Transports un loģistika

Septembrī sabiedriskajā transportā konstatēti seši tūkstoši bezbiļetnieku

Jānis Rancāns, 11.10.2011

Jaunākais izdevums

Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā konstatēti 6008 bezbiļetnieki, liecina Rīgas satiksmes apkopotā statistika par 2011. gada septembrī veiktajām biļešu kontrolēm sabiedriskajā transportā.

Kā norāda Rīgas satiksme, tad šī gada septembrī konstatēts par 1595 bezbiļetniekiem vairāk nekā 2011. gada augustā, kad sabiedriskajā transportā tika sodīti 4413 pasažieri par braukšanu bez biļetes.

Visvairāk bezbiļetnieku septembrī konstatēts autobusos (2061), trolejbusos konstatēti 1894 bezbiļetnieki, bet tramvajos – 2053 bezbiļetnieki.

Kopumā septembrī Rīgas satiksme veikusi 28463 pārbaudes – autobusos 12517, trolejbusos 9353 un tramvajos 6593 pārbaudes. Mēnesi iepriekš tikušas veiktas 24920 pārbaudes, kas ir par 3543 pārbaudēm mazāk nekā 2011. gada septembrī, liecina Rīgas satiksmes informācija.

Septembrī visvairāk pasažieri par braukšanu bez biļetes sodīti 6. tramvaja maršrutā (475 pasažieri), savukārt vismazāk – neviens pasažieris – 34. autobusa maršrutā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Visvairāk «zaķu» noķerti autobusos

Elīna Pankovska, 11.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras pirmajā mēnesī visvairāk bezbiļetnieku konstatēts Rīgas autobusos. Kopumā noķerti 2,03 tūkst. «zaķu». Savukārt trolejbusā – 1,51 tūkst, bet tramvajos 1,33 tūkst. bezbiļetnieku.

Kopumā visos sabiedriskajos transportos konstatēti 4,87 tūkst. bezbiļetnieku, DB informēja, Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča.

Tas ir par 1,33 tūkst. bezbiļetnieku mazāk nekā šā gada maijā, kad sabiedriskajā transportā tika konstatēti 6,19 tūkst. pasažieru bez biļetes.

Jūnijā visvairāk bezbiļetnieki konstatēti 15.trolejbusa maršrutā - 294, savukārt vismazāk – divi pasažieri – 34.autobusa maršrutā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Katrs trešais Rīgas sabiedriskajā transportā pērn braucis bez biļetes

LETA, 14.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Rīgas sabiedriskajā transportā gandrīz katrs trešais pasažieris braucis bez biļetes, liecina pašvaldības SIA Rīgas satiksme apkopotā informācija.

Rīgas satiksmes biļešu kontrolieri 2013.gadā sabiedriskajā transportā veikuši 233 751 pārbaudi, kuras laikā konstatēti 68 609 bezbiļetnieki.

Mazākais bezbiļetnieku īpatsvars pērn bijis autobusos - tajos 94 003 veiktajās pārbaudēs pieķerti 22 067 bezbiļetnieki, bet trolejbusos 90 565 pārbaudēs konstatēti 25 566 «zaķi». Tikmēr tramvajos 49 183 pārbaudēs kopumā pieķerti 20 976 bezbiļetnieki.

Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis norāda, ka bezbiļetnieku skaitā tiek ieskaitīts ikviens pasažieris, kurš nav reģistrējis derīgu braukšanas biļeti, ieskaitot arī tās pasažieru kategorijas - skolēnus, pensionārus un citus -, kam ar Rīgas domes lēmumu Rīgas sabiedriskajā transportā paredzētas 100% atlaides.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

81% pasažieru sabiedriskajā transportā nejūtas pasargāti no zādzībām, un lielāka nedrošības sajūta transportā ir sievietēm, secināts drošības uzņēmuma Grifs AG veiktajā pētījumā.

Ekspertu novērojumi liecina, ka par biežākajiem upuriem sabiedriskajā transportā kļūst cilvēki, kuri nerūpējas par personīgo lietu drošību un neievēro vienkāršus pašaizsardzības paņēmienus.

