Jaunākais izdevums

Krievijas banka Sberbank, kas kopā ar Kanādas auto detaļu ražotāju Magna International no General Motors iegādājās Vācijas autobūves kompānijas Opel, paziņoja, ka Krievijas lielākais autoražotājs AvtoVAZ varētu pievienoties darījumam, ziņo Reuters.

«Sadarbība ir iespējama. Mēs esam ļoti ieinteresēti, lai stabilizētu situāciju AvtoVAZ, jo tas ir liels mūsu klients. AvtoVAZ, kas plāno likvidēt ievērojamu skaitu darba vietu, neskatoties uz valsts finansiālas palīdzības saņemšanu, varētu piedalīties Opel darījumā, tostarp ražot kompānijas automašīnas,» paziņoja Sberbank vadītājs Germans Grefs.

Db.lv jau ziņoja, ka jaunie Opel īpašnieki līdz ar kompānijas kapitāldaļām ieguva arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu. Intelektuālā īpašuma piederība darījuma pārrunu laikā bijis viens no strīdīgākajiem jautājumiem.

Jāatzīmē, ka Vācija jau pirms darījuma noslēgšanas bažijās, ka Opel pārdošana Magna koncernam kalpos Opel tehnisko zināšanu nopludināšanai krievu autorūpniecībai.

Toreiz Vācijas federālo zemju pārvaldes pārstāvis Dirks Pfeils (Dirk Pfeil) sacīja: «Magna prasa 1.3 miljardus eiro lielāku valsts atbalstu nekā tās konkurents finanšu investors RHJI. No 4.5 miljardiem eiro lielā valsts kredīta Magna 600 miljonus grasās investēt krievu autorūpniecības modernizācijā. Tas nozīmē, ka mūsu zināšanas tiks pārvietotas uz Krieviju un vēlāk tās kalpos darba vietu samazināšanai Vācijā.»

Db.lv arī rakstīja par AvtoVAZ finansiālajām grūtībām. Kompānijas parādsaistības šobrīd sasniegušas 37 miljardus rubļu (577 milj. LVL), no kuriem 14 miljardi rubļu kompānijai šā gada septembrī jāatmaksā bankai Sberbank.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs General Motors (GM) atkal apsver iespēju pārdot Vācijas vienību Opel, atsaucoties uz citu plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ziņo thelocal.de. Opel šo informāciju gan nodēvējis par spekulācijām.

Ziņu žurnāla Der Spiegel interneta vietne informējusi - GM vadītāji ir norūpējušies, ka Eiropas divīzija, kurā ietilpst Opel un Lielbritānijas Vauxhall, cīnās par izdzīvošanu, kamēr pārējā kompānija jau ir atlabusi.

Viņi arī uzskatot, ka GM vairs nav atkarīgs no Opel tehnoloģijas, un tās vietā var izmantot korejiešu tehnoloģisko kompetenci. Ja GM patiešām pārdos Opel, tas, visticamāk, koncentrēsies uz veiksmīgāko Chevrolet zīmolu.

Starp potenciālajiem pircējiem esot Volkswagen un Ķīnas autoražotāji. Volkswagen, visticamāk, nevēlēsies pieļaut Opel nokļūšanu Ķīniešu rokās, kuru autobūves uzņēmumi jau vairākkārt izrādījuši interesi par GM zīmoliem. Volkswagen gan pagaidām ir atteicies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis, 28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas valdība joprojām cer uz Renault investīcijām AvtoVAZ

Vēsma Lēvalde, Db, 10.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas valdība atteikusies no idejas konvertēt kompānijas AvtoVAZ parādus bankām, ziņo lenta.ru.

Tas bija viens no priekšlikumiem, apgalvojis Krievijas vicepremjers Igors Šuvalovs pēc sēdes, kurā spriests par Krievijas ekonomikas stabilizāciju.

