Transports un loģistika

Sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanu

, 02.11.2007

Aptauja: Kas, jūsprāt, liecina par agresīvu braukšanas stilu? Atbildes: Apdzīšana – 42% ātrums – 21% Joslu maiņa – 18% Nerāda pagriezienus – 13% Braukšana pa ietvi – 3% BMW – 3%

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

80% no aptaujātajiem atzīst, ka ar agresīviem autovadītājiem sastopas regulāri jeb vairākas reizes dienā, liecina aptauja. Pārsvarā šāds vērtējums tiek dots par Rīgas auto satiksmes dalībniekiem, norādot arī, ka tieši satiksmes organizācija un daudzie sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanas stilu.

Apkopoti šajā rudens/ziemas sezonā astotās ikgadējās satiksmes drošības akcijas Drošs paliek drošs rezultāti. Tās laikā Statoil degvielas uzpildes stacijās visā Latvijā veikta vairāk nekā 2,5 tūkstoši auto gaismu pārbaude, kā arī sniegti padomi autovadītājiem par drošu un ekonomisku braukšanu, informēja SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultante Margrieta Akmens.

Akcijas rīkotāji atzīst, ka kopīgiem spēkiem izdevies panākt, ka satiksmei drošu auto gaismu īpatsvars uz Latvijas ceļiem ir pieaudzis, tomēr autovadītāju zināšanas drošas braukšanas jautājumos vēl nav pilnīgas.

''Šogad akcijas laikā pievērsām uzmanību autovadītāju vērtējumam par kopējo braukšanas kultūru uz ceļiem, kā arī pārbaudījām autovadītāju zināšanas drošas braukšanas jautājumos. Aptaujas rezultāti liek secināt, ka situācija savstarpējās pieklājības un laipnības ziņā ir uzlabojusies, tomēr joprojām līdz pat 80% no aptaujātajiem atzīst, ka ar agresīviem autovadītājiem sastopas regulāri jeb vairākas reizes dienā. Pārsvarā šāds vērtējums tiek dots par Rīgas auto satiksmes dalībniekiem, norādot arī, ka tieši satiksmes organizācija un daudzie sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanas stilu,'' stāsta Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

''Arī autovadītāju zināšanas par drošas braukšanas pamatprincipiem nav pilnīgas. Lai arī autovadītāji ir dzirdējuši par vadītāja, pasažieru un bagāžas piesprādzēšanas nepieciešamību, tomēr trūkst izpratnes par to, kāpēc un kā tas būtu jādara pareizi. Tāpat trūkst zināšanu, piemēram, par automašīnas bremzēšanas ceļu. Piemēram, auto pilsētas režīmā nobrauc 14 metrus sekundē, tas ir tieši tik liels ceļa posms, kādu mēs nobraucam brīdī, kad pieņemam lēmumu, kā reaģēt ārkārtas situācijā,'' norāda A. Priednieks. ''Vairums autovadītāju arī atzīst, ka mēdz pārsniegt atļauto ātrumu gan apdzīvotās vietās, gan ārpus tām vidēji par 10-15 kilometriem stundā. Svarīgi ir, lai tas nekļūst par vispārēju ieradumu vai autovadītāju standartu.''

Vai automašīnas aizmugurējā sēdeklī nepieciešams piesprādzēties?

Jā – 91% Nē – 9%

Kur jūs parasti novietojat iepirkuma maisiņus un citus nelielus priekšmetus, ko pārvadājat? Salonā – 47% Bagāžniekā – 53%

Kāds, jūsuprāt, ir nobrauktais ceļš vienā sekundē, braucot ar ātrumu 50 km/h?

~ 14 m/s – 46% 15-20 m/s – 31% 21-25 m/s – 9% 25 – 30 m/s – 5% +31 m/s – 9%

Par cik km/h jūs parasti pārsniedzat atļauto ātrumu apdzīvotā vietā un ārpus tās? pilsētā ārpus pilsētas

0 km/h – 10% 1-10 km/h – 52% 11+ km/h – 38% 0 km/h – 8% 1-10 km/h – 30% 11+ km/h – 61%

Kas, jūsuprāt, liecina par agresīvu braukšanas stilu?

Apdzīšana – 42% ātrums – 21% Joslu maiņa – 18% Nerāda pagriezienus – 13% Braukšana pa ietvi – 3% BMW – 3%

Vai ikdienā bieži saskaraties ar agresīviem autobraucējiem?

Jā – 81% Reti – 12% Nē – 7%

Kāda, jūsuprāt, ir pieļaujamā alkohola deva, lai sēstos pie stūres?