Pētījums atklāj arī to, ka sievietes sabiedriskajā transportā jūtas daudz neaizsargātākas: 90% sieviešu un 66% vīriešu atzina, ka brauciens sabiedriskajā transportā rada bažas tikt apzagtam.

Drošības eksperti apkopojuši biežāk sniegtos padomus, kas ļauj samazināt apzagšanas risku. Pārvietojoties sabiedriskajā transportā, nedrīkst turēt skaidru naudu viegli pieejamās vietās un seklās virsjaku un bikšu kabatās. Naudu labāk turēt uz kartes vai iekškabatās un garnadžiem grūti pieejamās vietās somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā samazinājies sabiedriskā transporta zaķu skaits

Gunta Kursiša, 09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme transportlīdzekļos šā gada septembrī, salīdzinot ar augustu, samazinājies bezbiļetnieku skaits, liecina Rīgas satiksmes statistikas dati.

Septembrī Rīgas satiksmes autobusos, trolejbusos un tramvajos konstatēti 4740 bezbiļetnieki, kas ir par 1463 mazāk nekā augustā, kad sabiedriskajā transportā sods par braukšanu bez biļetes tika piemērots 6203 pasažieriem. Jāpiebilst, ka augustā tika veikts vien par 17 pārbaudēm vairāk nekā septembrī.

Septembrī visvairāk bezbiļetnieku sodīti 15. trolejbusa maršrutā – kopumā 206 pasažieri, savukārt neviens pasažieris nav konstatēts braucam bez biļetes 20. maršruta trolejbusā.

Db.lv jau rakstīja, ka līdz šā gada 1. decembrim plānots ieviest sistēmu, kad par braukšanu bez biļetes pasažierim tiks piemērots līgumsods, turklāt tas varēs sasniegt aptuveni 50 Ls, atkarībā no maršruta mēnešbiļetes cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sabiedriskajā transportā plāno ieviest elektronisko norēķinu sistēmu

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien valdība atbalstīja precizētos Ministru kabineta noteikumu projektus, kas paredz izmaiņas sabiedriskā transporta pasažieru uzskaites un reģistrācijas kārtībā, no 2017. gada pārejot uz elektronisku pasažieru identifikācijas un braucienu apmaksas sistēmu sabiedriskajā transportā – konkrētām pasažieru kategorijām, kas saņem 100% atvieglojumus, vienlaikus lemjot par sistēmas ieviešanas progresa ziņojuma iesniegšanu valdībā līdz 2016. gada 1. aprīlim, informē Pārresoru koordinācijas centrs.

Jaunā sistēma ir attiecināma uz trim pasažieru kategorijām: personām ar I un II grupas invaliditāti, bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kā arī politiski represētajām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem. Minētie pasažieri, kā ierasts, izmantos sabiedrisko transportu bez maksas, bet atšķirībā no esošās sistēmas, kur darbojas 0 biļešu izsniegšana, turpmāk reģistrēs savus braucienus sabiedriskajā transportā ar norēķinu iestādes izsniegtu sīkmaksājumu karti, kuras saņemšana un lietošana būs bezmaksas.

Lai saņemtu sīkmaksājumu karti, kas pildīs elektroniska braukšanas identifikācijas līdzekļa funkciju, minētajiem pasažieriem būs jāatver norēķinu konts norēķinu iestādē. Atvieglojuma saņēmējam kontā nebūs nepieciešams noguldīt nekādu naudas summu, lai brauktu ar sabiedrisko transportu bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc draudiem ar Eiropas tiesu Maltā pasažieru šķirošana sabiedriskajā transportā atcelta

Gunta Kursiša, 14.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ārvalstu iedzīvotāji Maltā vairs netiks diskriminēti sabiedriskajā transportā,» ziņo medijs Times of Malta.

Kamēr Rīgā tiek plānots diferencēt braukšanas maksu sabiedriskajā transportā, atkarībā no braucēja dzīvesvietas, Maltā divi tarifi sabiedriskajā transportā atzīti par diskriminējošiem, un tie šajā dienvidvalstī atcelti.

Atteikšanās no «diskriminējošā» tarifa ir paaugstinājusi Maltas pievilcību ārzemnieku acīs, pavēstījis vienādu sabiedriskā transporta tarifu iniciatīvas pārstāvis. «Valsts pavisam noteikti nedarīja sev neko labu ar veco biļešu sistēmu. Jautājums ir plašāks par biļešu cenu – patiesībā tas ir vēstījums, ko mēs nododam ārvalstniekiem, kuri vēlas šeit pārcelties. Pašlaik speram soli pareizajā virzienā,» norādīja viena no iniciatīvas vadītājām Patrīcija Gramma (Patricia Graham).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pēc jaunās sodu sistēmas sodīti tūkstoš Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada novembrī Rīgas sabiedriskajā transportā konstatēti 5603 bezbiļetnieki, no kuriem 1017 tikuši sodīti pēc jaunās sodu sistēmas, kas stājās spēkā 26. novembrī.

Kā Db.lv noskaidroja Rīgas Satiksmē, tad novembra pēdējā nedēļā, kad stājās spēkā jaunā sodu sistēma, sodu saņēma 1017 bezbiļetnieki. No tiem 797 «zaķi» izvēlējās sodu samaksāt uz vietas, bet 220 bezbiļetniekiem izrakstīts rēķins. No tiem bezbiļetniekiem, kuriem ticis izrakstīts rēķins, astoņi cilvēki sodus bija samaksājuši līdz decembra sākumam.

Novembrī sabiedriskajā transportā tikušas veiktas 26 786 pārbaudes. Visbiežāk tās veiktas autobusos (11 915). Trolejbusos veiktas 9 944 pārbaudes, bet tramvajos – 4 927 pārbaudes. Bezbiļetnieku apsēstākie bijuši trolejbusi, kur konstatēti 2 101 «zaķi». Autobusos konstatēti 2 085, bet tramvajos – 1 417 bezbiļetnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pasažieriem, kuri šorīt pirkuši sabiedriskā transporta biļeti pašvaldības SIA Rīgas satiksme pašapkalpošanās biļešu automātos, nepamatoti iekasēta dubulta samaksa - 1,20 eiro, atzina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norādīja, ka pašapkalpošanās automātos, tāpat kā iepriekšpārdošanā, biļetes cenai jābūt 0,60 eiro, taču sistēmā ieviesusies kļūda un šorīt no pasažieriem, kuri biļeti pirkuši automātos, nepamatoti iekasēti 1,20 eiro.

Rīgas satiksme uzsākusi kļūdas novēršanu, lai turpmāk arī pašapkalpošanās automātos biļeti varētu iegādāties par 0,60 eiro. Vienlaikus Zaķis uzsver, ka pie transportlīdzekļa vadītāja biļete pieejama tikai par pilnu cenu pēc jaunā tarifa - 1,20 eiro.

Tie pasažieri, kuri šorīt, pērkot biļeti automātos, pārmaksājuši, var rakstīt Rīgas satiksmei oficiālu iesniegumu ar pieprasījumu atmaksāt pārmaksāto naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.aprīlī, Liepājas pilsētas attīstības komitejā tiks izskatīts saistošo noteikumu projekts, kas nosaka jaunu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, kā arī kārtību, kādā Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā pastāvīgi deklarētie iedzīvotāji var saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saistošo noteikumu projekts nosaka braukšanas maksu Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksu vienam braucienam tiek plānots turpmāk noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro (šobrīd 0,57 eiro), bet, pērkot pie vadītāja – 0,80 eiro (šobrīd 0,70 eiro). Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida (autobuss, tramvajs vai abi transporta veidi), kā arī izmantošanas biežuma (katru dienu, tikai darba dienās vai braukšanai dienas vidū, kad sabiedriskais transports ir mazāk noslogots), tādējādi ļaujot pasažieriem izvēlēties sev piemērotāko biļetes veidu. Tā, piemēram, mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās – 22 eiro vai dienas vidū – 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023.gadā Latvijā bija nodarbināti 884,2 tūkstoši jeb 64,2% iedzīvotāju¹ vecumā no 15 līdz 74 gadiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) darbaspēka apsekojuma rezultāti.

Salīdzinot ar 2022.gadu, pērn nodarbinātības līmenis palielinājies par 0,3 procentpunktiem, bet nodarbināto skaits samazinājies par 2,0 tūkstošiem.

Lielākais nodarbināto skaita samazinājums bija vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības; automobiļu un motociklu remonta nozarē; valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās sociālās apdrošināšanas jomā, kā arī apstrādes rūpniecībā.

2023.gada 4. ceturksnī Latvijā bija nodarbināti 877,7 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 13,2 tūkstošiem mazāk nekā 3. ceturksnī. Nodarbinātības līmenis bija 64,0%, kas ir 0,7 procentpunktiem zemāks nekā 3. ceturksnī.

Nodarbināto skaits vecuma grupā no 75 līdz 89 gadiem 2023.gadā bija 5,7 tūkstoši (4. ceturksnī - 6,3 tūkstoši). Turpmāk tekstā informācija tiks atspoguļota par personām vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezbiļetnieku kontrole pēc vairākiem skandāliem kļuvusi bezzobaina, sods niecīgs. Rīgas dome tikai turpina dāsni dotēt uzņēmumu Rīgas satiksme, secinājis laikraksts Diena. Laikraksta žurnālists bez biļetes vizinājies trīs dienas 32 reisos, sodīts tikai ceturtajā dienā ar divarpus latiem.

«Mans mērķis ir noskaidrot, cik ilgi varu vizināties ar sabiedrisko transportu nesamaksājis, kā arī pašam uz savas ādas izbaudīt, kāda tad ir sabiedrībā gandrīz vai briesmoņu slavu iemantojušo kontrolieru attieksme pret bezbiļetniekiem. Ar mērķa pirmās daļas īstenošanu veicas pat pārāk labi - braucienu skaits jau sen mērāms desmitos, bet kontrolierus tā arī neesmu manījis,» raksta Dienas žurnālists.

Viņš turpina: «Kad jau otro dienu no rīta līdz vakaram esmu pavadījis sabiedriskajā transportā, sāk pārņemt izmisums. Nav nemaz tik aizraujoši visu dienu klausīties citu braucēju sarunas vai spēlēties ar mobilo telefonu. Tādēļ sāku «krāpties» un meklēju veidus, kā ātrāk «uzrauties». Izrādās, kāds «apzinīgs pilsonis» arī izveidojis specializētu Twitter kontu, kurā viņš un atbalstītāji regulāri ziņo par kontroles aktivitātēm, a la - «pirms Stockmann viss tīrs, ja vien šie nesēž dziļi krūmos» vai «Uzvaras parks, kontrole autobusiem centra virzienā, bez mentiem». Kontam jau ir vairāk nekā 1000 sekotāju, tomēr tas man īsti nepalīdz. Tādēļ Rīgas satiksmes (RS) interneta mājaslapā nolūkoju, kuros maršrutos ir visvairāk pieķerto bezbiļetnieku. Izrādās - 15. trolejbusā un 6. tramvajā. Sāku biežāk braucienam izvēlēties tos.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu galvaspilsētās, izņemot Luksemburgu un daļēji Tallinu, tomēr arī algu līmenis tur ir daudz augstāks.

Par to liecina ZAB Varul pētījums. Jārēķinās arī, ka ar sabiedrisko transportu lielākoties nepārvietojas ļoti turīgi cilvēki, bet gan vienkāršo darbu darītāji. Vienlaikus vairākas Eiropas pilsētas motivē ar sabiedrisko transportu doties uz darbu, jo tas ir izdevīgāk nekā braukt ar savu vieglo automašīnu. Arī Rīgas pašvaldība un pašvaldības SIA Rīgas satiksme aicina cilvēkus vairāk izmantot sabiedrisko transportu, kā arī popularizē park&ride principu, bet pagaidām tas nav izdevies īpaši veiksmīgi.

