attīstība starp abām pilsētām. airBaltic biroja atvēršana Sanktpēterburgā nodrošinās sakaru starp Rīgu, Sanktpēterburgu un lielākajām Eiropas pilsētām pāraugšanu jaunā, daudz augstākā kvalitātē."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express atvērs dzelzceļa līniju Tallina-Sanktpēterburga

Egons Mudulis, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pievienošanās Šengenas zonai un tai sekojošais Krievijas tūristu skaita regulārais pieaugums ļauj Igaunijas uzņēmumam Lux Express Group (LE) kalt ambiciozus plānus par vilcienu līnijas Tallina–Sanktpēterburga atklāšanu 2015. gadā, intervijā laikralstam Dienas Bizness stāsta LE vadītājs Hannes Sārpū.

Kādas ir tendences pasažieru pārvadājumos LE tirgos?

Pirms pieciem gadiem sabiedriskā transporta pārvadājumu daļa starp Rīgu un Tallinu bija 3 līdz 4%, jo nebija ne vilcienu, ne augstas kvalitātes autobusu, bet lidot bija ļoti dārgi. Bija nepieciešams laiks, lai izglītotu cilvēkus, ka ne visi autobusi ir vienādi, ka ir iespējami papildu pakalpojumi, internets utt. Tagad privāto automašīnu daļa ir nedaudz zem 10%. Tā kā tirgus ir mazs, nevaram strauji palielināt reisu skaitu. Tomēr, lai konkurētu ar automašīnām, autobusiem jābrauc bieži - katru stundu. Pamazām pie tā nonākam. Mums ir arī konkurenti, piemēram, maršrutā Rīga-Tallina ir biznesa līnija Hansabus, ir Ecolines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Impro ceļojumi" iekļauta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo nav izpildījis PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu par naudas atmaksu patērētājai 400 eiro apmērā par atceltu ceļojumu.

Komisijas lēmumā norādīts, ka 2020.gada 19.februārī patērētāja iegādājās pie tūrisma aģenta tūroperatora "Impro ceļojumi" organizētu ceļojumu uz Toskānu un Elbas salu no 2020.gada 29.marta līdz 5.arpīlim. Patērētāja samaksāja tūrisma aģentam 400 eiro avansu. Tā kā ceļojums tika atcelts, patērētāja vēlējās atgūt samaksāto naudu. Ņemot vērā, ka nauda netika atmaksāta, patērētāja vērsās PTAC.

Patērētāju tiesību uzraugi pieprasīja skaidrojumu no aģenta, kurš PTAC informēja, ka ir panākta vienošanās ar patērētāju, ka nauda tiks atmaksāta pa daļām. Tomēr tūrisma aģents nepildīja savu solījumu, tādējādi tika iesniegts iesniegums PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu strīdu – starp nodokļu maksātājiem un iekasētājiem – mediācijas sistēma jau vairākus gadus sekmīgi darbojas Beļģijā, Lielbritānijā, šo valstu pieredzi var izmantot arī Latvijā, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā uzskata nodokļu eksperts ar vairāk nekā 42 gadu pieredzi SIA BDO Tax starptautisko nodokļu daļas direktors Remi Trochs. Viņš gan atzīst, ka mediācija kā tāda Latvijā pašlaik ir jaunums, tomēr tas nebūt nav šķērslis, lai iedzīvinātu arī šo jomu nodokļu strīdu izskatīšanā. Pēc SIA BDO Tax ziņām, nodokļu mediācija sekmīgi darbojas tādās valstīs, kā Nīderlande, Beļģija, Vācija, kā arī Lielbritānijā.

«Ārvalstu pieredze liecina, ka Latvijā nav jāizdomā jauns divritenis, bet gan jāizvēlas mūsu apstākļiem piemērotākais,» DB pārliecību pauda Mazo un vidējo uzņēmumu sadarbības padomes priekšsēdētājs Andris Lasmanis. Viņam vairāk interesētu tieši mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu nodokļu mediācijas iespējas, jo šādiem uzņēmumiem nav lielu iespēju savas intereses aizstāvēt tiesvedībās, kuras ir ļoti garas un dārgas.

Komentāri

Pievienot komentāru