I. Šuvalovs uzskata, ka AvtoVAZ parāda regulējums nav izstrādāts, un gala lēmumu varēšot pieņet tikai tad, kad būs zināma pārējo autoražotāja investoru nostāja. Valdība esot gatava piedāvāt Renault palielināt savu daļu kompānijā AvtoVAZ, taču francūži nav izrādījuši ieinteresētību. Savukārt Šuvalovs uzsvēris, ka parāda regulējums, AvtoVAZ personāla atbalsts, ieskaitot sociālo nodrošinājumu, jāskata tikai kopā ar potenciālā investora Renault-Nissan iespējām. Pēc viņa teiktā, Francijas kompānija vai nu saglabāšot līdzšinējo ietekmi, vai arī palielināšot to.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Renault gatavs finansiāli atbalstīt AvtoVAZ

, 02.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AvtoVAZ akcionārs Renault ir gatavs finansiāli atbalstīt Krievijas uz bankrota sliekšņa esošo automašīnu ražotāju, taču noraida Krievijas aicinājumu injicēt AvtoVAZ lielus finanšu resursus. Tā norādījis Francijas auto ražotāja izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata), vēsta Reuters.

Iepriekš Krievijas premjerministrs norādīja, ka gadījumā, ja Renault atteiksies piedalīties AvtoVAZ glābšanā ar finansiālu atbalstu, Francijas auto ražotājs varētu zaudēt savus 25% akciju Krievijas kompānijā.

«Viņi gribētu, lai mēs iegrūstu lielu naudu, jo AvtoVAZ vajadzīga nauda, taču mums nav šādas naudas. Mēs viņiem pateicām, ka vairāk naudas mēs nevaram ieguldīt mūsu kopuzņēmumā,» Reuters rīkotā autoražotāju samitā norādījis P. Pelata.

Viņš gan arī sacīja, ka Renault atbalstīšot AvtoVAZ ar pagaidām vēl nezināmu naudas summu, kas būs papildu ieguldījums jau investētajiem 650 miljoniem eiro, ko Francijas ražotājs 2007./2008. gada ziemā ieguldīja AvtoVAZ apmaiņā pret 25% AvtoVAZ akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Opel iegādes mērķis – tehnoloģiju imports uz Krieviju

, 21.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autobūves kompānijas Opel iegāde nozīmēs tehnoloģiju importu uz Krieviju, uzskata Krievijas bankas Sberbank vadītājs Germans Grefs.

Austrijas un Kanādas kompānijas Magna un Krievijas bankas Sberbank konsorcijs pēc tehniskā audita izraudzīsies Krievijas kompānijas, kas montēs Opel automašīnas, bet nav izslēgta sadarbība ar kompāniju AvtoVAZ, ziņo NewsRu. Atbildot uz jautājumu, vai Opel montāža būtu iespējama bankrotējušajā uzņēmumā IžAvto vai uzņēmumā Grupa GAZ, G.Grefs norādīja, ka Magna un Opel speciālistu grupa veic Krievijas uzņēmumu iespēju izpēti, tostarp analizē tos uzņēmumus, kas atrodas «sarežģītā situācijā». Sberbank vadītājs arī atturējās prognozēt, kurā uzņēmumā konsorcijs būtu gatavs investēt, norādot, ka lēmums tiks pieņemts pēc Magna pārstāvju vizītes Maskavā, kas plānota šonedēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors(GM) vadība ir apsolījusi investēt līdzekļus tai piederošajā Opel, tādējādi cenšoties mazināt Vācijas valdības dusmas, ko pagājušajā nedēļā izraisīja GM pēkšņais lēmums nepārdot Opel uzņēmumu austriešu-kanādiešu Magna un tās sadarbības partnerim krievu Sberbank, vēsta cnn.com

GM vadītājs Frics Hendersons (Fritz Henderson) tiekoties ar Opel vadību un uzņēmuma padomi solīja, ka ASV autoražotājs varētu nodrošināt "saprātīgu un apjomīgu" daļu no Opel un Vauxhall pārstrukturēšanas izmaksām. GM uzskata, ka Opel restrukturizācijai nepieciešami 3 miljardi eiro.