Luksemburga pārsteidz

«Tas, ka valstī ar mazākiem ienākumiem vidēji uz vienu iedzīvotāju būs arī lētākas sabiedriskā transporta biļetes, ir loģiski, un par to liecina arī pētījuma dati. Tiesa, ir daži izņēmumi, piemēram, Luksemburga, kur sabiedriskā transporta gada biļete ir lētāka nekā ar ievērojami mazākiem ienākumiem iztiekošajiem rīdziniekiem,» pētījumā paradoksālo situāciju iezīmē zvērināts advokāts Jānis Zelmenis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pērn Rīgas sabiedriskajā transportā pieķerti par trīs tūkstošiem vairāk «zaķu»

Dienas Bizness, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gadā Rīgas sabiedriskajā transportā - autobusos, trolejbusos, tramvajos - konstatēti kopumā 71 704 bezbiļetnieki, kas ir par 3 015 vairāk nekā 2011.gadā, kad sabiedriskajā transportā tika konstatēti 68 689 pasažieri bez biļetes, informē Rīgas satiksme.

Visvairāk bezbiļetnieki konstatēti uzņēmuma trolejbusos (26 469), kam seko autobusi (24 851) un tramvaji (20 384).

Pērn Rīgas satiksmes darbinieki kopumā galvaspilsētas sabiedriskajā transportā veica 326,5 tūkstošus pārbaužu, kas ir par 30,5 tūkst. vairāk nekā 2011. gadā.

Jau ziņots, ka no 2012. gada 26. novembra Rīgā mainījās gan soda apmēri par braukšanu bez biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā, gan soda apmaksas sistēma, ieviešot līgumsodus.

Jaunā sodu sistēma paredz, ka par katru nākamo atkārtotu pārkāpumu līgumsoda apmērs tiks palielināts par desmit latiem, un tā apmērs var pieaugt līdz pat 40 latiem. Līdz šim sods par braukšanu bez biļetes bija divu līdz piecu latu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portālā Manabalss.lv aptuveni divu nedēļu laikā savākti nepieciešami 10 000 paraksti pret biļešu cenu diferencēšanu Rīgas sabiedriskajā transportā, liecina portālā pieejamā informācija.

Līdz ar to iniciatīvu var iesniegt vērtēšanai parlamentā. Iniciatīvas autore Ieva Brante paskaidroja, ka tuvākajās dienās tiks iesniegta vēstule parlamentā, lai Saeima varētu rīkoties atbilstoši Latvijas iedzīvotāju interesēm, kuri šādi ir pauduši savu nostāju jautājumā par plānotajām izmaiņām biļešu cenās Rīgas sabiedriskajā transporta.

I. Brante uzskata, ka iedzīvotājus nedrīkst dalīt pēc deklarētās dzīvesvietas, turklāt Rīgā kā valsts galvaspilsētā ir koncentrētas dažādi iedzīvotājiem nozīmīgas iestādes - slimnīcas, tiesas, valsts iestādes.

Paraksti tika vākti ar mērķi novērst lielas iedzīvotāju grupas diskrimināciju Rīgā, nosakot vienādu braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā kā rīdziniekiem, tā arī pārējiem pasažieriem, kas dzīves vietu nav deklarējuši Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VARAM: Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā

LETA, 08.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā, - reaģējot uz Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) izteikumiem, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) saskaņojusi Siguldas pašvaldības attiecīgos noteikumus, paziņojusi VARAM.

VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska norāda, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā. Ministrijas eksperti izvērtē noteikumu tiesiskumu, un savu atzinumu par noteikumiem ministrija vēl nav sniegusi. Saskaņā ar normatīvo regulējumu atzinums VARAM ir jāiesniedz līdz šā gada 27.janvārim.

Barševska uzsvēra, ka šādos apstākļos pašlaik vēl nav spēkā Siguldas novada domes saistošie noteikumi, kas noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā Siguldas novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vidējā bruto darba samaksa jeb vidējā alga pirms nodokļiem par pilnas slodzes darbu šogad otrajā ceturksnī bija 1237 eiro, kas ir par 10,2% jeb 115 eiro vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ko par to saka banku analītiķi?