0 – 78% Alus pudele – 19% Vīna glāze – 3%

Akcijas mērķis bija arī atgādināt, ka gada tumšajā sezonā biežākos ceļu satiksmes negadījumus papildina braukšana ar nenoregulētām auto gaismām, kas apžilbina pretimbraucošos. Kopumā no akcijas laikā pārbaudītajām 2,5 tūkstoši automašīnām 61% tika veikta auto gaismu regulēšana, aptuveni 21% regulēšana nebija nepieciešama, bet 18% auto bija jādodas uz servisu, jo regulēšana uz vietas nebija iespējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja kādreiz sastrēgumi no rīta septembrī ilga divas stundas, tad šogad - tikai vienu. Arī vakaros sastrēgumi beidzas par pusstundu agrāk nekā pirms gada. Tā Neatkarīgajai Rīta Avīzei norādījis Rīgas domes Satiksmes vadības centra (SVC) operators Jānis Vahers.

Rīgas domes Satiksmes departaments un SVC uzskata, ka šogad vasaras beigās ir mazāks automašīnu skaita pieaugums nekā pērn, tāpēc arī sastrēgumi esot ievērojami samazinājušies. Pretēju viedokli gan pauž SIA Rīgas satiksme (RS), apgalvojot, ka autobusi Rīgā sastrēgumu laikā kavējoties līdz pat 50 minūtēm.

Sastrēgumu mazināšanās Juglā tiek skaidrota ar tur pabeigtajiem remontdarbiem un palielināto ceļu caurlaides spēju, bet sastrēgumu mazināšanos uz tiltiem pār Daugavu un citās vietās, kur būtībā nekas nav mainījies, J. Vahers skaidro ar degvielas cenu celšanos un vēlmi taupīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek veidots nodibinājums Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem, kas cīnīšoties par visu autovadītāju interesēm, "pretstatā pašreizējai pašvaldības politikai, kas sastrēgumu problēmas risinājumu redz vienīgi sabiedriskā transporta attīstībā, ignorējot privātā transporta īpašnieku intereses", informēja nodibinājuma veidotāji.

"Mēs uzskatām, ka pašvaldības plānoto soļu realizēšana – nepārdomāta jaunu sabiedriskā transporta joslu ieviešana, kas traucē kopējai satiksmes plūsmai, aizliegums braukt pa tramvaja sliedēm un citi soļi - radīs katastrofālu sastrēguma situāciju Rīgā, kuras dēļ būs spiests stāvēt arī sabiedriskais transports.

Galvenajam principam cīņā ar sastrēgumiem jābūt maksimālai auto caurplūsmas spējas palielināšanai konkrētās vietās un pilsētā kopumā. Mēs redzam pretējo politiku," akcentē dibinātāji.

Iniciatīva Autovadītāji pret sastrēgumiem vākšot parakstus, lai tiktu apturēti Rīgas satiksmes "organizatoru" destruktīvie soļi, ko esot nepareizi saukt par soļiem pret sastrēgumiem, bet gluži otrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ar 360 grādu kameru aprīkotais policijas mikroautobuss konstatējis 600 satiksmes noteikumu pārkāpumus

LETA, 25.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas ar 360 grādu kameru aprīkotais netrafaretais policijas mikroautobuss aptuveni mēneša laikā konstatējis 600 satiksmes noteikumu pārkāpumus, šodien Ceļu satiksmes drošības padomē norādīja Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Lielākā daļa pārkāpumi saistīti ar braukšanu bez laikus veiktas tehniskās apskates vai obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas, kā arī ar braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu.

Jau ziņots, ka šogad oktobra beigās uz ielām sāka darboties ar 360 grādu kameru aprīkots netrafarets policijas mikroautobuss. Busiņā iemontētā iekārta spēj nolasīt numurzīmes un fiksēt pārkāpumus neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju.

Pārkāpuma izdarītājs, līdzīgi kā ar foto radariem netiek apturēts, taču vēlāk saņems pārkāpuma protokolu ar automašīnas attēlu, numurzīmi un fiksēto pārkāpumu. Ar kamerām var konstatēt visdažādākā veida pārkāpumus, piemēram, agresīvu braukšanu, telefona lietošanu, pārvietošanos pa sabiedriskā transporta joslām, pagriezienu nerādīšanu, braukšanu pie sarkanās gaismas, braukšanu bez gaismām un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Juridiskā komisija pirms trešā lasījuma atbalstījusi grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), paredzot lielākus naudas sodus par braukšanu bez tehniskās apskates un īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA), informē Saeimas preses dienests.

Likumprojekts paredz, ka tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate, varēs piemērot naudas sodu no 40 līdz 80 latiem. Patlaban soda apmērs ir 40 lati.

Patlaban sods neatkarīgi no transportlīdzekļa veida noteikts no 30 līdz 50 latiem.

Likumprojektā paredzēta arī atbildība par braukšanu ar tādu ārzemēs reģistrētu vieglo automobili, kura izmantošanai Latvijā nepieciešama atļauja, bet tāda nav saņemta. Transportlīdzekļa vadītājam par to paredzēts sods no sešdesmit līdz astoņdesmit latiem.

Tāpat likumprojekts paredz virkni grozījumu attiecībā uz administratīvajiem pārkāpumiem vides jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) izvērtē iespēju sodīt Aizkraukles banku par agresīvas komercprakses īstenošanu, šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē atzina PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa.

emAizkraukles banku /emvarētu sodīt par agresīvu komercpraksiJau vēstīts, ka PTAC saņēmusi vismaz 15 patērētāju sūdzības par Aizkraukles bankas rīcību, piedāvājot klientiem paaugstināt maksu par konta apkalpošanu līdz 5 Ls mēnesī vai atverot speciālu kontu norēķiniem par saņemto hipotekāro kredītu, vienlaikus parakstot vienošanos, kas paredz, ka patērētājam jāmaksā augstāki kredītprocenti.

"Šāda rīcība, mūsuprāt, ir vērtējama kā agresīvas komercprakses aizlieguma pārkāpums," norādīja B. Vītoliņa, piebilstot, ka par šī aizlieguma pārkāpšanu varētu tikt sodītas arī citas bankas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk par kuģošanas līdzekļa vadīšanas noteikumu pārkāpumiem administratīvi sodīt varēs arī ūdensmotociklu vadītājus.

Šādu iespēju paredz Saeimas Juridiskās komisijas pirms trešā lasījuma atbalstītie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK).

Grozījumi nosaka, ka ūdensmotocikli turpmāk tiks uzskatīti par sportam un atpūtai paredzētiem kuģošanas līdzekļiem. Līdz ar to arī ūdensmotocikla vadītājiem varēs piemērot naudas sodu par braukšanu dzērumā, peldvietās, braukšanu bez glābšanas vestēm, kā arī par citiem kuģošanas līdzekļu vadīšanas noteikumu pārkāpumiem.

Plānots, ka grozījumi APK Saeimā galīgajā lasījumā tiks skatīti ceturtdien, 30.aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Kurās pilsētās ir vislielākie sastrēgumi?

Žanete Hāka, 25.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot automašīnu skaitam pasaulē, sastrēgumi daudzās noslogotākajās pasaules valstu pilsētās kļūst aizvien dramatiskāki, raksta portāls 24/7 Wall St.

Iedzīvotāju skaits pasaulē aug, tāpat ekonomika pasaulē piedzīvo izaugsmi, kas uzlabo cilvēku labklājību un ļauj nokļūšanai galamērķī biežāk izvēlēties personīgo automašīnu, nevis sabiedrisko transportu.

Tādējādi iedzīvotāju skaits lielajās pilsētās aug daudz straujāk, nekā pilsētu vadība spēj pielāgot infrastruktūru. Rezultāts tam ir pārslogotās ielas, aizvien lielāki sastrēgumi, kas rada neefektīvu laika patēriņu, vairāk stundu pavadot sastrēgumā.

Portāls 24/7 Wall St. apkopojis datus no starptautiskās transporta kompānijas Inrix Research, izceļot 25 pilsētas pasaulē, kur ir vislielākie sastrēgumi. Saraksts veidots, balstoties uz aprēķinu, cik daudz stundas autovadītājiem nācās sēdēt sastrēgumā 2018.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan krīzes gados satiksmes plūsma Rīgā ir samazinājusies, sastrēgumi ielās, it sevišķi tā dēvētajās pīķa stundās, saglabājas. Dažkārt, kad «pudeles kakls» ir novērsts vienā vietā, tas pārvietojas dažus kvartālus tālāk, uz nākamo, situāciju raksturo laikraksts Diena.

Šāda situācija Daugavas abos krastos esot novērojama pēc Dienvidu tilta otrās kārtas pabeigšanas. Agrāk sastrēgumi kavēja satiksmi uz Slāvu tilta, šobrīd tie esot pārvietojušies uz Pļavniekiem, Rāmavu un Zaķumuižu. Savukārt pēc Gustava Zemgala gatves izbūves līdz Viestura prospektam sastrēgumi veidojas G. Zemgala un un Brīvības gatves krustojumā.

Tāpat sastrēgumi darba dienu beigās joprojām bloķē Valdemāra ielu virzienā uz Pārdaugavu, Centrāltirgum piegulošo 11. novembra krastmalas daļu, dzelzceļa pārvadu Kārļa Ulmaņa gatvē virzienā uz centru un vēl dažās citās vietās.

Tomēr Rīgas domes Satiksmes departaments šos auto sablīvējumus par sastrēgumiem dēvēt nevēlas. Tā esot kavēta satiksme, jo problemātisko posmu izbraukšanas laiks ir prognozējams un nekur nepārsniedz 10-15 minūtes, norāda laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Slēgtajam Deglava tiltam tuvākos alternatīvos pārvadus un ceļus ieskauj sastrēgumi

Laura Mazbērziņa/LETA, 25.04.2019

Transporta sastrēgums Ieriķu ielā saitībā ar slēgto Augusta Deglava ielas pārvadu.