Iepriekš Vācijas kanclere Angela Merkele GM vadībai strikti norādīja ātri iesniegt Opel tālākās attīstības plānu un teica, ka Vācijas valdība būtu gatava sniegt palīdzību, tikai tādā gadījumā, ja ASV autoražotājs restrukturizācijas mērķiem ieguldītu lielāko daļu. "Šāds scenārijs būtu iespējams tikai tad, ja GM pārņem lielāko daļu no izmaksām, kas arī nozīmē, ka tai ir jāatmaksā īstermiņa kredīts," viņa teica. Atsaucoties uz Vācijas kancleres teikto Hendersons apsolīja, ka aizdevumu, ko Opel izdzīvošanai šovasar piešķīra Vācijas valdība, GM plāno atmaksāt līdz šī mēneša beigām. Bez tam Hendersons centās nomierināt vācu darbaspēku, apsolot pielikt visus spēkus, lai Opel nākotnē baudītu lielāku neatkarību kā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) valde šodien paziņoja, ka tā plāno Opel/Vauxhall kontrolpaketi pārdot Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank, vēsta Automotive News.

Saskaņā ar darījuma lēmumu Magna un Sberbank pirks 55 % Opel/Vauxhall akciju, 35 % akciju paturēs GM, bet 10 % akciju iegūs darbinieki.

Lai pabeigtu darījumu GM vēlas rakstisku atbalstu no Opel strādnieku arodbiedrības. Bez tam ASV autoražotājs vēlas, lai Vācijas valdība apstiprinātu iepriekš solīto finansiālo palīdzību.

GM cer būt vienošanās tiks panākta pāris nedēļu laikā, lai paredzēts darījuma pabeigtu tuvākajos mēnešos. GM arī turpmāk apsolīja spēlēt lielu lomu jaunā Opel talākā attīstībā.

"GM turpinās cieši sadarboties ar Opel un Vauxhall, lai attīstītu un ražotu vairāk lielisku automašīnu," teikts GM izpilddirektora Frica Hendersona (Fritz Henderson) paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sankcijām pakļautās Krievijas valsts kontrolētās bankas "Sberbank" banku grupa Eiropā "Sberbank Europe" ir bankrota priekšā, jo noguldītāji no grupas bankām pastiprināti izņem naudu, liecina pirmdien publiskotais Eiropas Centrālās bankas (ECB) paziņojums.

Tajā teikts, ka "Sberbank Europe", kuras galvenā mīne atrodas Austrijā, un tās meitasbankas Horvātijā un Slovēnijā "piedzīvojušas būtisku noguldījumu aizplūšanu, ko izraisījusi ģeopolitiskās spriedzes ietekme uz to reputāciju".

Pēc ECB vērtējuma, 'Sberbank Europe" un tās meitasbankas Horvātijā un Slovēnijā "nespēj vai, iespējams, nespēs pildīt savas saistības, ņemot vērā to likviditātes situācijas pasliktināšanos".

"Sberbank Europe" ir arī meitasbankas Bosnijā un Hercegovinā, Čehijā, Serbijā un Ungārijā, taču uz tām neattiecas ECB tiešā uzraudzība.

ASV saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā ceturtdien noteica sankicijas "Sberbank", liedzot tai veikt transakcijas, izmantojot Savienoto Valstu finanšu sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākā banka "Sberbank" trešdien paziņoja, ka pamet Eiropas tirgu, ņemot vērā pret to noteiktās rietumvalstu sankcijas saistībā ar Maskavas īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

"Ņemot vērā pašreizējos apstākļus, "Sberbank" nolēmusi pamest Eiropas tirgu," teikts bankas publiskotajā paziņojumā, ko izplatījušas Krievijas ziņu aģentūras.

Bankas Eiropas struktūrvienībās novērojama ārkārtīgi liela noguldījumu aizplūšana un draudi darbiniekiem un struktūrvienību darbam, skaidro "Sberbank".

Tikmēr Eiropas banku uzraudzības iestāde otrdien paziņoja, ka "Sberbank" banku grupa Eiropā "Sberbank Europe AG" tiks likvidēta, bet struktūrvienības Horvātijā un Slovēnijā pārdotas vietējām bankām.