Mārtiņš Āboliņš, Citadeles ekonomists:

COVID-19 pandēmijas izraisītā ekonomikas lejupslīde un bezdarba pieaugums pagaidām nav būtiski ietekmējis darba samaksas pieaugumu Latvijā. Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, šī gada otrajā ceturksnī vidējā darba samaksa Latvijā pieauga par 10,2 % salīdzinājumā ar 2020. gada 2. ceturksni un sasniedza 1237 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tas ir kārtējais signāls, ka situācija Latvijas darba tirgū uzlabojas un iedzīvotāju ienākumu kāpumu redzam arī Citadeles privātpersonu klientu kontu datos.

Tomēr kopējā situācija Latvijas darba tirgū joprojām ir neskaidra, jo darba tirgus rādītājus ietekmē ar Covid-19 saistītie ierobežojumi un valsts atbalsta pasākumi. Piemēram, dīkstāves pabalstu saņēmēji netiek uzskaitīti kā nodarbināti un no dīkstāves pabalstu vidējā apjoma ir redzams, ka dīkstāves pabalstus pārsvarā ir saņēmuši strādājošie ar relatīvi zemiem ienākumiem, jo vidējā pabalsta apmērs bija tuvs minimālā pabalsta lielumam. Tādēļ daļa no vidējās algas kāpuma, visticamāk, ir statistikas ilūzija un zīmīgi, ka vidējā darba samaksa Latvijā ir augusi straujāk nekā Igaunijā, lai arī ekonomikas pieaugums Igaunijā šogad ir bijis straujāks nekā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Aprīlī sabiedriskajā transportā «noķerts» mazāk bezbiļetnieku

Gunta Kursiša, 09.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī Rīgas sabiedriskajā tarnsportā – tramvajos, trolejbusos un autobusos – konstatēts par 1062 bezbiļetniekiem mazāk nekā martā, savukārt bezbiļetnieku «iecienītākais» transports ir 6. tramvajs, liecina SIA Rīgas satiksme apkopotā informācija.

Pirms mēneša - 2012. gada martā - sabiedriskajā transportā tika sodīti 7 119 pasažieri par braukšanu bez biļetes, tiesa gan, arī veikto pārbaužu skaits martā ir bijis lielāks. Šogad martā sabiedriskajā transportā tika veiktas 30 279 pārbaudes, kas ir par 1 587 pārbaudēm vairāk nekā aprīlī.

Visvairāk pasažieru par braukšanu bez biļetes aprīlī sodīti 6. tramvaja maršrutā – 550 pasažieri, savukārt neviens braucējs bez biļetes nav bijis 34. un 35. maršruta autobusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suns ir gluži kā ģimenes loceklis, tāpēc loģiski, ka četrkājainie draugi bieži tiek ņemti līdzi izbraucienos. Neatkarīgi no tā, vai mīlulis dodas garā ceļojumā vai to nepieciešams aizvest līdz pāris kvartālu attālumā esošai veterinārajai klīnikai, vienmēr jāparūpējas par suņa drošu pārvadāšanu. Lasi un uzzini, kādas ir opcijas, suni pārvadājot dažādos transportlīdzekļos!

Pārvadāšana automašīnā

Ļoti iespējams, ka suns visbiežāk tiks pārvadāts tieši ar automašīnu. Diemžēl visai bieži iespējams redzēt suņus, kuri braukšanas laikā ir izliekušies pa logu, brīvi pastaigājas pa salonu vai pat sēž šofera klēpī. Tas pavisam noteikti nav veids, kā pārvadāt suni. Pirmkārt, suns gan tieši, gan netieši var izraisīt bīstamu situāciju vai avāriju, piemēram, bloķējot redzamību vai ielienot pie pedāļiem. Otrkārt, atgadoties ceļu satiksmes negadījumam, sekas šādos gadījumos var būt ļoti smagas vai pat letālas. Un – ne tikai sunim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām nav zināms, kādas Rīgā būs sabiedriskā transporta cenas no februāra, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta Panorāma sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

«Sēdēsim un domāsim. Man atbildes pagaidām nav, bet pārliecības, ka atbilde būs izteikti pozitīva man arī nav,» teica Ušakovs, atbildot uz jautājumu, vai no februāra gaidāms maksas pieaugums par braucienu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, ņemot vērā, ka Saeima trešdien, 17.decembrī, ir noraidījusi priekšlikumu piešķirt dotāciju pašvaldības uzņēmumam Rīgas satiksme, lai nodrošinātu atlaides galvaspilsētas sabiedriskajā transportā visiem Latvijas iedzīvotājiem.