Foto: Īriss Sviklis/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēgtajam Augusta Deglava ielas tiltam tuvākos alternatīvos pārvadus un ceļus ceturtdienas rītā ieskauj sastrēgumi, liecina informācija mājaslapā «Balticmaps.eu».

Ievērojams sastrēgums izveidojies uz Vestienas ielas - posmā no Deglava ielas līdz pat Vietalvas ielai. Tur sastrēgumā var nākties stāvēt arī desmit minūtes. Turklāt tālāk sastrēgumi virzienā uz centru izveidojušies arī uz Piedrujas ielas, Vietalvas ielas un Matīsa ielas.

Ar sastrēgumu jārēķinās arī uz Jorģa Zemitāna tilta, virzienā uz centru. Tā caurbraukšanas laiks patlaban ir aptuveni piecas minūtes. Arī uz tiltu vedošā Brasas iela, kā arī Ieriķu iela un tai tuvumā esošās Vaidavas un Kastrānes ielas ir piepildītas automašīnām. Vietām sastrēgumā jāgaida arī līdz 12 minūtēm.

Tikmēr virzienā no centra satiksme pār Zemitāna tiltu virzās raitāk. Pirms nogriešanās uz tilta no Pērnavas ielas un Krišjāņa Barona ielas gan jārēķinās ar aptuveni trīs minūšu ilgu gaidīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

BMW pārdevēji: BMW saistīšana ar agresīvu braukšanu ir stereotips

, 02.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv jau vēstīja, ka tikko publiskoti satiksmes drošības akcijas Drošs paliek drošs rezultāti. Tās ietvaros veikta aptauja, kuras laikā uz jautājumu: "Kas, jūsuprāt, liecina par agresīvu braukšanas stilu?", 3% aptaujāto atbildēja - BMW. Uzzini, ko par to saka BMW pārdevēji - WESS Select.

Aptauja: Kas, jūsuprāt, liecina par agresīvu braukšanas stilu?

Atbildes: Apdzīšana – 42% ātrums – 21% Joslu maiņa – 18% Nerāda pagriezienus – 13% Braukšana pa ietvi – 3% BMW – 3%

Lai uzzinātu, kā šādus aptaujas rezultātus komentē BMW pārdevēji, Db.lv sazinājās ar uzņēmuma WESS Select pārstāvi Ilzi Grasi. Viņa skaidroja, ka BMW markas automašīnu saistīšana ar agresīvu braukšanu uzskatāma par stereotipu, kas pastāv Latvijas sabiedrībā. Lūgta minēt iemeslus, kādēļ šāds stereotips varētu būt izveidojies, I. Grase sacīja, ka tos nevēlas minēt, jo tie ir ļoti subjektīvi. "Neuzskatam, ka mums ir tiesības vērtēt, kāds ir to cilvēku braušanas stils, kas ienāk mūsu autosalonā," atbildēja I. Grase.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši vissliktāk vērtē savas valsts ceļu kvalitāti, policijas darbu un satiksmes drošību

, 01.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

82% iedzīvotāju uzskata, ka Latvijā nav kvalitatīvu autoceļu, 54% policijas kontroli vērtē, kā nepietiekamu un tikai 7% Latvijas iedzīvotāju domā, ka Latvijā ir augsta satiksmes drošība. Salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm šie rādītāji ir visaugstākie vai otri augstākie.

Vēl sliktāk nekā Latvijā savas valsts ceļu kvalitāti vērtē tikai čehi (86%), bet visaugstāk vācieši - tikai 43% vāciešu domā, ka ceļu kvalitāte Vācijā ir zema.

Tikai 7% iedzīvotāju uzskata, ka Latvijā satiksmes drošība ir augstāka nekā citās valstīs, kamēr Rumānijā šādi domā katrs ceturtais iedzīvotājs, bet Vācijā - 43%. Vairākumam Latvijā aptaujāto (59%) agresīvākie auto braucēji šķiet mūsu pašu valsts iedzīvotāji, īpaši tā šķiet vidzemniekiem (64.9%) kamēr Vācijā uzskats ir pretējs – agresīvāk brauc tieši citu valstu auto vadītāji.

Valsts policijas Galvenās Kārtības policijas pārvaldes Sabiedriskās drošības pārvaldes 3. biroja (Ceļu policija) priekšnieka pienākumu izpildītāja Vineta Mistre komentē: “Kopš šī gada februāra agresīvo auto vadītāju kontrolei tiek izmantotas netrafaretās automašīnas Subaru, kas būtiski atvieglo Ceļu policijas darbu , lai novērstu agresīvu braukšanu. Par Ceļu policijas pastiprināto kontroli liecina arī statistikas dati - 2007.gadā 8 mēnešos par agresīvu braukšanu tika sodīti vien 300 auto vadītāji, savukārt šogad astoņos mēnešos sodīti jau 1122 vadītāji. Lielākoties agresīvo auto vadītāju ir stiprā dzimuma pārstāvji, taču reizēm tiek sodītas arī sievietes.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā uz ceļiem parādīsies vēl trīs netrafarētas ceļu policijas automašīnas ar 360 grādu videoieraksta sistēmu, kas ļauj efektīvi konstatēt pārkāpumus neapturot autovadītāju.

