Latvijas iespēja - sevi pozicionēt kā zaļo tranzīta koridoru.
Tādi secinājumi izskanēja no Latvijas transporta un loģistikas forumā 2010 dalībniekiem, kura galvenais uzdevums bija strādāt pie kopīgām idejām, kā vislabāk pozicionēt Latviju kā transporta un tranzīta valstij un izstrādāt tranzīta marketinga stratēģijas uzmetumu. Konferences dalībnieki bija vienisprātis, ka lepoties ar to vien, ka Latvijai ir izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis, ir nepietiekami, jo līdzīgs ģeogrāfiskais stāvoklis ir arī mūsu kaimiņvalstīm. Toties Latvijai ir iespējas sevi pozicionēt kā zaļajam koridoram, t.i. kā valsti, pa kuru iespējami kravu pārvadājumi ar samazinātiem CO2 izmešiem.
«Uzskatu, ka varam veidot klasterus, tikai jānosprauž konkrēti mērķi. Piemēram, klasteris, lai piedāvātu Turcijai ceļu uz Baltijas un Skandināvijas tirgiem caur Latvijas loģistikas centriem, vai līdzīgu piedāvājumu ķīniešiem, vai distribūcijas un loģistikas klasteri, kas nodrošina 24 stundu piegādes Baltijas valstīs un pat tālāk līdz Helsinkiem, Stokholmai vai Varšavai. Lai klasteri veidotu jābūt ieinteresētiem partneriem, ja tādi būs arī es varu uzņemties iniciatīvu veidot klasterus,» skaidro uzsver Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.