Tā kā Satiksmes ministrijas (SM) ierosinātais priekšlikums izveidot VAS Gateway Latvia nav guvis nozīmīgāko nozares uzņēmēju asociāciju un uzņēmēju atbalstu, tad SM atsauc šī priekšlikuma tālāku virzību.

Par to, vai šis jautājums tiešām zaudējis aktualitāti rīt lems valdība. Savukārt SM plāno loģistikas koordinācijas jautājumus risināt SIA LDz Cargo Loģistika ietvaros, pastiprinot šī uzņēmuma kapacitāti. DB jau rakstīja, ka SM bija iecerējusi, ka jaundibināmais uzņēmums darbosies kā pilnvērtīgs starptautiska līmeņa transporta un loģistikas tirgus spēlētājs. Jāatgādina, ka šī projekta virzītājs SM bija nu jau bijušais SM valsts sekretāra vietnieks Eiropas Savienības un nozaru jautājumos Kaspars Briškens.

Bija iecerēts, ka Gateway Latvia būs kompleksais līgumslēdzējs no Latvijas puses, apkopojot savā piedāvājumā visu nepieciešamo pakalpojumu klāstu, kuru faktiski nodrošinās jau esošie tirgus dalībnieki.  Savukārt  vairāku nozares asociāciju pārstāvji bija pret SM ieceri, jo bažījās, ka valsts iejauksies biznesā un atņems kravas privātājiem uzņēmumiem. Viņi arī norādīja uz iespējamiem monopolisma un korupcijas riskiem.

Jāatgādina, ka K. Briškens bijušā satiksmes ministra Aivja Roņa publisku nelabvēlību izpelnījās, kad kā airBaltic padomes loceklis nebija izsekojis tam, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic atlaides lidojumiem saistībā ar Padomju armijas un Jūras kara flotes dienu. A. Ronis gan atsauca K. Briškenu no uzņēmuma padomes, taču ackionāru sapulce, kas lems par šo jautājumu, paredzēta tikai mēneša beigās.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra