Šā gada rudenī Ziemeļeiropas aviosabiedrība Scandinavian Airlines (SAS) uzsāks videi draudzīgus lidojumus pāri Atlantijas okeānam, galvenokārt no ASV austrumu krasta uz Stokholmu. Šie reisi tiks veikti ar Airbus A330, informē SAS.
Boeing lidmašīnām, veicot videi draudzīgu nolaišanos Arlandas lidostā Zviedrijā, tiek ieekonomēts līdz pat 150 kg degvielas un par 475 kilogramiem samazināts oglekļa dioksīda izmešu daudzums katrā piezemēšanās reizē. Tā kā starpkontinentālajos lidojumos izmantotās lidmašīnas ir lielākas un smagākas, tad, veicot zaļo nosēšanos šajos reisos, SAS plāno samazināt izlietoto degvielu par 200 – 300 kg un oglekļa dioksīda izmešus - par 600 līdz 950 kg.
Šādas videi draudzīgas nosēšanās priekšnosacījums ir augsta līmeņa sadarbība starp aviokompānijām un gaisa satiksmes kontroli uz zemes, kas ļauj lidmašīnai uzsākt tā saucamo gliding (planēšanu) no kreisēšanas augstuma līdz pat skrejceļam. Ar sekundes precizitāti lidmašīnas pilots un gaisa satiksmes kontrolieris var izlemt, kad lidaparāts var nosēsties uz skrejceļa. Tas ļauj samazināt motora patērēto enerģiju, degvielas patēriņu un gāzu emisijas.