ASV saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā pagājušajā ceturtdienā noteica sankcijas "Sberbank", liedzot tai veikt transakcijas, izmantojot Savienoto Valstu finanšu sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Sberbank aicina Krievijas valdību pārdot valstij piederošās bankas

, 29.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Davosas Pasaules Ekonomikas foruma laikā Krievijas lielākās bankas Sberbank vadītājs aicinājis sākt Krievijas valdības kontrolēto banku privatizāciju, tomēr Krievijas finanšu ministrs Aleksejs Kudrins šādu iespējamību noliedza, jo tirgi pašreiz vēl tam neesot gatavi, raksta Reuters.

«Mums vajag privatizēt valsts bankas un labi būtu sākt ar Sberbank,» tā Sberbank vadītājs Germans Grefs (German Gref).

«Es arī gadu īsto brīdi, kad mēs sāksim pārdot bankas. Tomēr tirgus vēl pašreiz nav atguvies no krīzes un pagaidām šāds lēmums būtu par ātru. Mēs gaidīsim,» uz sarunu atbildējis A. Kudrins.

Pašlaik Sberbank kontrolē Krievijas centrālo banku un tās vienu no lielākajiem konkurentiem VTB – kontrolē Krievijas valdība. Kopā abām bankām pieder aptuveni viena trešdaļa no Krievijas banku sektora aktīviem.

A. Kudrins paziņoja, ka, ja tiks pieņemts lēmums par šo banku privatizāciju, tad pirmā, visticamāk, tikšot pārdota VTB bankas daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Krievi tiks pie Opel tehnoloģijām

, 11.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Opel īpašnieki līdz ar kompānijas kapitāldaļām iegūs arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu, ziņo Vedomosti. Jautājums par intelektuālā īpašuma piederību darījuma pārrunu laikā bijis viens no strīdīgākajiem.

Sākotnēji General Motors nevēlējas atdot arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu, taču vēlāk piekāpās. Magna un Sberbank iegūs tiesības izmantot visus jaunos GM inženieru izstrādājumus, tā paziņojis Magna ģenerāldirektors Zigfrīds Volfs. Viņš teica, ka pretējā gadījumā pusmiljarda darījumam nebūtu jēgas.

Opel īpašumā tiks nodota GM rūpnīca Sanktpēterburgā, kā arī dīleru tīkls Krievijā. Tāpat Opel pārņems daļu rūpnīcas GM-AvtoVAZ.

Pēc darījuma nosacījumiem, Opel nevarēs pārdot savas automašinas ASV, Dienvidkorejā un Ķīnā.

Jau ziņots, ka vakar GM valde paziņoja, ka pārdos Opel/Vauxhall kontrolpaketi Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co. pārstāvji mudinājuši Vācijas valdību izdarīt spiedienu uz Magna International Inc., lai tā, pretendējot uz General Motors struktūrvienības Opel iegādi, atteiktos no sadarbības ar Maskavā bazēto Sberbank, atsaucoties uz izdevumu Spiegel, vēsta Bloomberg.

General Motors pārstāvji Vācijas amatpersonām sacījuši, ka būtu lielākas izredzes iegūt ASV valdības apstiprinājumu pārdot Opel kompānijai Magna, ja nebūtu iesaistīti krievi.

Vācija šo aicinājumu esot noraidījusi, sakot, ka tā ir devusi solījumu Krievijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Sberbank sankciju un vandālisma dēļ nākas strauji pamest Ukrainu, raksta ārvalstu mediji.

Reuters raksta, ka Krievijas lielākās bankas Sberbank vadītājs atzinis, ka banka ļoti aktīvi meklējusi iespējas, kā ātri iziet no Ukrainas. Bankas kredītu zaudējumu uzkrājumi Ukrainā veidoja aptuveni 70% no tās potenciālajiem zaudējumiem.

Nesen Ukrainas centrālā banka nolēma ieviest vairāk sankciju Sberbank un citām Krievijas valstij piederošām bankām Ukrainā.