Valsts policijas preses pārstāve Līna Bagdone aģentūrai LETA pastāstīja, ka iekārtu iepirkums nesen ir noslēdzies un patlaban notiek līguma saskaņošana. Kamēr notiek šis process, policija līguma summu un piegādātāju patlaban neatklās.

Kopumā tiks iegādāts aprīkojums trīs automašīnām. Jaunas automašīnas nebūs nepieciešamas iegādāties, jo kameras varēs izvietot uz patlaban policijas rīcībā esošajiem spēkratiem.

Bagdone arī norādīja, ka 2019.gadā iegādātā pirmā 360 grādu kameras sistēma jau sen kā sevi pierādījusi un turpina efektīvi darboties satiksmes drošības uzraudzībā.

Jau ziņots, ka 2019.gada rudenī uz ielām sāka darboties ar 360 grādu kameru aprīkots netrafarēts policijas mikroautobuss. Busiņā iemontētā iekārta spēj nolasīt numurzīmes un konstatēt pārkāpumus, neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju. Pārkāpuma izdarītājs līdzīgi kā ar foto radariem netiek apturēts, taču vēlāk saņem pārkāpuma protokolu ar automašīnas attēlu, numurzīmi un fiksēto pārkāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Policija prezentē šoferu kontrolei paredzēto netrafarēto auto ar 360 grādu kameru

LETA, 22.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) prognozē, ka ar jauno 360 grādu novērošanas sistēmu dažu stundu laikā varēs konstatēt 20 līdz 30 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, žurnālistiem pastāstīja VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

VP šodien prezentēja ar 360 grādu kameru aprīkotu netrafarētu policijas automašīnu, kas, neapturot transportlīdzekli, spēs konstatēt dažādus autovadītāju pieļautoss pārkāpumus.

Prezentētais transportlīdzeklis ir pelēkas krāsas «Renault Trafic dci 145» modeļa mikroautobuss, kurš pilnvērtīgu patrulēšanu sāks jau no šodienas.

Kā pastāstīja VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, 2017.gadā valdība atbalstīja Ceļu satiksmes drošības koncepciju un viens no veicamajiem pasākumiem bija specializētas sistēmas izveide, kura spēj nolasīt numurzīmes un fiksēt pārkāpumus, neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju.

Konkrētā automašīna ir aprīkota ar četrām kamerām un mikroautobuss izvēlēts, jo tas ir augstāks par vieglajiem auto, kā rezultātā arī kameras redzamība ir labāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Iespējams, vairākās vietās Rīgā šoferus uzmanīs luksofora signāla kontroles iekārtas

LETA, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, vairākās vietās Rīgā tiks uzstādītas luksofora sarkanā aizliedzošā signāla kontroles iekārtas, taču patlaban zem jautājuma zīmes ir citi projekti par satiksmes noteikumu kontroles ierīču ieviešanu.

Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis skaidroja, ka iepriekš pastāvēja iecere par luksofora kontrolieriem, kas tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Toreiz bija paredzēts, ka viena iekārta atradīsies pie fotoradara Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos.

Lai šādu tehnoloģiju minētajās vietās ieviestu sasaistē ar fotoradariem, nepieciešams aptuveni 31 000 eiro. Par to būs jālemj Ceļu satiksmes drošības padomē 25.novembrī apliecināja Krapsis un piebilda, ka minētais finansējums ir ieplānots no apdrošinātāju iemaksām satiksmes drošības uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir plānots būtiski palielināt sodus par braukšanu dzērumā, Latvijas Televīzijas raidījumā 100.pants sacīja Satiksmes uzraudzības biroja (SUB) priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

"Šobrīd sodi ir pilnīgi neadvekāti un tie ir jāceļ vairākas reizes. Pagaidām tā summa, pie kā mēs esam pieturējušies, ir 5 tūkstoši latu, bet, kāds būs gala variants, to radīs diskusijas un kā to pieņems Saeima," klāstīja E.Zivtiņš.

Viņš vērsa uzmanību, ka pie šādiem jautājumiem tiek strādāts jau ilgāku laiku.

Turklāt, pēdējā gada laikā ir krasi pieaudzis to autovadītāju skaits, kas neapdrošina savas automašīnas, līdz ar to ir arī plānots palielināt sodus, kas paredzēti par apdrošināšanas neievērošanu, akcentēja E.Zivtiņš.