Ušakovs arī atzīmēja, ka šāds Saeimas lēmums ir «spļāviens rīdzinieku sejā».

Viņš piebilda, ka apmēram 25% no Rīgas sabiedriskajā transportā pārvadātajiem pasažieriem ir nerīdzinieki un šo iedzīvotāju pārvadāšanai nākamajā gadā būtu nepieciešami apmēram 15 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Invalīdiem, bāreņiem un politiski represētajiem transportā biļete būs jāpērk par pilnu maksu; vēlāk to kompensēs

LETA, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdībā iesniegti noteikumu grozījumu projekti par braukšanas maksas atvieglojumiem, kas paredz, ka personām ar pirmo vai otro invaliditātes grupu, personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un politiski represētām personām nāksies sabiedriskā transporta biļeti iegādāties par pilnu maksu un braukšanas izdevumus pēc tam kompensēs Satiksmes ministrija no valsts budžeta.

Kompensācija notikšot bezskaidras naudas veidā saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojuma apmaksu, savukārt pasažieriem transporta pakalpojuma apmaksai jāizmanto tāds maksāšanas līdzeklis, kas ir saistīts ar tādu iestāžu norēķinu kontu, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās noguldījumu garantiju fondā.

Patlaban personām, kurām valsts noteikusi braukšanas maksas atvieglojumus, braukšanas biļetes tiek izsniegtas, uzrādot attiecīgai kategorijai atbilstošu apliecību. Minēto pasažieru uzskaite sabiedriskajā transportā tiek organizēta, izsniedzot tiem braukšanas tiesības apliecinošu dokumentu - biļeti, kurai ir piemērota 100% atlaide.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piedāvā ideju par bezmaksas sabiedrisko transportu visiem rīdziniekiem

Elīna Pankovska, 15.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja katrs strādājošs rīdzinieks par sabiedriskā transporta uzturēšanu Rīgā 140 Ls vietā maksātu 200 Ls, tad sabiedrisko transportu Rīgā varētu nodrošināt ne tikai daudzbērnu ģimenēm un pensionāriem, bet visiem rīdziniekiem, izrēķinājuši Rīgas domes frakciju bloka Vienotība deputāti.

Savā paziņojumā viņi norāda, ka Rīgai dārgi izmaksājot e-talona lietošana, katra e-talona validēšana sabiedriskajā transportā maksājot 8,2 santīmus, tas nozīmējot, ka par katru nestrādājošu pensionāru, kurš transportā validē savu biļeti, šo naudu iekasē no citiem sabiedriskā transporta lietotājiem.

Katrs strādājošais rīdzinieks, kurš sabiedrisko transportu neizmanto vispār, ar saviem nodokļiem Rīgas satiksmes uzturēšanai ik gadu maksājot 140 Ls, taču tie rīdzinieki, kas izmanto sabiedrisko transportu, papildus 140 Ls maksājot arī par katru braucienu transportā, norāda opozīcijas deputāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rīgas transporta simulācijas modelis nav pietiekami aktuāls

Elīna Pankovska, 26.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no galvenajām Rīgas pilsētas galvassāpēm, kas būtu jāsāk risināt, ir samilzusī transporta problēma; nepieciešami svaigāki dati, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā DB stāsta Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Teritorijas plānojuma nodaļas vadītāja Inese Sirmā. Viņa norāda, ka svarīgi būtu iegūt aktuālus datus, uz kuriem tad varētu arī veidot secību, kādā attīstīt tālāk ar transportu saistītos projektus. Tādējādi, iespējams, pamainītos arī prioritātes. Jāmin, ka šobrīd ir noslēgusies Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030. gadam (RTP2030) publiskā apspriešana un marta beigās notiks sanāksme, kurā tiks runāts par saņemtajiem priekšlikumiem un institūciju sniegtajiem atzinumiem.