Otrdienas rītā Ukrainas galvaspilsētā Kijevā aktīvisti sāka demontēt barikādes, ar kurām bija bloķējuši Sberbank galveno biroju, reaģējot uz ziņām, ka banka panākusi vienošanos, lai izietu no šī tirgus. Bankai vēl nepieciešama regulatoru atļauja, raksta Financial Times.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Magna vienojas ar GM par Opel

, 13.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co (GM) un Magna International Inc. pārvarējuši savas domstarpības par Opel iegādi, raksta Spiegel.

Magna, Krievijas partneris Sberbank un GM ir vienojušies par visiem Opel pārņemšanas punktiem, paziņojis Magna pārstāvis Zigfrīds Volfs (Siegfried Wolf). Taču arī līgums starp GM un otro Opel potenciālo ieguvēju RHJ International ir gatavs parakstīšanai. Pēdējie Magnas un Sberbankas piedāvājumi cīņā par Opel vainagojās ar to, ka par 55% vācu autokoncerna Opel akciju tika piedāvāts samaksāt 350 milj. eiro, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekš. Līdz šim konsorcijs uzreiz bija gatavs samaksāt tikai 100 miljonus, bet pārējo daļu noformēt kā kredītu, konvertējamu kompānijas kapitālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors tuvākajā laikā varētu darīt zināmu, vai tas vēlas paturēt savu Eiropas struktūrvienību Opel nevis to pārdot, atsaucoties uz kompānijas Vācijas darbaspēka pārstāvja Armīna Šilda (Armin Schild) sacīto, ziņo Reuters.

A. Šilds sacījis - fakts, ka šī versija par Opel nākotni nākusi atklātībā pirms oficiāla General Motors paziņojuma, varētu liecināt, ka kompānija šo iespēju apsver ļoti nopietni.

Viņš gan to redzot kā sliktu zīmi Opel nākotnei.

Reuters avoti iepriekš informēja, ka General Motors apsver plānu piesaistīt papildus līdzekļus, lai paturētu Opel struktūrvienību, nevis to pārdotu vienam no diviem gribētājiem: Magna International - Kanādas autodetaļu ražotājam, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - vai RHJ International - Briselē bazētai privātā kapitāla grupai.

Pagājušās nedēļas piektdienā General Motors atteicās nosaukt, kuram no pretendentiem Opel tiks pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ministrija uzskata AvtoVAZ par bankrotējušu

, 15.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs ir pārliecināts, ka AvtoVAZ de facto ir bankrotējis un ir bezjēdzīgi tērēt naudu kompānijas atbalstam, atsaucoties uz vēstuli, ko ministrija sūtījusi uzņēmumam, raksta Kommersant.

Ministra vietnieks Andrejs Dementjevs analizē situāciju AvtoVAZ un, atsaucoties uz autoražotāja biznesa plānu, izlems, vai piešķirt uzņēmumam 70 miljardu rubļu (1.106 mljrd. latu) lielu valsts atbalstu.

Pēc Krievijas ierēdņu domām, glābt uzņēmumu varēs tikai tad, ja no darba uzņēmumā atlaistu 50 tūkstošus darbinieku. Pašlaik uzņēmumā strādā 100 tūkstoši cilvēku un ar šādu darbinieku skaitu būtu jāsaražo 660 tūkstošus automašīnu gadā, tomēr pašlaik AvtoVAZ tāda ražošanas jauda nav nepieciešama.

Ministrija prognozē, ka AvtoVAZ parādi 2010. gadā sākumā būs 76.3 miljardi rubļu (1.144 mljrd.latu) , neskaitot parādus piegādātājiem, kas ir vēl 9.8 miljardi rubļu (147 milj. Ls) . Tāpat ministrija norāda, ka AvtoVAZ ir visas pazīmes, kas, saskaņā ar likumu, norāda uz uzņēmuma bankrotu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lada ražotāja zaudējumi dubultojušies

Ritvars Bīders, 17.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākā automašīnu ražotāja Avtovaz zaudējumi 2009. gadā sasniedza 49,2 miljardus rubļu, kas ir par 24,5 miljardiem rubļu vairāk nekā 2008. gadā, kad kompānija strādāja ar 24,7 miljardu rubļu lieliem zaudējumiem, ziņo BBC.