Viņš gan pieļāva iespēju, ka esošajos apstākļos, kad netiek palielinātas policistu algas, Latvijā varētu pieaugt kukuļu ņemošo policistu skaits. Tāpēc svarīgi ir uzrunāt sabiedrību, lai tie inspektoriem nedotu kukuļus, ja tie tos arī pieprasītu, pamācīja E.Zivtiņš. Viņš arī nepiekrita apgalvojumam, ka 80% gadījumos ir iespējams "sarunāt" ar ceļu policistiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodoklis, kuru no šā gada iekasē par dienesta auto izmantošanu personīgajām vajadzībām, tai skaitā par braukšanu uz mājām, būs jāmaksā visām valsts amatpersonām, kuras savas mašīnas izmanto šādiem nolūkiem, pēc koalīcijas sēdes atzina premjers Valdis Dombrovskis (JL).

No valdības vadītāja teiktā varēja saprast, ka koalīcija savu vienošanos panākusi, jo dienesta mašīnu izmantošana uz mājām vai uz darbu esot papildu labums, kuru amatpersonas gūst no sava statusa, vēsta diena.lv. Tāpēc arī par to jāmaksā nodoklis.

Par dienesta automašīnas izmantošanu privātām vajadzībām jau janvārī no algas sešiem ministriem katram ir atvilkti 22,86 lati. Par dienesta auto janvārī kā darba devēja maksāja arī Valsts kanceleja.

No premjera teiktā šodien izrietēja, ka amatpersonām nodoklis būs jāmaksā no savas algas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gadā Ceļu policija par braukšanu bez OCTA administratīvi sodījusi gandrīz 16 tūkstošus autovadītājus, kas soda naudās samaksājuši 837 tūkstošus latus.

Tas nozīmē, ka vidēji katru dienu 43 autovadītājiem tika piespriests administratīvais sods par braukšanu bez OCTA, liecina jaunākā Valsts policijas apkopotā informācija. Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datubāzes datiem Ceļu policija pārbauda ap 2 -3 tūkstošiem autovadītāju dienā. Valsts policijas dati arī liecina, ka 2008.gada laikā 4644 personas saņēmušas atkārtotu administratīvo sodu par braukšanu bez OCTA, soda naudās samaksājot 154.9 tūkstošus latu. „Statistika vēlreiz apliecina, ka līdzšinējie sodi par braukšanu bez OCTA nav pietiekami liels bieds autovadītājiem, lai to nedarītu atkārtoti. Tāpēc ceram, ka jau visdrīzākajā laikā Saeimā tiks pieņemtas izmaiņas likumdošanā, kas ļaus būtiski palielināt administratīvo sodu par piedalīšanos ceļu satiksmē ar transportlīdzekli, kuram nav OCTA. Priekšlikumi paredz vairāk kā divas reizes palielināt sodu apmērus,” norādīja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sods par braukšanu dzērumā būtu jāpalielina līdz 5000 latiem, paziņojis satiksmes ministrs Ainars Šlesers.

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē valsts policijas pārstāvji norādīja, ka vidēji gada laikā dzērumā tiek noķerti aptuveni 10 000 autovadītāju. Tas ir liels skaitlis, uzskata ministrs un tādēļ iesaka sodus desmitkāršot. Tas būtu jādara, jo līdzšinējie sodi, kuri nepārsniedz 500 Ls, nebiedē autovadītājus. Esot nepieciešams motivēt šoferus nebraukt dzērumā, iebiedējot viņus ar lielām naudas summām un tiesību atņemšanu uz visu atlikušo mūžu, ziņo Apollo.lv.

Piemēram, ja alkohola daudzums vadītāja asinīs pārsniegtu vienu promili, tiesības būtu jāatņem uz visu mūžu, citos gadījumos - uz pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijas Pasts mudina popularizēt Pāvilostu sociālajos tīklos

Dienas Bizness, 02.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostā kopš vasaras pasta nodaļas ēka kļuvusi saulaināka vārda tiešā nozīmē, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Uz ēkas sienas uzgleznota saule, sērfošanas dēlis un jūra, kā arī mudinājums popularizēt Pāvilostu sociālajos tīklos: «Kā mēs te sakām: Kāp uz dēļ`, knips nost, haštag klāt un instagram iekšā!»

Laikraksts sazinājies ar Latvijas Pasta pārstāvjiem un noskaidrojis, ka šis ir nebijis notikums. «Latvijas Pasta Pāvilostas nodaļa ir pirmā no uzņēmuma pasta nodaļām, kuras vizuālais veidols izstrādāts atšķirīgi no tradicionālajām un balstīts uz tās atrašanās vietas un tai raksturīgo aktivitāšu specifiku – šajā gadījumā vasaras un sērferu galvaspilsētas statusu,» laikrakstam norādījusi Latvijas Pasta ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

LASI ARĪ:

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Kad acīmredzamais var nebūt patiesais

Līva Melbārzde - DB galvenā redaktore, 21.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Neskatoties uz to, ka ārā gaisa temperatūras turpina kristies, Latvijas viedokļu telpā iet karsti. Tas nav brīnums, jo, lai arī Latvijā jau kopš 90. gadiem ir piedzīvotas vairākas banku krīzes, šā brīža situācija tomēr sava vēriena ziņā ir unikāla.