RTP2030 redakcijā minēts, ka risinājumos, ievērojot plānošanas pēctecību, tiek saglabāts līdzšinējais transporta infrastruktūras pamats, proti, ielu struktūra ar pilsētas lokiem (centra loku veido Hanzas šķērsojums, Zirņu iela, Pērnavas iela, Salu tilts un Daugavgrīvas iela; pilsētas loku veido Ziemeļu transporta koridors, Dienvidu tilts, Austrumu un Rietumu maģistrāle) un radiāliem savienojumiem, kā arī tiek saglabāta ielu kategoriju hierarhija. Tostarp saglabāts arī ilgtermiņa transporta infrastruktūras objekts Piejūras maģistrāle. I. Sirmā gan min, ka šis projekts šobrīd nav pilsētas prioritāte. Kopumā līdz ar jauno RTP2030 transporta shēma lielos vilcienos pilsētā nemainīsies, jo tā ir noteikta Ilgtspējīgas attīstības stratēģijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020.gada 2. ceturkšņa beigās Latvijā bija 20 tūkstoši brīvo darbvietu un, salīdzinot ar 2019.gada 2. ceturksni, to skaits ir samazinājies par 10,4 tūkst. jeb 34,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Sabiedriskajā sektorā bija 8,1 tūkst. brīvo darbvietu, bet privātajā - 11,9 tūkst. Gada laikā privātajā sektorā brīvo darbvietu skaits samazinājās par 10,0 tūkst. jeb 45,7%, bet sabiedriskajā - par 0,4 tūkst. jeb 4,7%.

Salīdzinot ar 2020.gada 1. ceturksni, brīvo darbvietu skaits palielinājās par 8,2% jeb 1,5 tūkst. Privātajā sektorā tas palielinājās par 11,8% jeb 1,3 tūkst., bet sabiedriskajā - par 3,3% jeb 0,3 tūkst. No visām Latvijā pieejamajām darbvietām (aizņemtajām un brīvajām kopā) 2,2% bija brīvas, no tām sabiedriskajā sektorā - 2,8%, bet privātajā sektorā - 1,9%.

Par 4,5% samazinājies aizņemto darbvietu skaits 2020.gada 2. ceturksnī, salīdzinot ar 2019.gada attiecīgo periodu, aizņemto darbvietu skaits samazinājās par 41,6 tūkst. jeb 4,5%. Privātajā sektorā tas samazinājās par 35,7 tūkst. jeb 5,6%, savukārt sabiedriskajā - par 5,9 tūkst. jeb 2,0%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sods bezbiļetniekiem varēs pieaugt teju līdz 50 Ls; par kavētām dienām rēķinās procentus

Gunta Kursiša, 28.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk bezbiļetniekiem sabiedriskajā transportā piemēros nevis administratīvo sodu, kā tas bijis līdz šim, bet līgumsodu kas atkarīgs no maršruta mēnešbiļetes cenas un varēs sasniegt 50 Ls. Ja bezbiļetnieks nespēs sodu samaksāt uz vietas, tiks piemērots līgumsods ar soda procentiem par katru nokavēto soda nomaksas dienu.

Ministru kabinets pieņēmis jaunu kārtību, kādā turpmāk bezbiļetniekiem sabiedriskajā transportā tiks piemērots sods par braukšanu bez biļetes, kā arī pieņēmusi jaunu maksimālā soda apmēru, informē Satiksmes ministrija (SM).

Noteiktais maksimālais soda apmērs pilsētas nozīmes maršrutos tagad piesaistīts mēnešbiļešu cenai, savukārt reģionālos pārvadājumos – lielākajai attiecīgā pārvadātāja noteiktajai braukšanas biļetes cenai.

Līdz šim par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos tika piemērots administratīvais sods no diviem līdz pieciem latiem, bet reģionālajos starppilsētu maršrutos - no desmit līdz piecpadsmit latiem.

Komentāri

Pievienot komentāru