Satiksmes ministrijas (SM) 2014. gada budžeta papildu finansējuma pieprasījuma lielākā daļa tiks novirzīta galvenajai prioritātei – autoceļiem.
«Lai veiktu autoceļu tīkla sakārtošanu, būtiski ir nodrošināt divus jautājumus – prognozējamu finansējumu nozarei ar pieaugošu tendenci, ko arī konceptuāli ir atbalstījusi valdība, kā arī būvniecības kvalitāti,» norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Tādēļ papildu pieprasīto līdzekļu lielākā daļa – 28,9 milj. Ls no 33,9 milj. Ls – tiks novirzīta autoceļu sakārtošanai. Tāpat papildu finansējums nepieciešams, lai uzlabotu autoceļu būvniecības kvalitātes vadību, kā arī izstrādātu un ieviestu transporta enerģētikas un elektromobilitātes jautājumu politiku.
Vēl nepieciešams finansējums ārkārtas situāciju valsts elektronisko sakaru tīklam, universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu kompensēšanai, Rail Baltica II kopuzņēmuma izveides līdzdalībai, skaidras naudas nomaiņas izmaksu kompensēšanai VAS Latvijas Pasts saistībā ar eiro ieviešanu, tāpat arī SM iesniegusi aprēķinus interneta vēlēšanu sistēmas izveidei, norāda ministrija.
Satiksmes ministrijas 2014. gada pamatbudžeta bāze plānota 304,5 milj. Ls apmērā, bet kopējais papildu finansējuma pieprasījuma apmērs ir 33,9 milj. Ls. Jāpiebilst, ka valdība darbu pie nākamā gada valsts budžeta izskatīšanas sāks šā gada 30. jūlijā. Ministru kabinets lems arī par budžeta atbalstāmām prioritātēm. 2014. gada budžetu, vidēja termiņa budžeta ietvara 2014.–2016. gadam likumprojektu un budžeta likumprojektu paketi Saeimā plānots iesniegt 27. septembrī.
DB jau rakstīja, ka šogad kopumā valsts ceļu būvei tiks veltīti apmēram 105 milj. Ls, tostarp 88 milj. Ls no ES fondiem. Savukārt nākamgad no Eiropas fondiem plānots apgūt 96 milj. Ls, tostarp 63 milj. Ls vēl no šī plānošanas perioda līdzekļiem, un no valsts budžeta 12 milj. Ls. Pie šiem 108 milj. Ls kapitālieguldījumu klāt varētu nākt vēl 11 milj. Ls. Tātad pozitīva scenārija gadījumā ceļu būvnieki varētu rēķināties ar 129 milj. Ls.