Neskatoties uz to, ka ārā gaisa temperatūras turpina kristies, Latvijas viedokļu telpā iet karsti. Tas nav brīnums, jo, lai arī Latvijā jau kopš 90. gadiem ir piedzīvotas vairākas banku krīzes, šā brīža situācija tomēr sava vēriena ziņā ir unikāla.

Visu sarežģī tas, ka objektīva informācija par to, kā ir patiesībā, ir ļoti skopa, to zina tikai nedaudzi. Toties daudziem ir kategorisks viedoklis. Skaļi un skandalozi viedokļi ir arī dažiem baņķieriem, lai gan parasti šīs jomas pārstāvji ir ļoti atturīgi savos publiskajos izteikumos. To var saprast, jo finanšu un banku vide ir jutīga kā zoba pulpa – tajā viss balstās uz klientu uzticību konkrētai institūcijai. Skaidrs, ka jebkurš skaļāks paziņojums šo ļoti trauslo uzticību saposta un tad banku klienti mēdz balsot tikai vienā veidā – ar kājām. Ja Latvija raisa kaut mazākās bažas, ka turīgi cilvēki te var droši noguldīt savu naudu, tad tās te arī nebūs. Iespējams, kādā citā vietā to jau gaida.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ja kravu no Ķīnas gribi saņemt līdz Ziemassvētkiem – jāsāk domāt jau tagad!

Sadarbības materiāls, 20.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai esi aizdomājies, kur tiek ražotas tavas Ray-Ban brilles, Converse kedas, Nike sporta apģērbs, Calvin Klein apakšveļa un Iphone, no kura tu, pavisam iespējams, šo lasi? Šie ir tikai daži no produktiem, kas tiek ražoti Ķīnā, un esam pārliecināti, ka lielākā daļa pasaules iedzīvotāju ir turējuši rokā preci, uz kuras drukātiem burtiem ir rakstīts “MADE IN CHINA”. Tas pierāda to, ka Ķīna ir viena no lielākajām ražotājvalstīm pasaulē, ņemot vērā importa un eksporta apjomus, un saistībā ar Latviju, Ķīna ierindojas 6. vietā pēc importēto kravu apjoma. 2020. gadā Ķīna bija trešais lielākais eksporta partneris Eiropas Savienībā (10,5%) un vislielākais importa partneris, veidojot 22,4% no visām precēm.

Aptuveni 90% visu pasaules preču tiek pārvadāti ar konteineriem, veicot starptautiskās kravu piegādes no viena kontinenta uz otru. Lielākā daļa preču no Ķīnas tiek transportētas, izmantojot tieši jūras kravu pārvadājumus ar konteineru kuģiem, taču, kā zināms, pasaulē joprojām valda konteineru krīze, kas izpaužas kā konteineru deficīts, augstas kravu pārvadājumu izmaksas un sastrēgumi ostās.

Esošā situācija liek aizdomāties – vai konteineru krīze ietekmēs preču plūsmu no Ķīnas Ziemassvētku laikā? Ja esi ieplānojis pasūtīt kravu no Ķīnas, un tas var būt jebkas – telefona vāciņi, makšķerēšanas piederumi, matu gumijas, portatīvie datori – tad lasi tālāk, jo, iespējams, tev nāksies izskatīt citas alternatīvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulei bez pandēmijas nācies dzīvot arī piegāžu krīzes apstākļos. Ir grūtības dažādas lietas no to ražošanas centriem pamatā Āzijā nosacīti lēti un ātri pārvietot līdz to patēriņa vietām.

Šāda situācija arī bijusi viena no visā pasaulē inflācijas pieaugumu balstošajām kolonnām. Politikas noteicēji, šķiet, lielas cerības likuši uz to, ka piegāžu saspīlējums pasaulē risināsies.

Tādējādi arī, piemēram, patēriņa cenu tālākam skrējienam bieži tiek piedēvēts pārejošs raksturs. Tiesa gan, šādā uzstādījumā parādās arvien lielāki robi. Piegāžu krīze jau tagad turpinājusies krietni ilgāk nekā tika lēsts pirms tam, un turklāt tā var potenciāli ievilkties arī visu nākamo gadu. Līdz ar to – šajā ziņā uz kādu cenu atslābu cerēt var būt veltīgi. Tam var būt jūtamāka negatīva ietekme arī uz ekonomisko aktivitāti.