Neskatoties uz lielajiem zaudējumiem 2009. gadā, Krievijas autoražotājs cer šo gadu noslēgt ar peļņu, jo kompānija bijusi lielākais ieguvējs Krievijas valdības veiktajā auto tirgus atbalsta programmā, kura ļāva iedzīvotājiem apmainīt veco automašīnu pret iemaksu jaunas iegādei.

Avtovaz sadarbībā ar Renault, kura kontrolē ir ceturtdaļa Avtovaz kapitāldaļu, arī plāno nākt klajā ar jaunu ekonomiskās klases automašīnu.

Krievijas Avtovaz ražošanas kapacitāte ir 800 tūkst. automašīnu gadā. Kompānijas pārdošanas apjomi 2009. gadā bijuši vāji - Avtovaz pērn pārdeva mazāk nekā 350 tūkst. auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AvtoVAZ atkal lūdz valdībai finansiālo palīdzību

, 17.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija AvtoVAZ jau otro reizi pusgada laikā vērsies pēc finansiālas palīdzības pie Krievijas valdības. Kompānija lūdz, lai valsts piešķir garantijas 30 miljardu rubļu (468 milj. LVL) vērtībā aizdevuma iegūšanai, ziņo Vedomosti.

AvtoVAZ norāda, ka saņemto summu tā jau ir paguvusi iztērēt, samaksājot daļu parādsaistības, norēķinoties ar piegādātājiem un izmaksājot darbiniekiem algas. Laikraksts norāda, ka kompānijas parādsaistības šobrīd sasniegušas 37 miljardus rubļu (577 milj. LVL), no kuriem 14 miljardi rubļu kompānijai šā gada septembrī jāatmaksā bankai Sberbank.

Atsaucoties uz kompānijai tuvu esošu informācijas avotu, Vedomosti raksta, ka AvtoVAZ valsts garantijas nepieciešamas parādsaistību restrukturizēšanai un aizdevumu atmaksas termiņa pagarināšana. Taču bankas šādus pasākumus gatavas īstenot tikai gadījumā, ja tiek piešķirtas valsts garantijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc interneta portāla Autoscout24 lasītāju aptaujas, kurā piedalījās vairāk nekā 250 tūkst. lietotāju par iecienītāko Eiropas auto vairums respondentu ir nosaukuši vācu vidējās klases modeli Opel Insignia.

Tas nozīmē, ka Opel Insignia trofeju krātuvē tas jau būs 26. nozīmīgais apbalvojums. Par automašīnas popularitāti visvairāk liecina sensacionālie pārdošanas apjomi.

Kopumā 2009. gadā ir pārdoti vairāk nekā 150 tūkst. Insignia modeļu, kas ir ievērojami vairāk nekā Opel iepriekš bija cerējis.

Citās nozīmīgākajās nominācijās, piemēram, par labāko kompaktklases modeli visvairāk balsu interneta balsojumā saņēma jaunais Alfa Romeo Mito. Bavārijas autoražotāja BMW pūrā ir divas balvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Duisburgas universitātes CAR-institūta vadītājs Ferdinands Dudenhofers (Ferdinad Dudenhoeffer) uzskata ka Opel palikšana General Motors (GM) paspārnē laupīs vācu autoražotājam attīstības iespējas.

F. Dudenhofers uzskata, ka General Motors vēsturiski ir ļoti vāja sadarbība ar daudzskaitlīgajiem zīmoliem, kas atrodas zem GM zīmes. Amerikāņu autogigants ar saviem zīmoliem cīnās vairākās frontēs, bieži vien līdz galam neizprotot katra zīmola potenciālu, tirgus nianses un klientu vēlmes.

Viņaprāt GM pēkšņais lēmums paturēt Opel savās rokās lielākoties ir skaidrojama ar to, ka pēdējā gada laikā Opel ar saviem veiksmīgajiem modeļiem krīzes laikā ir spējis uzrādīt ļoti labus sasniegumus. Vispirms to jau pierādīja Opel Insignia iznāciens, savukārt vēl lielāku atbalstu kompānijai noteikti sniegs jaunais kompaktklases modelis Opel Astra. Labs potenciāls ir arī jaunajam Opel elektroautomobilim Opel Ampera. Pēc F. Dudenhofera domām GM atgriešanās saturiski neko nemainīs attiecībās ar Opel. Tas nozīmē, ka ilgtermiņā Opel, kurš varētu kļūt par vienu no progresīvākajiem Eiropas zīmoliem tiks atmests atpakaļ GM birokrātiskajos apskāvienos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas un Kanādas konsorcijs, kas apvieno kompāniju Magna, banku Sberbank un GAZ grupu, nolēmis izvirzīt Opel pārdevējam General Motors stingrus nosacījumus – vai nu Opel tiek pārdots kopā ar tiesībām izmantot visu tā intelektuālo īpašumu, vai konsorcijs izstājas no sarunām.

Šodien paredzēta sarunu izšķirošā kārta, kurā potenciālie pircēji iesniegs savus galīgos priekšlikumus, raksta Kommersant. GM Europe izskatīs un salīdzinās priekšlikumus, kurus apspriedīs ar Vācijas valdību, Eiropas Komisijas pārstāvjiem un Opel uzraudzības padomi. Bloomberg ziņo, ka kandidātu iesniegumus ar GM komentāriem iesniegs Opel uzraudzības padomē jau 22. jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fiat atkal varētu pretendēt uz Opel

, 26.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat, kurš iepriekš izstājās no cīņas par General Motors struktūrvienības Opel iegādi, tagad varētu atkal uz to pretendēt, atsaucoties uz laikraksta la Repubblica informāciju, vēsta Bloomberg.

Fiat jau iepriekš izteica vēlēšanos paplašināt savu aliansi ar Chrysler LLC, pievienojot tai arī Opel, kā rezultātā gada laikā kompāniju apvienība saražotu ap 6 miljoniem automašīnu, taču vēlāk tas no cīņas par autoražotāja iegādi atteicās.

Fiat esot pārliecināts, ka Magna International Inc. nav ražošanas plānu attiecībā uz Opel un Kanādas kompānijas piedāvājums ir fokusēts uz finanšu un komerciāliem aspektiem.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Opel darbinieki sola masu protestus

, 10.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Opel darbinieki gatavojas masu protestiem, ja tā māteskompānija General Motors neizvēlēsies Kanādas autodetaļu ražotāju Magna kā Opel pircēju, atsaucoties uz darbinieku pārstāvja sacīto, ziņo Reuters.

Darbiniekus pārstāvošais Klaus Franzs (Klaus Franz) Vācijas telekanālam ZDF stāstījis, ka tūkstošiem cilvēku gatavojas doties simboliski aistāvēt Opel rūpnīcu Vācijā, izveidojot cilvēku ķēdi.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu atbalstu, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sberbank aicina Krieviju bankas akcijas pārdot biržā

Ritvars Bīders, 13.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākās bankas Sberbank vadība aicinājusi Krieviju bankas akcijas tirgot biržā, nevis uzreiz pārdot kādam stratēģiskam investoram.

Bloomberg ziņo, ka Sberbank vadītāja vietnieks Antons Karamzins norādījis, ka akciju tirdzniecība biržā «neapšaubāmi atstātu pozitīvu efektu uz [Krievijas] banku sektoru».

Db.lv jau vēstīja, ka, izpārdodot valsts īpašumā esošās Sberbank akcijas, Krievija varētu valsts lielākās bankas kontrolpaketi nodot citu rokās. «Neviens no scenārijiem attiecībā uz Sberbank nevar tikt izslēgts. Mūsu stratēģija paredz palielināt Sberbank stabilitāti,» pēc tikšanās ar ārvalstu investoriem, kur runāts arī par privatizācijas jautājumiem, norādījis Krievijas premjerministra pirmais vietnieks Igors Šuvalovs.

Komentāri

Pievienot komentāru