Sastrēgumi pieaug

Šonedēļ, piemēram, kuģniecības nozares milža A.P. Moeller-Maersk vadība, ziņojot par savu iepriekšējā ceturkšņa finanšu sniegumu, klāstīja, ka vēl neredz beigas pasaules piegāžu krīzei. Moeller-Maersk Finacial Times norādīja, ka konteineru kuģu sastrēgums, piemēram, Losandželosas un citās ostās kļūst pat tikai lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēgtā Augusta Deglava ielas pārvada apkārtnē un citviet pilsētā piektdienas rītā izveidojušies sastrēgumi, liecina informācija mājaslapā «Balticmaps.eu».

Ar sastrēgumu jārēķinās uz Jorģa Zemitāna tilta un uz to vedošās Ieriķu ielas, virzienā uz centru. Sastrēgums izveidojies arī uz netālu esošās Vaidavas ielas.

Tāpat sastrēgums ir uz Gustava Zemgala gatves, virzienā uz Gaisa tiltu. Arī uz Brīvības gatves pirms tilta jārēķinās ar ilgāku gaidīšanu. Arī Piedrujas un Vestienas ielās netālu no Deglava pārvada ir sastrēgumi.

Sastrēgums virzienā uz centru ir uz Vanšu tilta. Arī Lielirbes un Kalnciema ielās, kas ved uz tiltu, izveidojies sastrēgums.

Pārdaugavā apgrūtināta satiksme ir arī Jūrmalas gatvē un tai tuvumā esošajās ielās, kā arī Daugavgrīvas ielā. Tāpat arī Kārļa Ulmaņa gatvē.

Ar vismaz 15 minūšu caurbraukšanas laiku jārēķinās Mūkusalas ielā, virzienā uz centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pēc mēneša augļu un dārzeņu tirgotāju nozare var bankrotēt

Lelde Petrāne, 19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Faktiski visas augļu un dārzeņu piegādes restorāniem, bāriem, skolām, bērnudārziem un uzņēmumiem šobrīd ir apstājušās. Kopējais kritums augļu un dārzeņu tirdzniecības nozarē jau sasniedzis 70-90%, informē Latvijas Augļu un dārzeņu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Jaunzems.

U. Jaunzems skaidro: "Mēs uzskatām, ka augļu un dārzeņu tirgotāji ir jāiekļauj atbalstāmo nozaru kategorijā līdzās restorāniem, viesnīcām un aviopārvadātājiem. Mūsu nozares uzņēmumi ik dienu saņem vēstules no klientiem par rēķinu apmaksas kavēšanu vai atlikšanu, tādējādi tiek iesaldēti ievērojami tirgotāju līdzekļi. Lai arī lielveikalos pieprasījums pēc augļiem un dārzeņiem saglabājas, tirgotāji cieš zaudējumus pieprasījuma krituma dēļ HORECA sektorā. Klienti, kas preci ir pasūtījuši, šobrīd no tās atsakās."

Būtiski palielinājušās problēmas arī ar produkcijas piegādēm.

"Pēc mūsu piegādātās produkcijas pieprasījums mazumtirdzniecībā joprojām ir. Taču arī tas samazinās, ņemot vērā kopējo pircēju skaita īpatsvara samazināšanos veikalos. Vienlaikus pieaug transporta pakalpojumu cenas tiem piegādātājiem, kas līdz šim nodrošina produktus no Nīderlandes, Spānijas un Itālijas. Autopārvadātāju kompānijām trūkst šoferu, jo cilvēki atsakās doties reisos, baidoties saslimt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Pārdaugavas pusē pirms Vanšu tilta veidojas lieli sastrēgumi; uz Salu tilta lēna satiksme

LETA, 21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzbrauktu uz Vanšu tilta Rīgā, virzienā no Pārdaugavas uz centru, autovadītājiem šorīt jābūt ļoti pacietīgiem, jo tuvējās ielās izveidojušies lieli sastrēgumi. Arī uz Salu tilta satiksme no rīta bija krietni lēnāka nekā ikdienā, novēroja aģentūra LETA.

Piemēram, Raņķa dambis, kas savieno Balasta dambi ar Valdemāra ielu, virzienā uz Vanšu tiltu ir pilnībā aizpildīts ar automašīnām.

Tikmēr Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) apkārtnē, kur šodien un rīt paredzēti galvenie Austrumu partnerības samita pasākumi un tādēļ noteikti ievērojami satiksmes ierobežojumi, pagaidām būtiski sastrēgumi neveidojas.

Kā novēroja aģentūra LETA, daži autovadītāji gan, visticamāk, nav informēti par satiksmes ierobežojumiem un mēģina uzbraukt uz Akmens tilta, taču policisti automašīnas novirza pa Uzvaras bulvāri prom no centra.

Arī tuvējās ielās, kurās samita dēļ nav noteikti satiksmes ierobežojumi, šorīt automašīnu ir mazāk, nekā parasti šajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru